gerard_m schreef: ↑22 dec 2025 14:13De reden van mijn manier van schrijven leg ik geheel bij mezelf. Alleen ik ben verantwoordelijk voor hetgeen ik schrijf.
Dat ik geen begrip kan opbrengen voor statements als: IDF is een humaan leger, bewijst zichzelf door naar de afgelopen 2 jaar te kijken. Als een dergelijke misselijke visie dan indirect ook nog verdedigd en geaccepteerd wordt schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat.
Ambulancepersoneel dat vermoord wordt, kinderen die van hun ballen worden bevrijd, ziekenhuizen (gehele infrastructuur) die verwoest wordt, uitkijkposten, schenden van bestanden, burgers onthouden van alle hulp van buiten. Wat nou humaan?
Het wordt n.b veroordeeld door het internationaal recht (hetgeen ze daar vol trots uiteraard niet erkennen). Lekker humaan. Verder vallen er burgerslachtoffers in Libanon en Syrië en gaat de ellende op de westelijke Jordaan oever uiteraard gewoon door. Mede dankzij IDF.
Dat is mijn standpunt en iemand die het daar niet mee eens is kan met hele goede motivaties komen waarom ik het verkeerd zie. Dat IDF en Israël de humaniteitsprijs zouden moeten krijgen. Leg het me maar uit.
P.s Je quote was enigszins ongelukkig
Nederland ligt niet in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Excuus voor de quote fout ( achteraf hersteld) .
Punt blijft dat je wordt aangesproken op je eindeloos herhalen van losse woorden, verwerkt in cynisme.
Dat leg je wel degelijk buiten jezelf: het is volgens jou een logische reactie want het standpunt van een mede forummer is onbegrijpelijk en fout, vnd je. Maar als iedereen die een voor hem onbegrijpelijk standpunt leest, daarna zou vervallen in dir gedrag, bleef niets van dit forum over.
Waarbij ik opmerk dat je cynisme zich helemaal niet beperkt tot reacties op je opponent, wat je verklaring dubieus maakt.
Punt blijft dat je wordt aangesproken op je eindeloos herhalen van losse woorden, verwerkt in cynisme.
Dat leg je wel degelijk buiten jezelf: het is volgens jou een logische reactie want het standpunt van een mede forummer is onbegrijpelijk en fout, vnd je. Maar als iedereen die een voor hem onbegrijpelijk standpunt leest, daarna zou vervallen in dir gedrag, bleef niets van dit forum over.
Waarbij ik opmerk dat je cynisme zich helemaal niet beperkt tot reacties op je opponent, wat je verklaring dubieus maakt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
In dit geval (Israël) zou ik, humaan gezien, helemaal geen opponent moeten hebben.gerard_m schreef: ↑22 dec 2025 14:39 Excuus voor de quote fout ( achteraf hersteld) .
Zie het als een onderwerp over pedofilie. Het zou van de zotte zijn als ik daar tot cynisme zou moeten vervallen (om de ander te willen overtuigen) omdat die ander zich niet pertinent uitspreekt tegen pedofilie.
Dus ja, je hebt gelijk. Ik ben helaas gevallen voor cynisme.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Men kon weten waar het voor diende.gerard_m schreef: ↑22 dec 2025 13:21Wel, wat is de echte reden dan?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑22 dec 2025 10:26 Dat verhaal van de politie geloof ik niet zo, de ware rede laat zich raden.
Is de politie stiekem pro Israël?
Even out of the box ...
Misschien is de Nederlandse politie niet bezig met een obsessie over Israël maar met de veiligheid?
Het lijkt mij dan niet bijzonder vreemd dat de politie een met kogels doorzeefde auto in beslag neemt.
Dat ze hem niet gelijk hebben vrijgegeven ,'maar hen nog hebben', spreekt voor mij ook boekdelen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb daar niet zoveel problemen mee.
Het is zo langzamerhand het enige waar de de Zionisten en hub supporters nog een beetje op reageren.
Fraai is het niet, maar ach als ik de schaamteloosheid van hun zie, dan mogen ze wel eens eerst de hand in eigen boezem steken.
Een eigenschap van waar we nu in leven is dat 'ze' zeggen dat jij en ik etc. het 'niet goed zien'.
Ik zie voortdurend dat het agressieve, het kwaadaardige, het getreiter, het dodelijke, het roven in onze wereld nu wint.
(En dat geeft op z'n minst ook nog de bekende tegenreakties.)
En als je daar tegen te hoop loopt dan 'zie je het niet goed'. Ja hoor.
Ik ben blij dat er mensen als Dikkemick zijn.
Ik zie voortdurend dat het agressieve, het kwaadaardige, het getreiter, het dodelijke, het roven in onze wereld nu wint.
(En dat geeft op z'n minst ook nog de bekende tegenreakties.)
En als je daar tegen te hoop loopt dan 'zie je het niet goed'. Ja hoor.
Ik ben blij dat er mensen als Dikkemick zijn.
¥¥
Klopt, maar weinigen voelen er voor steeds weer aangesproken te worden als zijnde pro-Israel, als zij de dingen op een rijtje willen zetten van wat blijkt, of juist niet blijkt uit het nieuwste nieuws.
Maar ook de reden dat er op dit forum nog maar van weinigen respons is, omdat dit slechts herhalingen zijn van een paar opmerkingen over een humaan leger, die al lang en breed uitgemolken zijn.
En alles steeds weer op een hoop wordt gegooid met al die "moordadige ballen/kloten-schietende idf-ers", zoals ooit in het nieuws is geschreven, dat men dat een keer opmerkelijk vond.
(zoek met de zoekmachine de aantal keren, dat je hiermee komt na dat ene bericht hierover.)
Veel verder lijk je niet te komen, dan het bijhouden van een dagboek met de gebruikelijke voornoemde aantekeningen.
En zeker heb je daarin steun van al diegenen, die dat dagboek gemakkelijk vinden om de dagelijkse stand bij te houden, ook al is het vaak zoeken naar de bron hiervoor door ieder, die dat belangrijk vindt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Dat er weinig respons is heeft o.a ook met (tijdelijke) bans te maken.
Maar ik snap je wel. In herhaling vallen is niet fijn en voegt wellicht niets nieuws toe. Hopenlijk opent het een keer ogen die na 2 jaar (vooruit: 1,5 jaar) nog steeds dichtzitten.
Je kunt nl pro Poetin of pro Trump zijn, maar eens zou er toch een omslagpunt moeten komen. Nieuwe inzichten. Het feit dat beide heren maar doorgaan. Als iedereen in zijn of haar standpunt blijft hangen wordt het nooit vrede. Blijven in dit geval Palestijnen uitschot? Blijft IDF humaan?
Hoe bestaat het dat voorstanders van dit (Israël) (wan)beleid überhaupt nog ruimte krijgen?
Het wordt nb beschuldigd van genocide! Voorstanders van een dergelijk beleid zouden toch een grote schop onder de derriere moeten krijgen?
Hoe kun je pro pedofilie tolereren?
Hoe kun je genocidaal beleid voorstanders tolereren?
Ik begrijp het niet!
Als je dit leest: Israëlische checkpoints verstikken Palestijnen op bezette Westoever https://share.google/cLh2zgLlaXWBgt8mI
Dan valt IEDER begrip voor Israël toch weg? Dan zou het strafbaar moeten zijn als je hier begrip voor hebt?
Maar ik snap je wel. In herhaling vallen is niet fijn en voegt wellicht niets nieuws toe. Hopenlijk opent het een keer ogen die na 2 jaar (vooruit: 1,5 jaar) nog steeds dichtzitten.
Je kunt nl pro Poetin of pro Trump zijn, maar eens zou er toch een omslagpunt moeten komen. Nieuwe inzichten. Het feit dat beide heren maar doorgaan. Als iedereen in zijn of haar standpunt blijft hangen wordt het nooit vrede. Blijven in dit geval Palestijnen uitschot? Blijft IDF humaan?
Hoe bestaat het dat voorstanders van dit (Israël) (wan)beleid überhaupt nog ruimte krijgen?
Het wordt nb beschuldigd van genocide! Voorstanders van een dergelijk beleid zouden toch een grote schop onder de derriere moeten krijgen?
Hoe kun je pro pedofilie tolereren?
Hoe kun je genocidaal beleid voorstanders tolereren?
Ik begrijp het niet!
Als je dit leest: Israëlische checkpoints verstikken Palestijnen op bezette Westoever https://share.google/cLh2zgLlaXWBgt8mI
Dan valt IEDER begrip voor Israël toch weg? Dan zou het strafbaar moeten zijn als je hier begrip voor hebt?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat is blijkbaar jouw makke.
Jij kunt maar moeilijk of zelfs niet accepteren, dat iemand vanuit een andere situatie ook een andere mening kan hebben.
Je blijft, ook tegen beter in, eindeloos proberen anderen naar jouw overtuiging om te buigen.
Wanneer is het jou genoeg te weten, dat meningen verschillend kunnen zijn vanuit verschillende uitgangspunten en dat je de ander ook zijn mening kunt laten, zolang het bij woorden blijft?
En dat die verschillende meningen ook ruimte krijgen op FT, mits beargumenteerd en zonder aanvallen en insinuaties op de persoon.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het zijn wel telkens andere misdadige feiten waar dikkemick mee komt.Maria schreef: ↑22 dec 2025 18:43Dat is blijkbaar jouw makke.
Jij kunt maar moeilijk of zelfs niet accepteren, dat iemand vanuit een andere situatie ook een andere mening kan hebben.
Je blijft, ook tegen beter in, eindeloos proberen anderen naar jouw overtuiging om te buigen.
Wanneer is het jou genoeg te weten, dat meningen verschillend kunnen zijn vanuit verschillende uitgangspunten en dat je de ander ook zijn mening kunt laten, zolang het bij woorden blijft?
En dat die verschillende meningen ook ruimte krijgen op FT, mits beargumenteerd en zonder aanvallen en insinuaties op de persoon.
Dit wordt veroorzaakt doordat de Zionisten deze feiten aan de lopende band plegen.
Feitelijk komt hij dus telkens met wat anders, indien de Zionisten stoppen deze daden aan de lopende band te plegen stopt ook dikkemick met ze te melden. Dat de verdedigers van de Zionisten hier niet blij mee zijn kan ik wel vatten. Maar de bal wordt wel door hun partij gespeeld.
Maria, ondanks dat het bij wet verboden is, sta ik achter pedofilie. Ik onderteken dan voortaan met "Martijn".
Verder houd ik me op de vlakte uiteraard, maar ik bezoek wel uitkijkposten (Darkweb) en ga kinderen de schuld in de schoenen schuiven.
Uiteraard zijn er pedofielen die zeer humaan te werk gaan met de kinderen.
En....De wet wordt niet erkent door deze pedo's.
Verder houd ik me op de vlakte uiteraard, maar ik bezoek wel uitkijkposten (Darkweb) en ga kinderen de schuld in de schoenen schuiven.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb voortdurend over zeer veel discussie-pagina's mogen veenemen van een zeer Israëlgezinde forumdeelnemer hoe fantastisch Israël reilt en zeilt met de geavanceerdste techniek en wapens. Is ook zo! Knap hoor. En ook wat ze ermee doen. Dikkemick: "Minder mooi! " Ja, prima voor verdediging van je land. Niet voor verdelging van burgers. Dat zijn twee partijen of domeinen tegenover elkaar, die feitelijk steeds herhalen, maar tegengesteld qua inhoud. Ik snap dat wel. Dat is ook niet wat mij soms wat tegenhoudt hier.
¥¥
Ik heb dit ook al eens eerder geschreven: "Ik bewonder jouw creativiteit."dikkemick schreef: ↑22 dec 2025 19:06 Maria, ondanks dat het bij wet verboden is, sta ik achter pedofilie. Ik onderteken dan voortaan met "Martijn".
Maar deze heb je al een keer uit proberen te spelen, als ik me goed herinner en werkt niet bij mij.
De wet is hier duidelijk in
- Een abstracte of academische mening is meestal toegestaan.
- Goedpraten, aanmoedigen of normaliseren van seksueel misbruik van kinderen is niet toegestaan en kan strafrechtelijke gevolgen hebben.
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening
De vergelijking tussen pedofilie en zionisme, zal vast de volgende terugkerende boodschap worden.dikkemick schreef: ↑22 dec 2025 19:06 Maria, ondanks dat het bij wet verboden is, sta ik achter pedofilie. Ik onderteken dan voortaan met "Martijn".
Deze gaat natuurlijk zo mank als wat . Zionisme is een zeer diverse stroming die ook vredelievende aamhangers heeft en bovendien niet illegaal is. Daarbij is pedofilie geen politieke keuze.
Maar STEL dat we meegaan met deze vergelijking... ook dan zal eindeloos cynisch herhalen slechts leiden tot een afgestompt, nutteloos forum waar nauwelijks meer reacties op komen .
Want wat moet je ermee ? Een like scoren van de mensen die het met je eens zijn, kan hier niet. En degenen die het anders zien, reageren niet meer . Want je weet al : er komt slechts herhaling.
Einde discussie dus.
In plaats van als missionaris de foute mening willen uitbannen, zou je de discussie kunnen voeren ( of de persoon gewoon negeren)
Wat beweegt de pedofiel om lid te worden van Martijn? Is het slechts een fout figuur die op de man bestreden moet worden of heeft hij een verhaal dat vanuit zijn gezichtspunt te begrijpen is? Gaat eindeloos herhalen van hoe fout hij is , ertoe leiden dat hij ineens het licht ziet?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het Zionisme is iets wat net als het Nazisme een kwaadaardige uitgangspunt van denken heeft.
Er bestaan geen vreedzame Zionisten net zo min als er vreedzame Nazisten bestaan.
Er is dus veel voor te zeggen het Zionisme net als het Nazisme te verbieden.