Rusland versus de Navo..

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Rusland versus de Navo..

Bericht door Bonjour »

Deze man is gevlucht uit Rusland maar heeft er nog wel zijn contacten. Hij praat traag, maar wel duidelijk Engels. Ik heb al heel wat van zijn video's bekeken en ik vertrouw het wel.
Over de boerderijen
https://www.youtube.com/watch?v=dsCV3n4ynqY
Over de gevolgen van de aanvallen op de raffinaderijen
https://www.youtube.com/watch?v=m2uKUmgzzCQ
Dit is niet de westerse journalistiek. Ik hoor daar meestal pas 2 weken later wat deze man verteld heeft.

Verder is Paul Warburg betrouwbaar.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 23 dec 2025 22:26 Deze man is gevlucht uit Rusland maar heeft er nog wel zijn contacten. Hij praat traag, maar wel duidelijk Engels. Ik heb al heel wat van zijn video's bekeken en ik vertrouw het wel.
Over de boerderijen
https://www.youtube.com/watch?v=dsCV3n4ynqY
Over de gevolgen van de aanvallen op de raffinaderijen
https://www.youtube.com/watch?v=m2uKUmgzzCQ
Dit is niet de westerse journalistiek. Ik hoor daar meestal pas 2 weken later wat deze man verteld heeft.

Verder is Paul Warburg betrouwbaar.
Dan gaan we er maar vanuit dat er licht gloort. :)
¥¥ Van kwaad tot erger...
Peter_1
Forum fan

Bericht door Peter_1 »

Bonjour schreef: 23 dec 2025 13:09
Gerard R. schreef: 23 dec 2025 12:40 Ze hebben een echte oorlogseconomie gemaakt.
De economische groei daar was leuk maar was alleen oorlogsindustrie. De rest gaat kapot onder de giga rentetarieven. Ik hoorde laatst over 36.000 boerderijen die failliet zijn. De inkomsten voor de oorlogsindustrie kelderen. Lada gaat waarschijnlijk ook nog failliet want China maakt van de situatie gebruik om eigen auto's te dumpen. De staatsspoorwegen (heel essentieel voor vervoer) zit met mega schuld en verouderd materieel en achterstand onderhoud infrastructuur. Bedrijven die leveren aan de staat krijgen hun facturen niet vergoed. Het is wachten op banken die bezwijken onder de schulden die niet afgelost worden.

Drone technologie gaat heel snel, maar Rusland is niet leidend. Dat is Oekraïne die de kennis graag verkoopt in het westen. Andere Westerse drone bedrijven zijn lekker in Oekraïne aan het experimenteren met hun drones. De vraag is hoe lang het duurt voordat er wapens tegen gemaakt worden en wie de technologie heeft om die wapens te maken.

De 140 miljoen Russen presteren waardeloos tegen 40 miljoen Oekraïners. Hoe gaat dat tegen 80 miljoen Duitsers en 67 miljoen Fransen? Die hebben andere wapens dan Oekraïne. Hele andere economieën. En ik geloof nooit dat die met z'n tweeën blijven. Als er nog een aantal andere Europese landen mee doen is het genoeg. Het is leuk als we informatie uit de VS krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat essentieel is.
Daarom moet je als mens ook niet uitgaan van eigen 'voorstellingsvermogen'. We overschatten onszelf keer op keer.

Feit: Europa is afhankelijk van starlink. Europa heeft wel een alternatief, maar die is lang niet zo schaalbaar. We zijn behoorlijk afhankelijk van Amerika.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Peter_1 schreef: 24 dec 2025 11:47
Bonjour schreef: 23 dec 2025 13:09
Gerard R. schreef: 23 dec 2025 12:40 Ze hebben een echte oorlogseconomie gemaakt.
De economische groei daar was leuk maar was alleen oorlogsindustrie. De rest gaat kapot onder de giga rentetarieven. Ik hoorde laatst over 36.000 boerderijen die failliet zijn. De inkomsten voor de oorlogsindustrie kelderen. Lada gaat waarschijnlijk ook nog failliet want China maakt van de situatie gebruik om eigen auto's te dumpen. De staatsspoorwegen (heel essentieel voor vervoer) zit met mega schuld en verouderd materieel en achterstand onderhoud infrastructuur. Bedrijven die leveren aan de staat krijgen hun facturen niet vergoed. Het is wachten op banken die bezwijken onder de schulden die niet afgelost worden.

Drone technologie gaat heel snel, maar Rusland is niet leidend. Dat is Oekraïne die de kennis graag verkoopt in het westen. Andere Westerse drone bedrijven zijn lekker in Oekraïne aan het experimenteren met hun drones. De vraag is hoe lang het duurt voordat er wapens tegen gemaakt worden en wie de technologie heeft om die wapens te maken.

De 140 miljoen Russen presteren waardeloos tegen 40 miljoen Oekraïners. Hoe gaat dat tegen 80 miljoen Duitsers en 67 miljoen Fransen? Die hebben andere wapens dan Oekraïne. Hele andere economieën. En ik geloof nooit dat die met z'n tweeën blijven. Als er nog een aantal andere Europese landen mee doen is het genoeg. Het is leuk als we informatie uit de VS krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat essentieel is.
Daarom moet je als mens ook niet uitgaan van eigen 'voorstellingsvermogen'. We overschatten onszelf keer op keer.

Feit: Europa is afhankelijk van starlink. Europa heeft wel een alternatief, maar die is lang niet zo schaalbaar. We zijn behoorlijk afhankelijk van Amerika.
Enorm!! Zou snel moeten veranderen. Ziet een kind.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://tass.com/economy/2065241 veraald
NEW YORK, 26 december. /TASS/. In kringen van de Amerikaanse president Donald Trump, inclusief zijn schoonzoon Jared Kushner en speciaal gezant Steven Witkoff, gelooft men dat als Rusland opnieuw wordt geïntegreerd in de wereldeconomie, de betrekkingen tussen het land en de Europese landen zich zullen stabiliseren, heeft The Wall Street Journal in een editorial geschreven.

De bondgenoten van de Amerikaanse leider zien Rusland als een land met enorme natuurlijke hulpbronnen en grote zakelijke kansen, aldus de krant, eraan toevoegend dat ze er vertrouwen in hebben dat het herstellen van de economische banden tussen Rusland en westerse landen niet alleen de situatie in Europa en de betrekkingen tussen Moskou en Kiev zal normaliseren, maar zal ook een potentiële bron van winst creëren voor Amerikaanse investeerders. (..)
... en ook voor de EU schat ik in. De EU die rechts-extremistische Amerikaanse clubs graag opgeheven zouden willen zien... :roll:

En aangezien Trump cc. voornamelijk denken in termen van handel, 'deals', economie, tarieven e.d. om (ook politieke & militaire) macht te kunnen uitoefenen zóu dat naar mijn idee op langere termijn geopolitiek best gunstig kunnen zijn, als het maar niet ontaardt in verraad, en daar riekt het nu toch frekwent wel heel erg naar, vind ik.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb het over InsideRussia gehad. Hij heeft een nieuwe video geplaatst met een totaal overzicht van de status van de economie.
https://www.youtube.com/watch?v=lBiuJCW1C44

Verwacht geen sprankelend verhaal. Het is een uur. Je kan ondertussen prima andere dingen op freethinker doen. Het is wel een schokkend verhaal.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 29 dec 2025 11:08 Ik heb het over InsideRussia gehad. Hij heeft een nieuwe video geplaatst met een totaal overzicht van de status van de economie.
https://www.youtube.com/watch?v=lBiuJCW1C44

Verwacht geen sprankelend verhaal. Het is een uur. Je kan ondertussen prima andere dingen op freethinker doen. Het is wel een schokkend verhaal.
Voor mij is het inderdaad een marteling om de hele video te volgen. Maar ik heb het gedaan. Het loopt voor geen meter en wat hij zegt is dat de Russen zo ongeveer vlak voor ineenstorten staan. Met de voorzieningen, met olie, met staal, met de economie, met investeringen etc. Prima met die oorlogdszin, maar... we weten dat juist dát soort extreem gevaarlijk is. Of met de dag gevaarlijker wordt. Verder zie ik heel veel van dergelijke filmpjes op YouTube en wie kan ik nog geloven??...

(Ik heb het liever zó qua wat meer terzake presentatie:
https://www.youtube.com/watch?v=w469EGIgFyg overigens ook zo'n verhaal.

Maar goed, wat je ziet qua kwaliteit van 't fllmpje van InsideRussia is hetzelfde als wat ik zie van de 'politiek' van leiders van vandaag. Het gaat allemaal over geknoei van knoeiers, over leiders, generaties van nu, die niet begrijpen waarvoor ze gekozen worden, nl. om het volk te dienen zodat dát een beetje gelukkig kan zijn, de crux. Dat lukt in ieder geval matig tot slecht. En het mondiaal publiek weet het ook niet meer en kiest nu veel extreem-rechts wat alles nog eens erger maakt. Wat een mondiaal onvermogen.......

Zo is het in mijn ogen. Welkom op aarde als je nog jong bent. En er is nog veeeel meer.....
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.rt.com/news/630785-finland- ... mpaign=RSS
Finland heeft zich zaterdag officieel teruggetrokken uit het Verdrag van Ottawa dat antipersoneelmijnen verbiedt, te midden van spanningen met Rusland over het conflict in Oekraïne.

De Finse regering kondigde op 10 juli vorig jaar aan dat zij het verdrag –, dat Helsinki sinds 2012 heeft ondertekend, zou overlaten, wat zou leiden tot een aftelling van zes maanden volgens de regels van het verdrag.

In juni betoogde de Finse president Alexander Stubb dat het land als buurland wordt geconfronteerd met een agressieve, imperialistische staats“, terwijl minister van Defensie Antti Hakkanen zei dat ”-bescherming tegen de Russische dreiging prioriteit heeft.“
Ik heb een ongelooflijke hekel aan mijnen, ze richten ongehoord veel leed aan overal ter wereld.
Vooral ook bij onschuldigen. Net als chemische wapens (verboden) en cluster-explosieven (ook).
Maar ik snap waarom de Finnen dit doen. Hup Rereformed!
Plaats reactie