Ik kan niet zeggen dat de berichten die men hierover heeft menen te moeten uitwisselen iets nuttigs hebben opgeleverd. En heeft het forum allerminst goed gedaan. Meerdere forumleden hebben afgehaakt, omdat men ten ene male niet in staat was elkanders houding te begrijpen. Het is met tegenzin dat ik het bespreken van de nog altijd niet opgeloste conflicten, tussen Israel en haar tegenstanders weer mogelijk maak. We lijken totaal niet in staat om hierover met elkaar een vruchtbare discussie te voeren.
Jullie mogen er van mij weer wat over zeggen. Maar ik voel me gedwongen veel strenger te modereren dan mij lief is.
- Ik wens geen discussie over personen, hoogstens over wat ze zeggen in het bericht waarop je direct of indirect reageer.
Lees daarom regel E4 nog eens goed door. NB deze regel geldt ook in het feedback subforum. - Ik wens geen cynische oneliners en geen discriminerende opmerkingen over welke groep dan ook.
Discriminerend, is als je alle mensen die tot een bepaalde groep behoren eigenschappen toekent, die ze niet allemaal hebben. - Lieg niet! Feitelijke onjuistheden zijn prima te vermijden, door betrouwbare nieuwsmedia en informatiebronnen zoals Wikipedia te raadplegen.
- Opmerkingen over de moderaties dienen alleen in het feedback subforum te worden geplaatst.
- Onthoudt je van kwetsende uitlatingen en van minachting voor het leed van anderen
- Laat scheldproza achterwege
Tot slot (nogmaals) iets wat jullie je allemaal dient te realiseren:
De vraag: "Is er een oplossing mogelijk voor het Israelisch/Palestijns conflict"
Ga naar minuut 53 voor Yuval’s antwoord