Nee, het is kultuur man.. Snap dat nou 's...
Alaaf: Carnavalsweekend!
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Alaaf: Carnavalsweekend!
Veel cultuur verdwijnt, kijk maar naar het Sint en Piet feest.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Voor mij niet hoorTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 feb 2026 09:54Veel cultuur verdwijnt, kijk maar naar het Sint en Piet feest.
Alleen wat anderssoortige Pieten erbij.
Maar ik denk, dat het 'leugentje' niet meer zo goed werkt in onze lieg-, bedrieg- en treiterwereld.
- VseslavBotkin
- Diehard
Kôm laot ôs nao ’t zuuje gaon
Wao vastelaovend is ônstaon
Heej bin ik gebaore
Gelökkig gewaore
‘k Gaon vaer
Maar kôm auk altiéd weer
Truuk nao ’t stedje van plezeer
"The life of the individual gives way to an impersonal and yet singular life (...) a life of pure immanence, neutral, beyond good and evil, for it was only the subject that incarnated it in the midst of things that made it good or bad." (Gilles Deleuze)
https://fanged-nominals.blogspot.com/
https://fanged-nominals.blogspot.com/
Einde Kar Na Val
. .
Carnaval hoeft helemaal niet verdedigd te worden, want het is er niet om begrepen te worden door Vrijdenkers van boven de rivieren, maar voor liefhebbers om van te houden, en om die Liefde samen te vieren. Gewoon vieren, van vrijdagavond tot en met woensdagavond, want pas op woensdagavond sluiten de diehards VastelAovundj feestelijk af met het inmiddels traditionele 'hieëring happe'!
Op Asgoonsdig [Aswoensdag] verzorgen diverse kroegen een heerlijk koud buffet bestaande uit haring! Van de gigantische winst die ze met Carnaval geboekt hebben betaalt de kastelijn dan dat koud buffet en kan eenieder gratis haringhappen. Dat gratis is natuurlijk relatief, want ondertussen worden die haringen weggespoeld met opnieuw sloten bier
terwijl de Carnavalsstemming opnieuw toeslaat!
Zie eventueel: Het is hier en nu best al laat, want na het früshoppen, dat reeds vóór het middaguur begint en tot de avondmaaltijd mag duren, begint al snel dat 'hieëring happe'. Ja, ja, het wordt steeds krankzinniger:
- Tijdens het Carnavalsseizoen wordt Frühschoppen gecombineerd met de feestelijke geest van Carnaval en veel mensen verkleden zich dan in kostuums en doen mee aan de vieringen. Het is een tijd waarin mensen samenkomen om te eten, drinken, dansen en plezier te hebben voordat de meer formele parades en evenementen van de dag beginnen.
Kortom, "Frühschoppen met Carnaval" verwijst naar de traditie van een ochtendbiertje of een brunch tijdens het Carnavalsseizoen in kostuum en als onderdeel van de bredere Carnavalsvieringen.
Zulks is een evolutionaire verworvenheid ...
. .
Drie jaar geleden schreef een [eigen]wijs iemand al:
Daarna zit Carnaval er dan echt op.
Hoezo tot volgend jaar? Echt niet:
- zondag 15 maart 2026:
- Laetare oftewel Halfvasten: FEESTEN!!

Ik ben verantwoordelijk voor mijn interpretatie van wat jij schrijft!
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.