De nieuwe Trump-periode
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: De nieuwe Trump-periode
Een democratie is een regeringsvorm, waarin demeerderheid van de bevolking regelmatig de gelegenheid krijgt een regimechange te bewerkstelligen.
Ik wens u alle goeds
Omdat Trump er nog steeds zit is het merendeel der Amerikanen blijkbaar erg dom of kortzichtig.
Deze man (ik moet netjes blijven) is de naam president van de USA niet waardig.
Deze man (ik moet netjes blijven) is de naam president van de USA niet waardig.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Huh?
Een president zou automatisch verdwijnen zodra de meerderheid er niet meer achter staat? Zo werkt het nergens.
Uit polls blijkt dat de meerderheid van de Amerikanen het huidige beleid afkeurt.
Een president zou automatisch verdwijnen zodra de meerderheid er niet meer achter staat? Zo werkt het nergens.
Uit polls blijkt dat de meerderheid van de Amerikanen het huidige beleid afkeurt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Wat bezielt deze man?
Trump says he’s sending a hospital boat to Greenland | CNN Politics https://share.google/2JXCu0UCG0Ls9vRTj
We are going to send a great hospital boat to Greenland to take care of the many people who are sick, and not being taken care of there. It’s on the way!!!”
Trump says he’s sending a hospital boat to Greenland | CNN Politics https://share.google/2JXCu0UCG0Ls9vRTj
We are going to send a great hospital boat to Greenland to take care of the many people who are sick, and not being taken care of there. It’s on the way!!!”
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Het merendeel van de Amerikanen als dom of kortzichtig wegzetten,
omdat Trump nog steeds president is, is wel heel erg kort door de bocht.
Verkiezingsuitslagen zijn het resultaat van een complex geheel aan factoren-politiek
systeem, campagnevoering, economische omstandigheden en kiezersprioriteiten.
- Zo'n generalisatie zegt weinig over die kiezers,
maar vooral iets over hoe je er zelf naar kijkt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Is dit een reactie op mijn visie dat ik Trump-stemmers, evenals Wilders-stemmers dom vind?HierEnNu schreef: ↑22 feb 2026 12:29
Het merendeel van de Amerikanen als dom of kortzichtig wegzetten,
omdat Trump nog steeds president is, is wel heel erg kort door de bocht.
Verkiezingsuitslagen zijn het resultaat van een complex geheel aan factoren-politiek
systeem, campagnevoering, economische omstandigheden en kiezersprioriteiten.IQ-cijfers geven geen steun aan het idee dat Amerikanen dommer zijn dan Europeanen; die liggen allemaal rond de 100 en zijn bovendien methodologisch discutabel. Het label 'dom' op miljoenen kiezers plakken is geen analyse, maar frustratie vermomd als argument.
- Zo'n generalisatie zegt weinig over die kiezers,
maar vooral iets over hoe je er zelf naar kijkt.
Amerika heeft helaas maar 2 opties, dan behrijp ik dat je bepaalde voor-of afkeuren hebt. Ben je republikein in hart en nieren, stem je waarschijnlijk Trump.
Maar! Kijk wat voor president Trunp is. Hij is de naam "president " niet waardig, gezien zijn uitspattingen, leugens, wets overtredingen, narcisme en ga zo maar door.
Blijf je hierachter staan, vind ik dat dom.
Zelfde geldt voor Wilders. Kijk welke verantwoordelijkheden hij (NIET) heeft genomen, wat hij (NIET) voor elkaar heeft gekregen en stem nog steeds PVV? Ben je in mijn ogen dom of kortzichtig of beiden. OF je hebt geen kaas gegeten van politiek en besturen en verantwoordelijkheid nemen.
Alles wat je niet bevalt 'dom' noemen is géén analyse.
Dom betekent voor mij:
- niet kunnen begrijpen of afwegen,
.
.
De Amerikaanse Trumpstemmer die nu wederom op Trump zou stemmen maakt, gezien de reputatie van Trump, een verkeerde DOMME afweging.
Zelfde geldt voor PVV. Er is voldoende materiaal om een intelligente afweging te maken. Dan stem je niet nogmaals op PVV.
Een keuze die jij verkeerd vindt,
is om die reden níét automatisch een 'domme' keuze:
- dat is een waardeoordeel, geen objectief criterium.
Daar doe ik verder niet aan mee en dus laat ik het er voor hier en nu bij.
.
.
Geef mij een objectief label voor iemand die nu weer zou stemmen op Trump. De Trump zoals we die inmiddels kennen, inclusief alle schandalen en leugens.HierEnNu schreef: ↑22 feb 2026 14:06
Een keuze die jij verkeerd vindt,
is om die reden níét automatisch een 'domme' keuze:Ik trek een grens bij het label 'dom' voor miljoenen mensen.
- dat is een waardeoordeel, geen objectief criterium.
Daar doe ik verder niet aan mee en dus laat ik het er voor hier en nu bij.
De behoefte aan een 'objectief label' vind ik begrijpelijk,
maar zegt vooral iets over de wens
om een complexe keuze simpel weg te zetten:
- er is echter geen objectief label.
Alleen jouw subjectieve oordeel erover.
.
.
Anders dan: Hoe zou jij de Amerikaan willen karakteriseren die ook nu nog op Trump zou stemmen. Met alles hetgeen wij (en hij/zij) weten van Trump? Een vraag ontvluchten mag altijd maar zeg het dan gewoon en draai er niet omheen door het complex te noemen. Jij wist immers ook dat mijn keuze subjectief was.
Ik doe simpelweg niet mee aan het labelen van miljoenen mensen.
Dat is jouw insteek, níét de mijne.
Ik draai er ook bepaald niet omheen:
- ik wijs gewoon consequent het uitgangspunt af.
Dat is jouw behoefte, níét de mijne.
Dat ik je vraag niet ga beantwoorden,
komt dus omdat ik het uitgangspunt niet accepteer:
- ik ben hier niet om jouw subjectieve labels te formuleren.
niet mee te doen aan het reduceren van kiezers tot labels.
.
Punt. ---> . oftewel:

.
.
- lost and not found yet!
- Superposter
Labelen! Dat doen mensen hier door een totale bevolkingsgroep “dom” te noemen terwijl ze dit totaal niet kunnen onderbouwen waarom mensen, human beings, dat doen! Ik wens de moderatie heel veel succes!HierEnNu schreef: ↑22 feb 2026 16:19
Nee, nee: ik ontwijk niets.
Ik doe simpelweg niet mee aan het labelen van miljoenen mensen.
Dat is jouw insteek, níét de mijne.
Ik draai er ook bepaald niet omheen:Ik ga geen mensen karakteriseren op basis van hun stemgedrag.
- ik wijs gewoon consequent het uitgangspunt af.
Dat is jouw behoefte, níét de mijne.
Dat ik je vraag niet ga beantwoorden,
komt dus omdat ik het uitgangspunt niet accepteer:Helder toch? Ik laat jouw vraag dus liggen, want ik kies ervoor
- ik ben hier niet om jouw subjectieve labels te formuleren.
niet mee te doen aan het reduceren van kiezers tot labels.
.
Punt. ---> . oftewel:![]()
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
- Peter van Velzen
- Site Admin
De vraag of het kiezen van een bepaalde kandidaat dom is, hangt af van wat je er mee denkt te bereiken en wat je er feitelijk meer bereikt. Als je er mee bereikt wat je wil, dan is het niet dom, als je het tegendeel bereikt, dan is het wel dom.
Zelfs een stabiel genie doet wel eens domme dingen.
Zelfs een stabiel genie doet wel eens domme dingen.
Ik wens u alle goeds