De Iran Oorlog
Moderator: Moderators
Re: De Iran Oorlog
Oh, HierEnNu
Heeft Iran een atoombom?
Schendt Israël het internationaal recht niet?
Heeft Iran een atoombom?
Schendt Israël het internationaal recht niet?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
- lost and not found yet!
- Superposter
post_id=675125 time=1772996288 user_id=5250][quote schreef:Chaimnimsky
klik
klikHeeft Iran een atoombom?
Inderdaad! Wel heel jammer dat dikkemick echt HELEMAAL NOOIT ingaat op jou inhoudelijke argumenten! Jij en ik hebben het met argumenten ZO VAAK proberen uit te leggen, maar eenmaal een bord voor je kop is zeer moeilijk te verwijderen ondanks bewezen argumenten! En het sterkt ook mijn gevoelens die wat dit betreft eigenlijk altijd uitkomen: ben je een Israel hater, dan blijf je dat ook gewoon en ben je niet meer vatbaar voor argumenten vanaf de andere kant! Een soort Maastrichtse Universiteit situatie!
Of had Hitler het niet moeten afmaken dikkemick?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
-
ChaimNimsky
- Superposter
“De vijand van mijn vijand is mijn vriend.”
En dankzij Iran hebben we er een heleboel vrienden bij! Iran heeft meer raketten afgevuurd op de Verenigde Arabische Emiraten dan op Israel: meer dan 170 ballistische raketten en honderden drones. Het voordeel van de beste meerlaagse luchtverdediging ter wereld: de Iron Beam, de Iron Dome, David's Sling, en het Arrow missile defense system.
De combinatie van gedeelde dreigingen, technologische luchtverdediging en nieuwe diplomatieke relaties leidt nu tot een groeiend regionaal luchtverdedigingsnetwerk tussen Israel en de Arabische staten.
En dankzij Iran hebben we er een heleboel vrienden bij! Iran heeft meer raketten afgevuurd op de Verenigde Arabische Emiraten dan op Israel: meer dan 170 ballistische raketten en honderden drones. Het voordeel van de beste meerlaagse luchtverdediging ter wereld: de Iron Beam, de Iron Dome, David's Sling, en het Arrow missile defense system.
De combinatie van gedeelde dreigingen, technologische luchtverdediging en nieuwe diplomatieke relaties leidt nu tot een groeiend regionaal luchtverdedigingsnetwerk tussen Israel en de Arabische staten.
Zionist
- Peter van Velzen
- Site Admin
ChaimNimsky schreef: ↑07 mar 2026 11:58 Ik ben een groot fan van Bezalel Smotrich en Itamar Ben‑Gvir. Beiden hebben concrete stappen gezet die een toekomstige Palestijnse staat definitief onmogelijk maken. Ze hebben daadwerkelijk wetten en beleidsmaatregelen doorgevoerd die Palestijnse autonomie in die gebieden onmogelijk heeft gemaakt en waardoor gebieden die ooit voor een eventuele Palestijnse staat bedoeld waren, volledig onder Israelische controle komen. Zij hebben ook wetgeving ingevoerd die de Palestijnse afhankelijkheid voltooien en Palestijnse autonomie teniet doen.
Geen woorden, maar daden! Daar houdt ik van. En het werkt!
Yeah baby!Let's dance!
Je bent er blijkbaar op uit om fatsoenlijke mensen van je te vervreemden, door te beweren dat je een groot fan bent van twee lieden, die in de ogen van velen het Israelische equivalent van fanatieke Nazi's zijn.
Wat heb je hier nog te zoeken?
Vijanden?
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
lost and not found yet! schreef: ↑07 mar 2026 23:18 Die ja……. Gezien je haat jegens Israël moeten dat wel je vrienden zijn!
Schaam je! Niemand beweert - tot nu toe - dat Religieus Rechtse politici in Israël jouw vrienden zijn, omdat je Hezbollah haat.
Beweer daarom ook niet als iemand die weinig liefde voor Israël toont, Dat de vijanden van Israël wel diens vrienden moeten zijn. Dat "moeten" ze helemaal niet.
Ik vraag me trouwens af, wat er gebeurt als de onschuldige Libanese burgers de regio ontvluchten en Hezbollah mee vlucht. Worden dan de vluchtelingen en de Druzische en Christelijke dorpen ook gebombardeerd?
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 10 mar 2026 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens u alle goeds
Een godwin! Dat is lang geleden.lost and not found yet! schreef: ↑08 mar 2026 22:06
Of had Hitler het niet moeten afmaken dikkemick?
Of: Vergelijk je Hitler nu met Netanyahu? Dat beiden hun hand zwaar overspeeld hebben met alle aanvallen?
Ben de draad een beetje kwijt. Dacht het over Iran ging dat door agressor Israël (en de usa) is aangevallen.
Iran (topic) is wel een mooie afleidingsmanoeuvre. In Gaza gaan grenzen weer dicht en leeft de vrees voor hongersnood. In Libanon hangt een Gaza scenario in de lucht. De inwoners worden er opgejaagd met evacuatiebevelen (de beroemde flyers!!), een voorbode voor bombardementen en een invasie.
Lets dance
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Zou over de acties van de geallieerden kunnen gaan tijdens WOII:
Weet je nog? Toen 'wij' dansten omdat we bevrijd werden!
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 09 mar 2026 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
. . .Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden.
.. . . . . . . . . . . . .
Re: De Iran Oorlog - acties van de geallieerden
Deze vraag is mij veel te off topic
Dat komt vast doordat je selectief citeert en leest.
Daarom citeer ik eerst compleet en leg het je daarna uit!
Ik wil graag uitleggen waarom mijn reactie juist heel ontopic is. Ik zie de Iran oorlog namelijk ook als een bevrijdingsoorlog. Net zoals de aanval van de gealieerden op Nazi Duitland destijds ook een bevrijdingsoorlog was en mijns inziens past jouw citaat daar prima bij:
- "In naam van de vrede heeft de ene mensenrechten schendende schurk
het internationaal recht geschonden door een andere
mensenrechten schendende schurk te vermoorden.
En nu worden er allemaal onschuldige burgers gebombardeerd."
Ik persoonlijk heb er geen bezwaar tegen om het volk in Iran 'te bevrijden'. Zo lief is/was het daar niet al tientallen jaren.HierEnNu schreef: ↑09 mar 2026 13:46Dat komt vast doordat je selectief citeert en leest.
Daarom citeer ik eerst compleet en leg het je daarna uit!![]()
Ik wil graag uitleggen waarom mijn reactie juist heel ontopic is. Ik zie de Iran oorlog namelijk ook als een bevrijdingsoorlog. Net zoals de aanval van de gealieerden op Nazi Duitland destijds ook een bevrijdingsoorlog was en mijns inziens past jouw citaat daar prima bij:Sailante overeenkomst is tevens dat destijds ook poging tot genocide op Joden werd voorkomen en dat de VS de bevrijdingskar moest trekken. Wij, Europa werden bevrijd van onze onderdrukkers en daar ben ik ze nog steeds dankbaar voor. Als Nederlander en Europeaan schaam ik me dan ook dat we de VS als bondgenoot nu niet bijstaan bij deze bevrijdingsoorlog, te meer daar het die oorlog zou kunnen bekorten, aantal slachtoffers zou kunnen verminderen en het de Iranse bevolking zou tonen dat het zal lonen als ze in opstand komen zodra dat kan.
- "In naam van de vrede heeft de ene mensenrechten schendende schurk
het internationaal recht geschonden door een andere
mensenrechten schendende schurk te vermoorden.
En nu worden er allemaal onschuldige burgers gebombardeerd."
Wat voor zoveel landen geldt overigens. Dus... of een atoommacht dát nou moet gaan doen...?
De vraag is dan wel of dat dan ook met Libanon het geval is en wat achter ons ligt, wat mij weer doet twijfelen aan de drijfveren voor het bevrijden van Iran door een heel grote, oppermachtige Molog met helper.
Verder heeft de hele wereld hier wel heel veel last van, terwijl de reden voor de oorlog MIJ nogal betrekkelijk onduidelijk is. Ja, de onderhandelingen over vermeende atoombommen liepen niet... Iran veroorzaakt veel overlast. Proxies... Islam of zoiets.. Zitten op de oliekraan... etc.
** Planeet ziet er echt mooi uit vanuit de ruimte... och jammer.. **
HierEnNu
Moeten "we" noord Korea invallen? Nogmaals, je bericht was (evenals deze) off topic.
Maar als jij vindt dat Iran is aangevallen omdat Netanyahu zo,n medelijden had met de Iraniërs, dan moet hij nog heel veel regimes binnenvallen. Israël kan dat uiteraard, heeft alleen nu zijn handen vol aan de hele regio om zich heen. Straks zijn alle bommen op.
Moeten "we" noord Korea invallen? Nogmaals, je bericht was (evenals deze) off topic.
Maar als jij vindt dat Iran is aangevallen omdat Netanyahu zo,n medelijden had met de Iraniërs, dan moet hij nog heel veel regimes binnenvallen. Israël kan dat uiteraard, heeft alleen nu zijn handen vol aan de hele regio om zich heen. Straks zijn alle bommen op.
Zodra ooit ALLE bommen op zijn, is wereldvrede nabij!
Nou, Israël is goed bezig wat dat betreft.
Gaza, Libanon, Iran. Syrië weet ik niet, of ze zich beperken tot roundup (maar ja, dat is weer off topic)
Op z'n Trumpiaans:
"Bomb baby! BOMB!!"
De Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Activist News Agency zegt dat er tijdens de huidige oorlog in Iran inmiddels 1114 doden zijn geteld, inclusief 183 kinderen.
Ik reageerde cynisch op "Straks zijn alle bommen op.",
want dat is een volsrekt onzinnige uitspraak!
Blijkt ook uit de feiten die jij graag volgt omdat zulks
volgens jou de weg van de minste weerstand is, toch?
Volgens gegevens van het Zweedse onderzoeksinstituut SIPRI is de import van wapens door Europese landen in de periode 2021-2025 verdrievoudigd ten opzichte van de vijf jaar daarvoor. Europa is daarmee inmiddels de grootste importeur van wapens wereldwijd en was de afgelopen vijf jaar goed voor ongeveer 33 procent van de wereldwijde wapenimport
[tegen 12 procent in de periode 2016-2020].
De stijging hangt vooral samen met de Russische invasie van Oekraïne en de daar opvolgende militaire steun aan Oekraïne, dat momenteel de grootste wapenimporteur ter wereld is. Daarnaast speelt volgens SIPRI ook de toegenomen onzekerheid over Amerikaanse veiligheidsgaranties een rol bij de hogere Europese defensie-uitgaven.
Bijna vier op de tien wapens die Europa importeert komen uit de Verenigde Staten. Wereldwijd zijn de VS met afstand de grootste wapenexporteur [42 procent van alle leveringen], gevolgd door Frankrijk, Rusland, Duitsland en China.
De Nederlandse wapenimport verdubbelde in dezelfde periode, terwijl de export met ongeveer een derde daalde. Nederland staat op de twaalfde plaats van wapenexporterende landen en levert vooral onderdelen voor marineschepen en andere defensietechnologie.
BRON: NOS Nieuws - vandaag, 11:24
Europa bestelt meer wapens in het buitenland en is nu grootste importeur
.