HierEnNu schreef: 29 mar 2026 16:13
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van 'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
Onder voorwaarden!!!!!!
Staat er op de verpakking dat je roundup mag gebruiken om een bufferzone te creëren???
Je gaat in op een detail, maar mijn punt was dat de claim
van "vergiftiging" daarmee nog steeds niet is onderbouwd.
Bovendien negeer je mijn opmerking dat deze discussie over
Israël/Palestina in het daarvoor geopende topic thuis hoort.
. . . . . . . . . . . . . Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
HierEnNu schreef: 29 mar 2026 16:13
Roundup wordt wereldwijd, en ook binnen de EU onder voorwaarden, gebruikt in de landbouw. Dat maakt het niet vanzelfsprekend dat er sprake is van 'vergiftiging' in de zin die jij suggereert.
Onder voorwaarden!!!!!!
Staat er op de verpakking dat je roundup mag gebruiken om een bufferzone te creëren???
Je gaat in op een detail, maar mijn punt was dat de claim
van "vergiftiging" daarmee nog steeds niet is onderbouwd.
Bovendien negeer je mijn opmerking dat deze discussie over
Israël/Palestina in het daarvoor geopende topic thuis hoort.
Nou geloof mij, die grond is kankerverwekkend giftig. Te verbouwen door Syrische of Libanese boeren is er niets meer en jij en ik zouden er niet graag wonen.
Onderzoek toont dat Israël grond in Syrië en Libanon besproeit met landbouwgif | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/JkZswrMRbw8bwi0jX
Het heet niet voor niets landbouwGIF en on topic: het is een AANSLAG op de boeren die er leven.
Volgens PAX doet Israël dit om de controle op die gebieden te vergroten: als boeren en gewassen verdwijnen, zouden Israëlische grensposten beter zicht hebben. De acties roepen vragen op over schade voor milieu en volksgezondheid. Ook is het in strijd met internationaal recht.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Bonjour schreef: 29 mar 2026 16:35
Als een boer gif strooit over het land van zijn buurman om hem weg te pesten is dat strafbaar.
Als hij het doet terwijl de buurman op het land is en geen maatregelen ertegen kan nemen, is het vergiftiging.
Ik zie weer een staaltje pro-semitisme.
Iemand uitmaken voor antisemiet is problematisch, vind ik ook,
maar iemand uitmaken voor pro-semiet vind je okay?
Dat soort kwalificaties helpen de discussie
over de antisemitische aanslagen op Joden in Nederland niet verder hoor!
Ik houd het liever bij het topic onderwerp.
Israël/Palestina problematiek kan in het nieuwe topic besproken worden.
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
Peter van Velzen schreef: 28 mar 2026 05:15
Ik weet niet wat jij denkt dat de kinderen die overdag naar de school komen, is overkomen. Maar aangezien de explosie 's nachts plaats vond en nauwelijks schade veroorzaakte, en de kinderen er dus niet bij waren, lijkt mij dat gebeurtenis niet hebben meegemaakt en pas geschrokken zijn, toen ze het nieuws vernamen.
Ik was slechts benieuwd of de mensen die claimen bij Harakat al-Jamin al Islamia te horen, de verantwoordelijkheid hebben geclaimd voor een aanslag waarbij gewonden of zelfs doden vielen. Dat is onafhankelijk van de vraag of er slachtoffers vielen bij aanslagen die niet door Harakat al-Jamin al Islamia zijn geclaimd.
"Alsof" impliceert dat Ik iets veronderstel, maar ik veronderstel niets.
Dan spreken we blijkbaar over een verschillende invulling van het begrip "slachtoffer".
Ik hanteer daarbij een bredere definitie,
waarin ook indirecte en psychische gevolgen worden meegenomen. In die zin
zie ik deze aanslagen wel degelijk als iets waarbij slachtoffers vallen.
Peter van Velzen schreef: 28 mar 2026 05:15
Ik weet niet wat jij denkt dat de kinderen die overdag naar de school komen, is overkomen. Maar aangezien de explosie 's nachts plaats vond en nauwelijks schade veroorzaakte, en de kinderen er dus niet bij waren, lijkt mij dat gebeurtenis niet hebben meegemaakt en pas geschrokken zijn, toen ze het nieuws vernamen.
Ik was slechts benieuwd of de mensen die claimen bij Harakat al-Jamin al Islamia te horen, de verantwoordelijkheid hebben geclaimd voor een aanslag waarbij gewonden of zelfs doden vielen. Dat is onafhankelijk van de vraag of er slachtoffers vielen bij aanslagen die niet door Harakat al-Jamin al Islamia zijn geclaimd.
"Alsof" impliceert dat Ik iets veronderstel, maar ik veronderstel niets.
Dan spreken we blijkbaar over een verschillende invulling van het begrip "slachtoffer".
Ik hanteer daarbij een bredere definitie,
waarin ook indirecte en psychische gevolgen worden meegenomen. In die zin
zie ik deze aanslagen wel degelijk als iets waarbij slachtoffers vallen.
Gek dat je dat niet ziet bij boeren die door een roundup -(chemische) aanslag verjaagd worden.
ChaimNimsky schreef: 25 mar 2026 11:38
Heerlijk verlekkerd afgeven op dat antisemitische tuig.
Inderdaad! Toch houd ik me in vanwege de dieperliggende oorzaak die ik eigenlijk als een mentaal deficiet beschouw, want ik zie antisemitisme niet 'alleen maar' als Jodenhaat, maar tevens als een bijzondere vorm van racisme en over het algemeen schrijf ik racisme toe aan cognitieve tekortkomingen.Beeldend uitgedrukt:
.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 29 mar 2026 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad! Toch houd ik me in vanwege de dieperliggende oorzaak die ik eigenlijk als een mentaal deficiet beschouw, want ik zie antisemitisme niet 'alleen maar' als Jodenhaat, maar tevens als een bijzondere vorm van racisme en over het algemeen schrijf ik racisme toe aan cognitieve tekortkomingen.Beeldend uitgedrukt:
.
Wat een enorm geluk dat hier geen antisemieten en of racisten zitten.
Tenzij iemand Palestijnen als minderwaardig beschouwd. Maar die zullen hier ook.niet aanwezig zijn natuurlijk!
.
Wat een enorm geluk dat hier geen antisemieten en of racisten zitten.
Tenzij iemand Palestijnen als minderwaardig beschouwd. Maar die zullen hier ook.niet aanwezig zijn natuurlijk!
Op zichzelf heeft zo'n plaatje ook iets racistisch, men legitimeert hier het schedel meten mee.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Verwoeste dorpen, gebombardeerde infrastructuur, luchtaanvallen en gevechten op de grond. De oorlog tussen Israël en de militante beweging Hezbollah escaleert verder en heeft tot nu toe geleid tot ruim 1000 doden en meer dan een miljoen mensen die op de vlucht zijn.
Aanslag omdat dit vooral onschuldige burgers treft.
"In glyphosate review IARC edited out non-carcinogenic findings."
Reuters onthult dat de IARC belangrijke passages uit een research heeft verwijderd en gewijzigd. In die passages stond dat meerdere dierstudies glyphosate niet kankerverwekkend vonden. Na de aanpassingen concludeerde IARC dat glyphosate waarschijnlijk kankerverwekkend is voor de mens (groep 2A).
IARC was nagenoeg de enige grote instantie die glyphosate als waarschijnlijk kankerverwekkend classificeerde.
Gevolgen
De IARC-classificatie leidde tot hevige discussie in de EU over het verlengen van de toelating van glyphosate.
In de Verenigde Staten vormde ze de basis voor honderden rechtszaken tegen Monsanto/Bayer, waarbij eisers claimen dat Roundup non-Hodgkin-lymfoom heeft veroorzaakt.
De meest geciteerde nieuwe studies die een carcinogeen effect claimen gebruiken Sprague-Dawley ratten.
Deze stam ratten staat bekend voor spontane tumoren.
Dezelfde stam ratten als de beruchte Séralini studies gebruikte over GMO maïs kanker claims.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
"In glyphosate review IARC edited out non-carcinogenic findings."
Beste holog! Je moet hem wel geloven! Zijn onderbuik gevoelens kloppen gewoon altijd, daar is geen speld tussen te krijgen, vooral door hemzelf niet. En jij komt tenminste met goed onderbouwde claims, wat ik dikkemick nog nooit heb zien doen. Inhoudelijk reageren of een link plaatsen waarin zijn gelijk wordt bewaarheid is nog nooit gebeurd! En om in dit topic, wat gaat over de aanslagen op Joodse scholen en synagoges in Nederland telkens het topic proberen naar zich toe te trekken en de aanslagen elders hier in dit topic te laten binnen dringen zegt genoeg over zijn vermogen om ergens realistisch over na te denken of te discussiëren! Ik adviseer je hem volkomen links te laten liggen! Don’t feed the troll!
Ps, de enige links die hij kan plaatsen zijn absolute anti Israël links niets meer en ook vooral niets minder, maar dat komt zeer waarschijnlijk omdat door zijn gebruikte AI zijn algoritmes zo werken. Lees maar terug in de discussie over AI!
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
lost and not found yet! schreef: 29 mar 2026 23:00
Ik adviseer je hem volkomen links te laten liggen!
Volledig terechte opmerking. Het is immers een bedenking 'waarom reageren mensen hier zelfs op?' , die ik me in het verleden ook maakte. En nu zondig ik zelf.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
lost and not found yet! schreef: 29 mar 2026 23:00
Ik adviseer je hem volkomen links te laten liggen!
Volledig terechte opmerking. Het is immers een bedenking 'waarom reageren mensen hier zelfs op?' , die ik me in het verleden ook maakte. En nu zondig ik zelf.
Haha! Duidelijk, EN geaccepteerd! Ik verklaar je zonde als vergeven maar zondig niet meer mijn zoon!
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱