Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door ChaimNimsky »

Moord met een terroristisch motief kan nu eindelijk leiden tot de doodstraf in Israel =D>
Parlement Israël stemt voor omstreden doodstrafwet

Het Israëlische parlement, de Knesset, is akkoord gegaan met een zeer omstreden wetsvoorstel om de doodstraf in te voeren voor moord met terroristisch motief.

... De vraag was of premier Netanyahu zou komen opdagen om voor de wet te stemmen. In Israël is de premier tevens lid van het parlement. Kort voor de stemming kwam Netanyahu de parlementszaal in. Hij stemde voor.

... "Er kan maar één straf gelden voor wie Joden vermoordt omdat ze Joods zijn: de dood", redeneerde hij. "Deze wet geeft onze vijanden een duidelijke boodschap: je betaalt een prijs voor Joods bloed."
Mee eens =D>. Mensen die niet moorden met een terroristisch motief, hoeven zich geen zorgen te maken. Er is voornamelijk één bevolkingsgroep waarvan enkelen zich met moorden met een terroristisch motief bezighouden.

https://nos.nl/artikel/2608452-parlemen ... odstrafwet
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 30 mar 2026 21:30 Moord met een terroristisch motief kan nu eindelijk leiden tot de doodstraf in Israel =D>
Parlement Israël stemt voor omstreden doodstrafwet

Het Israëlische parlement, de Knesset, is akkoord gegaan met een zeer omstreden wetsvoorstel om de doodstraf in te voeren voor moord met terroristisch motief.

... De vraag was of premier Netanyahu zou komen opdagen om voor de wet te stemmen. In Israël is de premier tevens lid van het parlement. Kort voor de stemming kwam Netanyahu de parlementszaal in. Hij stemde voor.

... "Er kan maar één straf gelden voor wie Joden vermoordt omdat ze Joods zijn: de dood", redeneerde hij. "Deze wet geeft onze vijanden een duidelijke boodschap: je betaalt een prijs voor Joods bloed."
Mee eens =D>. Mensen die niet moorden met een terroristisch motief, hoeven zich geen zorgen te maken. Er is voornamelijk één bevolkingsgroep waarvan enkelen zich met moorden met een terroristisch motief bezighouden.

https://nos.nl/artikel/2608452-parlemen ... odstrafwet

Pas op waar je voor applaudiseert. Het is mijns inziens niet duidelijk wat "een terroristisch motief" precies betekent.
Overigens werd door het NOS bericht de indruk gewekt dat de uitspraak die hierboven aan Nethanyahu werd toegeschreven door Ben Gvir werd gedaan. Ze is racistisch, aangezien er wordt gesproken over "joods" bloed. Racisme wordt hier niet getollereerd, Om dat jij verklaart het met deze racistsche uitspraak mee eens te zijn krijg je van mij een officiële waarschuwing.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De doodstraf (tegen Palestijnen)
Ambulance medewerkers
Gaza verwoest
Klootschieten
Kolonisaties
Roundup
Oorlog tegen Iran starten
Tegelijkertijd oorlog Libanon

What's next?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 31 mar 2026 09:12 De doodstraf (tegen Palestijnen)
Ambulance medewerkers
Gaza verwoest
Klootschieten
Kolonisaties
Roundup

What's next?
Misschien de Sinaï omdat daar olie zit?

Mij lijkt het dat men er op uit is de dominante macht in het hele gebied te worden.
Dat hoeft niet altijd bezetten te betekenen, daar hebben ze niet genoeg mankracht voor.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 mar 2026 10:05
dikkemick schreef: 31 mar 2026 09:12 De doodstraf (tegen Palestijnen)
Ambulance medewerkers
Gaza verwoest
Klootschieten
Kolonisaties
Roundup

What's next?
Misschien de Sinaï omdat daar olie zit?

Mij lijkt het dat men er op uit is de dominante macht in het hele gebied te worden.
Dat hoeft niet altijd bezetten te betekenen, daar hebben ze niet genoeg mankracht voor.
En daarna wellicht door de.tijd heen zelfs verder want er is ALTIJD dreiging en mogelijk agressie van buiten de grenzen.
** **
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik kan niet langer zwijgen. Ziet niemand hier waar men de poort voor heeft open gezet? Ziet niemand hier hoe deze
mensen steeds dieper wegzakken in het moeras dat we hebben zien gebeuren in nazi-Duitsland? Ik benoem het nog maar eens een keer.

Hoe lang nog kijkt de wereld weg van de werkelijkheid? Op dit forum is iemand die danst en applaudisseert voor een zeer gevaarlijk weg die zijn volk ingeslagen is. Hoe zwart zal de geschiedenisbladzijde gaan worden mbt dit volk, de wereldmachten die faciliteren en/of weg kijken?

Dit wordt, naar mijn idee, diepe, hele diepe, schandvlek voor de voormalige slachtoffers die de voormalige daders van de holocaust zonder omzien, blind, navolgden, blind ondersteund door diezelfde voormalige, en voor nu indirecte, daders vanwege de onvoorwaardelijke steun aan dit misdadige regime. Een regime dat we in het openbaar geen zio-nazies en anti-semieten mogen noemen want dat ligt te gevoelig, maar achter hun rug wel zo wordt genoemd door velen, waaronder ikzelf. Nu ik noem deze mensen anti-semitisch want ik ben een Palestijnse semiet in de eerste graad, en mijn volk staat bloot aan nazi-praktijken, de paralellen zijn overvloedig en gaan er steeds meer aan raken, je moet wel blind zijn om dat niet te zien

Of krijgen wij straks weer te horen:” we hebben het niet geweten” maar nu gaat het over Palestijnen.

Mijn hart huilt bij het zoveelste dieptepunt dat de zionisten in deze entiteit hebben weten te bereiken. En hoewel ik niet gelovig ben bid ik voor de zieleheil van dit volk want als er een volk is dat dat nodig heeft is het wel dat volk. Ik hoop van harte de Joodse medemens heel luid en duidelijk maar vooral openlijk afstand gaat nemen van dit zeer kwaadaardige zionistische gedachtengoed, een gedachtengoed dat hen maar blijft gebruiken om het pad van de genocide op de Palestijnen te blijven faciliteren en goed te praten.

Ik moet mezelf blijven inprenten: niet alle joodse gelovigen zijn zionisten en niet alle zionisten zijn Joodse gelovigen. Dit is een mantra die ik elke dag herhaal om niet in de zionistisch wijd openstaande val te lopen.

Ik kon vandaag niet langer zwijgen, want net toen ik dacht dat het niet erger kon, kon het toch net nog een graadje erger. 😭
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

@Mus
Het is een ongelooflijke tragiek, een drama en dát door dát volk dat door de historie heen zelf zo geleden heeft...
Fijn je weer te lezen en te zien dat je de mond niet laat snoeren!
** **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Welkom terug Mus!
Je zorgen zijn wederom zeer begrijpelijk en wat mij het meeste stoort is de tegenreacties. De pro-Israel antwoorden die altijd weer bagatelliseren. Wat op dit moment ALLEMAAL gaande is, gaat ALLE perken ver te buiten, maar toch lezen we dan dat Israel het recht heeft zich te verdedigen. Of dat Israel in militair opzicht zo übermachtig is en dat niemand ze iets kan maken, ook internationaal recht/oorlogsrecht niet, want dat is een wassen neus.
Nogmaals: Welkom terug.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 31 mar 2026 11:55 Welkom terug Mus!
Je zorgen zijn wederom zeer begrijpelijk en wat mij het meeste stoort is de tegenreacties. De pro-Israel antwoorden die altijd weer bagatelliseren. Wat op dit moment ALLEMAAL gaande is, gaat ALLE perken ver te buiten, maar toch lezen we dan dat Israel het recht heeft zich te verdedigen. Of dat Israel in militair opzicht zo übermachtig is en dat niemand ze iets kan maken, ook internationaal recht/oorlogsrecht niet, want dat is een wassen neus.
Nogmaals: Welkom terug.
Verdedigen is 100% legitiem, maar wat we voortdurend zien is heel wat anders. En voor de rest heb je gelijk.
** **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ha die @Mus.

Leuk dat je weer even ",Back In Town," bent.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 31 mar 2026 12:36 Verdedigen is 100% legitiem, maar wat we voortdurend zien is heel wat anders.
Lijkt me dat je om oorlogsmisdaden te verdedigen met zeer goede argumenten moet komen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 31 mar 2026 12:49
Gerard R. schreef: 31 mar 2026 12:36 Verdedigen is 100% legitiem, maar wat we voortdurend zien is heel wat anders.
Lijkt me dat je om oorlogsmisdaden te verdedigen met zeer goede argumenten moet komen.
Hebben ze uiteraard niet, maar er is een scala aan opties...
En dit alles valt weg tegen het 'hoger' doel waarnaar Israël pretendeert te streven.
** **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Oorlogsmisdaden moeten serieus onderzocht en, waar bewezen, vervolgd worden. Dat staat niet ter discussie. Tegelijk geldt in een rechtsstaat het principe van onschuld tot schuld bewezen is, ook voor Netanyahu.

Dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op handelen of beleid, maar wel dat je voorzichtig moet zijn met stellige conclusies over "oorlogsmisdaden" zolang een rechter daar nog geen uitspraak over heeft gedaan.

Waarom zouden we dat principe hier loslaten?
. . . . . . . . . . . . .
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
We will dance again AND keep on dancing ...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 31 mar 2026 13:16
Oorlogsmisdaden moeten serieus onderzocht en, waar bewezen, vervolgd worden. Dat staat niet ter discussie. Tegelijk geldt in een rechtsstaat het principe van onschuld tot schuld bewezen is, ook voor Netanyahu.

Dat betekent niet dat je geen kritiek mag hebben op handelen of beleid, maar wel dat je voorzichtig moet zijn met stellige conclusies over "oorlogsmisdaden" zolang een rechter daar nog geen uitspraak over heeft gedaan.

Recht is vetrapt in onze wereld.
Voor MIJ zegt dat heel veel.
Derhalve pas ik mij aan in mijn denken hierover en ook in mijn oordeel.
** **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 31 mar 2026 13:16

Knip

HierEnNu, lees even mee en heroverweeg hetgeen je schrijft.

De doodstraf (tegen Palestijnen)
Ambulance medewerkers
Gaza verwoest
Klootschieten
Kolonisaties
Roundup

Wat valt hier nog te onderzoeken? Hoe kun je hier als extreemrechtse nationalistische zionistische annexerende genocidale regering mee weg komen?

Waarom reageer je hierop zoals met: Tegelijk geldt in een rechtsstaat het principe van onschuld tot schuld bewezen is, ook voor Netanyahu.

Neem jij jezelf in deze nog wel serieus??

Aanvulling: Israël rent af op een morele afgrond, Europa kijkt lijdzaam toe En: In de wet zit overigens niet eens een mogelijkheid om in beroep te gaan, waardoor er twee afzonderlijke juridische systemen ontstaan: een voor Joden, en een voor Palestijnen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 31 mar 2026 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie