HierEnNu schreef: ↑04 apr 2026 04:52
welke criteria maken het onderscheid concreet tussen
terechte en onterechte beschuldigingen van antisemitisme?
Dát lijkt me relevant voor moderatie,
omdat het handvatten biedt voor de beslissing:
- wanneer is iets een terechte kwalificatie, en
wanneer een onterechte beschuldiging die gemodereerd zou moeten worden?
Eensch!
Vandaar dat ik jullie (Nimsky, lanfy en jij) veelvuldig heb moeten melden bij moderatie omdat de beschuldigen van antisemitisme me om de oren vlogen ondanks dat ik vele malen heb uitgelegd totaal geen probleem met joden (zoals je zou kunnen laten vervangen door 'moslims') te hebben maar me volledig en 100% opwind over het extreem nationalistische genocidale koloniale kut(excusez le mot)-beleid van het rechtse moorddadige Israël dat zich blijft beroepen op "verdediging".
En dat laatste maakt mij geen antisemiet, maar
anti-rechts-nationalistische-zionistische-koloniale-genocidale moordzuchtige-gif strooiend Israël.
En dat zou met een andere regering daar natuurlijk om kunnen slaan.
ALS er een fatsoenlijk beleid komt met fatsoenlijke mensen die in gesprek gaan met medemensen, buurlanden met rust laten en gif alleen op eigen akkers strooien, wellicht de Palestijnen een eigen staat gunnen en de doodstraf of afschaffen of voor iedereen laten gelden (dus ook voor de regering die er nu zit)
DAN spreken we elkaar weer en dan zul je zien, dat je mij niet direct of indirect en of verscholen/verhuld voor antisemiet kunt uitmaken. Kan en mag nu al niet en dat heb ik je wederom uitgelegd nu.
P.s. Aanvulling. In het verleden heb ik me zelf wel schuldig gemaakt aan joden aanduiden als "keppeltjes" waarna een terechte waarschuwing volgde. Dat ik hiermee mensen als Itamar Ben-Gvir bedoelde (die nu dansend een fles champagne opentrok omdat de doodstraf er door was) klopt dan ook niet. Er zijn uiteraard genoeg joden met keppeltjes die dit beleid afkeuren. Niet alles en iedereen over 1 kam scheren is de boodschap.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.