https://tass.com/politics/2116099
MOSKOU, 13 april. /TASS/. Rusland is geïnteresseerd in goede betrekkingen met Hongarije en met de rest van de Europese landen, zei de Russische presidentieel woordvoerder Dmitry Peskov maandag in zijn commentaar op de uitkomst van de parlementsverkiezingen in Hongarije.
"Wij zijn geïnteresseerd in het opbouwen van goede betrekkingen met Hongarije, maar ook met alle Europese landen. We zijn ons ervan bewust dat het niet nodig is om over wederkerigheid te praten met betrekking tot de Europese landen, maar Rusland staat altijd open voor dialoog", zei Peskov tijdens een nieuwsbriefing. (..)

Altijd goed om dit soort dingen te horen en te lezen... vind ik.
Jammer dat Rusland zich nu een jaar of vier als een wrede agressor heeft opgesteld tegen een land, dat goede betrekkingen onderhield met de EU, met dood verderf destructie en enorme kosten voor EU en de Russen zelf tot gevolg. En ook jammer dat het Kremlin zich vaak nogal dreigend heeft opgesteld tegenover EU, VS en veiligheidsstructuur de Navo, waar ze éens deel van uit hadden kunnen maken, wat ze niet deden.

Jammer dat ze bv. suspence snuffelen boven onze pijpleidingen en kabels in zee.
Maar je weet maar nooit of de pijn kan ophouden en door de tijd heen kan worden overwonnen.
Politiek is soms net een gokkast, misschien zullen we weer op een ondenkbare goede dag vriendelijk zijn tegen elkaar, net zoals dat is geweest na de val ven de muur en na de val van het communisme. EU en Rusland(/China) (deel van Brics) zouden een enorm krachtig blok vormen op alle denkbare vlakken en geo-dosiers.
https://nl.wikipedia.org/wiki/BRICS
Toen de sfeer nog goed was met Russen kwamen die zelfs kijken bij de Navo en vv.. In die tijd heb ik geschreven, dat EU en Rusland elkaar prima zouden kunnen aanvullen. Wist ik veel wat zou komen.. Hoewel.. toen de Amerikanen in Polen en Tsjechië anti Iran-kern-raket-raketten wilden gaan opstellen, toen begon ik wat nattigheid te voelen, zeg maar. Het Kremlin vond dus uiteindelijk dat de Navo te snel naar het Oosten opschoof en meende dat daarmee afspraken werden geschonden, waarop Ukraine volgde. Dat was tenminste de lezing, die is opgetekend en die je nóg wel leest en hoort.
Goede verhoudingen EU-Russen kunnen we ons nu niet meer voorstellen, maar... kijk maar eens naar de snelle geo-verandering in de verhouding VS-EU/Navo... ) Het kan verkeren met politiek... Zie Orban.. Niets is zeker en vast.