Ik laat me nooit door wie dan ook jagen!
Als je haast hebt of zelfs niet kunt wachten, wat houdt jou tegen?
Als jij "Een topic met: Vraag EN antwoord" wilt:
- schijf een pakkende goed onderbouwde topic opening en open het zelf!
Ik laat me nooit door wie dan ook jagen!
Nee Maria, nu laat je je beïnvloeden door lanfy. Ik gebruikte slechts woorden die mij op dat moment te binnen schoten en me het beste leken om het belachelijke aan te tonen van dat sigaretje. Behalve roundup (schoot me te binnen omdat ik dit inderdaad elders veelvuldig gebruikt heb) slaan de andere woorden nergens op wat de beschuldiging zou rechtvaardigen. Jammer dat je hierin mee gaat.Maria schreef: 17 apr 2026 20:29dikkemick schreef: 15 apr 2026 22:02Ook aan jou het verzoek het woord "sigaretJE" niet te gebruiken. Klinkt als: NSB-ertje, roundupje, atoombommetje, armageddonnetje...lost and not found yet! schreef: 15 apr 2026 21:56 slechts drie van de 72 die af en toe, jawel, een sigaretje opsteken.
.....ik kan er mee leven in ieder geval!
Noem het beesie bij zijn naam: kankerstok.
Ik dank uHoe beperkt moet je anders altijd zo fantasierijke geest zijn om alleen in dit soort termen, Midden Oosten gerelateerd, je verkleinwoorden te creëren?
Precies.dikkemick schreef: 17 apr 2026 20:42 Nee Maria, nu laat je je beïnvloeden door lanfy. Ik gebruikte slechts woorden die mij op dat moment te binnen schoten en me het beste leken om het belachelijke aan te tonen van dat sigaretje.
Dat beleid soms anders uitpakt in de praktijk klopt. De stap naar 'het gaat ondergronds" is echter niet vanzelfsprekend, en daar is ook weinig concreet bewijs voor bij dit soort maatregelen. Wat je wél vaak ziet, is dat hogere drempels [zoals leeftijd en prijs] de instroom verlagen, zeker bij jongeren. Dat effect treedt ook op zonder dat het massaal naar een illegaal circuit verschuift. De vraag is dus minder of het perfect werkt, maar of het netto bijdraagt,Peter_1 schreef: 02 apr 2026 11:07Dit is typisch een onderwerp waar je goed ziet dat droge intellect niet genoeg is om de kern van de zaak te begrijpen. Je moet ook beetje 'gevoel' hebben over hoe de wereld werkt.dikkemick schreef: 30 jan 2026 15:21 YES!!!!! Eerste goede actie van dit kabinet. Vind het nu al beter dan het vorige.
Live politiek | Coalitie wil leeftijdsgrens voor aanschaf tabak en vapes naar 21 jaar - NU.nl https://share.google/0Ex8OBZce5pakJBAK
Natuurlijk is dit op papier een goede actie/maatregel. Maar in de realiteit zal roken nu ondergronds gaan.
Volgens mij is "crimineel" een onjuiste betiteling. Men is gewoon van mening dat verslaving minder ernstig is dan longkanker.dikkemick schreef: 18 apr 2026 08:37 Voorlichting op jonge leeftijd blijft de beste remedie. Dat en een rechtszaak tegen die tabaks/vapeproducenten.
Wat een enorme smeerpijpen zijn dat geweest met die vapes! Het ging met roken de goede kant op, dus moesten ze als de sodemieter iets anders gaan bedenken om de jeugd verslaafd te maken. De vape met smaakjes en spelletjes.
Crimineel!!!
Ja uiteraard zijn de producenten die mening toegedaanPeter van Velzen schreef: 18 apr 2026 10:00Volgens mij is "crimineel" een onjuiste betiteling. Men is gewoon van mening dat verslaving minder ernstig is dan longkanker.dikkemick schreef: 18 apr 2026 08:37 Voorlichting op jonge leeftijd blijft de beste remedie. Dat en een rechtszaak tegen die tabaks/vapeproducenten.
Wat een enorme smeerpijpen zijn dat geweest met die vapes! Het ging met roken de goede kant op, dus moesten ze als de sodemieter iets anders gaan bedenken om de jeugd verslaafd te maken. De vape met smaakjes en spelletjes.
Crimineel!!!
Het zeer positieve in dit bericht heb je "weggefilterd".dikkemick schreef: 20 apr 2026 09:37 Dit bedoel ik. Je bent verslaafd dus je zal en moet je nicotine zo goedkoop mogelijk inslaan.
Tabaksaccijns levert overheid minder op, meer mensen kopen in buitenland | Economie | NU.nl https://share.google/aDJCRpBREPXxW8VCE
Sneu is wederom het enige woord dat ik kan bedenken. ALS je geld wilt besparen, STOP dan met roken.
Een op de zes mensen van twaalf jaar of ouder gaf in 2025 aan te roken. In 2015 was dat nog een op de vier. Vooral de hoeveelheid mensen die iedere dag roken is afgenomen, terwijl het aantal niet-dagelijkse rokers ongeveer hetzelfde blijft.
Vind je die stijging dan vreemd gezien de enorme accijns in Nederland tov. het buitenland?Zo is de accijns op sigaretten sinds 2020 verdubbeld.
...................
Rokers kopen ook steeds vaker sigaretten in het buitenland, bleek uit eerder onderzoek van het CBS. In 2024 gaf zo'n 12 procent van de rokers van achttien jaar of ouder aan vaak of altijd tabaksproducten in het buitenland te kopen. In 2020 was dat nog 5 procent.
Je reageert niet op mijn bericht en op mijn vraag.dikkemick schreef: 20 apr 2026 11:22 Wat ik.zei: Als je roken zo duur vindt, rook dan niet!
Het is als met autorijden. Als he blijft mopperen over de prijzen, rijd dan minder.
Maar waar ik de meeste moeite mee heb. Stel: De alcohol wordt onbetaalbaar, dan drink ik bv alleen nog op zondag of ik drink veel minder of ik pak appelsap.
Maar ik MOET niet ieder uur bier drinken, zoals de roker wel ieder uur MOET roken.
Dat vind ik zo sneu aan roken
Die sloffen MOETEN er komen!
MOETEN moest moeten zijn. Excuus hiervoor.Maria schreef: 20 apr 2026 12:05Je reageert niet op mijn bericht en op mijn vraag.dikkemick schreef: 20 apr 2026 11:22 Wat ik.zei: Als je roken zo duur vindt, rook dan niet!
Het is als met autorijden. Als he blijft mopperen over de prijzen, rijd dan minder.
Maar waar ik de meeste moeite mee heb. Stel: De alcohol wordt onbetaalbaar, dan drink ik bv alleen nog op zondag of ik drink veel minder of ik pak appelsap.
Maar ik MOET niet ieder uur bier drinken, zoals de roker wel ieder uur MOET roken.
Die sloffen MOETEN er komen!En bent weer aan het schreeuwen.
- Het zeer positieve in dit bericht heb je "weggefilterd".
Waarom?
Oké.dikkemick schreef: 20 apr 2026 12:33MOETEN moest moeten zijn. Excuus hiervoor.Maria schreef: 20 apr 2026 12:05Je reageert niet op mijn bericht en op mijn vraag.dikkemick schreef: 20 apr 2026 11:22 Wat ik.zei: Als je roken zo duur vindt, rook dan niet!
Die sloffen MOETEN er komen!En bent weer aan het schreeuwen.
- Het zeer positieve in dit bericht heb je "weggefilterd".
Waarom?
Dat is dan opnieuw een teken hoe jouw gedachten gefocust zijn.dikkemick schreef: 20 apr 2026 12:33Het positieve heb ik niet weggefilterd, ik vond het wat dit bericht betreft niet van belang.
En verderjouw link schreef:De overheid heeft in 2025 minder inkomsten gekregen uit tabaksaccijns. De inkomsten daalden met 15 procent tot 2,6 miljard euro, blijkt uit CBS-cijfers. Minder mensen roken en meer mensen kopen tabaksproducten in het buitenland.
jouw link schreef:Een op de zes mensen van twaalf jaar of ouder gaf in 2025 aan te roken. In 2015 was dat nog een op de vier.
Die vergelijking gaat maar deels op. Zowel alcohol als nicotine kunnen verslavend zijn, en bij beide geldt dat gebruik voor een deel gestuurd wordt door afhankelijkheid, niet alleen door vrije keuze. Het verschil zit vooral in hoe snel en sterk die afhankelijkheid zich ontwikkelt en hoe vaak iemand geneigd is te gebruiken. Dat maakt stoppen voor de één makkelijker dan voor de ander.dikkemick schreef: 20 apr 2026 11:22 Wat ik.zei: Als je roken zo duur vindt, rook dan niet!
Die sloffen MOETEN er komen!