Peter van Velzen schreef: 21 apr 2026 04:25
Ik citeer ook hier de forumregels
PietV. schreef: 06 nov 2015 11:29
A2 :: Deze regels gelden voor iedereen, ongeacht achtergrond of mening. Op dit forum heerst vrijheid van meningsuiting. We stellen echter wel eisen voor de manier waarop dit gebeurt: we willen namelijk discussiëren! Wat we daarmee bedoelen wordt duidelijk gemaakt in de
discussiedoelstellingen.
Nergens in de forumregels wordt de term anti-semitisme gebruikt.
Maar ik ken geen anti-semitische daad of uitspraak die niet in strijd is met regel E1. Die verbiedt alle vormen van Racisme en discriminatie, dus ook die jegens Joden en jegens Palestijnen.
PietV. schreef: 06 nov 2015 11:29
E1 :: Racistische en discriminerende uitingen zijn verboden, evenals scheldproza, schuttingtaal en het verheerlijken van geweld.
Als we specifiek op racisme en/of discriminatie van een of twee specifieke bevolkingsgroepen zouden modereren, dan discrimineren we zelf. Dus qua moderatie is de definitie van anti-semitisme op zich niet van belang. Wel is het van belang wat de wet ervan zegt ivm met de voorwaarden van registratie.
Met name deze zin:
Maria schreef: 28 aug 2016 10:31
Verder verklaar je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-georiënteerde of andere inhoud te plaatsen, die in strijd is met internationale wetten, de wetten van je eigen land of het land waar gehost wordt.
Tenslotte nog dit: Je kreeg de waarschuwing niet zozeer vanwege de term "forumbazen" maar vooral vanwege de frase "in de rug gestoken". Ik weet dat je dat niet letterlijk bedoelde, maar daarmee beschuldigde je - welke personen je ook maar op het oog had - wel van verraad. Dát is mijns inziens een ernstige en onjuiste beschuldiging. Niemand heeft jou verraden.
Beste Peter,
Peter van velzen schreef: Naar aanleiding van de discussie in valt er te modereren op het gebruik van het woord anti-semitisme en na onderling overleg is besloten dat we anti-semitisme zullen behandelen als wat het feitelijk is: Racisme (jegens Joden)
Een quote die uit volgende topic komt: mededelingen beheer 2026, 06 apr 2026 10:21.
Bovenstaande is de quote waar ik op aansloeg. Je benoemd hier dat jullie als bazen van dit forum met name het anti-semitisme tegen joden als rasisme beschouwen en ik als Palestijn voel mij daarmee buitengewoon gediscrimineerd door de moderatie.
Daarbij benoemend dat het gegeven dat iemand ‘joods’ is niks met ras te maken heeft. Met andere woorden: jodenhaat is geen rasisme, het is haat tegen iemand geloof, zoals er haat bestaat tegen het christendom en/of de islam. Bezijden dit:
Het blijkt idd dat ik e.e.a van wat je hierboven heb geïnterpreteerd als beklonken in een forumregel. Mogelijk kwam door door dat ik supergevoelig was en ben vanwege de walgelijke rascistische invoering van de doodstraf tegen Palestijnen door de zionisten in Palestina wanneer ze een zionist laten bloeden. Wat dus zoveel zeggen dat wanneer een kind een steen naar zionist gooit, dit kind de doodstraf kan krijgen, dit is anti-semitsme en het zijn nazi-praktijken tegen Palestijnen .
En dan hebben we het nog niet gehad over de doorgaande nazi-praktijken die nog altijd plaats hebben in Palestina binnen de Gazastrook, waar de zionisten nog altijd bezig zijn met het blokkeren van humanitaire hulp op zowel medische materialen als de eerste levensbehoeften, wat in het eerste geval betekent de de zionisten geen enkele moeite hebben met het gegeven dat dankzij hun handelen artsen nauwelijks tot normale medische hulp kunnen verlenen en mensen moeten opereren zonder enige vorm van verdovingen in het tweede geval met nog steeds Palestijnen aan het uithongeren zijn ect. Dit zijn, zoals gezegd, nazi-praktijken en is anti-semitisme tegen Palestijnen en behoord ook benoemd te worden als anti-semitisme en nazi-praktijken.
Dus nogmaals: ik voel mij als Palestijnse semiet gediscrimineerd wanneer hier op dit forum volgens de moderatie anti-semitisme slecht is voorbehouden aan de Joodse gelovigen ect.
En ja, dat heb je goed: ik voel mij daarmee idd verraden door de moderatie. Dus nogmaals geef lekker een waarschuwing, mij doet dat niks, het doet niks met het gevoel van verraad.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.