Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)
lost and not found yet!
Superposter

Re: Roken

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 24 apr 2026 07:15
lost and not found yet! schreef: 23 apr 2026 22:06 dikkemick schreef:
Maar misschien moet je eens op zoek naar het positieve effect van roken en IQ. Een positieve correlatie zogezegd.
Waar zegt HierEnNu dat dan?
Lezen! Dat zegt hij nergens, maar ik vraag hem hier naar op zoek te gaan.
Huh? Waarom zou iemand van jou op zoek moeten gaan naar iets wat hij niet zegt? Volgens mij ben je dan “sneu”. Nogmaals, jij bedoelt alweer niet wat ik begrijp. Maar dat ben ik gewend van je. Voel je vooral niet schuldig.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ooit vroeg ik: Geef mij 1 voordeel van roken/tabaks-struikrook.
Heb ik m zelf gevonden. Dit leek toch echt een voordeel te zijn.

Tachtig jaar lang dacht men dat tabaksrook in de anus drenkelingen kon redden https://share.google/chQx9gcYfedc5EISa
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Voordeel medicinale cannabis via verdampen.

Bij medicinale cannabis via verdampen kunnen er wel bijwerkingen zijn, maar die zijn dan van een andere orde dan bij de zwaardere reguliere middelen. Bij zware pijnstillers zoals opioïden is het risico op afhankelijkheid en andere ernstige bijwerkingen bekend en goed gedocumenteerd. Dat is ook de reden dat daar terughoudend mee wordt omgegaan.

Medicinale cannabis wordt in sommige gevallen juist overwogen omdat het bij bepaalde patiënten een alternatief kan zijn met een ander bijwerkingenprofiel. Dat betekent niet dat het zonder risico is, maar wel dat het veiliger is dan bestaande zwaarder medicatie.

Het blijft dus een afweging per situatie,
waarbij effect en bijwerkingen tegen elkaar worden afgewogen.

Bij mij persoonlijk heeft de huisarts vastgesteld dat zijn voorkeur uitgaat naar pijnbestrijding door middel van medicinale cannabis inname via verdampen en inhaleren met een vaporiser, waarbij hij rekening hield met mijn kwetsbaarheid voor verslaving zoals die in het verleden is vastgesteld.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kun je een concreet voorbeeld geven van een ziekte waarbij cannabis in zware sjek wordt gerold (op voorschrift) waarvoor geen regulier medicijn bestaat?
Zulks kan ik me om moverende reden nl. niet voorstellen
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 30 apr 2026 13:32 Ooit vroeg ik: Geef mij 1 voordeel van roken/tabaks-struikrook.
Heb ik m zelf gevonden. Dit leek toch echt een voordeel te zijn.

Tachtig jaar lang dacht men dat tabaksrook in de anus drenkelingen kon redden https://share.google/chQx9gcYfedc5EISa
Daarmee is dit vooral een prachtig en vreemd voorbeeld uit de wetenschapsgeschiedenis van een les die nog steeds relevant is: correlatie is nog geen causaliteit.
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Inherent aan (rook)verslaving blijkt de auto-verslaving. De bezineprijs maakt rijgeil Nederland niets uit.
Vandaag: Overal files!
Olieprijs stijgt naar hoogste niveau in vier jaar https://share.google/sv08lIErZsRBLWpO6

Hier valt nog wel wat accijns op binnen te halen. Verdrievoudig de prijs en er blijven files staan
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

"rijgeil Nederland" Is "inherent aan [rook]verslaving"?

:shock:
dikkemick schreef: 01 mei 2026 18:18 Inherent aan (rook)verslaving blijkt de auto-verslaving. De bezineprijs maakt rijgeil Nederland niets uit.
Olieprijs stijgt naar hoogste niveau in vier jaar https://share.google/sv08lIErZsRBLWpO6

Hier valt nog wel wat accijns op binnen te halen. Verdrievoudig de prijs en er blijven files staan
Autorijden is bepaald geen fysiologische verslaving.

Dus wat bedoel je precies met "inherent" in dit verband? Ik zie wel meteen een correlatie met jouw kennelijke behoefte rokers als groep weg te zetten als sneu, namelijk de groep autorijders weg te zetten als "rijgeil Nederland", maar afgezien daarvan lijkt jouw bijdrage in essentie dus offtopic.
  • Of interpreteer ik het niet goed?

Los daarvan:

Files zeggen niet alleen iets over prijsgevoeligheid, maar ook over alternatieven en afhankelijkheid. Denk je dat prijs alleen voldoende is om gedrag te veranderen,
  • of spelen andere factoren hier een grotere rol?
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 01 mei 2026 19:34

dikkemick schreef: 01 mei 2026 18:18 Inherent aan (rook)verslaving blijkt de auto-verslaving. De bezineprijs maakt rijgeil Nederland niets uit.

Dus wat bedoel je precies met "inherent" in dit verband? Ik zie wel meteen een correlatie met jouw kennelijke behoefte rokers als groep weg te zetten als sneu, namelijk de groep autorijders weg te zetten als "rijgeil Nederland", maar afgezien daarvan lijkt jouw bijdrage in essentie dus offtopic.

Los daarvan:

Files zeggen niet alleen iets over prijsgevoeligheid, maar ook over alternatieven en afhankelijkheid. Denk je dat prijs alleen voldoende is om gedrag te veranderen,
HierEnNu er is een proef gedaan in de regio hier met gratis OV.
Faliekant mislukt. Waarom? Omdat de Nederlander met z'n billen op z'n verwarmde stoel wil aansluiten in de file.

Rijkswaterstaat waarschuwt: drukke avondspits door meivakantie en Duitse toeristen - Rijnmond https://share.google/SsTtU2mvkMkbogDr8

Verder heb je gelijk. Rijgeilheid is hier off topic.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 mei 2026 20:05
HierEnNu schreef: 01 mei 2026 19:34

Los daarvan:

HierEnNu er is een proef gedaan in de regio hier met gratis OV.
Faliekant mislukt. Waarom? Omdat de Nederlander met z'n billen op z'n verwarmde stoel wil aansluiten in de file.

Rijkswaterstaat waarschuwt: drukke avondspits door meivakantie en Duitse toeristen - Rijnmond https://share.google/SsTtU2mvkMkbogDr8

Verder heb je gelijk. Rijgeilheid is hier off topic.
Die tanken zich arm en dan zou het gewoon minder moeten worden.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gelukkig. Een grote giffabrikant krijgt gelijk van de rechter.

Alle winkels in België mogen vanaf volgend jaar tabak verkopen | Economie | NU.nl https://share.google/3MCbVDZrOc8IM9WpK

Dood(ziek) met voorbedachte rade is weer legaal in Belgie en de Nederlander kan de nicotinebus weer pakken om de verslaving aan meester Nicotine goedkoop te botvieren.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 mei 2026 11:53 Gelukkig. Een grote giffabrikant krijgt gelijk van de rechter.

Alle winkels in België mogen vanaf volgend jaar tabak verkopen | Economie | NU.nl https://share.google/3MCbVDZrOc8IM9WpK

Dood(ziek) met voorbedachte rade is weer legaal in Belgie en de Nederlander kan de nicotinebus weer pakken om de verslaving aan meester Nicotine goedkoop te botvieren.
De strijd tegen dit soort drugs is een lange strijd. Ik vrees dat we die moeten blijven zien in het kader van verslavende, soms dodelijke genotsmiddelen waar dubieuze overheden (vrijwel allemaal of op z' n minst vrij veel) graag goed aan verdienen...

De Britten doen het echt anders, maar ik weet niet of dat blijvend is...
Plaats reactie