In Renswoude modereren de bewoners zelf ...

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

PowNews - 1 mei 2026 schreef:
Harde klappen voor Palestina-aanhangers: 'Mijn dorp uit!'

Palestina-aanhangers zullen voortaan wel twee keer nadenken voordat ze weer gaan demonstreren in Renswoude. Daar werden de gemaskerden hardhandig het dorp uitgeslagen, waarop de politie moest ingrijpen.

VIDEO duurt 4,5 moniten:

. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
lost and not found yet!
Superposter

Re: In Renswoude modereren de bewoners zelf ...

Bericht door lost and not found yet! »

Mensen worden het zogenaamde Palestina gebeuren gewoon zat! Wat heb je te zoeken in Renswoude? De meeste Nederlanders hebben geen idee waar dat ligt! Maar een dienst die pro Israël is verstoren? Ja, dan zijn de antisemieten aanwezig! Walgelijk, wat een kutvolk!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

Net als in het Midden-Oosten is geweld in Renswoude geen blijvende oplossing en roept hooguit op tot meer geweld.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dingo schreef: 02 mei 2026 23:22 Net als in het Midden-Oosten is geweld in Renswoude geen blijvende oplossing en roept hooguit op tot meer geweld.
Oke! Wat gaan we doen dan?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dingo schreef: 02 mei 2026 23:22 Net als in het Midden-Oosten is geweld in Renswoude geen blijvende oplossing en roept hooguit op tot meer geweld.
Ik vind een dorp overvallen als een gemaskerde bende ook een vorm van geweld:
zulks heeft niets meer met demonstreren te maken!
Ik keur het geweld in Renswoude af, maar ik begrijp het wel en heb er begrip voor.
aankaarten:
.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

lost and not found yet! schreef: 02 mei 2026 23:31
Oke! Wat gaan we doen dan?
WE gaan niet zoveel doen helaas. Geweld geeft een kick en argumenten doen er allang niet meer toe daarvoor hoef je maar op dit forum te kijken. Toch maar blijven proberen mensen uit te leggen met voorbeelden uit de geschiedenis dat geweld alleen een korte termijn oplossing is. Genoeg voorbeelden in het Midden-Oosten maar ook in Europa.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

HierEnNu schreef: 02 mei 2026 23:55
Ik vind een dorp overvallen als een gemaskerde bende ook een vorm van geweld:
zulks heeft niets meer met demonstreren te maken!
Ik keur het geweld in Renswoude af, maar ik begrijp het wel en heb er begrip voor.
Het is ook heel verleidelijk om te doen maar deze "demonstranten" hebben nu "aangetoond" dat de "zionisten" gewelddadig zijn. Het is dus wachten totdat er tegengeweld komt tegen "de zionisten". En dat zijn waarschijnlijk mensen die er en niets mee te maken hebben en zich waarschijnlijk zich ook niet zo goed kunnen verdedigen als deze inwoners van Renswoude.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Renswoude staat bekend als een super christelijk dorp.

Je zou toch van Christenen verwachten dat ze wat beter de leringen van Christus zouden hebben geïmplementeerd in hun leven. Was het niet Jezus die ons leerde dat waar we op de ene wang geslagen worden ( een demonstratie die niet al te best viel bij de “christenen”) men min of meer geacht wordt de andere vervolgens toe te keren. Nu de andere wang, ondanks de kerkgang en de bijbelstudies hebben deze “christenen” nog niet van gehoord, zo bleek.

Zijn het dan wel christenen?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 02 mei 2026 23:11 Mensen worden het zogenaamde Palestina gebeuren gewoon zat! Wat heb je te zoeken in Renswoude? De meeste Nederlanders hebben geen idee waar dat ligt! Maar een dienst die pro Israël is verstoren? Ja, dan zijn de antisemieten aanwezig! Walgelijk, wat een kutvolk!
Nu, van al die mensen die het Palestina gebeuren volgens jouw zat zijn hadden een paar kennelijk wat te zoeken Renswoude.

Het ‘zgn Palestina gebeuren’ waarvan jij hoopt dat de mensen dat zat zijn zijn het nog niet zat. Dat mainstream er niet tot nauwelijks nog aandacht is voor de nog altijd doorgaande walgelijkheden naar Palestijnen en tegenwoordig ook christenen, zo heb ik begrepen, weten ze in Renswoude misschien nog niks van, wil niet zeggen dat mensen het zgn Palestina gebeuren zat zijn. Ik begrijp uit je schrijven echter dat jij heel graag wil dat de mensen het zat zijn of worden want dan kan, zo lijkt mij, jij weer met een gerust hart gaan slapen s’avonds, in de wetenschap dat het groter Israël elke een dag een stapje dichterbij komt zonder dat de de rest van de mensheid voortdurend schreeuwt over de misdaden tegen de menselijkheid die al decennialang elke dag worden begaan in het bezette Palestina en daarbuiten. Als we het dan over walgelijk volk hebben? Misschien toch eens eerst in de spiegel kijken voor je anderen beschuldigd, het zelfde geldt wat mij betreft mbt het anti-semitisme, bekijk jezelf eens heel goed en lang in spiegel voor je dat woord nog eens in de mond neemt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chapeau Mus.
Mooi gezegd
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

.
[Allochtoon: zie *!!*]

Het wordt dus van kwaad tot erger?

Een nette vreedzame demonstratie nabij een Moskee door ongemaskerde bezorgde Nederlandse burgers die zich zorgen maken vanwege de verdergaande Islamisering van Nederland, mag bij voorbaat worden verboden door een burgemeester vanwege de smoes op handhaving van de orde, omdat het inmiddels gebruikelijk is dat een dergelijke vreedzame demonstratie massaal en met grof geweld wordt beantwoord door allochtone extremistische gewelddadige Moslims die daartoe van buiten de betreffende woonplaats worden 'ingevlogen'.
  • Ergo: dergelijke demonstraties worden niet door de politie beschermd maar verboden.
Daarentegen wordt een provocerende demonstratie door allochtone gemaskerde pro-Palestina oproerkraaiers rondom een klein dorpskerkje, waarbij de toegang tot het kerkje geblokkeerd wordt en de provocerende allochtone gemaskerde pro-Palestina oproerkraaiers verbaal geweld en scheldproza dermate luidruchtig verspreiden dat de dienst binnen verstoord wordt waardoor de deelnemers aan die dienst hun recht op Godsdienstvrijheid niet uit kunnen oefenen,
niet verboden maar door de politie beschermd?

WTF?

Binnen die context zie ik die autochtone bevolking als helden!
Plaatselijke helden die vanuit burgerlijke ongehoorzaamheid spontaan reageren door de handen uit de mouwen te steken, om zo de door hen gewenste orde te herstellen. Helden! Niet dat ik hun gebruik van geweld toejuich, maar ik begrijp het wel en heb er binnen deze context ook begrip voor.
  • Sterker: ik zie het als een vorm van zelfverdediging!
.
*!!*
Om misverstanden en framing te voorkomen en
ter verduidelijking van mijn woordgebruik waar ik mee ben opgegroeid
en dus nog steeds gebruik:
*!!*
Wikipedia schreef:
Allochtoon

Voor 1970 werd het woord allochtonen met name in Noord-Brabant gebruikt voor Nederlanders die uit andere provincies kwamen, bijvoorbeeld in het boekje De allochtonen in Brabant: initiaal-onderzoek naar omvang en situatie uit 1960. In die betekenis behoorde Hilda Verwey-Jonker zelf tot de allochtonen in Eindhoven. Het woord import heeft deze oorspronkelijke betekenis vervangen. Zelfs kon in de jaren 1970 een persoon uit 's-Hertogenbosch die enkele kilometers verderop naar Sint-Michielsgestel verhuisde daar als allochtoon gezien worden.
aankaarten:
.
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 02 mei 2026 23:11 Mensen worden het zogenaamde Palestina gebeuren gewoon zat! Wat heb je te zoeken in Renswoude? De meeste Nederlanders hebben geen idee waar dat ligt! Maar een dienst die pro Israël is verstoren? Ja, dan zijn de antisemieten aanwezig! Walgelijk, wat een kutvolk!
We hebben gezegd hoe we het woord antisemieten hier op het forum gebruiken.Pro-Palestina betekent niet antisemiet. Je dient je van deze opmerkingen te onthouden.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Demonstreren is een recht dat gekoesterd moet worden. Ook als mensen de behoefte voelen om de inwoners van Renswoude duidelijk te maken dat zij iets anders zouden moeten vinden van Israel dan zij doen.

Maar bij een demonstratie waar de openbare orde dreigt te worden verstoord, worden meestal maatregelen vooraf genomen om dit te voorkomen. Bijvoorbeeld: een locatie aanwijzen waar het veilig kan. Wanneer je in een boerendorp bij de ingang van een lezing gaat protesteren, roep je de problemen over jezelf af. We weten niet waarom hier vooraf niets aan is gebeurd. Mogelijk was de demonstratie niet aangemeld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Als Iran in de buurlanden werkt met proxies dan wordt dat uiteindelijk niet door het Westen getolereerd. Dan komt Big Bully. de VS en helpt (mogelijk) dat land in de pas te brengen, hoewel IK nog moet zien hoe dat nu zal gaan, want voorlopig lijkt het nog nergers op met die blokkade waar de hele wereld goed last van heeft. 'Preventief' heet het: "Iran mag nooit een kernwapen krijgen¨. Nou... ik denk dat hoewel hun religie het niet toestaat en ze al tientallen jaren niet zo'n wapen maakten, ze dat nu wel heel graag zouden willen. Chapeau Netanyahu cc..

Israël ziet zijn kans schoon en vernietigt, vermaalt excessief van alles om zich heen, zelfs als Big B. vraagt om chirurgische ingrepen ipv. het vele dorpen in Z.Labanon gewoon totaal opblazen zoals Gaza werd vergruisd. Over mensen zullen we het maar niet hebben... Te erg voor woorden. Maar nú komt de VS Israël niet in de pas brengen.

Hitler werd lang geleden aangepakt, maar wat de VS in Vietnam en Irak deed kon allemaal door. Irak: ook ter voorkoming van massavernietigingswapens, die er niet (meer) waren.

Er is nu een leider in de VS, een redelijk beschaafd land dacht ik vele jaren (stom als ik blijk te zijn, maar ja..... politiek heh?), die niet te belazerd is om eventueel samen met Israël de roofridder uit te hangen in het MO. Big B. trapt zelfs geallieerden van zich af opdat de Russen Europa maar zullen kunnen aanvallen. De Navo wordt ook een soort gedumpt. Big B. denkt nu de wereld te beheersen en daar lijkt het veel op. Zelfs Amerikaanse Republikeinen beginnen bedenkelijk te kijken, maar zijn nog even redelijk machteloos. Want 'hij' is glad als een paling en erg Maffia creatief.

Kunt u zich voorstellen, lieve lezer, dat ik een beetje verward begin te worden van dit ge-lieg, bedrieg, treiter en genocide gedoe? En ik ben niet alleen vanzelfsprekend...

Ook ik heb zin in demonstreren, alleen moet ik bekennen, dat de puinhoop volgens mij zó groot is, dat ik niet meer weet waar te beginnen. Misschien eens beginnen ter steun van Palestijnen, die nu vooral de paal zijn??
Maar ja... helpt toch niet en mosterd na de maaltijd, het kwaad is al geschied en het is alom. Zelfs in Renswoude en ruime omstreken. Ach... het kan altijd erger.... en op deze manier zal dat ook ZEKER gebeuren.

#-o
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 03 mei 2026 11:05:scissors:
Kunt u zich voorstellen, lieve lezer, dat ik een beetje verward begin te worden
:scissors:
Ja, zulks is volkomen duidelijk, want je hele bijdrage is volledig offtopic!

Ik ben ook te veel in de WAR hoor:
  • vandaar ook mijn voornemen
    om me voorlopig uit de verbale WAR [=oorlog] op FT terug te trekken.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 03 mei 2026 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
aankaarten:
.
Gesloten