Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.
holog
Bevlogen

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door holog »

holog schreef: 13 nov 2024 21:30 Waar is MaartenV eigenlijk als je hem nodig hebt? - MaartenV iets nieuws of enkel gewoon meer van hetzelfde?
Ook al ben ik voor het minst te zeggen geen fan van Sabine:

Een andere optie is het betreft gecensureerde fundamentele natuurkunde, wat reeds wild is.

Een meer diepere duik in onderstaande link,
https://www.thebureau.news/p/are-secret ... -platforms
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 okt 2024 16:14 Daarnaast heb je nog geen enkel wapenfeit kunnen presenteren van mensen die dat 'buiten de box om' zouden hebben gevonden.
Begrijp ik het goed dat je doelt op het feit dat wetenschappers en ook uitvinders bovenal voortborduren op wat al ontdekt en uitgevonden is (dus wat reeds in the box aanwezig is)?

En doelt Mus op het feit dat veel doorbraken zijn gedaan doordat bepaalde wetenschappers en uitvinders nieuwe dingen durfden uit te proberen (met the box als basis maar niet als beperking)?

Zo ja, dan denk ik dat jullie allebei gelijk hebben maar net wat andere dingen benadrukken.
Nihil est sine ratio.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ivar schreef: 22 dec 2024 22:06
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 okt 2024 16:14 Daarnaast heb je nog geen enkel wapenfeit kunnen presenteren van mensen die dat 'buiten de box om' zouden hebben gevonden.
Begrijp ik het goed dat je doelt op het feit dat wetenschappers en ook uitvinders bovenal voortborduren op wat al ontdekt en uitgevonden is (dus wat reeds in the box aanwezig is)?

En doelt Mus op het feit dat veel doorbraken zijn gedaan doordat bepaalde wetenschappers en uitvinders nieuwe dingen durfden uit te proberen (met the box als basis maar niet als beperking)?

Zo ja, dan denk ik dat jullie allebei gelijk hebben maar net wat andere dingen benadrukken.
Die BOX is om te beginnen een zegswijze en bedenksel van: Charlatans , Cranks , Complotters , Morosofen , Filosofen , ............................
Het suggereert dat de wetenschap opzettelijk binnen een bepaald raamwerk wil blijven en zo blind wik zijn voor wat er buiten het raam afspeelt.
Dit is een valse voorstelling van zaken: Wel worden bepaalde zaken als zijn uitgediscussieerd niet meer opnieuw behandeld tenzij er nieuw meteriaal hier toe aanleiding geeft. Zo zijn: de platte en holle aarde , bemande UFO's , , Astrologie , .......... voorlopig buiten de wetenschap gezet.

Ook is het onjuist want zodra zich iets aandient wat (nog) niet verklaard is, dan trekt dat gelijk de aandacht van de wetenschap.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

holog schreef: 22 dec 2024 21:16

Een meer diepere duik in onderstaande link,
https://www.thebureau.news/p/are-secret ... -platforms
MaartenV, was het bovenstaande hier reeds ter sprake gekomen?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Fascinerend gesprek (drie en een half uur lang) tussen Lex Fridman en Adam Frank.
.
link naar drieenhalf uur luisteren zonder korte inhoud en reden van plaatsing hier op FT verwjderd. Maria
Nihil est sine ratio.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

....
Linken naar Spotify met inlogverplichting zonder korte inhoud, alsmede een onzin reactie verwijderd. Maria
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

President Trump gaf zo'n 400 gedeclassificeerde files vrij en dat is nog maar het begin, zei hij.

Je vindt de files hier
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
https://doi.org/10.5281/zenodo.17340466
en: Death does not exist in first-person mode.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Uit de link van MaartenV:
. . .
. . .
This is an unprecedented, historic undertaking that requires coordination between dozens of agencies and the review of tens of millions of records, many existing only on paper, spanning many decades. Given the scope of this task, the Department of War will be releasing new materials on a rolling basis as they are discovered and declassified, with tranches posted every few weeks.
. . .
. . .
Oogt meer als een nauwelijks meer te stoppen publiciteitsstunt waar er hier al vele eerdere van passeerden. Inclusief weddenschappen.
Zeker nu nog meer, want uit de koker van een VS-president als Trump die o.a. klimaat-wetenschap minacht.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

Het zijn o.a. infraroodbeelden die je zelf kunt beoordelen, los van wie opdracht gaf tot het vrijgeven van dat materiaal.
Hoe maak je (volgens mij) het onderscheid tussen een waarnemer mét bewustzijn en één zonder bewustzijn:
Zie hier voor mijn (kort Engelstalig) artikel erover als je meer interesse hebt:
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

heeck schreef: 17 mei 2026 14:49 Uit de link van MaartenV:
. . .
. . .
This is an unprecedented, historic undertaking that requires coordination between dozens of agencies and the review of tens of millions of records, many existing only on paper, spanning many decades. Given the scope of this task, the Department of War will be releasing new materials on a rolling basis as they are discovered and declassified, with tranches posted every few weeks.
. . .
. . .
Oogt meer als een nauwelijks meer te stoppen publiciteitsstunt waar er hier al vele eerdere van passeerden. Inclusief weddenschappen.
Zeker nu nog meer, want uit de koker van een VS-president als Trump die o.a. klimaat-wetenschap minacht.

Roeland
Wat ik me dan afvraag is of ze bij dat Department of War niet wat beters te doen hebben dan in plaats van zich door eindeloze archieven te worstelen in de wetenschap dat er alleen maar meer speculatie en geen nieuwe kennis mee wordt gegenereerd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 17 mei 2026 16:14
heeck schreef: 17 mei 2026 14:49 Uit de link van MaartenV:
. . .
. . .
. . .
. . .

Roeland
Wat ik me dan afvraag is of ze bij dat Department of War niet wat beters te doen hebben dan in plaats van zich door eindeloze archieven te worstelen in de wetenschap dat er alleen maar meer speculatie en geen nieuwe kennis mee wordt gegenereerd.
Ja, oorlog maken. Ook niet zo mooi.
Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour »

Mullog schreef: 17 mei 2026 16:14 Wat ik me dan afvraag is of ze bij dat Department of War niet wat beters te doen hebben dan in plaats van zich door eindeloze archieven te worstelen in de wetenschap dat er alleen maar meer speculatie en geen nieuwe kennis mee wordt gegenereerd.
Misschien zoeken ze een nieuwe vijand voor als er een bestand met Iran komt. Hopelijk voor hun blijft het da bij een vijand die alleen op papier bestaat want een echte alien die tot vijand gemaakt wordt, kon wel eens moeilijk te verslaan zijn.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 17 mei 2026 23:05
Mullog schreef: 17 mei 2026 16:14 Wat ik me dan afvraag is of ze bij dat Department of War niet wat beters te doen hebben dan in plaats van zich door eindeloze archieven te worstelen in de wetenschap dat er alleen maar meer speculatie en geen nieuwe kennis mee wordt gegenereerd.
Misschien zoeken ze een nieuwe vijand voor als er een bestand met Iran komt. Hopelijk voor hun blijft het da bij een vijand die alleen op papier bestaat want een echte alien die tot vijand gemaakt wordt, kon wel eens moeilijk te verslaan zijn.
Dat is slechts één van de opties.

Meestal beweren de fantasten dat de Aliens onze redding voorbereiden. :lol:
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

MaartenV schreef: 17 mei 2026 15:17 Het zijn o.a. infraroodbeelden die je zelf kunt beoordelen, los van wie opdracht gaf tot het vrijgeven van dat materiaal.
Je ziet wat dat “zelf kunt beoordelen” hier inhoudt.

Beter is de echte gids om de beelden te analyseren:
https://skepticalinquirer.org/2024/12/q ... -and-ufos/

Quick Guide to Modern Video Analysis
Techniques for UAP (and UFOs)

Mick West
From: Volume 49, No. 1
January/February 2025

The fundamental task of video analysis is to convert the sequence of two-dimensional images in a video into a useful representation of the real world. . . .

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV »

heeck schreef: 18 mei 2026 10:31 Beter is de echte gids om de beelden te analyseren:
https://skepticalinquirer.org/2024/12/q ... -and-ufos/
Hmmm. Het lijkt me een organisatie met een missie te zijn. Ze hebben belang bij een bepaald narratief.
Geef mij maar officiële bronnen.
Plaats reactie