Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

dikkemick
Adelaar

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

viewtopic.php?p=679755#p679755

Want: Jij vroeg mij iets + Ik antwoorde + Jij blijft stil =Niet netjes
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 25 jun 2026 10:03
Gerard R. schreef: 24 jun 2026 20:06 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/24 ... in-gaza-d/
Israël heeft met opzet en doelbewust Palestijnse kinderen geviseerd en vermoord tijdens de militaire campagne in Gaza na de terreuraanval van Hamas op 7 oktober 2023. Dat zegt de Onafhankelijke Onderzoekscommissie voor de bezette Palestijnse Gebieden van de VN. Die ziet ook (en opnieuw) duidelijke bewijzen voor genocide tegen de Palestijnen. (..)
Ik snap dat niet iedereen het hiermee eens is. Sommigen zullen komen met de 'partijdigheid' van de VN.
Door de decennia heen is de VN zodoende mede op deze manier stukje bij beetje volkomen krachteloos gemaakt.
Maar ik zal ook deze beschuldiging niet vergeten.
Net zoals dat er in Gaza nog steeds elke dag wel een kind wordt afgeschoten, ook gemeld door de VRT.
Wat is jouw eigen oordeel over de inhoud van het rapport?
Heb je het rapport zelf gelezen of gaat je oordeel daarbij af op de berictgeving erover?é
Als de VN iets beweren en zéker betreffende het reilen & zeilen van Israël nu dan geloof ik dat best hoor. Sterker: ik denk dat ze zich hier matigen in hun melding van feitelijkheden. De reacties van Israël zijn namelijk per definitie extreem fel (na en tijdens het door hun al decennia overboord trappen van wèlke resolutie tegen Israël dan ook) dat is bekend.

Heel akelig. De VN was bedoeld om toestanden zoals in het MO te voorkomen en tegen te gaan.
Er zat zelfs een zwak vredesgroepje VN in Libanon. Allerlei hulp in Gaza. De bedoeling was prima.
Helaas, als een zich 'verdedigende' agressor op zo'n organisatie gaat hakken, zoals dat in andere zin eerder ook door andere (zwaargewicht) staten is gedaan, dan kun je er allemaal wel naar fluiten.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.middleeastmonitor.com/20260 ... -in-negev/
Honderden Palestijnen protesteerden donderdag in Beersheba in de zuidelijke Negev-regio van Israël tegen het Israëlische beleid van sloop van huizen en landconfiscatie gericht tegen bedoeïenengemeenschappen in het gebied, meldt Anadolu.

Volgens het Israëlische dagblad Yedioth Ahronoth omvatten de demonstranten inwoners van bedoeïenengemeenschappen die getroffen zijn door sloop of te maken kregen met ontheemding.

Het protest werd georganiseerd door de Hogere Stuurgroep voor Arabieren in de Negev, het Comité van hoofden van lokale bedoeïenenautoriteiten en de Regionale Raad voor niet-erkende dorpen.

Demonstranten droegen spandoeken die hun recht op land en huisvesting bevestigden, met slogans als “De Negev is eigendom van de mensen en eigenaren” en “Nee tegen de sloop van huizen, ja tegen ons recht op huisvesting.”

Ze toonden ook borden vast met de namen van dorpen die te maken kregen met sloop of evacuatie, waaronder Tel Arad, Al-Sirr, Wadi al-Khalil, Umm al-Hiran en Al-Araqib.

Eerder donderdag prees de Israëlische minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben-Gvir de sloop van Palestijnse bedoeïenenhuizen en beloofde hij het beleid te intensiveren. (..)
En zo is dat helaas (al jaren) met Israël.. En het zegt voor mij ook zóveel over de grote kwesties...
Plaats reactie