Welke religie de ergste is?
Ik denk niet dat hier nog veel aanhangers voor zijn, maar ik kwam toevallig, op zoek naar een woord voor een cryptogram dat ik in elkaar aan het zetten ben, dit tegen:
Wikipedia schreef:Gehenna
Gehenna is een Grieks woord dat in het Nederlands wordt vertaald als hel, is afgeleid van de naam van het smalle, rotsachtige Dal van Hinnom (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom), ten zuiden van Jeruzalem. Tijdens het koningschap van Salomo werd in de vallei Moloch vereerd met het brengen van kinderoffers onder zang en dans. (1 Koningen 11:7). Het betrof hier eerstgeboren kinderen die levend in het vuur werden geworpen, terwijl de priesters masturbeerden. In de Bijbel werd dit een gruwel genoemd en werd gezegd dat de HEER woedend werd op Salomo en hem vervloekte. De details werden echter niet opgeschreven, maar zijn bekend van de geschiedschrijving van de Ammonieten.
Masturberen terwijl kinderen in het vuur worden gegooid? Dat is geen psychotische begaafdheid meer. Dat is psychotisch briljant, op zijn minst. "Psychotisch geniaal" is waarschijnlijk de beste term.