Welke religie is de ergste?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Tsjok45 schreef:
tsjongejonge, droevig hoor al die menselijke interpretaties
Ja hé ?
Geef jij nu maar eens een onmenselijke interpretatie .... :wink:
er zijn ook andere menselijke interpretaties, die minder droevig stemmen
had je daar zelf niet op kunnen komen?
ook weer zo droevig
tsjongejongejonge nog an toe
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

In principe zou je dus kunnen stellen dat het Christendom heden ten dage er beter uitkomt omdat christenen niet meer letterlijk leven naar hun heilige boeken.
Bij bepaalde groeperingen in de Islam doet met dat heden ten dagen wel, dat maakt de Islam dus op dit moment een minder goede religie dan het christendom. Dit staat echter los van de hoeveelheid geweld die zowel in de Bijbel als in de Koran voorkomt.

Dit zegt dus helemaal niets van de oorspronkelijke teksten, die zijn in de christelijke boeken niet veel beter dan in de Koran of de hadiths.

Als je probeert je voor te stellen dat zowel Christenen, als Joden als moslims allen volgens de letter zouden leven van de geweldadige teksten in hun heilige boeken. Dan vraag ik me af of er verschil zou zijn in geweldadigheid van de verschillende religies.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Sararje schreef: Desondanks betwijfel ik of jij van mening bent om de moraal van het Jodendom hoger in te schatten dan die van het Christendom.
De god van het joodse geloof is vreeder dan satan zelf maar hun volgelingen niet. De meeste joden zijn seculier, en van zij die dat niet zijn, hebben we doorgaans geen last zoals bij fundamentalistische moslims die je bedriegen en bedreigen. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt wel alsof religieuze volgelingen van oudere religies veel vreedzamer zijn dan de jongere religies die veel expansiever georiënteerd zijn. Dat komt omdat Jongere religies hebben steeds beter leren inspelen om de menselijke psychische zwakheden en dit weten om te zetten in een hogere loyaliteit en agressievere expansie van hun geloof.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

andere menselijke interpretaties, die minder droevig stemmen
Goed ....
Geef jouw interpretaties maar die "minder droevig" stemmen ....of hou je hautaine tsjonge tsjonge tsjonge -gedram gewoon voor jezelf .... :twisted:
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

De god van het joodse geloof is vreeder dan satan zelf maar hun volgelingen niet. De meeste joden zijn seculier, en van zij die dat niet zijn, hebben we doorgaans geen last zoals bij fundamentalistische moslims die je bedriegen en bedreigen.
Sodeju wat een vooroordeel heb je hier zeg. Alsof elke fundamentalistische moslim in de bosjes op Sebastiaan ligt te wachten om hem te bedriegen en te bedreigen. Wanneer ben jij door een fundamentalistische moslim gebeten?
Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt wel alsof religieuze volgelingen van oudere religies veel vreedzamer zijn dan de jongere religies die veel expansiever georiënteerd zijn. Dat komt omdat Jongere religies hebben steeds beter leren inspelen om de menselijke psychische zwakheden en dit weten om te zetten in een hogere loyaliteit en agressievere expansie van hun geloof.
Deze redering klopt van geen kant. Bijv. de Bahai religie, Rastafari, Mormonen, Hare Krishna of het Boeddhisme zijn allen veel jonger dan Christendom, Jodendom en/of Islam en vertonen geheel niet jouw kenmerken.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
FW
Forum fan

Bericht door FW »

Welke religie de ergste is?

Ik denk niet dat hier nog veel aanhangers voor zijn, maar ik kwam toevallig, op zoek naar een woord voor een cryptogram dat ik in elkaar aan het zetten ben, dit tegen:
Wikipedia schreef:Gehenna
Gehenna is een Grieks woord dat in het Nederlands wordt vertaald als hel, is afgeleid van de naam van het smalle, rotsachtige Dal van Hinnom (Hebreeuws: Gej Hinnom, een afkorting van גיא בן הינום, Gej Ben-Hinnom, het dal van de zonen van Hinnom), ten zuiden van Jeruzalem. Tijdens het koningschap van Salomo werd in de vallei Moloch vereerd met het brengen van kinderoffers onder zang en dans. (1 Koningen 11:7). Het betrof hier eerstgeboren kinderen die levend in het vuur werden geworpen, terwijl de priesters masturbeerden. In de Bijbel werd dit een gruwel genoemd en werd gezegd dat de HEER woedend werd op Salomo en hem vervloekte. De details werden echter niet opgeschreven, maar zijn bekend van de geschiedschrijving van de Ammonieten.
Masturberen terwijl kinderen in het vuur worden gegooid? Dat is geen psychotische begaafdheid meer. Dat is psychotisch briljant, op zijn minst. "Psychotisch geniaal" is waarschijnlijk de beste term.
Rede
Antiscience
Banned

@ FW

Bericht door Antiscience »

Waarom zgn. psychoten, zgn. schizofrenen telkens weer criminaliseren, FW ?
Alleen uit frustratie omdat je een componist ben zonder ( psychotisch ) talent. :twisted:
Laatst gewijzigd door Antiscience op 23 mar 2007 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
doctorwho
Ontoombaar

Re: @ FW

Bericht door doctorwho »

Antiscience schreef:Waarom zgn. psychoten, zgn. schizofrenen telkens weer criminaliseren, FW.
Alleen uit frustratie omdat je een componist ben zonder ( psychotisch ) talent. :twisted:
Ja hoor psychopaten zijn altijd gezellige mensen en niet heus alleen maar TBS ers

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Antiscience
Banned

@ doctorwho

Bericht door Antiscience »

Afbeelding

Afbeelding

gewoon maar twee psychotisch begaafde componisten.
fbs33
Bevlogen

Re: @ doctorwho

Bericht door fbs33 »

Antiscience schreef:Afbeelding

Afbeelding

gewoon maar twee psychotisch begaafde componisten.
Adolf was óók lief voor zijn hond! :lol:
groet fbs33
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

In ieder geval zijn we weer terug bij pluisjes favoriete onderwerp :wink:
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Atheist_1984 schreef:Het is niet de religie die het ergst is, maar de mens zelf.
Een waarheid als een koe, omdat de mens de uitvinder ervan is :lol:
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:Alleen jammer dat dat Wahabisme dan zo sterk vertegenwoordigd is dat het een zeer grote invloed heeft. Je kan toch echt niet zeggen dat de vredelievende Islam heden ten dage de boventoon voert. En aangezien het gewoon ook een interpretatie en invulling van de Islam is, is de Islam als godsdienst wel degelijk verantwoordelijk voor de mogelijkheid een geweldadige invulling hieraan te geven. Indien er geen geweldadige teksten in de Koran en de hadiths zouden voorkomen, had ook het wahabisme geen recht van bestaan. Helaas heeft het wel degelijk een recht van bestaan, en de Islam is hiervan de voedingsbodem, of je dat nu wil zien of niet.
Mee eens :(
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

mustafa schreef:
Sararje schreef:Mustafa: dit is weer eens compleet offtopic.
nee, dat is het NIET
de stelling "welke religie is het ergste" heeft voor mij als antwoord, als je het nog niet begrepen hebt: er is geen slechte religie
ik ga uit van het navolgende: datgene wat het meest recent is ontstaan is meestal gewelddadiger dan oudere manifestaties
en dit heeft betrekking op vermenging van religie en politiek
het feit dat er een topic kan ontstaan met een dergelijke stelling komt geheel hieruit voort!!!
wahabisme is nogal recent (18e / 19e eeuw)
logsich dat dit zo goed klikt met de USA (18e eeuw)
'Religie' ontwerpt geen maatschappij-ethiek! Hij bevestigt het slechts, doordat de gemeenschap het hele handeltje van regels en wetten verstard onder de hoede van dat 'image' (god) plaatst, ter consolidatie! Het is daarmee pure politiek, gerechtvaardigd door dat 'image' dat gelovigen god noemen.
groet fbs33
FW
Forum fan

Re: @ FW

Bericht door FW »

Antiscience schreef:Waarom zgn. psychoten, zgn. schizofrenen telkens weer criminaliseren, FW ?
Compositie heeft daar helemaal niets mee te maken, Anti. Als jij je malle term "psychotische begaafdheid" op elk internetforum rondstrooit dat je tegenkomt, moet je er maar tegenkunnen dat daar een keertje de draak mee wordt gestoken.

Ik ben in elk geval heel blij dat ik geen enkele last heb van die "psychotische begaafdheid".
Rede
Plaats reactie