bloot mag niet langer op nederland 1,2 en 3??

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

a.r.

bloot mag niet langer op nederland 1,2 en 3??

Bericht door a.r. »

Ad de Boer, de nieuwe Directeur Televisie van Nederland 1, 2 en 3, heeft met onmiddellijke ingang het BNN-programma ‘Spuiten en Slikken’ van de buis gehaald. De voormalig EO-directeur werd vorige week in de machtigste bestuursfunctie bij de publieke omroepen benoemd. :?:

Het populaire jongerenprogramma over seks en drugs past volgens hem niet langer in het profiel van de publieke omroep. Hij nam het besluit na een indringend gesprek met de nieuwe Minister voor Jeugd en Gezin, André Rouvoet. De twee werken aan wat ze noemen “een gezamenlijk gezinsvriendelijk beleid voor de publieke omroep”.

Het besluit van De Boer heeft veel stof doen opwaaien. De populaire weblogs DutchMedia en GeenStijl spraken vorige week hun zorg al uit over de benoeming van het voormalig ChristenUnie-raadslid, en ook D66 en het COC mengden zich vandaag in de discussie. Er gaan stemmen op voor de terugkeer van beoogd directeur Ton F. van Dijk, die twee weken geleden tot veler verbazing terugtrad als netcoordinator van Nederland 1. Of zijn terugtrekking een protest was tegen de benoeming van De Boer, is niet bekend.

Ingewijde bronnen in de directe omgeving van De Boer melden dat de volgende stap wellicht een algeheel verbod op bloot op de eerste drie netten is. Tevens zouden er plannen zijn om de kerkdiensten van de Zendtijd voor Kerken (ZvK) op zondagavond te laten herhalen, direct na Studio Sport. De Boer was niet bereikbaar voor commentaar.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nog even en we hebben hier Amerikaanse toestanden, religie via de beeldbuis en geschokt als er een tepel in beeld komt. Gaan we weer terug naar de jaren 50?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Re: bloot mag niet langer op nederland 1,2 en 3??

Bericht door Sebastiaan »

a.r. schreef:Ad de Boer, de nieuwe Directeur Televisie van Nederland 1, 2 en 3, heeft met onmiddellijke ingang het BNN-programma ‘Spuiten en Slikken’ van de buis gehaald. De voormalig EO-directeur werd vorige week in de machtigste bestuursfunctie bij de publieke omroepen benoemd. :?:
Kan dit zomaar? Dus de nederlandse televisie is uitgelevert aan een Creationist die publiek geld gebruikt om zijn visie op ons te projecteren. :evil:
Laatst gewijzigd door Sebastiaan op 03 apr 2007 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wat is de nieuwsbron?

Ik ben eens wat nieuwskanalen langsgegaan, maar kon het nergens vinden.

Spoof?
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Nou, het heeft de intentie om een voorlichtend programma te zijn, ik zie daar bar weinig van terug eerlijk gezegd.
Ja aan eind worder er vluchtig een paar web adressen genoemd maar dat was het dan ook, nee heel erg rouwig zal ik er niet om zijn .
Geloof verzet bergen onzin.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dit werd gezegd na zijn benoeming.

Bron: http://dutchmedia.nl/blog/?p=1135

28 maart 2007
D66-kamerlid Boris van der Ham zegt desgevraagd over de benoeming: “Het is iemand met een missie. Uiteraard mag deze zijn missie fullswing bij de Evangelische Omroep uitvoeren. Daar is die organisatie voor. Ik hoop dat hij dat weet te beperken in zijn nieuwe functie. Op zichzelf gaat de Raad van Bestuur zelf over wie ze benoemt. Ik heb wel zorgen over het soort opvattingen dat hij heeft. Hij mag deze zeker hebben, maar zeker niet op andere programma’s neerleggen. Ik zie niet graag dat hij straks bijvoorbeeld een programma als Spuiten & Slikken zal tegenwerken. Kortom ik hoop dat hij zijn missie in zijn werk niet zal laten meewegen en dat hij dat zal laten zien.”
Ik ben dus ook wel benieuwd naar de bron van topicstarter.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

a.r.

Bericht door a.r. »

www.goedgelovig.nl is de site waarop dit bericht staat.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

De naam zegt het al.

Wanneer je de berichten bekijkt blijkt het om een satrisich blog te gaan, dat de christelijke subcultuur (vooral die van evangelischen) op de hak neemt.

Wel een leuke intro van het blog, a.r. Je hebt onze aandacht wel weten te trekken.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik heb op die site deze reactie geplaatst op het bericht:
Hoe komen jullie aan deze info? Ik kan verder nergens vinden dat dit besluit genomen is. Wel dat er mensen zijn die vrezen voor het verdwijnen van dit soort programma’s met Ad de Boer als directeur. Dus is dit vooruitlopen op wat eventueel zou kunnen gebeuren? Of moeten de berichten op deze site hoe dan ook niet serieus genomen worden.
Ben benieuwd of zij met een bron komen, of toegeven dat het vooralsnog onzin is.

fbs33
Bevlogen

Re: bloot mag niet langer op nederland 1,2 en 3??

Bericht door fbs33 »

Sebastiaan schreef:
a.r. schreef:Ad de Boer, de nieuwe Directeur Televisie van Nederland 1, 2 en 3, heeft met onmiddellijke ingang het BNN-programma ‘Spuiten en Slikken’ van de buis gehaald. De voormalig EO-directeur werd vorige week in de machtigste bestuursfunctie bij de publieke omroepen benoemd. :?:
Kan dit zomaar? Dus de nederlandse televisie is uitgelevert aan een Creationist die publiek geld gebruikt om zijn visie op ons te projecteren. :evil:
Stem CDA/CU/PvdA (en nóg een stel) en men begint aan het bouwen van moskeeën en andere bolwerken, op ONS verzoek, tóch?? (de kruiswoordraadsels staan vól met vragen over bijbelse figuren/plaatsen, etc.)
Het grote geld.........olie.......veel kindertjes..........=koelies en consumenten)
Wie dat perverse mensenlijke instinctief gestuurde rationele vermogen van een select groepje mensen, aanziet voor de een of andere god, is met blindheid geslagen :lol:
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

ChristenUnie tegen 'grote' dame in bikini
UTRECHT - De ChristenUnie in de stad Utrecht maakt zich zorgen over een promotieposter met een afbeelding van een dame in een gouden bikini.

De bedoeling is dat de poster van een lingerieketen, tweehonderd vierkante meter groot, vanaf vrijdag aan een winkelpand aan de Oude Gracht komt te hangen.

Dinsdag vroeg de partij het college van burgemeester en wethouders om opheldering. Volgens Mirjam Bikker, fractievoorzitter van de partij, moeten vrouwen een volwaardige plaats hebben in de samenleving.„We zijn jaren bezig geweest met de emancipatie van vrouwen. Zij moeten niet worden beschouwd als lustobject.”

De ChristenUnie wil van het college weten of het denkt op te treden tegen reclame-uitingen in de publieke ruimte die kwetsend zijn voor vrouwen.

De lingerieketen is het niet eens met de kritiek. „Het is geen blote dame. We zien haar niet als lustobject. Het is gewoon een mooie dame die geniet van een zonnige dag”, aldus een woordvoerster.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6145 ... ikini.html
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1 ... eken&meta=
Resultaten 1 - 10 van circa 28.300 voor ChristenUnie naakt (0,09 seconden)!

http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1 ... eken&meta=
Resultaten 1 - 10 van circa 10.600 voor PVV naakt (0,07 seconden)!

Waarmee maar weer eens bewezen is dat er bijna 3 keer zoveel viespeuken bij de Christenunie rondlopen als bij de PVV.
Laatst gewijzigd door Cluny op 03 apr 2007 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zo zei een heel christelijke jongen een keer, als ik buiten kom zie ik overal naakte vrouwen, waarop mijn neef (atheist) hem vroeg, joh echt? Mag ik eens met je mee? 8)

(sorry voor het anecdotische verhaaltje, maar dit kwam nu spontaan bij me op.)

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Volgens mij zal elke droge "wetenschapper" hier het met me eens zijn dat het een "functie" heeft dat vrouwen door de mannen mooi gevonden worden.

Om dat meteen te degraderen tot "lustobject" is weer typisch voor bepaalde groeperingen

Is overigens het zelfde dilemma wat ik heb met hoofddoekjes... Als ik ergens de schurft aan heb zijn het kledingvoorschriften dus verbieden gaat tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid in, maar het (moeten) dragen van die dingen ook.
Het gaat om het princiepe je bent een vrouw en je mag dus niet mooi zijn/ gevonden worden
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

Raven schreef:Volgens mij zal elke droge "wetenschapper" hier het met me eens zijn dat het een "functie" heeft dat vrouwen door de mannen mooi gevonden worden.

Om dat meteen te degraderen tot "lustobject" is weer typisch voor bepaalde groeperingen

Is overigens het zelfde dilemma wat ik heb met hoofddoekjes... Als ik ergens de schurft aan heb zijn het kledingvoorschriften dus verbieden gaat tegen mijn gevoel voor rechtvaardigheid in, maar het (moeten) dragen van die dingen ook.
Het gaat om het princiepe je bent een vrouw en je mag dus niet mooi zijn/ gevonden worden
Niet dat ik een " droge ", " bloedloze", " wereldvreemde " wetenschapper ben... :wink:
Klopt Raven, is doodnormaal. In het Duits noemt men dit " Schlüsselreize "
" angeborenes Verhalten. "
http://www.zum.de/Faecher/Bio/SA/stoff1 ... üsselreize
http://www.zum.de/Faecher/Bio/SA/stoff1 ... stoff3.htm
zum.de/faecher/Bio.. schreef: sind Signalreize, die eine bestimmte Verhaltensweise über einen Auslösemechanismus - hervorrufen/ auslösen oder - hemmen kann
Plaats reactie