EO bezoekt geloofsgenezers

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

reptielen kunnen het ook
Hagedissen en salamanders werpen hun staart af wanneer ze daarmee ergens
vastzitten ... ze groeien er dan laterwel een nieuwe bij ....
Hydra's , aardwormen , planten etc...etc .... kan je zelfs in stukken scheuren ....Het noemt "regeneratievermogen " , "klonen " en" stekken" ....
Al die beesten en planten kunnen het ; het zijn misschien "ware " gelovigen die veel bidden tot jebus of een of andere heilige olifant?
Wie weet het ?

Oh ja , misschien kunnen we ook het mechanisme ontdekken van deze reparatie mechanismen bij zoogdieren ?
Tsja , nog meer stamcelonderzoek dus ....
of beter nog , misschien wat hekserij van psychotische genieen ?
....meten je nanotechnologische robotprothese...
een nieuwe staartje of hulpstukje zal je zelf moeten aangroeien ....
en een "nieuw stel hersenonderdelen " zal wel niet lukken bij iedereen ....
Hard bidden dan maar ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
heeck
Ontoombaar

(GODS)WONDER ?

Bericht door heeck »

Ook hier geldt:
zelf kijken en controleren wat Zijlstra, resp. Hoogduin stelden.

Er zijn een paar mooie uitspraken te noteren. Potloodje klaar houden !

Hoogduin die Zijlstra binnen zijn hok van psychologische "conversies" wil houden en Zijlstra die zegt daaraan mee te doen, maar dat niet doet en tumoren per Jezus wil laten afvoeren.

http://www.eenvandaag.nl/index.php?modu ... &sid=31922

Voor iedereen die niet alleen de twee heren wil horen, maar ook een gebedsgenezing wil zien.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Tsjok45 schreef: of beter nog , misschien wat hekserij van psychotische genieen ?
voor je hersenen .. probeer schaken eens ? :wink:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

voor je hersenen .. probeer schaken eens ?
Heeft het bij jou veel geholpen dan ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Tsjok45 schreef:
voor je hersenen .. probeer schaken eens ?
Heeft het bij jou veel geholpen dan ?
Ik kan een aardig potje schaken :lol:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Discipel

Re: EO bezoekt geloofsgenezers

Bericht door Discipel »

Jee, best wel een heftige opzet voor zo'n programma. Ik heb wel het idee dat er bij veel EO programma's nog wel een redelijke dosis nuchter verstand aanwezig is (ofwel vrijdenkerij), en ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik vermoed dat er niets "wonderlijks" zal gebeuren, en dat hoogstens iemand met een niet duidelijk te diagnosticeren ziekte zich plotseling beter zal voelen. Ze kunnen het echt niet maken om complete onzin te verkondigen in zo'n programma, dat wordt binnen de kortste keren uit elkaar gepluisd en ontkracht.

Al met al weet ik wel vrij zeker dat dit uit gaat lopen op een nieuwe bevestiging van het feit dat je met een gebedsgenezer hoogstens een placebo in huis haalt.

Tenzij ze natuurlijk allemaal gezond terugkomen he, dan wordt het nog interessant, haha.
Verlichting is de bevrijding van de mens uit de onmondigheid die hij aan zichzelf te danken heeft.
Onmondigheid is het onvermogen zich van het verstand te bedienen zonder de leiding van een ander.
- Immanuel Kant -
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Discipel schreef:Jee, best wel een heftige opzet voor zo'n programma. Ik heb wel het idee dat er bij veel EO programma's nog wel een redelijke dosis nuchter verstand aanwezig is (ofwel vrijdenkerij), en ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik vermoed dat er niets "wonderlijks" zal gebeuren, en dat hoogstens iemand met een niet duidelijk te diagnosticeren ziekte zich plotseling beter zal voelen. Ze kunnen het echt niet maken om complete onzin te verkondigen in zo'n programma, dat wordt binnen de kortste keren uit elkaar gepluisd en ontkracht.

Al met al weet ik wel vrij zeker dat dit uit gaat lopen op een nieuwe bevestiging van het feit dat je met een gebedsgenezer hoogstens een placebo in huis haalt.

Tenzij ze natuurlijk allemaal gezond terugkomen he, dan wordt het nog interessant, haha.
Mijn tante ging ooit met een pijnlijke linkerarm naar Lourdes, en kwam met een gebroken been terug!
Mijn tante was een kwezel, en hield zich de rest van haar leven bezig met de vraag, "Wat zou god dáár nou voor een bedoeling mee gehad hebben"?
Kolenboer
Contacteer:

Bericht door Kolenboer »

cymric schreef:Doodeng dat dit soort onzin als een soort van 'relitainment' wordt vertoond.
Eh... eng? Waarom eng?
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Discipel schreef:Jee, best wel een heftige opzet voor zo'n programma. Ik heb wel het idee dat er bij veel EO programma's nog wel een redelijke dosis nuchter verstand aanwezig is (ofwel vrijdenkerij), en ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ik vermoed dat er niets "wonderlijks" zal gebeuren, en dat hoogstens iemand met een niet duidelijk te diagnosticeren ziekte zich plotseling beter zal voelen. Ze kunnen het echt niet maken om complete onzin te verkondigen in zo'n programma, dat wordt binnen de kortste keren uit elkaar gepluisd en ontkracht.

Die serie is toch al geweest?
In ieder geval een soortgelijk iets dan.

Een deel van de groep waren gelovigen en een deel niet, er was een arts die hen voor aanvang van het programma onderzocht heeft en na ieder bezoek aan een genezer volgde er een nieuw onderzoek. Het waren niet alleen onverklaarbare aandoeningen maar ook zeer zichtbare en aantoonbare aandoeningen zoals ziekte van Bechterew in vergevorderd stadium, iemand met een vergroeide voet en een man met psoriasis.
Ze zijn verschillende genezingsdiensten af geweest over de hele wereld. Van ingetogen gebedsdiensten in Duitsland tot haleluja-huppel-schreeuw-kerken in Afrika.

Het resultaat was geen enkele genezing ondanks dat er om hen heen de een na de ander 'genezen' werd. Opvallend was dat dit vooral bij de haleluja-kerken het geval was. Daar was m.i. duidelijk sprake van massawaanzin wat overigens ook bevestigd werd door de deelnemers. Voor een aantal was dat voldoende om die dienst even uit te zitten en niet mee te doen. Een aantal gelovigen gaven wel aan dat zij zich geestelijk genezen voelden. De handicap of aandoening had een plekje gekregen en ze hadden van God de kracht gekregen om het te accepteren.

Al met al heerste er achteraf vooral een gevoel van verslagenheid. Met name onder de niet gelovige deelnemers. Het gevoel van: Nu heb ik alles geprobeerd, zelfs bidden tot God, als dit niet helpt dan helpt niets meer.
Dat is in ieder geval het gevoel dat ik erbij kreeg.

Mochten ze een nieuwe serie willen maken dan lijkt het me eigenlijk best leuk om mee te doen. Spontane genezing is nooit weg natuurlijk. 8)
Plaats reactie