Agente vermoordde 'reïncarnatie van de duivel'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Agente vermoordde 'reïncarnatie van de duivel'

Bericht door lanier »

AKEN (ANP) - De 34-jarige agente van de politie Limburg Zuid, die in november haar 2-jarig dochtertje vermoordde, zag in haar kind de reïncarnatie van de duivel en handelde in opdracht van God. Dat verklaarde de vrouw woensdag voor de rechtbank in Aken, aldus de Duitse officier van justitie.

De verdachte was met het kind op de vlucht voor haar echtgenoot, ook politieagent. Die zou het meisje van haar willen afpakken, zo vreesde ze. Ze had vergeefs geprobeerd het kind te bekeren door een bedevaart naar Banneux in België. De vrouw hoorde stemmen die haar opdroegen de peuter te laten dopen in enkele kerken in Aken. Maar daar kon ze niet snel genoeg een afspraak maken.

Vlak voor ze het meisje van het leven beroofde was ze ervan overtuigd dat haar kind de wederopstandig van de duivel zou zijn, zo verklaarde de ex-agente.

Zie: http://planet.nl/planet/show/id=62967/c ... /sc=2e0d06
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Te vaak naar 'The Omen' gekeken?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Triest verhaal. Het horen van stemmen komt bij godsdienstwaanzinnigen meer voor. Als deze vrouw onbekend met religie was had zij misschien haar kind voor een wisselkind of alien gehouden en hetzelfde gedaan. :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik vraag me af hoe het gesteld is met de psychologische testen bij de politie voordat ze iemand aannemen. Lijkt me juist bij zo'n baan wel heel nuttig. En misschien ook handig om te onderzoeken hoe iemand in het leven staat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Kitty schreef:Ik vraag me af hoe het gesteld is met de psychologische testen bij de politie voordat ze iemand aannemen.
Een moeilijk punt is dat psychologische testen dit soort dingen nooit volledig kunnen afdekken. Het komt niet zelden voor dat een ziekte zich in korte tijd in z'n volledigheid openbaart. Veel psychiatrische ziekten sluimeren al vanaf de puberteit, veel mensen krijgen op hun 16 - 20 e levensjaar last van verschijnselen. Maar zelfs dan nog is het moeilijk te detecteren omdat veel verschijnselen aanvankelijk beginnen wanneer iemand op zichzelf is.

Het geeft aan hoe broos "een geest" kan zijn, voor de rest ben ik het met dr. Wie eens :wink:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Haar man was ook politie had hij nooit niks gemerkt of hij had wel iets gemerkt maar het afgedaan als "dat zal wel los lopen" ??
En ik vraag me ook af wat zo'n politie-opleiding voorsteld.
Samante

Bericht door Samante »

Plons schreef:Haar man was ook politie had hij nooit niks gemerkt of hij had wel iets gemerkt maar het afgedaan als "dat zal wel los lopen" ??
En ik vraag me ook af wat zo'n politie-opleiding voorsteld.
Mensen kunnen plotseling ziek worden. Dat geldt voor lichamelijke ziektes maar ook voor geestelijke ziektes. Je kunt het niet uitsluiten. En je kunt het ook niet tegengaan met een opleiding.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Samante schreef:
Plons schreef:.Je kunt het niet uitsluiten. .
Inderdaad daar heb je gelijk in maar dan praten we over een extreem geval.
Over het algemeen heb je wel voortekenen dat misschien voor een leek niet opvalt maar voor een getraind iemand wel.
Discipel

Bericht door Discipel »

Je kunt in plaats van de opleiding beter kijken naar de geestelijke begeleiding die politieagenten krijgen. Vandaag de dag is er wel meer aandacht voor de psychologische ondersteuning van soldaten die van uitzending terug komen, maar ook als politieagent krijg je heel wat voor je kiezen. Hoe kan het dat een agente blijkbaar zo de weg kwijt raakt zonder dat dat opgemerkt wordt?

De toelatingsprocedure voor de politie is uitgebreid, en zit degelijk in elkaar voor zover ik weet. Echter, als je op een gegeven moment geestelijk gezond bent betekent dat bepaald niet dat je dat ook blijft. Allerlei traumatische ervaringen kunnen mensen flinke schade toebrengen, en als politieagent loop je een verhoogde kans op dergelijke ervaringen. Daarom ga ik er ook vanuit dat er extra controle en begeleiding is.

Verder vemoed ik dat dit weinig met religie uit te staan heeft. Ze had net zo goed kunnen komen met een verhaal over buitenaardsen.
Verlichting is de bevrijding van de mens uit de onmondigheid die hij aan zichzelf te danken heeft.
Onmondigheid is het onvermogen zich van het verstand te bedienen zonder de leiding van een ander.
- Immanuel Kant -
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Dit is geen werk voor een psycholoog (die geen arts is) met een goed gesprek maar voor een psychiater (die wel arts is) met medicijnen. Ik ben geen psychiater maar dit lijkt me een heftige vorm van schizofrenie te betreffen.

"Schizofrenie (gespleten geest; σχίζω schizo, φρενός phrenos) is een ernstige psychische aandoening die in verschillende vormen en gradaties voorkomt en zich meestal openbaart tussen het 15de en 30ste levensjaar. Het is dus een aandoening die vooral jonge mensen treft. Van elke honderd personen zal de ziekte zich bij gemiddeld één ontwikkelen. Dat wil zeggen dat er in Nederland ongeveer 160.000 mensen aan schizofrenie lijden. Een belangrijk kenmerk is dat er tijdens het verloop van de ziekte minimaal eenmaal een psychotische episode is opgetreden. Doorgaans komen deze episoden vaker voor. Ze gaan gepaard met een afwijkende beleving van de werkelijkheid, resulterend in onlogische gedachtepatronen, wanen, hallucinaties en in wisselende mate emotionele, denk- en gedragsstoornissen. Vroeger werd voor deze aandoening ook de term dementia praecox (=dementie op jonge leeftijd) gebruikt. Inmiddels is de terminologie belangrijk verfijnd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Discipel schreef: Daarom ga ik er ook vanuit dat er extra controle en begeleiding is.
Psygologische test heeft o/a z'n doel om geestelijk en/of onstabiele mensen eruit te halen,maar de extra controle en begeleiding is zeker een must.
the_deceived

Bericht door the_deceived »

doctorwho schreef:Triest verhaal. Het horen van stemmen komt bij godsdienstwaanzinnigen meer voor. Als deze vrouw onbekend met religie was had zij misschien haar kind voor een wisselkind of alien gehouden en hetzelfde gedaan. :(
Jah, maar misschien had iemand wat eerder aan de bel getrokken als ze had gezegd "ik geloof dat buitenaardse wezens met me praten"

Maar als mensen zeggen dat ze communiceren/praten met god of jezus, tsjah..dat is dan volledig normaal.
Know thy shit-
Plaats reactie