You are loved!
Moderator: Moderators
You are loved!
Beste mensen,
Zo hoorde ik onlangs een nummer van Josh Groban met de titel 'you are loved, don't give up'. Het is naar mijn beleving een mooi nummer en ik vermoed dat dit voor meer mensen opgaat, daarom bij deze een link:
http://www.youtube.com/watch?v=ls7ila3srzI
Nog een nummer van Josh Groban 'february song'
http://www.youtube.com/watch?v=9ctzSY0hNxI&NR=1
Zo hoorde ik onlangs een nummer van Josh Groban met de titel 'you are loved, don't give up'. Het is naar mijn beleving een mooi nummer en ik vermoed dat dit voor meer mensen opgaat, daarom bij deze een link:
http://www.youtube.com/watch?v=ls7ila3srzI
Nog een nummer van Josh Groban 'february song'
http://www.youtube.com/watch?v=9ctzSY0hNxI&NR=1
Re: You are loved!
Tis toch wel een sluwe manier van cristen-evangelisatie.Witi schreef: een nummer van Josh Groban met de titel 'you are loved, don't give up'.
Het is op zich een mooi nummer ware het niet voor de onderligende boodschap die een bittere smaak bezorgd in m;n mond.
Typisch het geval van 'Praatjes en zingen vullen geen gaatjes.
Fuck met alles.
Beste Plons,
Wat vind je van dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=uL5um5Q9LxA
Misschien voor jou ook een vorm van christen evangelisatie
Ik weet niet of Josh Groban zelf een christelijke achtergrond heeft, of dat dit nummer vanuit een evangelische christelijke beweegreden is ontstaan.
Om je medemens lief te hebben hoef je geen christen te worden.Tis toch wel een sluwe manier van cristen-evangelisatie.
Wat vind je van dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=uL5um5Q9LxA
Misschien voor jou ook een vorm van christen evangelisatie
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst. En ik denk dat dit voor iedere vrijdenker opgaat.de onderligende boodschap
Ik weet niet of Josh Groban zelf een christelijke achtergrond heeft, of dat dit nummer vanuit een evangelische christelijke beweegreden is ontstaan.
Je hebt helemaal gelijk maar bij mij kwam (komt) het sterk cristelijk over.Witi schreef:Beste Plons,Om je medemens lief te hebben hoef je geen christen te worden.Tis toch wel een sluwe manier van cristen-evangelisatie.
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst. En ik denk dat dit voor iedere vrijdenker opgaat.de onderligende boodschap
Fuck met alles.
-
Theoloog
Het nummer slaat nergens op wanneer het niet uit een christelijke motivatie is geschreven: hoe weet Josh Groban immers dat ik bemind ben. Misschien geeft er geen mens om me; dat is toch heel goed mogelijk?
.. but God loves you!
Houd jezelf niet zo voor de gek door te stellen dat dit geen christelijke evangelisatie is. Het druipt er vanaf.
.. but God loves you!
Houd jezelf niet zo voor de gek door te stellen dat dit geen christelijke evangelisatie is. Het druipt er vanaf.
Beste Plons,
En daar geloof ik zelf niet in, dat een overtuiging zwaarder dient te wegen dan het gedrag wat er uit voort komt.
Ik geloof dat de essentie van 'christen zijn' beoordeelt dient te worden naar het gedrag en niet in relatie tot de overtuiging die de persoon erop na houdt. Ik besef dat het laatste voor vele christenen even belangrijk is als het gedrag, met het gevolg dat er scheiding ontstaat.bij mij kwam (komt) het sterk cristelijk over.
En daar geloof ik zelf niet in, dat een overtuiging zwaarder dient te wegen dan het gedrag wat er uit voort komt.
Beste Theoloog,
Al is het de hond van je buurman!
Als je daar niks mee hebt, so be it!
Voor mij is de kracht van dit nummer om niet toe te geven aan die gedachte die jij bij deze poneert, ik geloof dat je beter tot je recht komt als je in het tegendeel gelooft, dat er iemand is die wel om je geeft.dat is toch heel goed mogelijk?
Al is het de hond van je buurman!
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst.christelijke evangelisatie
Als je daar niks mee hebt, so be it!
Beste Plons,
Maar ik kan er niet bij dat het nummer op zichzelf een boegbeeld is van christelijke evangeliserende muziek.
En wat dan nog, ik besef dat jullie zelfstandig genoeg zijn om je niet te laten beïnvloeden door evangeliserende christenen. Laat staan hun overtuigingen eigen te maken.
kennelijk is men wel allergisch voor evangelisatie
Ok, ik kan me indenken dat men deze associatie maakt in relatie tot mijn persoon.Een sterk cristelijk overkomend iemand en een sterk overkomend cristelijk liedje
Maar ik kan er niet bij dat het nummer op zichzelf een boegbeeld is van christelijke evangeliserende muziek.
En wat dan nog, ik besef dat jullie zelfstandig genoeg zijn om je niet te laten beïnvloeden door evangeliserende christenen. Laat staan hun overtuigingen eigen te maken.
- Socratoteles
- Diehard
Zomaar een gedeelte:Witi schreef:Beste Plons,
Ok, ik kan me indenken dat men deze associatie maakt in relatie tot mijn persoon.Een sterk cristelijk overkomend iemand en een sterk overkomend cristelijk liedje
"Don't give up
It's just the hurt that you hide
When you're lost inside I
I'll be there to find you
Don't give up
Because you want to burn bright
If darkness blinds you I
I will shine to guide you"
Twee mogelijkheden:
- óf de zanger dicht zichzelf deze mogelijkheden toe
- óf hij dicht iemand anders deze mogelijkheden toe
En gezien de aard van deze mogelijkheden ligt de assosiatie met God voor de hand
Ik vind het ergens wel begrijpelijk dat mensen over hun nek gaan bij dit soort teksten.
Het leed dat dagelijks over de mensheid wordt uitgestort maakt ze tot een leugen,
een mooie leugen weliswaar, maar daardoor des te walgelijker voor wie haar doorziet.
Ik heb nergens beweerd dat het een "boegbeeld" is maar 'Ik' ben wel zwaar allergisch voor (welke vorm dan ook) evangelisatie.Witi schreef:
Fuck met alles.