You are loved!

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Witi
Forum fan

You are loved!

Bericht door Witi »

Beste mensen,

Zo hoorde ik onlangs een nummer van Josh Groban met de titel 'you are loved, don't give up'. Het is naar mijn beleving een mooi nummer en ik vermoed dat dit voor meer mensen opgaat, daarom bij deze een link:

http://www.youtube.com/watch?v=ls7ila3srzI

Nog een nummer van Josh Groban 'february song'

http://www.youtube.com/watch?v=9ctzSY0hNxI&NR=1
Plons
Bevlogen

Re: You are loved!

Bericht door Plons »

Witi schreef: een nummer van Josh Groban met de titel 'you are loved, don't give up'.
Tis toch wel een sluwe manier van cristen-evangelisatie.

Het is op zich een mooi nummer ware het niet voor de onderligende boodschap die een bittere smaak bezorgd in m;n mond.
Typisch het geval van 'Praatjes en zingen vullen geen gaatjes.
Fuck met alles.
Witi
Forum fan

Bericht door Witi »

Beste Plons,
Om je medemens lief te hebben hoef je geen christen te worden.
Wat vind je van dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=uL5um5Q9LxA

Misschien voor jou ook een vorm van christen evangelisatie :wink:
de onderligende boodschap
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst. En ik denk dat dit voor iedere vrijdenker opgaat.

Ik weet niet of Josh Groban zelf een christelijke achtergrond heeft, of dat dit nummer vanuit een evangelische christelijke beweegreden is ontstaan.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Witi schreef:Beste Plons,
Om je medemens lief te hebben hoef je geen christen te worden.
de onderligende boodschap
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst. En ik denk dat dit voor iedere vrijdenker opgaat.
Je hebt helemaal gelijk maar bij mij kwam (komt) het sterk cristelijk over.
Fuck met alles.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Het nummer slaat nergens op wanneer het niet uit een christelijke motivatie is geschreven: hoe weet Josh Groban immers dat ik bemind ben. Misschien geeft er geen mens om me; dat is toch heel goed mogelijk?

.. but God loves you! :D

Houd jezelf niet zo voor de gek door te stellen dat dit geen christelijke evangelisatie is. Het druipt er vanaf.
Witi
Forum fan

Bericht door Witi »

Beste Plons,
bij mij kwam (komt) het sterk cristelijk over.
Ik geloof dat de essentie van 'christen zijn' beoordeelt dient te worden naar het gedrag en niet in relatie tot de overtuiging die de persoon erop na houdt. Ik besef dat het laatste voor vele christenen even belangrijk is als het gedrag, met het gevolg dat er scheiding ontstaat.

En daar geloof ik zelf niet in, dat een overtuiging zwaarder dient te wegen dan het gedrag wat er uit voort komt.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Witi schreef: Ik geloof dat de essentie van 'christen zijn' beoordeelt dient te worden naar het gedrag en niet in relatie tot de overtuiging die de persoon erop na houdt.
Hmm, wie was het ook alweer die het liedje de hemel prees........connectie ?
Fuck met alles.
Witi
Forum fan

Bericht door Witi »

Beste Theoloog,
dat is toch heel goed mogelijk?
Voor mij is de kracht van dit nummer om niet toe te geven aan die gedachte die jij bij deze poneert, ik geloof dat je beter tot je recht komt als je in het tegendeel gelooft, dat er iemand is die wel om je geeft.

Al is het de hond van je buurman!
christelijke evangelisatie
Voor mij is de onderliggende boodschap elkaar te respecteren en genegen te zijn ongeacht ons geloof en afkomst.
Als je daar niks mee hebt, so be it! :roll:
Witi
Forum fan

Bericht door Witi »

Beste Plons,
Hmm, wie was het ook alweer die het liedje de hemel prees........connectie ?
Nee, ik volg je niet. :?:
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Witi schreef: Nee, ik volg je niet. :?:
Een sterk cristelijk overkomend iemand en een sterk overkomend cristelijk liedje.......allebei in een modern jasje.
Ik zie duidelijk een verband.
Fuck met alles.
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Halverwege het liedje werd ik misselijk van die gezongen teksten.
Stop gezet en voelde mij direct daarna een stuk beter.

Dan maar meteen in de praktijk gebracht.
Ik geef niet op.
Maar ik voel niet opeens de liefde.
Ik ben niet opeens meet geliefd.
Voor mij allemaal nep.
Gebasseerd op valse emoties.
Witi
Forum fan

Bericht door Witi »

Beste Plons,
Een sterk cristelijk overkomend iemand en een sterk overkomend cristelijk liedje
Ok, ik kan me indenken dat men deze associatie maakt in relatie tot mijn persoon.
Maar ik kan er niet bij dat het nummer op zichzelf een boegbeeld is van christelijke evangeliserende muziek.

En wat dan nog, ik besef dat jullie zelfstandig genoeg zijn om je niet te laten beïnvloeden door evangeliserende christenen. Laat staan hun overtuigingen eigen te maken.

kennelijk is men wel allergisch voor evangelisatie :-({|=
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Witi schreef:Beste Plons,
Een sterk cristelijk overkomend iemand en een sterk overkomend cristelijk liedje
Ok, ik kan me indenken dat men deze associatie maakt in relatie tot mijn persoon.
Maar ik kan er niet bij dat het nummer op zichzelf een boegbeeld is van christelijke evangeliserende muziek.

En wat dan nog, ik besef dat jullie zelfstandig genoeg zijn om je niet te laten beïnvloeden door evangeliserende christenen. Laat staan hun overtuigingen eigen te maken.

Zomaar een gedeelte:

"Don't give up
It's just the hurt that you hide
When you're lost inside I
I'll be there to find you

Don't give up
Because you want to burn bright
If darkness blinds you I
I will shine to guide you"

Twee mogelijkheden:
- óf de zanger dicht zichzelf deze mogelijkheden toe
- óf hij dicht iemand anders deze mogelijkheden toe
En gezien de aard van deze mogelijkheden ligt de assosiatie met God voor de hand

Ik vind het ergens wel begrijpelijk dat mensen over hun nek gaan bij dit soort teksten.
Het leed dat dagelijks over de mensheid wordt uitgestort maakt ze tot een leugen,
een mooie leugen weliswaar, maar daardoor des te walgelijker voor wie haar doorziet.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Witi schreef:

Ik heb nergens beweerd dat het een "boegbeeld" is maar 'Ik' ben wel zwaar allergisch voor (welke vorm dan ook) evangelisatie.
Fuck met alles.
Plaats reactie