God Is Not Great: How Religion Poisons Everything

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
janviet
Forum fan

God Is Not Great: How Religion Poisons Everything

Bericht door janviet »

In mijn favoriete late night show, 'The Daily Show with Jon Stewart' (eenvoudig te downloaden via www.latebyte.nl), zag ik gisteravond (in de aflevering van vorige week maandag, 30 april) een interview met Christopher Hitchens, die zijn boek 'God Is Not Great: How Religion Poisons Everything' kwam promoten.

Ik kende de auteur niet en heb dit boek nog niet, maar na dit interview en de reviews op Amazon, ga ik zeker een exemplaar aanschaffen. Heeft iemand hier het misschien al gelezen?
Not without my chocolate
viking84
Forum fan

Bericht door viking84 »

Jammer dat er geen reacties zijn.
Ik heb het boek namelijk ook zien liggen en zit er ook over te denken om het te lezen. Ik vraag me echter af of het niet meer van hetzelfde is na Dawkins en Harris, ook al nemen Dawkins en Harris een andere invalshoek in. Het schijnt dat Hitchens ook weer een andere invalshoek inneemt (namelijk die van literatuurwetenschapper). Ik kom er waarschijnlijk pas achter wat ik me moet voorstellen bij een literatuurwetenschapper die religiekritiek bedrijft als ik het boek zelf eens ga lezen ;).
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof" - Christopher Hitchens
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Op 6 juli werd hij geïnterviewd door Point of Inquiry (een podcast).
Meer info en download de MP3 hier: Point of Inquiry - Christopher Hitchens
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Plaats reactie