Huis van Islam
Moderator: Moderators
Akkersloot, misschien kun je je wat meer gaan richten op de inhoudelijke discussie inplaats van aanvallen plaatsen naar forumgebruikers. Dit draagt namelijk op geen enkele manier bij aan de discussie. En zet vooral jezelf in een negatief daglicht inplaats van diegene waar je je ad hominems toe richt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Is je "jouw obsessie voor de islam" ontgaan ?Kitty schreef:Akkersloot, misschien kun je je wat meer gaan richten op de inhoudelijke discussie inplaats van aanvallen plaatsen naar forumgebruikers. Dit draagt namelijk op geen enkele manier bij aan de discussie. En zet vooral jezelf in een negatief daglicht inplaats van diegene waar je je ad hominems toe richt.
Ik vond hem juist ijzersterk. Een "Theoloog" die niet weet dat de essentie van godsdienst vrijheid juist is om niet persee in dezelfde God te moeten geloven.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
-
Theoloog
Sebastiaan,
okee, die opmerking over intolerantie n.a.v. jouw beschrijving van moskeeën als tempels neem ik terug. Ik dacht even dat je een ggristen was, die de moskee als plaats van afgoderij omschreef. My mistake
Maar wat betreft mijn opmerking dat jij moslims eigenlijk benadert als tweederangsburgers, en hen bijeenveegt als een groep 'anderen', die vind ik nog steeds van toepassing op het volgende:
"Ruimte krijgen "ze" al aan alle kanten, we helpen "ze" om hun eigen tempels (lees moskeen) op te richten (indien nodig van onze belasting centen), we helpen "ze" moslim scholen en universiteiten op te richten en subsideren "hun" islamitisch onderwijs, we helpen organisatie op te richten ter versprijding van de islam, we treffen wettelijke regelingen voor islamitsh geslacht vlees, geven "ze" volledig nederlands burger rechten inclusief uitkeringen.
Wat willen "ze" nog meer ??? Is het dan teveel gevraag wanneer we vragen zich beschaafd te gedragen? Die negatieve aandacht hebben "ze" toch echt over zichzelf uitgeroepen doordat er altijd individueen zijn die denken dat "ze" onze maatschapij decadent is en overwonnen moet worden."
De veronderstelling is hier dat "ze" een exogene groep zijn die geen rechten hebben, en dat "wij" zo aardig zijn ze die rechten te "geven"; en liefdadig als "we" zijn, "helpen" we "ze" ook nog eens met het oprichten van moskeeën, scholen en universiteiten.
Dit nu, is complete flauwekul. Nederlandse moslims hebben als burgers van dit land gewoon het recht op volledig burgerrecht. Jij bent uit een baarmoeder gefloept die toevallig op dit stukje grond aanwezig was, en je moslimse buurman is uit een baarmoeder gefloept die toevallig op dit stukje grond aanwezig was. Jij krijgt een Nederlands paspoort, recht op medische verzorging en op een uitkering, en jouw moslimse buurman krijgt een Nederlands paspoort, recht op medische verzorging verzorging en op een uitkering.
Christenen maken christelijke universiteiten en opleidingen: de VU, de Wittenberg in Driebergen, de Evangelische Hogeschool, de Christelijke Hogeschool Ede, waar zij hun studenten kunnen invoeren in de christelijke zienswijze. Waarom zouden moslims niet hetzelfde mogen? Hebben deze soms minder rechten? Je vraagt christenen toch ook niet om dankbaarheid dat zij hun kerken mogen hebben, en hun bijzondere scholen?
Verreweg de meeste moslims gedragen zich beschaafd. Ze hebben hun werk, ze sturen hun kinderen naar school, ze betalen belasting. Je spreekt ze aan op het gedrag van anderen (hangjongeren, crimineeltjes, jihadi's) terwijl je vegetariërs niet aankijkt op de moord op Pim Fortuyn en dierenbevrijdingsterreur, en voetballiefhebber niet aankijkt op voetbalhooliganisme (enig idee wat dát de maatschappij kost?). [/quote]
okee, die opmerking over intolerantie n.a.v. jouw beschrijving van moskeeën als tempels neem ik terug. Ik dacht even dat je een ggristen was, die de moskee als plaats van afgoderij omschreef. My mistake
Maar wat betreft mijn opmerking dat jij moslims eigenlijk benadert als tweederangsburgers, en hen bijeenveegt als een groep 'anderen', die vind ik nog steeds van toepassing op het volgende:
"Ruimte krijgen "ze" al aan alle kanten, we helpen "ze" om hun eigen tempels (lees moskeen) op te richten (indien nodig van onze belasting centen), we helpen "ze" moslim scholen en universiteiten op te richten en subsideren "hun" islamitisch onderwijs, we helpen organisatie op te richten ter versprijding van de islam, we treffen wettelijke regelingen voor islamitsh geslacht vlees, geven "ze" volledig nederlands burger rechten inclusief uitkeringen.
Wat willen "ze" nog meer ??? Is het dan teveel gevraag wanneer we vragen zich beschaafd te gedragen? Die negatieve aandacht hebben "ze" toch echt over zichzelf uitgeroepen doordat er altijd individueen zijn die denken dat "ze" onze maatschapij decadent is en overwonnen moet worden."
De veronderstelling is hier dat "ze" een exogene groep zijn die geen rechten hebben, en dat "wij" zo aardig zijn ze die rechten te "geven"; en liefdadig als "we" zijn, "helpen" we "ze" ook nog eens met het oprichten van moskeeën, scholen en universiteiten.
Dit nu, is complete flauwekul. Nederlandse moslims hebben als burgers van dit land gewoon het recht op volledig burgerrecht. Jij bent uit een baarmoeder gefloept die toevallig op dit stukje grond aanwezig was, en je moslimse buurman is uit een baarmoeder gefloept die toevallig op dit stukje grond aanwezig was. Jij krijgt een Nederlands paspoort, recht op medische verzorging en op een uitkering, en jouw moslimse buurman krijgt een Nederlands paspoort, recht op medische verzorging verzorging en op een uitkering.
Christenen maken christelijke universiteiten en opleidingen: de VU, de Wittenberg in Driebergen, de Evangelische Hogeschool, de Christelijke Hogeschool Ede, waar zij hun studenten kunnen invoeren in de christelijke zienswijze. Waarom zouden moslims niet hetzelfde mogen? Hebben deze soms minder rechten? Je vraagt christenen toch ook niet om dankbaarheid dat zij hun kerken mogen hebben, en hun bijzondere scholen?
Verreweg de meeste moslims gedragen zich beschaafd. Ze hebben hun werk, ze sturen hun kinderen naar school, ze betalen belasting. Je spreekt ze aan op het gedrag van anderen (hangjongeren, crimineeltjes, jihadi's) terwijl je vegetariërs niet aankijkt op de moord op Pim Fortuyn en dierenbevrijdingsterreur, en voetballiefhebber niet aankijkt op voetbalhooliganisme (enig idee wat dát de maatschappij kost?). [/quote]
-
Akkersloot
- Banned
- Contacteer:
Hoeveel mensen geloven in een God die niet de mohammedaanse, joodse of christelijke is? Zouden die de God van het christendom, jodendom of islam dan ook geen afgoden mogen noemen ?Theoloog schreef:Sebastiaan,
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Dat valt een beetje van je tegen Theoloog, dat je nog steeds niet door had dat ik een atheist ben, dat leek me inmiddels wel duidelijk (zie avatar), maar goed zelfs theologen zijn menselijk en maken fouten. Apology acceptedTheoloog schreef:okee, die opmerking over intolerantie n.a.v. jouw beschrijving van moskeeën als tempels neem ik terug. Ik dacht even dat je een ggristen was, die de moskee als plaats van afgoderij omschreef. My mistake
Je kunt wel aankomen met allemaal taal technisch verantwoorde geanalyseerde redeneringen maar met “Ze” bedoel ik niets meer of minder dan “rechtmatige Nederlandse burgers met een islamitisch geloof waarvan de men zelf of zijn familie recentelijk naar Nederland is gemigreerd vanuit een islamitisch land”. Dat is mij te lang en daarom kort ik het voor het gemak af tot “Moslims” en wanneer ik in herhaling val met “ze”.Theoloog schreef:De veronderstelling is hier dat "ze" een exogene groep zijn die geen rechten hebben, en dat "wij" zo aardig zijn ze die rechten te "geven"; en liefdadig als "we" zijn, "helpen" we "ze" ook nog eens met het oprichten van moskeeën, scholen en universiteiten.
Begrijp me niet verkeerd, als Sociaal Liberaal zie ik het een plicht van de overheid om alle burgers te helpen in hun ontplooien. Echter, ik zie dat dit vaak niet mogelijk is voor iedereen doordat ze door culturele en religieuze barrières worden afgeremd in hun ontwikkeling. Binnen de Islam zijn dit vooral Vrouwen homoseksuelen en vrijdenkers die hun keuze mogelijkheden beperkt worden. Met bedreigingen en schuld cultuur onderdrukken ze hun eigen mensen, sterker zelfs dan in hun vaderland. Maar daar stopt het niet bij, ZE onderdrukken niet alleen hun eigen kwetsbare individuen, maar leggen ook een negatieve stempel op de ontwikkeling niet islamitische kwetsbare groeperingen die nog zich nog zeer recentelijk geëmancipeerd hebben van christelijke dogma’s.
Hierin verschilt de Moslims van andere emigranten, die Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer, oproepen om Homos van de flat te gooien, etc, etc . Ik spreek ze dus niet aan op was hun geloofsbroeders uitspoken in de rest van de wereld, maar op wat ze zelf ondernemen en vinden van actuele maatschappelijke moslim probleem vraagstukken.
In Nederland hebben we te lang alles maar getollereerd met de gedachte dat ze zichzelf in de loop der tijd zullen aanpassen zoals alle andere migranten uit het verleden deden. Daar heeft de nederlandse politiek een ernstige misregening begaan want ze hebben totaal niet gerekend op de cultureel religeus vast beradenheid van Moslims.
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt maar ik heb een broertje dood een multiculturele greenpeace types die denken dat alles moet wijken voor hun marxistische utopia fantasie. Voebal vind ik een oninteressante sport dat veel te veel aandacht en subsidie ontvangt en met voedbal tuig wil ik al helemaal niet geassocieerd worden.Je spreekt ze aan op het gedrag van anderen (hangjongeren, crimineeltjes, jihadi's) terwijl je vegetariërs niet aankijkt op de moord op Pim Fortuyn en dierenbevrijdingsterreur, en voetballiefhebber niet aankijkt op voetbalhooliganisme (enig idee wat dát de maatschappij kost?).
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Het probleem is Sebastiaan, dat je generaliseert. Je zegt niet er zijn moslims die..., maar hebt het over de moslims in nederland die... Alsof elke moslim die hier geboren is nederlandse vrouwen uitscheldt voor hoer en homo's van flats af wil gooien enz. Dit is zeker niet het geval. Je mag excessen niet laten slaan op een hele bevolkingsgroep. Dat is hetgeen theoloog je duidelijk wil maken.Hierin verschilt de Moslims van andere emigranten, die Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer, oproepen om Homos van de flat te gooien, etc, etc . Ik spreek ze dus niet aan op was hun geloofsbroeders uitspoken in de rest van de wereld, maar op wat ze zelf ondernemen en vinden van actuele maatschappelijke moslim probleem vraagstukken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
Theoloog
Kitty schreef:Het probleem is Sebastiaan, dat je generaliseert. Je zegt niet er zijn moslims die..., maar hebt het over de moslims in nederland die... Alsof elke moslim die hier geboren is nederlandse vrouwen uitscheldt voor hoer en homo's van flats af wil gooien enz. Dit is zeker niet het geval. Je mag excessen niet laten slaan op een hele bevolkingsgroep. Dat is hetgeen theoloog je duidelijk wil maken.Hierin verschilt de Moslims van andere emigranten, die Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer, oproepen om Homos van de flat te gooien, etc, etc . Ik spreek ze dus niet aan op was hun geloofsbroeders uitspoken in de rest van de wereld, maar op wat ze zelf ondernemen en vinden van actuele maatschappelijke moslim probleem vraagstukken.
- Sebastiaan
- Bevlogen
Kitty, Ik ben het met je eens dat de meeste moslims zich netjes gedragen en dat slechts een minderheid van de moslims zich hier aan schuldig maakt. Maar het probleem is dat dit meta argument ons ziet verder brengt in discussie. Wanneer ik kwantitatieve betekenis wil geven aan groeperingen, dan zal ik dit expliciet doen, en niet zoals je impliceert dat ik met moslims, impliciet alle moslims bedoel. We moeten het beestje nu eenmaal een naam geven en dan val ik terug op de termen die doorgans gebruikt worden.Kitty schreef:Het probleem is Sebastiaan, dat je generaliseert. Je zegt niet er zijn moslims die..., maar hebt het over de moslims in nederland die... Alsof elke moslim die hier geboren is nederlandse vrouwen uitscheldt voor hoer en homo's van flats af wil gooien enz. Dit is zeker niet het geval. Je mag excessen niet laten slaan op een hele bevolkingsgroep. Dat is hetgeen theoloog je duidelijk wil maken.Hierin verschilt de Moslims van andere emigranten, die Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer, oproepen om Homos van de flat te gooien, etc, etc . Ik spreek ze dus niet aan op was hun geloofsbroeders uitspoken in de rest van de wereld, maar op wat ze zelf ondernemen en vinden van actuele maatschappelijke moslim probleem vraagstukken.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
-
Theoloog
Waarom kies je er dan toch voor het te hebben over "ze" en "hun", en "hen" te vragen zich eens beschaafd te gaan gedragen, zich in te zetten voor de maatschappij; "hen", de "rechtmatige Nederlandse burgers met een islamitisch geloof waarvan de men zelf of zijn familie recentelijk naar Nederland is gemigreerd vanuit een islamitisch land”?Sebastiaan schreef:Kitty, Ik ben het met je eens dat de meeste moslims zich netjes gedragen en dat slechts een minderheid van de moslims zich hier aan schuldig maakt.
Dat begrijp ik dan niet.
Sebastiaan schreef:Ruimte krijgen ze al aan alle kanten. We helpen ze om hun eigen tempels (lees moskeen) op te richten (indien nodig van onze belasting centen), we helpen ze moslim scholen, ziekenhuizen en universiteiten op te richten en subsidieerden hun islamitisch onderwijs, we helpen organisatie op te richten ter verspreiding van de islam, we treffen wettelijke regelingen voor islamitisch geslacht vlees, we staan toe dat ze hun bruid uit hun vaderland overvliegen en geven ze alle Nederlands burger rechten inclusief een huis en uitkering op kosten van de staat
Wat willen ze godverdomme nog meer ???
Laatst gewijzigd door Theoloog op 09 mei 2007 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Theoloog
Ach, daar hebben we onze 'webheld' ook, nooit verlegen om een inhoudelijk antwoord...
Een antwoord op welke vraag, theo veel geblaat weinig wol ?
Lees voor de gein nog eens alle post na van dit draadje, begin bij de vraag/stelling van Kitty. Ga dan door naar jouw gemekker dat de betreffende site haat zaait en leugens/laster verkondigd, neem een korte pauze bij de vragen van Kitty en mij om met bewijzen te komen.
Neem een diepe zucht en lach om wat jezelf als "bewijs" aandraagt, maar wat nog makkelijker weg te wuiven is als gebakken lucht.
Kom dan tot de conclusie dat jij heel veel typed, veel citeerd, voor het gemak citaten aanpast/vult zodat ze in je straatje passen.
Jouw ellenlange texten met perfecte woordkeuzes en grammaticale opbouw (iets waarin ik het tegen iedereen afleg)
Het veranderen van onderwerp als je je in het nauw voelt gedreven, en als je dan terecht op je plaats(mand was beter geweest) wordt gewezen, begin je over mijn aplaus te miepen ?
Dag Theo 8)
Lees voor de gein nog eens alle post na van dit draadje, begin bij de vraag/stelling van Kitty. Ga dan door naar jouw gemekker dat de betreffende site haat zaait en leugens/laster verkondigd, neem een korte pauze bij de vragen van Kitty en mij om met bewijzen te komen.
Neem een diepe zucht en lach om wat jezelf als "bewijs" aandraagt, maar wat nog makkelijker weg te wuiven is als gebakken lucht.
Kom dan tot de conclusie dat jij heel veel typed, veel citeerd, voor het gemak citaten aanpast/vult zodat ze in je straatje passen.
Jouw ellenlange texten met perfecte woordkeuzes en grammaticale opbouw (iets waarin ik het tegen iedereen afleg)
Het veranderen van onderwerp als je je in het nauw voelt gedreven, en als je dan terecht op je plaats(mand was beter geweest) wordt gewezen, begin je over mijn aplaus te miepen ?
Dag Theo 8)
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !
(thcirtsaam tiu yticretni ed)
-
Theoloog
Er zit een linkje bij mijn vorige post, sokkenheld,
maar het viel me ook op dat je een paar posten terug snel de aftocht had geblazen:
Ik heb verschillende argumenten gegeven waarom in dat stuk van B&O wel degelijk de veronderstelling is dat de eercultuur met haar eerwraak uniek is voor de islam:
1. Scherp onderscheid tussen moslims en niet-moslims, zoals blijkt uit de volgende citaten:
"Geheel anders is dit bij de islam. Hoewel ook deze vele landen bestrijkt, is het Arabische element altijd bepalend geweest voor het denken en handelen van de moslims over de hele wereld."
"Frappant is dat deze eerbalans bij moslims heel anders werkt dan bij niet-moslims."
2. Karakterisering van moslims als uniek in hun anti-ethische houding, met (fictieve, maar als werkelijk voorgestelde) voorbeelden van het aan stukken hakken van een meisje om niks, de martelaar uithangen, en de aantijging dat 'de moslim' alle ethische gedragsregels opzijzet en te liegt, moordt, rooft en plundert ter meerdere eer en glorie van de islam.
3. Het ontbreken van een voorbehoud, dat andere culturen ook een schaamtecultuur kennen.
Verder heb ik laten zien dat de enige (!) bronverwijzing in dat alles het noemen van een boek van ene dr. Raddatz is, en dat dit functioneert als autoriteitsargument.
En jij? Veel verder dan afwimpelen ("Het staat er niet!"Het staat er niet!") en vooral hard bléren kom je niet.
Kortom: ik heb je afgedroogd. Dat is ook hard nodig, want je bent nog nat achter je oren.
maar het viel me ook op dat je een paar posten terug snel de aftocht had geblazen:
Ik heb verschillende argumenten gegeven waarom in dat stuk van B&O wel degelijk de veronderstelling is dat de eercultuur met haar eerwraak uniek is voor de islam:
1. Scherp onderscheid tussen moslims en niet-moslims, zoals blijkt uit de volgende citaten:
"Geheel anders is dit bij de islam. Hoewel ook deze vele landen bestrijkt, is het Arabische element altijd bepalend geweest voor het denken en handelen van de moslims over de hele wereld."
"Frappant is dat deze eerbalans bij moslims heel anders werkt dan bij niet-moslims."
2. Karakterisering van moslims als uniek in hun anti-ethische houding, met (fictieve, maar als werkelijk voorgestelde) voorbeelden van het aan stukken hakken van een meisje om niks, de martelaar uithangen, en de aantijging dat 'de moslim' alle ethische gedragsregels opzijzet en te liegt, moordt, rooft en plundert ter meerdere eer en glorie van de islam.
3. Het ontbreken van een voorbehoud, dat andere culturen ook een schaamtecultuur kennen.
Verder heb ik laten zien dat de enige (!) bronverwijzing in dat alles het noemen van een boek van ene dr. Raddatz is, en dat dit functioneert als autoriteitsargument.
En jij? Veel verder dan afwimpelen ("Het staat er niet!"Het staat er niet!") en vooral hard bléren kom je niet.
Kortom: ik heb je afgedroogd. Dat is ook hard nodig, want je bent nog nat achter je oren.
Yess Theo !!!
Je liegt !!! tenminste, je spreekt niet de waarheid over punt 1 en 2
punt 3 doet niet terzake (helaas maar het zij zo)
En nou kom jij waarschijnlijk met : bewijs maar dat ik lieg he ?
Nou nee theo leugenaar, lees nou eens alle post. De vraag aan jouw was om het tegendeel te bewijzen, en jij komt met leugens.
Probeer het nog een keer. lolololol
Je liegt !!! tenminste, je spreekt niet de waarheid over punt 1 en 2
punt 3 doet niet terzake (helaas maar het zij zo)
En nou kom jij waarschijnlijk met : bewijs maar dat ik lieg he ?
Nou nee theo leugenaar, lees nou eens alle post. De vraag aan jouw was om het tegendeel te bewijzen, en jij komt met leugens.
Probeer het nog een keer. lolololol
Het is geel/blauw en als je het in je oog krijgt ben je dood !
-
Theoloog
Digiheld,
is dit jouw voorstelling van een inhoudelijke reactie?
Ik hoef niet aan jouw verzoek te voldoen het bos in te gaan en alle paden nog een keer af te lopen.
Als je meent dat ik abuis ben, dan is het aan jou om dat aan te tonen. (Dat zeg ik, afwimpelen en vooral hard bléren). Zeker wanneer je zulke grote woorden gebruikt.
is dit jouw voorstelling van een inhoudelijke reactie?
Ik hoef niet aan jouw verzoek te voldoen het bos in te gaan en alle paden nog een keer af te lopen.
Als je meent dat ik abuis ben, dan is het aan jou om dat aan te tonen. (Dat zeg ik, afwimpelen en vooral hard bléren). Zeker wanneer je zulke grote woorden gebruikt.