de immense discussies over vage interpretaties van die slecht-geschreven fantasyroman.
Oh " die " .... het is nogal "vaag " : ik heb dat namelijk zelf nooit meegemaakt
..... het lijkt in mijn streek niet zo belangrijk te zijn ....
daar kunnen wij niet of nauwelijks bij helpen
..... dat is inderdaad maar al te waar
....een walgelijk middel, zeker bij pubers die zich mentaal nog aan het ontwikkelen zijn. Als iemand niet wil of niet kan, houdt het heel gewoon op. Jammer, maar helaas.
Ja gemakkelijk .... geweldig
Kan je evengoed je armen kruisen en niets doen als kinderen bijvoorbeeld aan de drugs of de drank zijn geraakt ...
Als het dan toch gewoon vanzelf ophoud , jammer maar heilaas ...
kan je toch evengoed een laatste poging wagen ?
of gewoon er een beetje naar staan kijken ?
of gewoon het "verzuipen " een beetje komfortabeler maken ?
Ik heb niet gezegd dat ik van een "paardemiddel " ook al vooraf weet of het misschien beter IS ( en ik ben zeker ook geen "alternatieve " apotheker in deze ) .... Misschien is het dat helemaal niet .... en is het middel schadelijker dan de ziekte of heeft het "afschuwelijke" en ongewenste bijwerkingen ____ dat leg ik dan ook ter discussie voor .... het is een ( misschien slecht)
voorstel (of één van mijn motivaties of zelfs een rationalisatie achteraf , en dat duidelijk wil maken hoe en waarom ik gewoonlijk reageer , zoals ik reageer ....)
Maar er speelt hier
een ander veel groter misverstand mee ;
ik denk VOORAL dat het toch maar beter is achter
de dealers aan te gaan door ze onder andere belachelijk te maken en totaal onderuit te halen ....
Want het zijn vooral die gasten die de kaakslag ( en zelfs een paar schoppen ) moeten toegediend krijgen .. . ( ook voor enkelen onder hen is het geenszins te laat )
Daar is mijn " paardenmiddel " in de eerste plaats voor bedoeld ....
( het is ook wél een beetje "sport " , jachtinstinkt en aapjes -kijken ... wat mij betreft )
Een beetje de poeltjes droogleggen waar kindjes die nog niet kunnen zwemmen in kunnen verzuipen ... wil ook wel eens helpen ...
Maar
iemand
geen reddingboei toegooien omdat je vreest dat ze wel eens op hun kop kan terechtkomen is ook geen oplossing ...
en
ze vooraf een beetje leren zwemmen( moet je eerst zelf kunnen ) helpt natuurlijk het best
( het individueel rationeel filteren en scannen van de inkomende info , is aangeleerd , ingetraind en voortdurend ge-updated door vallen en opstaan: het vraagt enige capaciteiten en enige hulp om het op te starten )
Het is ook wel waar dat
" stupid children will allways kill themselves , no matter what you do " ( ierse
volkswijsheid ) maar dat zal niet beletten om toch maar wat alerter te zijn ... toch ?
Stop vooral om zelf leugentjes om bestwil , verschoningen en/ of omdat mijn kindjes het "niet aankunnen "te vertellen .of van overbodige maar wens- suikerlaagjes te voorzien .... Ik zeg niet dat iemand hier dit doet hoor ....
mvg