How Islam Deals with Atheist

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog schreef:Nee, Wahlers, dat is niet wat hij zegt.

Hij zegt: net zoals die critici van de islamitische weigering propagering andere religies toe te staan in islamitische landen een wiskundeleraar die zegt dat 1 + 1 = 3 niet aan zouden nemen omdat ze de waarheid kennen, zo kennen ook wij de waarheid.
Nee! Nu heb jij het verkeerd begrepen!
Hij zegt wel degelijk 2 + 2 = 4 dus is de Islam het ware geloof!
Hij maskeert het alleen met de door jou herhaalde uitspraak.
Maar mij belazerd hij daar niet mee!

Cees Dekker doet iets soortgelijks, namelijk:
"Ik snap het niet dus heeft God (sorry: een willekeurige designer genaamd God) het gedesigned!

Ook Cees Dekker zegt dat de 'designer' God niet hoeft te zijn!
Maar hij beweerd het wel!

Je moet zoiets namelijk langs het pad van de formele logica houden!
En dan kom je tot de volgende conclusie!
  1. Dit is te ingewikkeld! (Irreducible Complex, IC - Behehehehe :lol: ) dus het kan alleen maar gedesigned zijn (ID - Dembski's filter waah, waah, waah :lol: )
  2. Maar de 'designer' mag van alles zijn dit is een 'open' gegeven.
  3. De 'designer' mag bijvoorbeeld ook een geavanceerde buitenaardse mogendheid zijn die er een volkstuintje op na hield genaamd A.A.R.D.E.)
  4. Maar dit betekent dat deze geavanceerde buitenaardse mogendheid nog complexer is en dus zelf ook weer 'gedesigned' moet zijn.
  5. Ergo, geen macht in dit eindige heelal kan de ultieme 'designer' zijn.
  6. Ergo, dan moet het wel een oneindige macht zijn!
  7. Ergo God! QED.
En het doet dan verder weinig ter zake of deze God een één eenheid, twee eenheid, drie eenheid, of mega multiple eenheid is! Het antwoord is gewoon: GOD!

Dus Cees Dekker zegt in werkelijkheid (de versie tot in zijn essentie teruggebracht):
"Ik nie begrijp, dus GOD!"

Zakir Naik zegt in werkelijkheid:
"Ïk wee 2 + 2 = 4 dus ALLAH!"

En het klopt dat ik slecht kan lezen (dyslectisch)!
Maar ik begrijp vaak wel degelijk wat er gezegd wordt! Zeker Zakir Naik, deze narcistische, zelfgenoegzame, aalgladde idioot is super doorzichtig.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen want aan een kant is het zo belachelijk dat je er keihard erom moet lachen maar aan de andere kant kan ik wel beginnen te "janken" als je ziet hoe populair hij is.
Is hij nou een clown of is hij echt een gevaarlijke idioot.
Met andere woorden moeten we nou hem serieus als een bedreiging zien of is hij een van zo vele idioten ?
Fuck met alles.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Sebastiaan schreef:
wahlers schreef:p.s. Heb je ook het vermaarde 3,5 uur durende discussie gezien tussen hem en Campbell?
Nee, maar het lijkt me well lachen, waar kan ik het vinden?
Het is zeer lastig terug vinden!
Het staat in één van mijn 1600+ postings die via deze link terug te vinden zijn:
http://whyislam.org/forum/search_result ... 145536&KW=
(Hier 750 entries zichtbaar met de gebruikte zoek criteria!).

Ik wist dat ik deze vraag kon verwachten, dus ik was al op zoek naar de bron!
Nb. Ik beweer nooit iets met stelligheid als ik niet zeker weet dat de bron bestaat en verifieerbaar terug te vinden is!

Maar ik ben voor het leven gebanned van deze site! Het finale excuus om mij te bannen was het volgende:
http://whyislam.org/forum/forum_posts.a ... 4047#94047

Kort na de hierin vermelde datum (10 september 2005) werd ik gebanned!
Mijn analyse van Zakir Naik stamt dus van voor die tijd...ik probeer de bron nog te achterhalen...mogelijk vind ik het niet terug!
Nb. Ik heb in die periode ongeveer 2000 pagina's tekst geschreven.
De 3 doodsbedreigingen stammen ook uit die tijd.
Ik ben verguisd, vervloekt, gekleineerd, gedemoniseerd, er is over mij gelogen en bedrogen, enz...kortom, de gebruikelijke gastvrijheid die te verwachten is als je kritische vragen stelt en kritische opmerkingen maakt en een 'pain in the ass' bent als je maar blijft vragen naar bewijzen voor bepaalde uitgesproken stelligheden.

MvG, Wim Ahlers.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Plons schreef:Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen want aan een kant is het zo belachelijk dat je er keihard erom moet lachen maar aan de andere kant kan ik wel beginnen te "janken" als je ziet hoe populair hij is.
Met andere woorden moeten we nou hem serieus als een bedreiging zien of is hij een van zo vele idioten ?
Hij is een clown en een bedreiging!
Hij zet aan tot superoiriteitsgevoel en haat.
Als deze clown het ooit voor het zeggen krijgt dan zal hij net zo'n clown zijn als Hitler.

MvG, Wim.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Plons schreef:Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen want aan een kant is het zo belachelijk dat je er keihard erom moet lachen maar aan de andere kant kan ik wel beginnen te "janken" als je ziet hoe populair hij is.
Iemand die zegt dat hij de waarheid in pacht heeft, wordt pas gevaarlijk als hij een lading toehoorders heeft die hem, nog stompzinniger, gelijk geven.
En dat 'gelijk' is de basis waar een véél gevaarlijkere lading opgezet kan worden!
Daarvoor zijn die simpele toehoorders bereid om zich een bomgordeltje te laten omgespen!
Hitler was óók zo'n meeslepend iemand, die toehoorders een glazige blik van verering in de ogen deed krijgen met van die ongenuanceerde waarheden! (en juichend de oorlog in deed gaan!)
Dat ie ongelijk had moest met heel wat bommen en granaten in zijn kop gestampt worden!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Sorry Wahlers. Ik heb goed geluisterd en dat is niet wat hij zegt.

Hij zegt: zij (de critici) zouden ook geen wiskundeleraar aannemen die zegt dat 1 + 1 = 3 omdat ze de waarheid kennen, namelijk dat 1 + 1 = 2.

Zo kennen ook moslims de waarheid, namelijk dat er slechts één God is en dat Mohammed zijn profeet is, en men kan niet van ons verwachten dat wij leraren toestaan iets anders dan de waarheid te verkondigen.

Men mag van alles in het eigen hoofd denken (zoals dat 1 + 1 = 3), maar men mag het niet uitdragen.

Dit is natuurlijk al hopeloos totalitair. In onze samenleving mag iemand rustig uitdragen dat 1 + 1 = 3.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Sorry Wahlers. Ik heb goed geluisterd en dat is niet wat hij zegt.

Hij zegt: zij (de critici) zouden ook geen wiskundeleraar aannemen die zegt dat 1 + 1 = 3 omdat ze de waarheid kennen, namelijk dat 1 + 1 = 2.

Zo kennen ook moslims de waarheid, namelijk dat er slechts één God is en dat Mohammed zijn profeet is, en men kan niet van ons verwachten dat wij leraren toestaan iets anders dan de waarheid te verkondigen.

Men mag van alles in het eigen hoofd denken (zoals dat 1 + 1 = 3), maar men mag het niet uitdragen.

Dit is natuurlijk al hopeloos totalitair. In onze samenleving mag iemand rustig uitdragen dat 1 + 1 = 3.
Dat is wat men vreest van de islamitische scholen, en medeoorzaak m.i. van de brutale ontspoorde immigrantenjeugd!!!(geen respect voor onze bevonden waarheden!)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog,

Wij bedoelen hetzelfde maar formuleren het anders!
Natuurlijk heeft hij gezegd wat jij zegt dat hij gezegd heeft!
Dat ontken ik ook niet!
Alleen 'luisterde' ik naar wat hij er nu feitelijk mee bedoelde.
En als je de bedoeling legt naast hetgeen hij feitelijk gezegd heeft dan kom ik wel degelijk tot een 'X -> Y dus Z' conclusie!

Dit betekent X impliceert Y dus Z.
Maar implicatie is geen equivalentie en kan al helemaal niet gekoppeld worden aan een niet gerelateerd gegeven.

2 + 2 = 5 impliceert fout. Islam.
Zie je de punt tussen 'fout' en 'Islam'? Dit heeft niets met elkaar te maken!

De (iets uitgereide) uitspraak van:
U neemt toch ook geen wiskunde leraren aan die beweren 2 + 2 + 5 dus is de Islam de waarheid!

De Islam is waar omdat de Islam voor hem impliceert dat het waar is!
Formeel:
Ik geloof -> Islam is waar! (athans! In zijn wereldbeeld!)
Of korter G -> T (Geloof impliceert True)
Maar dit betekent nog niet:
T -> G

Alleen die idioot bedoeld dit nu net wel! (Technisch gesproken spreken we dan over een equivalentie)
Vandaar dat ik verwoordde wat hij nu eigenlijk bedoelde.

That's all...

Nb. Merk op dat ik in de laatste vergelijkingen het gegeven van de blunderende/onwetende wiskunde leraar achterwege heb gelaten omdat de analogie op geen enkele wijze logisch te koppelen is.

MvG, Wim.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

fbs33 schreef:Dat is wat men vreest van de islamitische scholen, en medeoorzaak m.i. van de brutale ontspoorde immigrantenjeugd!!!(geen respect voor onze bevonden waarheden!)
Mijn excuses!
Ik had je eerste reactie niet goed begrepen!
Daarom reageerde ik nogal fel!

Jij bedoelde (en doelde) al in jouw eerste reactie op de (al dan niet recentelijke) immigranten(stroom).

Ik kan slechts gedeeltelijk meegaan met jouw negatieve visie.
Laat ik voorop stellen dat ik geen betrouwbaar cijfermateriaal heb over (of weet heb van) feiten die jouw zwaar negatieve uitspraak onderschrijven.

Maar los daarvan zie ik bij de uit de klei getrokken, dus autochtone, jeugd ook bedenkelijke asociale praktijken waarvan ik me niet kan herinneren dat dit gemeengoed was in mijn jeugd (ik ben 44 jaar oud...of zoals ik altijd, geheel naar waarheid, beweer, alles is realtief: 21 jaar en een aantal maanden).

MvG, Wim.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

fbs33 schreef:Dat is wat men vreest van de islamitische scholen, en medeoorzaak m.i. van de brutale ontspoorde immigrantenjeugd!!!(geen respect voor onze bevonden waarheden!)
Je hebt geen Islamitische scholen nodig voor radicalisering van de Moslim Jeugd, een eigen forum volstaat. Ga maar naar een willekeurige islamitische Forum en je ziet hoe dit werkt in de praktijk . Fundementalisme is een deugt op de dit soort forums waar jonge onervaren moslims met vragen over volstrekt natuurlijk menselijk gedrag en behoeftes (zoals seksualiteit), door moslim fundamentalisten gewezen wordt op de conservatieve leer in de Koran. Indien ze wat te discuseren hebben gaat het meestal over hoe de Koraan geïnterpreteerd moet worden waar meestal de conservatieve interpretatie aan het langste eind trekt :evil:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Wahlers,

jij doet op de suggestie, die er van zijn vergelijking uitgaat, dat de islam net zozeer waar is als 2 + 2 = 4 waar is.

In die zin heb je gelijk.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Theoloog schreef:Wahlers,

jij doet op de suggestie, die er van zijn vergelijking uitgaat, dat de islam net zozeer waar is als 2 + 2 = 4 waar is.

In die zin heb je gelijk.
Yep! Zo ongeveer! We hadden allebei last van de babalonische forum spraakverwarring :wink:
Zoalsik al zei...we bedoelen (min of meer) hetzelfde maar forumuleren het anders.
Of beter geformuleerd ik concentreer me op andere zaken, en leg de nadruk op andere zaken, dan jij doet.
Geen van beide zijn we fout! We behandelen gewoon andere aspecten van dezelfde interview..en ja, dat kan er wel eens toe leiden dat er langs elkaar heen gesproken wordt.

Anyway...ik stel voor dat we dit detailpunt verder als afgesloten beschouwen...mocht je nog een laatste opmerking/reactie willen plaatsen ga dan gerust je gang! Ik zal daarop niet meer reageren omdat we anders beide niet uit het cirkeltje komen van maar steeds meer verfijnde detailargumenten van hetzelfde gegeven.

MvG, Wim.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Sebastiaan schreef:
Je hebt geen Islamitische scholen nodig voor radicalisering van de Moslim Jeugd, een eigen forum volstaat. Ga maar naar een willekeurige islamitische Forum en je ziet hoe dit werkt in de praktijk . Fundementalisme is een deugt op de dit soort forums waar jonge onervaren moslims met vragen over volstrekt natuurlijk menselijk gedrag en behoeftes (zoals seksualiteit), door moslim fundamentalisten gewezen wordt op de conservatieve leer in de Koran. Indien ze wat te discuseren hebben gaat het meestal over hoe de Koraan geïnterpreteerd moet worden waar meestal de conservatieve interpretatie aan het langste eind trekt :evil:
Het begint met de ouders, het wordt bevestigd in hun enclaves (waar geen enkele tegendruk/tegenspraak gevoeld/gehoord wordt, en dan de school waar OOK geen tegendruk gegeven wordt (en aan het verstand d.m.v. 'bevindingen' geappelleerd wordt, en dan.........om de eventuele laatste aarzelingen en twijfels op te ruimen.......zijn er de fora)!
Je kunt als ouder je zoon of dochter achter die PC vandaan houden, je kunt je kinderen wijsmaken dat je het geloof niet zo letterlijk moet nemen, en wijzen op de betreurenswaardige toestand in het zgn. thuisland die jou als ouder noopte om je heil en levenskansen te zoeken in een EU-land!!! (zoiets zou je van een gematigd moslim mogen verwachten, zelfs éisen als Staat
Maar de autoriteiten zijn in de EERSTE plaats verantwoordelijk door dit WETENDE (al decennia-lang!!!) buiten beeld v.d. bevolking te houden.
Het handhaven van die zgn. 'gezinshereniging' die oorspronkelijk werd toegestaan om het gezin v.d. gestrandde 'gastarbeider' te laten overkomen is gehandhaafd tot op deze dag, en heeft het probleem onbeheersbare vormen doen aannemen door aanzwellende migranten-stromen.

Het zgn. demoniseren van een ieder die daar op wees heeft een apatische tweedeling tussen regering en bevolking veroorzaakt die m.i. misdadig genoemd mag worden.Het wordt m.i. de hoogste tijd om ónze waarheden à la Zakir, óók hier eens toe te gaan passen haha.
Want 2+2=4 is een universele waarheid waar NIET alleen Zakir recht op heeft om het te hanteren t.b.v. ZIJN zgn. waarheid? Ja toch?
Niet met de botte bijl, maar met hetzelfde trancheermes waarmee de plakjes salami zijn afgesneden die bij de aut. bevolking op het brood zijn neergelegd.(maar wél gestaag doorsnijdend tot de salami óp is, en er alleen nog Nederlanders zijn!
Ongeacht kleur, (verlicht)geloof, afkomst, etc.
Bereid om gezamelijk de schouders eronder te zetten
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

fbs33 schreef:Het begint met de ouders, het wordt bevestigd in hun enclaves (waar geen enkele tegendruk/tegenspraak gevoeld/gehoord wordt, en dan de school waar OOK geen tegendruk gegeven wordt (en aan het verstand d.m.v. 'bevindingen' geappelleerd wordt, en dan.........om de eventuele laatste aarzelingen en twijfels op te ruimen.......zijn er de fora)!
En zo wordt er een generatie Nederlandse burgers klaargestoomd voor de Nederlandse maatschappij, waar ze volgens mijn middelbare school aardrijkskunde leraar, perfect integreert zijn en minimale banden hebben met hun vaderland cultuur.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

wahlers schreef:
Mijn excuses!
Ik had je eerste reactie niet goed begrepen!
Daarom reageerde ik nogal fel!

Jij bedoelde (en doelde) al in jouw eerste reactie op de (al dan niet recentelijke) immigranten(stroom).

Ik kan slechts gedeeltelijk meegaan met jouw negatieve visie.
Laat ik voorop stellen dat ik geen betrouwbaar cijfermateriaal heb over (of weet heb van) feiten die jouw zwaar negatieve uitspraak onderschrijven.

Maar los daarvan zie ik bij de uit de klei getrokken, dus autochtone, jeugd ook bedenkelijke asociale praktijken waarvan ik me niet kan herinneren dat dit gemeengoed was in mijn jeugd (ik ben 44 jaar oud...of zoals ik altijd, geheel naar waarheid, beweer, alles is realtief: 21 jaar en een aantal maanden).

MvG, Wim.
Jouw excuus is aanvaard, en ik moet jou mijn excuus maken voor mijn schrijfstijl, die nogal langdradig en met (te)veel bijzinnen doorspekt is (en daardoor onduidelijk kan zijn :))
Over relativiteit gesproken, óók ik ben 21 jaar oud maar helaas enige maandjes ouder dan dat aantal van jou.(hoewel dat óók niets zegt want sommige mensen blijven boomstammen, ongeacht het aantal maanden meer of minder op deze aardkloot)

Immigrantenstromen zijn na de zeventiger jaren constant doorgegaan,aanzwellend en weer afnemend als golven op het strand.
De kwaliteiten (inzichten-kennis-taalvaardigheid) in nederlandse ogen van een zéér bedenkelijk niveau (véél analfabetisme bv., maar ook man-vrouwverhoudingen die hier totaal onbekend waren) belemmerden de communicatie die voor integratie/assimilatie een absolute must moest zijn.
Het leidde tot kernen van immigranten die snel naar enclaves uitgroeiden.
Pogingen vanuit de aut. bevolking zelf om een gezamelijk niveau te bereiken werden dusdanig door de autoriteiten gereguleerd, dat men zich schichtig en onvrij ging voelen om beestjes bij de naam te noemen op straffe van voor de rechter te moeten verschijnen.
De immigrant ging zich daardoor zekerder van zijn eigen gelijk (de autoriteiten steunden HEM immers) gedragen, maar sloeg door naar aanmatigend gedrag, waardoor de goedwillende aut. nederlander zich voorzichtigheidshalve afkeerde van de all. immigrant.
De integratie flopte daardoor m.i. omdat de communicatie stopte (en daarmee het soc. toezicht dat verbroederend had kunnen werken.
Dan ..........het vooral linkse gehamer op de zgn. doorstroming van huurders van woningen met het ogenschijnlijk rechtvaardige argument dat méérverdieners die een woning zochten naar duurdere woningen moesten gaan zoeken.
En de goedkopere huurwonigen afgrendelde voor die meerverdieners!
Maar wie waren de armoezaaiers? (excusez les mots)
En het antwoord was (hoofdzakelijk)die arme allochtoon die na de hausse in de economie (waar ze door slechte, of geen opleiding, tóen voor hand en spandiensten waren ingehuurd) ineens werkloos werden wegens onbruikbaarheid voor de resterende banen waar scholing vereist was, en.............en masse in WW of WAO terechtkwamen!

Dus werd de meerverdieners weggelokt naar randsteden waar premie A en B woningen voor ze gebouwd werden.............en trok de all. medeburger in die achtergelaten woningen. (veelvuldig mét subsidie uit de rijkspot)
Waar men inkomsten ging genereren door OZB (waar de meerverdiener voor moest opdraaien en de armere vrijstelling voor kreeg!)
Wat ie daaraan overhield stuurde hij naar zijn familie die het nog armer had in het thuisland! (recent nog genoemd, ik meen een paar honderdmillioen!) (We zijn al dhimmies sinds langere tijd[ al vér voor de tijd dat ik dat woord voor het eerst hoorde]
Een litanie van plakjes salami!

Onze eigen jeugd bestaat óók niet uit alleen lieverdjes, maar profiteerden van de procentuele afname van politie om de boevenstreken op te voeren, en gebruikmakend van de toenemende apathie die het soc. toezicht deden tanen, of de TV (oid) waar ouders soms niet achter vandaan te slaan zijn.
Het heeft echter een veel minder solide achtergrond waardoor het door wat druk erop sneller uiteen zal vallen dan een superioriteits-gedachte die o.a. gebaseerd is op de religie!
Mijn visie wordt ondersteund door een hap en een snap aan informatie/ervaren dat ergens nog vaag in het geheugen hangt.(maar zekerlijk te pakken is te krijgen!)
Plaats reactie