Geestig stukje uit "Een ongewoon gesprek met God" van Neale Donald Walsch
Jou wordt verteld dat God vergeving en medeleven is. Als je echter niet op de juiste manier om deze vergeving vraagt, als je God benadert zoals het moet,wordt je bede niet verhoord en wordt je kreet in de wind geslagen. Dit alles zou nog niet erg zijn als er maar één juiste manier was, maar er worden evenveel juiste manieren geleerd als er leraren zijn. De meeste mensen spenderen dan ook het grootste gedeelte van hun leven met het zoeken naar de juiste manier om God te dienen. De ironie van dit alles is dat Ik jullie aanbidding niet wens, Ik heb geen behoefte aan jullie onderdanigheid en het is voor jullie niet noodzakelijk om Mij te dienen. Dit is het gedrag zoals dat historisch gezien door monarchen van hun onderdanen werd verlangt (en meestal waren dat egocentrische, labiele, tiranieke monarchen). God stelt op geen enkele wijze dergelijke eisen; het is opmerkelijk dat de wereld nog altijd niet heeft vastgesteld dat zulke eisen vals zijn en niets te maken hebben met de behoefte of de wensen van goddelijkheid.
De goddelijkheid heeft geen behoefte. Alles-dat-is is precies dat: alles-dat-is. Per definitie verlangt ze dan ook niets, niets ontbreekt haar.
Als je ervoor kiest in een God te geloven die op de een of andere manier iets nodig heeft -- een God die zich gekwetst voelt als Hij niet krijgt wat Hij wil en degene straft van wie Hij iets verwachtte te krijgen -- dan kies je ervoor in een God te geloven die veel kleiner is dan Ik ben. Je zou dan werkelijk het kind zijn van een mindere God.
Ok geen behoefte maar wel, een verlangen!
En wat is Gods verlangen?
Ik verlang allereerst Mijzelf te kennen en te ervaren, in al Mijn glorie te weten wie Ik ben.
Voordat ik jullie uitvond, en alle werelden van het universum, was het onmogelijk voor Mij dit te doen. Ten tweede verlang ik dat jullie zullen weten en ervaren wie jullie werkelijk zijn door de kracht die Ik jullie heb gegeven om te scheppen en te ervaren op alle mogelijke wijzen die jullie maar kiezen. Ten derde verlang Ik dat het hele levensproces een ervaring van constante vreugde zal zijn, voortdurende schepping, nooit eindigende expansie en totale vervulling(géén vervuiling dus - space_oddity) in elk moment van nu. Ik heb een volmaakt systeem opgezet, waarmee al deze verlangens kunnen worden gerealiseerd. Zij worden nu gerealiseerd, op dit specifieke moment. Het enige verschil tussen jullie en Mij is dat Ik dit weet. Op het moment van totale kennis (welk moment jullie te allen tijde kan overkomen) zullen jullie je ook voelen zoals Ik Mij voel: geheel en al vervuld van vreugde, liefde, acceptatie, zegening en dankbaarheid.
Tot zover.... Nou, best relaxt toch?

"Stel je zelf bloot aan je diepste angst; En daarna, heeft angst geen macht meer; En de angst voor vrijheid slinkt en verdwijnt; Je bent vrij."
Jim Morrison