Moet een christen de slang dankbaar zijn?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Oh joepie nu gaan we over naar het beroemde 'Probleem van het Kwaad'.

Menig Christen zal hersenkronkelend voor het scherm zitten en de Bijbel doorspitten om een "Excuus" voor het Kwaad te verzinnen of simpelweg stellen dat het Kwaad een gevolg is van de Vrije Wil van de Mens Gegeven door God!!!

En omdat dat de logische eerste verklaring zal zijn waarna ze denken genoeg te hebben gedaan zal ik alvast even zeggen : "Maar hoe zit dat dan? God heeft dus het Kwaad toegestaan? En dus deed de mens eigelijk helemaal niets Fout in het Paradijs door van de vrucht van Kennis van Goed en Kwaad te eten? Jawel want God had het verboden? Maar hoe wou hij dan ooit de Vrije Wil de wereld in helpen??"

Ohjeej!! Een Impasé

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

1-0 voor het thuishonk.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Vuurtje schreef: Als iemand iets doet wat je haat, haat je hem dus ook. Dat is inderdaad heel menselijk.
Dat is mijn eerste reactie, maar als ik er later erover na ga denken kan ik er vaak om lachen. Het ligt er wel dus aan om wat het gaat, en daarbij is god nou menselijk ??
Fuck met alles.
Mitch

Bericht door Mitch »

Moeten wij de slang nu ook dankbaar zijn voor Appelsap en Appelmoes? :)
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Met die appelsap en appelmoes vraag kan je natuurlijk twee kanten op. Ik kies de kant die het sceppingsverhaal belachelijk maakt. 8)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ik vond deze samenvatting wel aardig:

Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Wel aardig ?, ik vind 'm harstikke leuk :lol: . Waar heb je die opgeduikeld.
Fuck met alles.
Plaats reactie