ONTOPIC:
Eens kijken wat de details van dit plan inhouden.. Rouwvoet zal toch beter moeten doen dan "werkeloze ouders". Véél beter.
Moderator: Moderators
Het komt door een gebrek aan daadkracht, vaak als blijkt dat iemand niet voor zijn kinderen kan zorgen duurt het jaren voordat er iets gebeurt, maar als ik moregen bel dat mijn buurman zijn kinderen mishandeld zijn die kinderen binnen no time uit huis geplaatst, het klinkt debiel maar het gebeurt.Kitty schreef:Tja, we zijn hier in Nederland dus gewoon kritischer dan in Finland. En dat is niet zo gek als misstanden jarenlang bestaan zonder dat hier iets aan gedaan wordt. Ik vond het op zich een heel goed idee van Rouvoet om de bureaucratie aan te pakken bij Jeugdzorg en meldpunt kindermishandeling. Dat plan heb ik ook toegejuigd. Alleen merk je hier in Nederland ook heel vaak dat er wel mooie plannen zijn, maar dat er vervolgens weinig van terecht komt. En er is ook nog het gevoel dat jarenlang er dus niets gedaan is aan dit soort problemen. Misschien heeft het helemaal niets te maken met niet tegen autoriteit kunnen, maar met een onderhand groot gebrek aan vertrouwen in de politiek. En je kunt je vervolgens afvragen hoe dat nu komt.
Ook niet altijd, ik heb ook meegemaakt dat er keer op keer meldingen gedaan werden van verregaande kindermishandeling, een klein jongetje van drie dat dagen niet mocht gaan zitten als straf voor iets wat hij gedaan had, naakt zelfs midden in de winter, en dit gebeurde bijna dagelijks. Buren deden melding na melding, maar bij bezoek kon men steeds niets bevestigen. Uiteindelijk is er veel te laat ingegrepen het jochie is voor zijn leven getekend.afgestompt dier schreef:Het komt door een gebrek aan daadkracht, vaak als blijkt dat iemand niet voor zijn kinderen kan zorgen duurt het jaren voordat er iets gebeurt, maar als ik moregen bel dat mijn buurman zijn kinderen mishandeld zijn die kinderen binnen no time uit huis geplaatst, het klinkt debiel maar het gebeurt.
Er bestaat toch al heel lang zoiets als relatietherapie? En hoeveel stellen maken daar gebruik van? Inderdaad toch ook alleen maar indien je nog heil ziet in je relatie?Lanier schreef:En is het niet zo dat mensen die vrijwillig naar zo'n cursus gaan, dat dat mensen zijn die iets aan hun huwelijksproblemen willen doen? Er zijn genoeg stellen die dat niet willen en die zo snel mogelijk van elkaar af willen.
Het probleem is nu juist dat deze specifieke groep mensen de financiële daadkracht heeft om als het kind eventueel later ontspoort naar een internaat of iets dergelijks te sturen want het kind moet wel iets zijn waar je niet voor hoeft te schamen natuurlijk, bij de minder financieel draagkrachtige ouders gaat dat niet op en belanden deze sneller in het criminele circuit of worden kansen jongeren.En Lanier, op het particuliere kinderdagverblijf waar mijn dochter werkt, in een zeer rijke gemeente trouwens, werden een paar kinderen zelfs gebracht in de vakantie van de ouders. Op de vraag van mijn dochter: "Jullie hebben nu toch vakantie?" werd gereageerd met: "Ja, precies en dan willen we dus niet met de kinderen zitten!" Het ging hier om een miljonair, hoog opgeleid en succesvol dus!
Dat soort mensen zouden ze dan ook moeten aanpakken! Maar zal dat ook gebeuren? Reken maar van niet! Die moesten ze eigenlijk voor straf in hun vakantie verplicht naar een kindervakantiepark sturen waar ze worden gedwongen om de hele dag met hun kinderen door te brengen. Kunnen ze daarnaast nog een financiële bijdrage leveren zodat kansarme kinderen (die zeer hoogst waarschijnlijk mishandeld zijn, toch Rouvoet?) daar gratis naartoe kunnen.En Lanier, op het particuliere kinderdagverblijf waar mijn dochter werkt, in een zeer rijke gemeente trouwens, werden een paar kinderen zelfs gebracht in de vakantie van de ouders. Op de vraag van mijn dochter: "Jullie hebben nu toch vakantie?" werd gereageerd met: "Ja, precies en dan willen we dus niet met de kinderen zitten!" Het ging hier om een miljonair, hoog opgeleid en succesvol dus!
Volgens mij zit hier inderdaad vooral het probleem. De leeftijd na de creche en buitenschoolse opvang, met twee werkende ouders waardoor er dus geen toezicht is en kinderen voor het vertier vooral elkaar opzoeken. En ik denk dat hechtigsproblemen tegenwoordig ook een rol spelen, wanneer babytjes van acht weken, zo jong komen ze vaak al de creche binnen, grotendeels aan de zorg van anderen worden overgelaten. En dan vooral wanneer ze vijf dagen van de week worden gebracht.Volgens mij ontsporen de meeste kinderen in de pubertijd, waarvan een aantal zonder dat zij problemen in hun jeugd hebben gehad, maar die op een gegeven moment verkeerde vrienden kregen. En pappie en mammie waren aan het werk, die hadden geen flauw benul wat de kinderen uitspookten.
Natuurlijk heb je ook hierin gelijk Kevin. Natuurlijk is het in bepaalde gevallen heel goed als er sturing zou zijn in probleemgezinnen. Wat ik alleen aan wil geven is, dat er meer redenen zijn aan te geven die zorgen voor mis management in de opvoeding en je het niet kan beperken tot die groepen die Rouvoet hier aangeeft. Het is mijns inziens ook een veel breder maatschappelijk probleem.Kevin schreef:En iedereen die zit te mekkeren over betuttelent gedrag, sommige mensen moeten nou eenmaal betuttelt worden. Wás mijn vader maar betuttelt en eens flink rond z'n oren gewassen met wat hij precies allemaal verkeerd deed in z'n eigen leven en in dat van mij... Het mag duidelijk zijn dat dit soort gemekker over 'de christenunie die zich gaat bemoeien met zaken waar ze helemaal niets mee te maken hebben' vast voort komt uit een angstvallige VVD- rechts geörienteerde 'redneck' geest die bij het zien van 'CU' direct moet gaan beenklagen... Dom naiëf mannetje. Jij weet helemaal niet waar het om gaat. Jij wil alleen maar wat te zeuren hebben, gadverdamme...
Kennen we elkaar? Dacht het niet.Het mag duidelijk zijn dat dit soort gemekker over 'de christenunie die zich gaat bemoeien met zaken waar ze helemaal niets mee te maken hebben' vast voort komt uit een angstvallige VVD- rechts geörienteerde 'redneck' geest die bij het zien van 'CU' direct moet gaan beenklagen... Dom naiëf mannetje. Jij weet helemaal niet waar het om gaat. Jij wil alleen maar wat te zeuren hebben, gadverdamme...
Nee, dat was mijn bedoeling niet om de schuld af te schuiven. Maar ik wou het probleem alleen wat breder maken. En het slecht functioneren van kinderen komt in alle bevolkingslagen voor, maar zoals vaak wordt er alleen naar gekeken naar de uitkeringtrekkers en debielen. Er is ook nog zoiets als witte-boordencriminaliteit.afgestompt dier schreef:Ja, en dan leggen wij het probleem maar bij een ander neer wat een onzin zeg, je kunt er ook voor kiezen niet die spuit in je arm te zetten.
Eigenlijk wel ja.Dus eigenlijk ben jij het met mij eens
Dan had ik je verkeerd begrepen.ik gaf nu het voorbeeld van een junk maar het is idd waar dat veel kids van rechters, advocaten, ministers, over de scheef gaan
Inderdaad jammer, en daarom heb ik het ook aangehaald.het is alleen veel minder doorzichtig helaas.