Sluit evolutie creatie of ID uit?
Moderator: Moderators
waarom zijn er dan zoveel overtuigde gelovigen tegenwoordig die uit naam van die allah zulke lage strijdmethoden erop nahouden zoals terreur op vooral soft targets?Mujahid schreef:Wa aleikum as salaam an3sdej,an3sdej schreef:Doden van medemensen is nooit iets wat in mijn ogen kan passen bij een alwetend en mededogend opperwezen past.
Onze Heer wil niemand doden, Hij laat de keuze aan jou; jij kan vóór Hem kiezen of tégen Hem. Hij laat jou vrij zo groot is Hij.
of is die allah daarin ook groot ?
- collegavanerik
- Superposter
http://www.kutwereld.nl/KORAN.HTMkoran schreef: 9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Volgens mij zijn atheisten geen afgodendienaren
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Hallo Mujahid.
Ik zou graag van je willen weten wat jouw bedoeling is met dit onderschrift. Waarom heb je dit onderschrift? Voordat je verder gaat met 'discussieren' wil ik dit van je weten.
Vriendelijke groet...
Mujahid schreef:Wa aleikum as salaam an3sdej,an3sdej schreef:Doden van medemensen is nooit iets wat in mijn ogen kan passen bij een alwetend en mededogend opperwezen past.
Onze Heer wil niemand doden, Hij laat de keuze aan jou; jij kan vóór Hem kiezen of tégen Hem. Hij laat jou vrij zo groot is Hij.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Deze vertaling is niet acuraat in het arabisch staat er mushrikeen, mushrikeen zijn alle niet-monotheïsten, dus zowel atheïsten als polytheïsten.collegavanerik schreef:http://www.kutwereld.nl/KORAN.HTMkoran schreef: 9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
pfoe, een hele geruststelling, dus ik kan rustig gaan slapen, als ik mijn beschermgeld (gizra) maar betaal aan een mafioos kalifatische overheid in allah ?Mujahid schreef:Deze vertaling is niet acuraat in het arabisch staat er mushrikeen, mushrikeen zijn alle niet-monotheïsten, dus zowel atheïsten als polytheïsten.collegavanerik schreef:http://www.kutwereld.nl/KORAN.HTMkoran schreef: 9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Kijk Devious, en andere a-theisten, je hebt ook anti-theisme en tegen zulke rare ideeen is het soms waard te sterven om ze te bestrijden,
daar voor moet je wel je nek durven uitsteken, en dat is in die contreiein zoals je weet bijzonder riskant,
vandaar dat zo weinigen het daar aandurven !
vandaar dat zij elkaar daar en de ongelovige wereld, al 1300 jaar in de houtgreep houden, en het westen ook aardig heeft vergiftigd door de tegenreactie die Europa ondernam in de vorm van kruistochten en het via de Islamitische vijand aangeleerde imperialisme wat het westen tot grote schuld voor haar God heeft gebracht, leidende tot de twee verschrikkelijke interne oorlogen, in werkelijkheid 1, die de wereld veranderde, en waarin de joden haast zijn vermorzeld. (De grote verdrukking), de gruwel die zou worden opgericht, in de vorige eeuw.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 16 apr 2005 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tsjok45
---> als ik het goed begrijp zijn anti- theisten de " volgelingen van de duivel " ?van de "antichrist ?" van de opper Dzjijn / demon ?..anti-theisme[....
---> je gaat nu de konkurenten van de christenen beginnen " demoniseren" ?
---> Je wil je voorbereiden op armageddon ?
Is dat het misschien ?
ik ben tegen ALLE fundamentalisten gekant , omdat het allemaal onmenselijke monsters zijn .....
anti-theisten zijn per definitie anti-menselijk.tsjok45 schreef:---> als ik het goed begrijp zijn anti- theisten de " volgelingen van de duivel " ?van de "antichrist ?" van de opper Dzjijn / demon ?..anti-theisme[....
---> je gaat nu de konkurenten van de christenen beginnen " demoniseren" ?
---> Je wil je voorbereiden op armageddon ?
Is dat het misschien ?
ik ben tegen ALLE fundamentalisten gekant , omdat het allemaal onmenselijke monsters zijn .....
dat hoeft een atheist niet te zijn,
bovendien zijn er ook heel veel zichzelfnoemende theisten, de meerderheid denk ik zelfs, die vaak toch bijzonder antimenselijke antitheistische trekjes vertonen.
je kunt wat dat betreft beter met een rationalistische atheist praten dan met een overdreven wetend ''gelovende'' fundamentalist.
fundamentalisten inderdaad, meestal slecht volk !
maar, nivegettehè,
je had ook fundamentalistische atheisten,
Marx, Lenin en Stalin bv, om er maar een paar te noemen.
Ok, ik wil de draad graag weer even oppakken zoals ie gestart is.
Erik, ik heb je link naar het wetenschapsforum (en de vele reactie
) gezien.... we zullen het hier dus maar moeten proberen te achterhalen.
Als ik het scheermes van Ockham goed begrijp, geniet de meest eenvoudige theorie de voorkeur. Brengt me dan op de vraag of het refereren naar 'ontwerp' daaraan voldoet.
Ofwel, is de vraag of het levenal dan niet ontworpen is een logische (en daarmee dus legitieme) vraagstelling? Een gevolgtrekking uit eerder opgedane kennis?
Of is deze vraag slechts een gevolgtrekking van jarenlange doctrines, daarmee suggestief (en dus niet relevant?)
Groeten
Erik, ik heb je link naar het wetenschapsforum (en de vele reactie
Als ik het scheermes van Ockham goed begrijp, geniet de meest eenvoudige theorie de voorkeur. Brengt me dan op de vraag of het refereren naar 'ontwerp' daaraan voldoet.
Ofwel, is de vraag of het levenal dan niet ontworpen is een logische (en daarmee dus legitieme) vraagstelling? Een gevolgtrekking uit eerder opgedane kennis?
Of is deze vraag slechts een gevolgtrekking van jarenlange doctrines, daarmee suggestief (en dus niet relevant?)
Groeten
C'est le ton qui fait la musique
Ik denk dat de vraag net zo legitiem is als de vraag "Is het leven door toeval ontstaan?".insomnia schreef:Ofwel, is de vraag of het levenal dan niet ontworpen is een logische (en daarmee dus legitieme) vraagstelling?
Het probleem onstaat op het moment dat we er de wetenschap bij halen.insomnia schreef:Of is deze vraag slechts een gevolgtrekking van jarenlange doctrines, daarmee suggestief (en dus niet relevant?)
Er is geen wetenschappelijk basis voor de vraag gezien leven heel goed door toeval onstaan kan zijn, het feit dat men de vraag dan toch stelt is daarom denk ik idd een gevolg van indoctrinatie.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ik vraag me af of er bij het ontstaan van het Universum(als het is ontstaan), toeval wel het juiste woord is. Er was misschien wel maar 1 mogelijkheid. Heet het dan nog toeval. Heeft het niet gewoon zo moeten zijn.Ik denk dat de vraag net zo legitiem is als de vraag "Is het leven door toeval ontstaan?".