Bij deze even een korte introductie van mij.
Ik ben Raymond, en ik ben woonachtig in Zuid Limburg.
Ik heb allerlei interesses. Ik hou tropische vissen, ik doe veel met computers (enkel Linux en BSD-achtige OS'sen), ik hobby wel eens met elektronica, en niet te vergeten aparte muziekrommel (synthesizers) afgezien van het feit dat ik geen echte muziekant ben.
Ik heb ook interesse in denken; soms filosoferen, rare dingen uitkramen en me verdiepen in allerlei zaken. Vrij denken is een van de fundamenten van mijn ``beschouwing''.
Ik geloof niks. Nouja, niks geloven doet niemand. Zo geloof ik toch dat ik vanavond gewoon te eten krijg!
Maar als we de definitie geloven beperken tot geloven in een hoger iets: ik heb er nooit in geloofd maar ik zal vanuit logische gronden ook niet beweren dat er niks is. Ik kan immers ook niet hard maken dat er geen roze olifantjes orgies houden op de poolkap van mars. Want ja, als jij toevallig kijkt: dan verstoppen ze zich! Laat staan dat ze er wel zijn.. nouja jullie begrijpen wel wat ik bedoel! Ik ben niet opgegeroeid met een of ander geloof; die beslissing was aan mijzelf, dus ik heb zelf beslissen en denken wat dat betreft vanaf het begin al gedaan. De tweede communie heb ik geeneens meer gedaan, daardoor.
Ik heb me vroeger (pakweg 10 jaar geleden, toen was ik 16 ofzo) wel eens beziggehouden met paranormale zaken. Van daaruit ligt dan ook mijn kennis over bepaalde onderwerpen. In die loop der jaren ben ik min of meer uitgegroeid tot een skepticus.
De laatste paar jaren heb ik weinig tot niks meer gedaan (dwz, gelezen of met mensen gebabbeld over paranormale onderwerpen) met betrekking tot dit. In de plaats daarvan, afgezien van andere hobbies en interesses, heb ik mezelf wat ingelezen over onderwerpen over biologie. Ik hou vissen, en een beetje weten over hoe of wat is natuurlijk altijd handig. De theorie over het ontstaan der soorten schijnt een beetje tegen de haren in te strijken van diverse gelovigen. Ik vind het dan ook buitengewoon interessant om te zien wat zich (voornamelijk in Amerika) afspeelt op dat gebied. Zelf heb ik wel eens geexperimenteerd met zg. genetische algoritmen: algoritmen min of meer gestoeld op de evolutietheorie. Het resultaat is eigenlijk best apart.
Nouja dit is het wel zo'n beetje. Ik weet niet of ik veel zal posten op dit forum. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb, maar door mijn cookie zie ik in ieder geval welke posts ik wel en niet gelezen heb
Ik hoop dan vooral dat dit afgezien van het 'dit-is-ernst-en-serieus-eat-me-mwoahaha' gehalte wat een dergelijke forum wel zal moeten hebben, vanwege het onderwerp, vooral ook gezellig is!
Groetjes!
Hebr 6: