Integratie, bestaat dat?
Moderator: Moderators
Integratie, bestaat dat?
Een oud onderwerp mogelijk maar nog steeds aktueel in Nederland, integreren. Er worden weer honderden miljoenen beschikbaar gesteld voor dit doel. Berichten in de pers vertellen dat de kloof tussen de burgers eigenlijk alleen maar groter wordt. Andere berichten zeggen dat het wel meevalt, het zijn meer incidenten.
Cohen geeft vorige week aan dat er nu echt iets moet gebeuren in Amsterdam. Maar bestaat dat eigenlijk wel, integreren?
Cohen geeft vorige week aan dat er nu echt iets moet gebeuren in Amsterdam. Maar bestaat dat eigenlijk wel, integreren?
Emigreer...want er is meer tussen hemel en aarde.
Re: Integratie, bestaat dat?
In Belgie hebben ze het toch maar al bijna 200 jaar volgehouden!bendk schreef:Een oud onderwerp mogelijk maar nog steeds aktueel in Nederland, integreren. Er worden weer honderden miljoenen beschikbaar gesteld voor dit doel. Berichten in de pers vertellen dat de kloof tussen de burgers eigenlijk alleen maar groter wordt. Andere berichten zeggen dat het wel meevalt, het zijn meer incidenten.
- collegavanerik
- Superposter
Ik ken een cubaan een ethiopier en een koerd die vloeiend nederlands praten, alleen de engelsen vertikken het en gaan elk weekend terug. Ik was laatst met een groep van zes nederlanders en 1 engelsman die al drie jaar in nederland woont.bendk schreef:Een oud onderwerp mogelijk maar nog steeds aktueel in Nederland, integreren. Er worden weer honderden miljoenen beschikbaar gesteld voor dit doel. Berichten in de pers vertellen dat de kloof tussen de burgers eigenlijk alleen maar groter wordt. Andere berichten zeggen dat het wel meevalt, het zijn meer incidenten.
Wat was de voertaal van het groepje? Engels! Kan ik mij niet in frankrijk niet voorstellen.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ja, maar ik ben wel nieuwsgierig of jij zelf ook geintegreert bent ?? Of hoor jij bij de groep nederlanders die vertikken om te integreren, lekker nederlands blijven praten met natuurlijk andere nederlanders, en proberen om de nederlandse cultuur door de strot van de lokale bevolking te duwen, onder het mom van: deze manier is het beter. Gezellig he.bendk schreef: Maar bestaat dat eigenlijk wel, integreren?
Fuck met alles.
Ik woon hier plm 15 maanden, heb inmiddels mijn eigen bedrijf opgezet (ondernemen in nederland is regels regels en regels kennen en talloze mee-eters die onmiddellijk gaan aanhaken als je begint), geen vrijheid meer dus.groep nederlanders die vertikken om te integreren, lekker nederlands blijven praten met natuurlijk andere nederlanders, en proberen om de nederlandse cultuur door de strot
Ik ga naar school toe en wel iedere week 4 uur, dwz als ik kan ivm mijn werk. Ik ben daarom een zgn flex student. Ik zal plm 5 maanden effectief studie gedaan hebben. Volgende week mijn 2e tentamen, totale leerkosten voor mij zijn plm E 65 per leergang, dus nu E 130. De overheid ondersteunt dus...
Skal jeg dette oversætte in Dansk for dig?
Bon, a bo ta un macamba coe ta papia i skribi Danisch. Me no sa kon e macamba na Denemarken ta, pero aki hopi macamba no ke intergreer. Nan ta compara nan coe e marrokanen of turk na Hulanda.bendk schreef: Skal jeg dette oversætte in Dansk for dig?
Fuck met alles.
- collegavanerik
- Superposter
De duitsers in vaals integreren ook niet, hun hele sociale leven ligt in duitsland en de kinderen gaan daar ook op school. Ze kopen een huis in vaals omdat het vlak over de grens in Aken schreeuwend duur is .wahlers schreef:Hi, Bendk!
Ingen problem!
Hilsen, Wim.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Wat is integreren eigenlijk?
Er bestaan nederlandse gemeenschappen in Australië.
Ze vieren nog sinterklaas, eten boerenkool met worst en bestellen nog Goudse kaas uit Nederland.
Zijn deze mensen niet geïntegreerd (in Australië)?
Zo bestaan er hier Turken die Dönner broodjes verkopen, Turkse verenigingen hebben en bepaalde produkten uit Turkije speciaal bestellen.
Zijn deze mensen niet geïntegreerd?
Zo heb ik een buurman gehad die 100% Nederlander was, dus volledig geïntegreerd, en de belastingdienst en uitkerende instanties oplichtte!
Is/was hij beter als de Turk die gebrekkig Nederlands spreekt maar wel eerlijk zijn boterham verdient?
Als een Osama Nederlands leert en keurig de inburgeringscurses volgt en daarbij nog een voldoende haalt ook (zelf scoorde ik, als ik het me goed herinner, een 6,4), is Osama dan geïntegreerd?
Dus: Wat is integreren eigenlijk?
MvG, Wim Ahlers.
Er bestaan nederlandse gemeenschappen in Australië.
Ze vieren nog sinterklaas, eten boerenkool met worst en bestellen nog Goudse kaas uit Nederland.
Zijn deze mensen niet geïntegreerd (in Australië)?
Zo bestaan er hier Turken die Dönner broodjes verkopen, Turkse verenigingen hebben en bepaalde produkten uit Turkije speciaal bestellen.
Zijn deze mensen niet geïntegreerd?
Zo heb ik een buurman gehad die 100% Nederlander was, dus volledig geïntegreerd, en de belastingdienst en uitkerende instanties oplichtte!
Is/was hij beter als de Turk die gebrekkig Nederlands spreekt maar wel eerlijk zijn boterham verdient?
Als een Osama Nederlands leert en keurig de inburgeringscurses volgt en daarbij nog een voldoende haalt ook (zelf scoorde ik, als ik het me goed herinner, een 6,4), is Osama dan geïntegreerd?
Dus: Wat is integreren eigenlijk?
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- collegavanerik
- Superposter
praten met je buren.wahlers schreef: Dus: Wat is integreren eigenlijk?
ah! Ik vrees dat ik dan -- met je buren praten letterlijk genomen -- niet geïntegreerd ben!collegavanerik schreef:praten met je buren.wahlers schreef: Dus: Wat is integreren eigenlijk?
Maar waarschijnlijk bedoel je het bewust isoleren van alles en iedereen en isoleren van alle invloeden van het land waarin je woonachtig bent.
MvG, Wim Ahlers.
Nou zeg het maar, wat is integreren. En voor de liefhebbers: ik heb nog een antwoord van de pvda hier liggen. Het heeft even een paar weken geduurd voordat je een antwoord krijgt, maar dan heb je ook wat. Ze schrokken kennelijk van de vraag of de leider moest eerst een standpunt bepalen voor zijn leden. Tja links en een persoonlijke mening...
Dat is het.wahlers schreef:
Maar waarschijnlijk bedoel je het bewust isoleren van alles en iedereen en isoleren van alle invloeden van het land waarin je woonachtig bent.
Er zijn natuurlijk verschillende redenen waarom iemand naar een ander land verhuisd, maar wat voor reden het ook is, vaak wordt er niet bij stil gestaan dat integratie gewenst is. Veel buitenlanders willen het totale pakketje: de voordelen van het land van herkomst en de voordelen van het land waar je woont.
Fuck met alles.
Plons,
Met het streven naar voordelen uit beide landen ben ik het volkomen eens.
Het botst natuurlijk als jij het als een 'voordeel' beschouwd dat jij superieur bent in geslacht of geloofsovertuiging.
Eveneens botst het als jij meent vanuit jouw standpunt vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen. En als jij niet kan omgaan met een ander zijn vrijheid dan is dat jouw persoonlijk probleen.
Dit is de gulden regel!
Dus de vrijheid van cartoons, satire, cabaret, schilderkunst, beeldende kunst, muziek,wetenschap, kleding, meningen, algemene uiterlijkheden (bijvoorbeeld het dragen van een kort rokje), levenswijze (bijvoorbeeld werkende vrouwen en zels (zelfgekozen) prostitutie) staat boven welke religie dan ook.
Artiikel 147 is een schandaal uit het verleden wat geen rechtgeldigsheid heeft, waarvan ik de rechtgeldigsheid nooit zou accepteren, waarvan in elke veroordeling zal toetsen aan het Europese hof en de rechten van de mens.
En daarnaast zou ik graag zien dat al die religieuze overtuigingen niet doorlopend lopen te vloeken tegen de wetenschap en mensen die toevallig niet hun religie aanhangen. Dit zijn dus dezelfde lui, hypocriet in mijn optiek, die heftig verontwaardigd zijn als ik op straat keihard "Godverdomme" uitschreeuw (waarbij het totaal irrelevant is wat op dat moment toevallig de aanleiding is/was van mijn emotionele uitbarsting).
MvG, Wim Ahlers.
Met het streven naar voordelen uit beide landen ben ik het volkomen eens.
Het botst natuurlijk als jij het als een 'voordeel' beschouwd dat jij superieur bent in geslacht of geloofsovertuiging.
Eveneens botst het als jij meent vanuit jouw standpunt vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen. En als jij niet kan omgaan met een ander zijn vrijheid dan is dat jouw persoonlijk probleen.
Dit is de gulden regel!
Dus de vrijheid van cartoons, satire, cabaret, schilderkunst, beeldende kunst, muziek,wetenschap, kleding, meningen, algemene uiterlijkheden (bijvoorbeeld het dragen van een kort rokje), levenswijze (bijvoorbeeld werkende vrouwen en zels (zelfgekozen) prostitutie) staat boven welke religie dan ook.
Artiikel 147 is een schandaal uit het verleden wat geen rechtgeldigsheid heeft, waarvan ik de rechtgeldigsheid nooit zou accepteren, waarvan in elke veroordeling zal toetsen aan het Europese hof en de rechten van de mens.
En daarnaast zou ik graag zien dat al die religieuze overtuigingen niet doorlopend lopen te vloeken tegen de wetenschap en mensen die toevallig niet hun religie aanhangen. Dit zijn dus dezelfde lui, hypocriet in mijn optiek, die heftig verontwaardigd zijn als ik op straat keihard "Godverdomme" uitschreeuw (waarbij het totaal irrelevant is wat op dat moment toevallig de aanleiding is/was van mijn emotionele uitbarsting).
MvG, Wim Ahlers.
Misschien helpt het een beetje als ik duidelijk maak dat vorige week de belastingen hier in denemarken zijn verlaagd en wel met 7% en volgende week dinsdag hoor jullie wat in nl de rekening wordt. Misschien een poging waard om onze cultuur, gezegdes en spreuken te veranderen, zo van: woesndag gehaktdag, dat wordt dus: dinsdag gehaktdag.
Anyway, eet smakelijk en goed je tanden poetsen met die nieuwe bacterieen...
Anyway, eet smakelijk en goed je tanden poetsen met die nieuwe bacterieen...