Seksueel misbruik in madrassa's

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Seksueel misbruik in madrassa's

Bericht door Devious »

In Pakistan worden regelmatig jongentjes seksueel misbruikt door Koran leraren. Kinderen die aangifte willen doen worden bedreigd of met accuzuur bewerkt.
http://www.papillonsartpalace.com/aicid.htm
http://www.newsline.com.pk/NewsJuly2003 ... t6july.htm (hier ook foto's van slachtoffers van zuuraanval)

Stelletje hypocrieten!
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Een vreselijk verhaal dat moge duidelijk zijn.
Je leest met enige regelmaat over gevallen van seksueel misbruik binnen religieuze stromingen, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat daarbuiten niet voorkomt.
Maar omdat religie prat gaat op de goedheid van zijn onderdanen is het toch wat meer bizar.
Ik persoonlijk denk dat het vaak uit pure seksuele frustratie gebeurd, omdat de natuurlijke seksuele ontwikkeling van mensen tegengehouden wordt omdat geschreven staat dat het allemaal niet mag.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Wordt het geen tijd voor een een topic onder meldpunten nml. "Meldpunt religieuze excessen"?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Ik denk ook dat het seksuele frustratie is, in combinatie met een taboe op seks, waardoor misstanden niet openbaar besproken kunnen worden. Seks verbieden gecombineerd met schaamte en angst bij het slachtoffer voor wat de omgeving vindt, is vragen om misbruik en ellende. Bovendien, doordat de slachtoffers niet openljik naar buiten durven of kunnen komen, wordt de macht van de daders nog vergroot.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

els schreef:Ik denk ook dat het seksuele frustratie is, in combinatie met een taboe op seks, waardoor misstanden niet openbaar besproken kunnen worden. Seks verbieden gecombineerd met schaamte en angst bij het slachtoffer voor wat de omgeving vindt, is vragen om misbruik en ellende. Bovendien, doordat de slachtoffers niet openljik naar buiten durven of kunnen komen, wordt de macht van de daders nog vergroot.
JUIST de christelijke schaamte stimuleert abortus alleen maar. Idem Ditto Islam, Jodendom, Hindoeïsme......................................................................
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Voor een algemener verhaal kwam ik uit op het volgende verhaal van de BBC:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4084951.stm

Het eerste stuk:

Madrassas hit by sex abuse claims

A Pakistani minister has revealed hundreds of cases of alleged child sex abuse at Islamic schools, or madrassas.

There were 500 complaints this year of abuse allegedly committed by clerics, Aamer Liaquat Hussain, a minister in the religious affairs department, said.

That compares with 2,000 last year, but as yet there have been no successful prosecutions, Mr Hussain told the BBC.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

....Je leest met enige regelmaat over gevallen van seksueel misbruik binnen religieuze stromingen....
En je leest ook vrij regelmatig wat de religieuze autoriteiten daarover verzinnen om het toch maar af te zwakken ;

Bijvoorbeeld ;
( om het eens NIET over moslims te hebben ;die al per( eigen ) definitie veel " heiliger " en " "rechtgeloviger" zijn )

Over de katholieke sexmisbruiken in de VS schreef paus - rat (singer ) in een het Zeitung news artikel uit 2002 , het volgende
" Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de voortdurende aanwezigheid in de internationale pers van deze zonden van de katholieke priesters ... een opgezette kampagne is , want de percentages perverten en zondaars zijn onder priesters niet
hoger dan onder andere bevolkingsgroepen ... "
:shock:
De persoonlijke overtuiging van de vroegere kardinaal is natuurlijk evenveel waard
als de overtuiging van de loodgieter ... wanneer er verder geen vergelijkende statistieken en sociologische onderzoeken worden bijgeleverd ....

en eigenlijk beweert Groot- inquisiteur Ratsie iets vergelijkbaars als
zeggen dat hondenbezitters veel gezonder leven dan niet honden-bezitters ... Wat er dan natuurlijk niet wordt bijverteld is dat veel niet-hondeneigenaars eigenlijk te ziek zijn/waren om met een hondje te gaan wandelen en derhalve hun hond hebben weggedaan of er nooit eentje hebben kunnen aanschaffen omdat ze nu eenmaal te hondsziek waren om gezonde wandelingtjes te kunnen doen ...
Zijn priesters zijn eigenlijk ook te ziek om een beetje gezond te doen of te worden ....

Een tweede citaat 2005 : uit zijn boek
Meditaties over de weg van het kruis
" Hoeveel vuiligheid er in de kerk is ___ en zelfs onder de priesters ---- is een zaak die eigenlijk alleen Hem ( = God/Jesus ?) aanbelangt ..."
M;a.w.
Geen inmenging in de binnenlandse " aangelegenheden van het vatikaan
of
Alleen god is de uiteindelijke rechter in deze zaak ;
Een soort "Pontius Pilatus" antwoord , natuurlijk : het paraplu-systeem maar met een altijd " onzichtbare paraplu" en een "veroordeling " in het "hiernamaals " ?

p.s.
En de moslims?
ach volgens broeder ratsinger :
(ontwortelt 2004 )
" Zijn de moslims vooral kwaad op het seculiere westen dat niet meer refereert naar God ,door de schuld van het arrogante rationalisme en veroorzaken ze zo beiden , samen het fundamentalisme ...."
jaja
( en uit datzelfde "ontwortelt 2004 " nog het volgende : )
....(Europa) staat aan het begin van haar aftakeling en verval ....
Het moet zijn christelijke wortels terug groeiruimte geven , als het wil overleven ..."
want
deze voorspelling kan mogelijk worden ondersteunt door de aan de islamitische ( fundamentalistische) lieden toegeschreven uitspraak /taktiek ( zoals kan worden gehoord in europese islamitische kringen ___beweert men bijvoorbeeld onder de Spaanse bevolking ) :
"De ( westerse )democratische wetten geven ons ( de islamisten ) de mogelijkheid om ongemerkt ( europa ) binnen te vallen ....
en hun ( europese ) tolerantie zal onze waarden als gelijkwaardig laten aanvaarden
Onze religieuze wetten zullen hen overheersen ... omdat ze superieur en van goddelijke oorsprong zijn ..."

referenties ;
newsweek (first week of May 2005)
Letters p 16
Where he stands p 26
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

tsjok45 schreef:Over de katholieke sexmisbruiken in de VS schreef paus - rat (singer ) in een het Zeitung news artikel uit 2002 , het volgende
" Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de voortdurende aanwezigheid in de internationale pers van deze zonden van de katholieke priesters ... een opgezette kampagne is , want de percentages perverten en zondaars zijn onder priesters niet hoger dan onder andere bevolkingsgroepen ... "
Als je de beweringen vd kerk en gelovigen mag geloven zou je toch verwachten dat dat percentage bij de priesters juist vele malen lager is of zelfs geheel nul. Met andere woorden Der Ratsie zegt hiermee dat de moraal van de kerk even pervers is als in de wereld waarvan hij beweerd door afkeer van het geloof te zijn vervallen tot barbarij. Alleen het geloof kan in zijn ogen nog uitkomst brengen. BULLSHIT !!!!!!!!!! dus. Zelfs zij die het geloof tot de bewaker van de moraal uitroepen hebben een moraal die gelijk is aan die van de door hun vervloekte zgn. "moraalloze wereld" Nee!!!!!!! een véél slechtere moraal omdat ze het perverse gedrag van hun beminde gelovige dienaars van god onder de mantel der liefde bedekken.
tsjok45 schreef:Een tweede citaat 2005 : uit zijn boek
Meditaties over de weg van het kruis
" Hoeveel vuiligheid er in de kerk is ___ en zelfs onder de priesters ---- is een zaak die eigenlijk alleen Hem ( = God/Jesus ?) aanbelangt ..."
M;a.w. Geen inmenging in de binnenlandse " aangelegenheden van het vatikaan
of Alleen god is de uiteindelijke rechter in deze zaak ;
Een soort "Pontius Pilatus" antwoord , natuurlijk : het paraplu-systeem maar met een altijd " onzichtbare paraplu" en een "veroordeling " in het "hiernamaals " ?
Juist!!!!!!!!! Jammer dus van al die onschuldige kindertjes die door de priesters onzedelijk zijn betast of erger. We laten de bestraffing van die vuille pedofiele verkrachters over aan een opperpriester die helemaal niet bestaat. In de tussentijd genieten de viezerikken de rest van hun leven de bescherming van het Vaticaan.
Volgens Der Ratsie kunnen we ons hele rechtssysteem dus opdoeken. Er is maar één rechter en die zal een ieder die niet recht was in de leer bestraffen. Dus bevrijdt Saddam Hoessein want god of allah zal hem hoogstpersoonlijk een schop onder z'n kont geven om vervolgens in het vagevuur te kukkelen. Alle slachtoffers die dit soort schoften maken moeten maar wachten tot ze in het zgn. hiernamaals de bestraffing vanaf de tribune van de arena mogen aanschouwen met zicht op de in zijn luxueuze zetelende Opper God de eerste en enige. Met deze houding wordt het in deze wereld een kerkelijk gesteund Soddom en Gomhorra terwijl een afstraffing uitblijft omdat na de dood er niets is dan de dood. :twisted: Lang leve de Ratsiemoraal
Friedrich Nietzsche
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Zijn er eigenlijk vergelijkende cijfers bekend?
C'est le ton qui fait la musique
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Zijn er eigenlijk vergelijkende cijfers bekend?
Ik ben alvast beginnen zoeken
Hier is mijn startpunt :
http://www.absoluteastronomy.com/encycl ... philia.htm
Mujahid
Contacteer:

Re: Seksueel misbruik in madrassa's

Bericht door Mujahid »

Devious schreef:In Pakistan worden regelmatig jongentjes seksueel misbruikt door Koran leraren. Kinderen die aangifte willen doen worden bedreigd of met accuzuur bewerkt.
http://www.papillonsartpalace.com/aicid.htm
http://www.newsline.com.pk/NewsJuly2003 ... t6july.htm (hier ook foto's van slachtoffers van zuuraanval)

Stelletje hypocrieten!
En hoe vaak hoot ik niet dat priesters jongetjes misbruiken, jullie zijn gewoon net zo erg.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

En hoe vaak hoot ik niet dat priesters jongetjes misbruiken, jullie zijn gewoon net zo erg.
Net zulke viezerikken!

En wie is jullie?
Niet generaliseren AUB!!
Ik heb nog nooit een atheïstische priester gezien.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Mujahid schreef:
Jullie? Dacht je dat wij allemaal priesters waren? Voor ons is er geen verschil , het zijn allemaal hypocrieten.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Mujahid schreef:En hoe vaak hoot ik niet dat priesters jongetjes misbruiken, jullie zijn gewoon net zo erg.
Als je denkt hier de christenen te beschuldigen van dit soort praktijken nou ...Mujahid JOIN THE CLUB. Dat doen we hier met z'n allen al een hele tijd. Verschil is alleen dat jij die zwarte pot bent die de andere pot verwijt dat hij zwart ziet. En laten de freethinkers van deze site nu juist wit zijn dus jouw opmerking slaat werkelijk nergens op, hooguit als een tang op een varken.
Je kunt ons verwijten dat we wit zijn maar niet net zo zwart als jij. (Geloof me dit is niet racistisch bedoeld want ik HAAT het kleinzielige racisme)
Friedrich Nietzsche
Mujahid
Contacteer:

Bericht door Mujahid »

GH schreef:
Mujahid schreef:En hoe vaak hoot ik niet dat priesters jongetjes misbruiken, jullie zijn gewoon net zo erg.
Als je denkt hier de christenen te beschuldigen van dit soort praktijken nou ...Mujahid JOIN THE CLUB. Dat doen we hier met z'n allen al een hele tijd. Verschil is alleen dat jij die zwarte pot bent die de andere pot verwijt dat hij zwart ziet. En laten de freethinkers van deze site nu juist wit zijn dus jouw opmerking slaat werkelijk nergens op, hooguit als een tang op een varken.
Je kunt ons verwijten dat we wit zijn maar niet net zo zwart als jij. (Geloof me dit is niet racistisch bedoeld want ik HAAT het kleinzielige racisme)
Vanwaar dan deze topic, wat heb ik of de Islam met een paar zieke gasten in Pakistan te maken?
Plaats reactie