Geestelijk gehandicapten
Moderator: Moderators
-
Theoloog
Ik ben er voorstander van geestelijk gehandicapten te steriliseren. Al op jonge leeftijd. Als een geestelijk gehandicapte het verstandelijk vermogen van een kind van acht heeft, dan moet dat juridisch mogelijk zijn bij wet vast te leggen dat ouders deze bevoegdheid krijgen. Een kind valt immers onder de voogdij van de ouders, ook wat medische ingrepen betreft.
Heb je dit nu tegen de topicstarter? zo ja, wtf?appelfflap schreef:Nickyy
jij weet niets af van het koppel dus zo'n oordeel vellen als jij doet is gewoon oerdom.
je leest ergens gehandicapt, er gaat bij jou een kast vooroordelen open, en in al je onwetendheid zul je eens zeggen hoe ze mogen/moeten leven.
wie is er eigenlijk verstandelijk gehandicapt?
Sterilisatie is onomkeerbaar he? Hoe eerder je zoiets van iemand afneemt hoe meer kans er is dat de gehandicapte alsnog genoeg ontwikkeld om voor een kind te kunnen zorgen.Theoloog schreef:Ik ben er voorstander van geestelijk gehandicapten te steriliseren. Al op jonge leeftijd. Als een geestelijk gehandicapte het verstandelijk vermogen van een kind van acht heeft, dan moet dat juridisch mogelijk zijn bij wet vast te leggen dat ouders deze bevoegdheid krijgen. Een kind valt immers onder de voogdij van de ouders, ook wat medische ingrepen betreft.
Ik ben trouwens tegen sterilisatie. Als iemand een kind wil die hij niet kan opvoeden, nou en? zolang er andere mensen zijn die wel die opvoeding kunnen geven is er niets aan de hand. (de kwaliteit van de huidige hulpverlening is een andere discussie). En wat als het kind een vergrote kans heeft om ook gehandicapt te zijn, nou en? Wie ben ik om te zeggen dat de levenskwaliteit van dat kind te min is?
-
Theoloog
Ik vind het prima, Balzer, als jij dan ook maar voor de rekening opdraait, en ik niet. Ik zie ook niet in waarom ik voor die rekening zou moeten opdraaien. Enig idee hoeveel ouders in de rats zitten omdat hun psychisch gehandicapte dochter wil experimenteren met seks? En wie, denk je, mag er opdraaien voor de verzorging van het kind? De ouders, of in het slechtste geval, de samenleving.
- Nickyyy & Marloes
En nu..
Ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie reacties, dit was namelijk voor een schoolonderzoek.
Deze opdracht kregen wij voor het vak Algemene Natuurwetenschappen.
Wij waren nieuwsgierig wat voor reacties wij hier op zouden krijgen, omdat we een dicussie hierover moesten schrijven.
Dank jullie wel!!!
Ik wil jullie graag allemaal bedanken voor jullie reacties, dit was namelijk voor een schoolonderzoek.
Wij waren nieuwsgierig wat voor reacties wij hier op zouden krijgen, omdat we een dicussie hierover moesten schrijven.
Dank jullie wel!!!
Nieuwsgierig vind ik hierin geen goed woord...meer luiheid en het onvermogen om zelf(standig) -of uit angst- een mening te geven en/of vormen !!!Nickyyy & Marloes schreef:En nu..
Fuck met alles.
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Ik heb enkele jaren geleden eens een artikel gelezen (was dat nu de Volkskrant?).
Het was een interview met vier, toen al volwassen, jongeren die kinderen van geestelijk gehandicapten waren.
Twee ervan hebben te maken gehad met ernstige gedragsproblematiek bij zichzelf en zijn daarvoor in behandeling geweest, de andere twee waren als kind veelal bezig met het huishouden en eten op tafel zetten voor hun ouders.
Al met al geen goede omstandigheden om als kind in op te groeien.
Het meest opvallende aan alle vier was dat ze allemaal aan bindingsangst leden en een sterk gevoel hadden van iets te hebben gemist.
Het was een interview met vier, toen al volwassen, jongeren die kinderen van geestelijk gehandicapten waren.
Twee ervan hebben te maken gehad met ernstige gedragsproblematiek bij zichzelf en zijn daarvoor in behandeling geweest, de andere twee waren als kind veelal bezig met het huishouden en eten op tafel zetten voor hun ouders.
Al met al geen goede omstandigheden om als kind in op te groeien.
Het meest opvallende aan alle vier was dat ze allemaal aan bindingsangst leden en een sterk gevoel hadden van iets te hebben gemist.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
-
appelfflap
- Banned
- collegavanerik
- Superposter
godwin's law.appelfflap schreef:waarom enkel steriliseren???Theoloog schreef:Ik ben er voorstander van geestelijk gehandicapten te steriliseren.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
De wet van Godwin is een aforisme over de internetcultuur dat oorspronkelijk in 1990 door Mike Godwin bedacht werd. De wet stelt:
Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler tot één.
De wet van Godwin is een aforisme over de internetcultuur dat oorspronkelijk in 1990 door Mike Godwin bedacht werd. De wet stelt:
Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi's of Hitler tot één.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Daar gaat het niet om, ook als het kind normaal is, kunnen geestelijk gehandicapten het geen voldoende opvoeding geven om het kind voor te bereiden op een volwassen leven. Kinderen worden niet 'normaal' geboren, ze krijgen kennis en manieren mee via de opvoeding, en daarvoor heb je ouders nodig die zelf de nodige vaardigheden hebben kunnen ontwikkelen.Nickyyy & Marloes schreef:En nog een vraag... Hoe groot is de kans dat 2 geestelijk gehandicapten een gewoon gezond kind krijgen ??
Hoe kun je verwachten dat ouders hun kinderen kunnen leren wat buiten hun eigen bevattingsvermogen ligt?