Ik heb er geen bezwaar tegen dat geestelijk gehandicapten met elkaar seksen. Ik heb er bezwaar tegen dat ze kinderen maken waar ze niet voor kunnen zorgen. Om dat te voorkomen lijkt sterilisatie me een dekkende oplossing. Hoeven ouders zich geen zorgen te maken of het meisje de pil wel slikt of niet, snap je?appelfflap schreef:waarom enkel steriliseren???Theoloog schreef:Ik ben er voorstander van geestelijk gehandicapten te steriliseren.
Geestelijk gehandicapten
Moderator: Moderators
-
Theoloog
-
appelfflap
- Banned
theoloog
neen ik snap het niet. ik weet niets van het koppel af dus hoe kan ik nu, vanachter mijn laptop, beoordelen dat we hen hun kinderwens moeten afpakken of gedwongen moeten laten steriliseren.
verstandelijk gehandicapt is uiteindelijk een vuilbakbegrip.
zitten hier mongooltjes in?
zit hier adhd in?
zitten hier bvb normaalbegaafde autisten in?
we kunnen hoogbegaafden (=afwijking vd norm) ook onder de noemer gehandicapt plaatsen
neen ik snap het niet. ik weet niets van het koppel af dus hoe kan ik nu, vanachter mijn laptop, beoordelen dat we hen hun kinderwens moeten afpakken of gedwongen moeten laten steriliseren.
verstandelijk gehandicapt is uiteindelijk een vuilbakbegrip.
zitten hier mongooltjes in?
zit hier adhd in?
zitten hier bvb normaalbegaafde autisten in?
we kunnen hoogbegaafden (=afwijking vd norm) ook onder de noemer gehandicapt plaatsen
Appelflap, natuurlijk moet je zoiets per geval beoordelen, het kan natuurlijk nooit zo zijn dat iedere vrouw met een geestelijke handicap dus maar gesteriliseerd moet worden, dat zou wel heel ver gaan. Ik neem aan dat Theoloog ook niet iemand met een licht authistische afwijking, waar best mee te leven valt, zou willen steriliseren. Dus enige nuance hierin lijkt me wel nuttig.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik denk in dit geval aan het kind dat geboren gaat worden. Los van de vraag of het gezond, fysiek of geestelijk, zal zijn, wordt het hoogst waarschijnlijk geen leuk en aangenaam leven voor dit kind. De kans dat het zelf best wel een deuk oploopt is groot denk ik.
Ik herinner mij nog goed een lesbisch stel waarmee ik bevriend was. Zij wilden een kind van mij hebben. De voorwaarde was dat ik het kind nooit zou mogen zien. Heb het niet gedaan omwille van mijzelf en het kind. Ik ben er nog steeds blij om, het zou nu iets van 20 jaar zijn geworden.
Ik herinner mij nog goed een lesbisch stel waarmee ik bevriend was. Zij wilden een kind van mij hebben. De voorwaarde was dat ik het kind nooit zou mogen zien. Heb het niet gedaan omwille van mijzelf en het kind. Ik ben er nog steeds blij om, het zou nu iets van 20 jaar zijn geworden.
Emigreer...want er is meer tussen hemel en aarde.
Re: Geestelijk gehandicapten
In hoeverre loop jij achter?Nickyyy & Marloes schreef:Stel, een geestelijk gehandicapte vrouw/meisje van 17 jaar met het vermogen van iemand van 8, heeft een vriend. Hij is ook geestelijk gehandicapt. Welnu... Deze vrouw wil een kind... Moet dit toegelaten worden of moet zij verplicht de prikpil bijv. krijgen?
En nog een vraag... Hoe groot is de kans dat 2 geestelijk gehandicapten een gewoon gezond kind krijgen ??
geestelijk gehandicapt... denigrerend denigrerend... verstandelijk beperkt.
Als antwoord op je vraag: In welk opzicht wil jij coïtus verbieden tussen deze 2 personen. Een ieder mens heeft drang voor en tot coïtus. Dat zit in onze cultuur, niet?
Dus ja dan kom je tot het 2e vraagstuk...
Indien zij zwanger geraakt,, in hoeverre kun je dan een abortus verplichten? Heeft zij recht op zelfbeschikking of is dat haar ontnomen? en ja... in welk stadium zal deze zwangerschap ontdekt worden?
Een volgende vraag is: in hoeverre is gedwongen sterilisatie moreel verantwoord?
Zoals je ziet... op deze vraag past geen simpel antwoord.
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Zodra met enige zekerheid is vast te stellen dat het ouderschap gedoemt is te mislukken ben ik voorstander van het voorkomen van nageslacht. Dus niet enekel bij beperkte mentale vermogens maar ook bij alcoholisten, crackverslaafden, psychopaten en zeer grote bekende kans op ernstige ziekten.biajas schreef: .
Een volgende vraag is: in hoeverre is gedwongen sterilisatie moreel verantwoord?
Zoals je ziet... op deze vraag past geen simpel antwoord.
Martha
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dus jij vind dat voor een stel begint met het verwerkelijken van hun kinderwens zich eerst uitgebreid moeten laten screenen.
hoe wil je dat in de praktijk brengen en welke methode wil je ervoor gebruiken?
mensen met een verstandelijke beperking zijn vaak meer geneigd zich in te zetten om hun kroost groot te brengen dan de gemiddelde Hollander.
helaas zijn zij kwetsbaar en beïnvloedbaar. door hun ontzettende zoeken naar de juiste methode, is het erg moeilijk voor hen de juiste keuze te maken.
een goede begeleiding zal dan simpelweg de oplossing zijn.
maar dan die moeder die na het krijgen van kinderen er ineens niet me om kan gaan en niet in staat is een band op te bouwen?
en wanneer het kind een andere richting opgaat dan haar goeddunkt dit oplost door op dat kind te rammen met een stofzuigerstang?
hoe had dit kind hier preventief van verlost kunnen worden door deze verplichte sterilisatie?
hoe wil je dat in de praktijk brengen en welke methode wil je ervoor gebruiken?
mensen met een verstandelijke beperking zijn vaak meer geneigd zich in te zetten om hun kroost groot te brengen dan de gemiddelde Hollander.
helaas zijn zij kwetsbaar en beïnvloedbaar. door hun ontzettende zoeken naar de juiste methode, is het erg moeilijk voor hen de juiste keuze te maken.
een goede begeleiding zal dan simpelweg de oplossing zijn.
maar dan die moeder die na het krijgen van kinderen er ineens niet me om kan gaan en niet in staat is een band op te bouwen?
en wanneer het kind een andere richting opgaat dan haar goeddunkt dit oplost door op dat kind te rammen met een stofzuigerstang?
hoe had dit kind hier preventief van verlost kunnen worden door deze verplichte sterilisatie?
Martha
Martha
doctorwho schreef:
Zodra met enige zekerheid is vast te stellen dat het ouderschap gedoemt is te mislukken ben ik voorstander van het voorkomen van nageslacht.
Met 'enige zekerheid' een alcoholist verplicht steriliseren ?
Fuck met alles.
ik snap deze redenering wel.Plons schreef:doctorwho schreef:
Zodra met enige zekerheid is vast te stellen dat het ouderschap gedoemt is te mislukken ben ik voorstander van het voorkomen van nageslacht.
Met 'enige zekerheid' een alcoholist verplicht steriliseren ?
ter voorkoming van huiselijk geweld en verwaarlozing.
Martha
Martha
Niet "een stel" maar een stel waarbij er gerede kans is dat het erg mis zal gaan. Voorbeelden te over in de media helaas en dat men zich wil inzetten zegt niets over de slagingskans. Ik neem het nu even op voor een belangrijke partij in deze. Namelijk het kind en niet alleen maar wat would bij ouders vinden. Als iemand niet voor zichzelf kan zorgen en zich staande kan houden in de maatschappij lijkt het mij onwenselijk een kinderwens in uitvoering te brengen. Verder adviseer ik ieder die hier een ander idee over heeft eens een tijdje in een instelling met geestelijk gehandicapten te gaan stagelopen.biajas schreef:dus jij vind dat voor een stel begint met het verwerkelijken van hun kinderwens zich eerst uitgebreid moeten laten screenen.
Laatst gewijzigd door doctorwho op 21 okt 2007 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jazeker maar "enige zekerheid" kun je door meetbaarheid eenvoudig veriviëren.Plons schreef:Snap je de redenering "enige zekerheid" en "verplicht steriliseren" ook ?
Martha
Martha
Tenzij jij een andere waterdichte methode hebtPlons schreef:Zeer begrijpelijk, maar vind jij dat er dan maar moet over gaan tot 'verplichte' (gedwongen) sterilisatie ?doctorwho schreef: Als iemand niet voor zichzelf kan zorgen en zich staande kan houden in de maatschappij lijkt het mij onwenselijk een kinderwens in uitvoering te brengen. .
Dus het gaat ook om het voorkomen van het geboren worden van kinderen met een handicap?Niet "een stel" maar een stel waarbij er gerede kans is dat het erg mis zal gaan.
Hoe dan om te gaan met de importhuwelijken onder bepaalde groepen allochtonen, die dus grotendeels trouwen binnen familieverband, neef met nicht e.d. De kans op een gehandicapt kind is naar mate dit generaties lang plaatsvindt, sterk verhoogd. Daarbij is de omgang met zo'n gehandicapt kind in die gemeenschap vaak mensonterend en krijgt zo'n kindje niet de zorg die het nodig zou hebben, maar wordt vaak weggestopt. Men koppelt zelf het trouwen binnen familieverband niet aan het krijgen van gehandicapte kinderen.
Hoe dan hiermee om te gaan?
Dus in hoeverre kun je daadwerkelijk ingrijpen in het voortplanten van mensen die een grotere kans hebben een kind te krijgen met een stoornis?
Misschien is een verbod op trouwen in familieverband een optie? Het is voor zover ik weet wel verboden om te trouwen met je broer of zus, maar kun je wel trouwen met je neef of nicht of achterneef of nicht. Terwijl genetische afwijkingen zich hier ook aantoonbaar vaker voordoen en zich nog vaker gaan voordoen indien dit generaties lang herhaald wordt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)