Ook maar eens in Nederland een tijdje proberen?

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

a.r.

Bericht door a.r. »

en wordt als een gewone geaccepteerde politieke partij gezien?
@ bendk, kun je dit nader toelichten ?
In nl, als ik de berichten goed begrijp, is er zoveel ophef op wilders en zijn gedachten en uitspraken, zo sterk een goede of foute partij, wilders onder bewaking, de extremiteit en ga zo maar door. Dat is hier niet zo. De DF is een partij die men serieus neemt en een plek heeft in de maatschappij.
Onlangs hebben moslims een rechtszaak verloren tegen de voorzitter, nu hebben ze een fatwa tegen haar afgekondigd,. Dat is heel onhandig van deze moslims, een beetje de wal keert nu het schip gedachte.
Dat is hier niet zo. De DF is een partij die men serieus neemt en een plek heeft in de maatschappij.
Onlangs hebben moslims een rechtszaak verloren tegen de voorzitter, nu hebben ze een fatwa tegen haar afgekondigd,. Dat is heel onhandig van deze moslims, een beetje de wal keert nu het schip gedachte

]@ bendk, kun je óók dit nader en helder toelichten ? :wink:
bendk
Forum fan

Bericht door bendk »

Denemarken is een land waar de deense burger zeer trots op is, heeft ook een zeer hoog sociaal gehalte (alleen daarom al een aanrader eens op vakantie te gaan naar dk).
De soms van deze twee is dat je gastvrij wordt onthaald, de deense burger altijd je zal helpen als dat nodig en een sterk saamhorigheidsgevoel.
Tast je dat aan dan ben je uit gespeeld....

nb ik ben bij bedrijven geweest waar enkel en alleen nog denen en west europese mensen werken als je begrijpt wat ik nu bedoel
Emigreer...want er is meer tussen hemel en aarde.
a.r.

Bericht door a.r. »

bendk schreef:Denemarken is een land waar de deense burger zeer trots op is, heeft ook een zeer hoog sociaal gehalte (alleen daarom al een aanrader eens op vakantie te gaan naar dk).
De soms van deze twee is dat je gastvrij wordt onthaald, de deense burger altijd je zal helpen als dat nodig en een sterk saamhorigheidsgevoel.

nb ik ben bij bedrijven geweest waar enkel en alleen nog denen en west europese mensen werken als je begrijpt wat ik nu bedoel
JA, ik denk (al weken) te begrijpen wat je bedoelt en je laatste zin zin bevestigd helaas mijn vermoedens.
bendk
Forum fan

Bericht door bendk »

Een cultuur is sterker dan de mens zelf...
a.r.

Bericht door a.r. »

a.r. schreef:
bendk schreef:
Denemarken is een land waar de deense burger zeer trots op is, heeft ook een zeer hoog sociaal gehalte (alleen daarom al een aanrader eens op vakantie te gaan naar dk).
JA, ik denk (al weken) te begrijpen wat je bedoelt en je laatste zin zin bevestigd helaas mijn vermoedens
bendk schreef:Een cultuur is sterker dan de mens zelf...
Een cultuur wordt gecreeërd door mensen, er dienen dus sterke mensen te zijn om die cultuur, indien noodzakelijk te verdedigen.

Ik heb niets tegen Denemarken, maar ook dat is niet jouw cultuur, ik heb een huisje in Frankrijk, waar ik mij altijd zeer welkom voel, maar het is wel een andere cultuur hoewel ik mij vrijwel probleemloos aan pas aan de zeden en gewoonten van dat land of die streek. Zelfs als ik als randstadbewoner 30 km naar het zuiden afreis kom ik in een andere cultuur, terwijl ik nog steeds in Nederland ben en ook daar heb ik mij aan te passen aan de cultuur van die provincie. Het saamhorigheidsgevoel waar je over schrijft is wellicht op kanaleneiland niet te vinden, maar heeft deels ook met je eigen instelling te maken. Er zijn veel problemen in Nederland , dat staat buiten kijf, maar zo goed als ik linksfundamentalisme en geloofsfundamentalisme met woorden bestrijd, bestrijd ik ook rechtsfundamentalisme met woorden en je kunt dus flinke tegenstand mijnerzijds verwachten.

Bovendien als je spreekt over de Nederlandse cultuur, waaom plemp je dan bijv. afgelopen weekend dan een totaal uit de lucht gegrepen stuk over Volendam en cokegebruik, daarin conclusie's trekkend welke voor geen meter kloppen, in een m.i. interessante discussie? Is Volendam en christendom geen Nederlandse cultuur dan? Ik heb sterk het vermoeden dat je alles naar jouw hand wilt zetten, het is jouw beeld van cultuur, van Nederland, jouw beeld van "de buitenlanders", jouw beeld van hoe het zou horen te zijn. Kortom kortzichtigheid en vlucht en dwingelandijgedrag jouwerzijds.

Als jij het in Denemarken naar je zin hebt, zal ik de laatste zijn om je je geluk daar te ontzeggen, maar wat inslaminside op grove wijze deed, door overal en nergens berichten neer te poepen, doe jij op een enigszins verfijndere maar slinkse wijze net zo goed en dat stoort me mateloos. Nou je hebt je gramschap tegen de Nederlandse maatschappij wekenlang kunnen/mogen spuien en laat nu jouw ware gezicht maar eens zien, want met vrijdenken hebben jouw denkbeelden m.i. niets te maken !
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

a.r. schreef:a.r. schreef:

Als jij het in Denemarken naar je zin hebt, zal ik de laatste zijn om je je geluk daar te ontzeggen, maar wat inslaminside op grove wijze deed, door overal en nergens berichten neer te poepen, doe jij op een enigszins verfijndere maar slinkse wijze net zo goed en dat stoort me mateloos. Nou je hebt je gramschap tegen de Nederlandse maatschappij wekenlang kunnen/mogen spuien en laat nu jouw ware gezicht maar eens zien, want met vrijdenken hebben jouw denkbeelden m.i. niets te maken !
En ik maar denken dat ik de enigste was die zich daaraan stoorde. En ik heb ook sterk het gevoel dat Ben er alleen op uit is om Nederland zo slecht mogelijk af te schilderen en Denemarken als een paradijs. Een evangelist maar dan van een andere soort.
Fuck met alles.
bendk
Forum fan

Bericht door bendk »

DIt bericht kreek ik binnen op mijn prive mail, ik houd niet zo van de achterdeur methode om iets te bereiken, vandaar deze plaatsing...

Bendk.

.r.
Aan: bendk
Geplaatst: Zo Sep 30, 2007 1:59 am
Onderwerp: een bericht van a.r.
Quote:
Als je mensen onder druk zet die niet de hunne is en ze niet kunnen plaatsen, dan krijg je hele rare dingen. Zie ook mijn eerdere versie van het sexuele gedrag van zwaar christelijke mannen.
Een soort Pavlov gedrag van het zuiverste soort. En dat is mijn grootste bezwaar van welk geloof dan ook, de impact van het geconditioneerde gedrag.

Dit stukje heb ik uit geenstijl...

Volendam wél massaal aan de cokeLaat je niets wijs maken over het cokegebruik in onze mooie vissersdorpen. Dat het eigenlijk best meevalt. Want het valt niet mee. Sinds die anonieme visser ooit per ongeluk een baal van dat witte poeder in zijn netten kreeg is er veel veranderd. We hebben geen enkel bewijs, maar we weten gewoon zeker dat er door dit keurige visservolkje meer cocaïne het land binnengesmokkeld wordt dan goed voor ze is.
Volgens het Noordhollands dagblad, dat vandaag een special heeft over wintersport in Volendam, zijn nu ook 12-jarige dorpelingen massaal over op cocaïne. Het is volgens de politie niet eens raar dat pre-puberale ventjes openlijk coke snuiven op de kermis. Goed, er is wel een vereniging van bezorgde moeders die wat probeert te doen aan de stuiterende kids (check de adverteerders op hun site). Maar echt helpen doet het niet zolang manlief de lokale marktprijzen drukt met zijn privéhandel. "Er zitten hier jongens van veertien, vijftien jaar die verslaafd zijn. Dus die gebruiken al een paar jaar.

Ik ken zelfs dealertjes van 12 jaar'', aldus een Volendamse hulpverleenster. Welnu beste cokedealende vissers, wat zei die God waar jullie zo dol op zijn, ook alweer? Wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Doorgesnoven kudtkindertjes met chronische loopneuzen is jullie oogst. Is toch lache

Ik heb zo het één en ander gegoogled over deze en andere beweringen van jou en op geen enkele serieus te nemen website kom ik ook maar iets tegen dat jouw bericht lijkt te bevestigen, ik neem geenstijl absoluut niet serieus, het is de privé of panorama van het internet. Ik realiseer mij dat iedereen alles op internet kan en mag neerplempen, maar ik denk dat het op dit forum op prijs gesteld wordt als je een serieuze bron hebt. Verder stoor ik mij er buitengewoon aan dat je een interessante discussie naar zijn grootje helpt met bovenstaand verhaal. Ik stuur je één link mee en verzoek e.e.a. aandachtig door te lezen en je te realiseren hoe de werkelijkheid in elkaar steekt en verwacht dat je na het lezen van de verhalen op die webpage het fatsoen toont, je excuses te maken voor je schreeuwerige en volkomen onterechte verhaal, dat je gisteren zo ponitficaal op het forum neerplemtpe!
http://www.moedigemoeders.nl/index.php? ... em_id=5870
Bovenstaand uit verband gerukte verhaal doet n.l. enorm veel onrecht aan de betreffende ouders en kinderen en zelfs aan het door mij fel bestookte item "geloof" !!!!

Ik beschouw mijzelf als een zeer rechtvaardig, fatsoenlijk en oprecht intellectueel eerlijk mens, kan meningen welke niet stroken met de mijne veelal toch begrijpen en zelfs waarderen, maar het telkens afzeiken wat jij schijnt te moeten doen, roept een bij mij zeldzame reactie van afkeer op! Slecht één ander is dat tot nu toe gelukt, te weten islaminside en om de één of andere reden heb ik het vermoeden dat jij de tegenhanger van hem bent. Overtuig mij maar van mijn ongelijk!
Ik had deze verhandeling van mij op het forum kunnen zetten, heb echter het fatsoen het als p.b. te sturen en hoop op een fatsoenlijke reactie jouwerzijds.

Vriendelijke groeten, a.r.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@bendk, nu je dit op het forum zet, zet je dan ook je antwoord aan a.r hier neer? Dat lijkt me een logisch gevolg namelijk.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
a.r.

Bericht door a.r. »

Bendk schreef:
DIt bericht kreek ik binnen op mijn prive mail, ik houd niet zo van de achterdeur methode om iets te bereiken, vandaar deze plaatsing...
Je bent per ongeluk vergeten het bovenste stukje te plaatsen, dus dat zal ik dan maar even voor je doen :wink: :
a.r.
Aan: bendk
Geplaatst: Do Okt 04, 2007 1:28 am Onderwerp: Zo Sep 30, 2007 1:59 am betreft niet verzonden mail

Ik wacht nu dus op je openbare antwoorden :D
bendk
Forum fan

Bericht door bendk »

Ik bemerk dat ik dezelfde antwoorden zal gaan geven over de situatie volendam, het groepsgedrag wel te verstaan. Ik kom niet verder met mijn opvattingen dan deze en dus kom jij-jullie ook niet verder met je commentaar daarop. Bestudeer eens wat werk mbt groepsgedrag en de impact daarvan, sociologie dus. Adviseer je Maslow te lezen, daarna zie ik wel verder.
a.r.

Bericht door a.r. »

[-X Verbijsterend! =;
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Dat antwoord van je is voorwaar een zwaktebod, bendk, en ook weer erg vaag, zoals ik dat van jou ben gewend.
En wat heeft het al dan wel of niet bestudeerd hebben van groepsgedrag te maken met wat jij beweert en waarover nu de nodige vragen worden gesteld?
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Bendk schreef:De som van deze twee is dat je gastvrij wordt onthaald"
Nou, de komst van veel rechtse Nederlanders heeft die Deense gastvrijheid al weer flink naar beneden gemiddeld, als ik jou zo hoor praten over de mogelijke komst van 'slinkse' Nederlanders. :D
Plaats reactie