Zeitgeist, 911 Mysteries, Fahrenheit 911

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Pointer
Forum fan

Bericht door Pointer »

Plons schreef:
Sararje schreef:Pointer: dualband telefoons zijn al in de handel sinds 2000 (o.a. Nokia 3310) en dus is het prima mogelijk dat deze telefoon gebruikt werd. Was een populaire telefoon in die tijd en was minstens dual band. Was ook verkrijgbaar in de VS. Je argument slaat dus weer nergens op.
Pointer schreef:Dat weet ik wel,
Je hebt natuurlijk wel gezien, dat er achter de komma die je hier hebt geciteerd, nog iets volgt, zodat duidelijk is, dat ik niet toegeef aan de laatste woorden in de voorafgaande quote van Sararje. Zoals jij het nu voorstelt, geef je er een andere betekenis aan en ook dat is discussievervalsing zoals alles wat bedoeld is, om bewust een verkeerde en verdraaide voorstelling te geven van wat de opponent - in dit geval Pointer - werkelijk heeft geschreven.
Ik begrijp de strategie niet zo goed. Het is allemaal te controleren, wat er werkelijk staat. Ik geef het wel aan, dat er iets mis is met de manier waarop ik geciteerd word.
Het effect is, dat op dit forum dan blijkt wie er vuilke truukjes uithaalt, om alle anderen erin te laten tuinen, ten koste van degenme die ervoor misbruikt wordt.
Ik vind het best.
Als verstandig argumenteren tegen wat ik helder gesteld heb, niet mogelijk blijkt en mijn oponenten zich verlagen tot gedrag als kronkelende wormen, door de discussie te gaan vervalsen, blijkt hun achteloosheid en de frustratie daarover. Het eindeloos herhalen dat ik geen argumente gebruik en geen documentatie of bewijs verschaf, is ook zoiets.
Het is overduidelijk anders en het gebrek aan argumentatie is zichtbaar in jouw postings.
En waar dient het voor? Uiteindelijk moeten mijn opponenten verklaren hoe de meervoudige opstanding uit de dood in zijn werk is gegaan en ja, dat is lastig hè?
Dus wordt getracht de discusie te verstoren door alles door mekaar te gooien en vervolgens de discussie te vervalsen en als dat nog niet helpt, dan wordt het zo gemeen mogelijk beledigen uit de kast gehaald.
En dit alles om de waarheid te verdedigen of boven water te krijgen?
Dat moet dus beter kunnen als daar grond voor is.
Er is geen grond voor de aanname dat de verdachte moslims in die vliegtuigen gezeten hebben.
Dat is mijn eerste stelling en die staat nog steeds als een huis.
Er is geen grond voor de aanname dat Al Qaeda c.q. Osama bin Laden iets met 9/11 temaken hebben.
Ook deze stelling staat nog, omdat de Amerikaanse overheid dat ook zo ziet. Dat heeft dus niets te maken met ontkenning van die aanslagen. Ook heb ik nog geen enkele andere groep of instantie voor deze aanslagen verantwoordelijk gesteld. Het gaat eerst om goed kijken wat we kunnen waarnemen en de mogelijkeden tegen de onmogelijkheden afzetten, tot het beeld van de waarheid opdoemt uit de mist der verwarring, zonder speculaties of vooroordelen, zonder loze suggesties of wilde fantasie, opdoemt en beter ingevuld kan worden, mogelijk zelfs met het antwoord op de ultieme vraag: Wie deed het?
Een theorie, die het noodzakelijk maakt, dat ik diverse opstandingen uit de dood als essentieel deel van de waarheid moet accepteren, deugt sowieso niet.
Neem een voorbeeld aan Sararje, die tenminste argumenteert.

En nee, ik heb niets tegen Duitsers.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Het is mij nu wel duidelijk dat er met jou niet gediscussieerd kan worden en dat je rijp bent voor de babbelbox samen met de andere dorpsgekken.
Pointer schreef: tot het beeld van de waarheid opdoemt uit de mist der verwarring.
Tot dan.
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Plons schreef:Het is mij nu wel duidelijk dat er met jou niet gediscussieerd kan worden en dat je rijp bent voor de babbelbox samen met de andere dorpsgekken.
Pointer schreef: tot het beeld van de waarheid opdoemt uit de mist der verwarring.
Tot dan.
Sorry, maar of je het nu eens bent met Pointer of niet, hij discussieert wel zeker, en geeft ook argumenten. Ik denk dat het zinnig is om dan met tegenargumenten te komen inplaats van ad hominems die voegen namelijk niets toe aan een discussie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Beste Kitty, het is niet zinnig om bij Pointer met tegenargumenten te komen zoals voorgaande pagina's ons leert. Pointer komt niet met argumenten maar suggesties en hij beantwoord zeer selectief.
Pointer
Forum fan

Bericht door Pointer »

Atli schreef:Beste Wahlers, de beste methode om iemand to de grond toe vernietigen is roddel en laster. En wat je ook verzint voor roddel en laster, uiteindelijk krijg je iemand door de knieën. Eén sterk wapen terug; Roddel en laster negeren.

Precies zo met dit soort waanzinnige complot theoriën, wat kan je hier tegen in brengen behalve hoon? :wink:
Jouw eerste bijdrage is deze: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2445#92445
En die staat op de eerste pagina. Meer argumenten had je toch niet?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ach arme dwalende pointer, we (een aanzienljike groep) wachten nog steeds op bijdragen en je hebt nu ruimte genoeg op deze server gekrgen lijkt mij. Misschien dat u met uw persoonlijke hobby het best naar de "Babbelbox" kan vertrekken.....

u verwijst naar pagina één, van de inmiddels 23 pagina's. Dat geeft weer eens aan hoe jij argumentatie opbouwt, suggestief niet rekening houden met de harde feiten en getallen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Kitty schreef: hij discussieert wel zeker, en geeft ook argumenten. Ik denk dat het zinnig is om dan met tegenargumenten te komen inplaats
hij heeft nog een batterij openstaande vragen te beantwoorden van oa wahlers. zelfs lettergrootte 24 is onvoldoende om een antwoord te krijgen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Pointer schreef:
Sararje schreef:Osama heeft dit zelf toegegeven, hoeveel meer bewijs wil je nog hebben? (zie mijn linkje)
Ik heb jouw linkjes allebei gevolgd, slechts een klein stukje van de video bekeken, maar die kende ik al en de hele teklst gelezen. Afgezien van de dubbelzinnigheden in de tekst, ziet de Amerikaanse overheid en Justitie toch geen aanleiding om ObL te verdenken van betrokkeheid. Ik ook niet. Al Jazeera heeft ook Engelstalige uitzendingen of soms Engelse ondertiteling en dan zie je wat de Arabische retoriek betekent. Engels sprekend zeggen deze volksmenners heel andere dingen en vaak het tegenovergestelde.
Als leider van Al queda is hij wel hoofdverdachte no. 1 bovendien wordt hij ook voor een flink aantal andere zaken gezocht. Bovendien, ik zou nog maar evend e volgende linkjes goed leen:
http://www.cbc.ca/world/story/2004/10/2 ... 41029.html
http://timesofindia.indiatimes.com/arti ... 550477.cms
"I am the man responsible for the recruitment of the 19 people who carried out the attacks, and I did not assign any task to Moussaoui,"
Ik weet nietb waar je heen wilt met je betoog, maar Osama geeft het zelf toe in zjin toespraken dat hij een verantwoordelijkheid heeft. Dat lijkt mij genoeg bewijs. Dat jij het dubbelzinnig oid vindt, ligt denk ik bij jou.m Ik zie de dubbelzinnigheid niet.
Sararje schreef:Verklaar je explicitet nader in punt 1, mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat iemand, dus ook een moslim, opstaat uit de dood.
Na 9/11 hebben zes van de verdachte moslims zich bij de autoriteiten gemeld, om aan te tonen, dat ze gezond en in leven zijn. Die zijn ook op tv geweest, zelfs op de westerse. Verder heeft Mo Atta telefonisch contact gehad met zijn familie en zijjn er nog twee, waarvan getuigen beweren hen gesproken te hebben. In totaal dus 9 van de 19 en eentje was al maanden voor 9/11 gestorven en begraven, waar hij nu nog ligt en om mee te doen, moest die dooie dus van tevoren al uit de dood opstaan en daarna weer rustig onder de grond gaan liggen.
Ik vind dit veelvoudig opstaan uit de dood, niet onwaarschijnlijk, maar volslagen onmogelijk. De FBI heeft de blog-discussie hierover bij BBC-News gesmoord, door een bericht te sturen, dat ze blijven bij hun oorspronkelijke lijst van verdachten, maar de BBC heeft zelf opnamen van enkele van deze mannen gemaakt en hun identiteit en curriculum gecheckt. Je begrijpt natuurlijk wel, dat ze niet allemaal boven water kunnen komen, want sommige hebben, los van en buiten 9/11, wat aan betrokkenheid bij terrorisme op hun kerfstok, waarvoor ze worden gezocht. Met Bin Laden is dat niet anders.
Maar is zelfs één opstanding uit de dood al niet genoeg?
We hebben er dus zes met hard bewijs, dat deze mannen in leven zijn.
How far can you go?
P.M. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3222#93222
De lijst met 19 kapers en hun vliegtuigjes:
United Airlines Flight 175: Marwan al-Shehhi (from the United Arab Emirates), Fayez Banihammad (from the United Arab Emirates), Mohand al-Shehri (Saudi Arabian), Hamza al-Ghamdi (Saudi Arabian), Ahmed al-Ghamdi (Saudi Arabian). They were the only people with Arabic names on the flight.

American Airlines Flight 11: Mohamed Atta al Sayed (Egyptian), Waleed al-Shehri (Saudi Arabian), Wail al-Shehri (Saudi Arabian), Abdulaziz al-Omari (Saudi Arabian), Satam al-Suqami (Saudi Arabian). There was only one other passenger with an Arabic name who was ruled out as having any role.

United Airlines Flight 93: Ziad Jarrah (Lebanese), Ahmed al-Haznawi (Saudi Arabian), Ahmed al-Nami (Saudi Arabian), Saeed al-Ghamdi (Saudi Arabian). They were the only people with Arabic names on the flight.

American Airlines Flight 77: Hani Hanjour (Saudi Arabian), Khalid al-Mihdhar (Saudi Arabian), Majed Moqed (Saudi Arabian), Nawaf al-Hazmi (Saudi Arabian), Salem al-Hazmi (Saudi Arabian). There was one other passenger with an Arabic name who was ruled out as having any role.
http://en.wikipedia.org/wiki/Organizers ... 01_attacks
Even precies aangeven wie je bedoelt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kitty schreef:
Sorry, maar of je het nu eens bent met Pointer of niet, hij discussieert wel zeker,
Sorry, maar JIJ vindt dat hij discussieert.
en geeft ook argumenten.
Ja zo kan ik het ook.
Ik denk dat het zinnig is om dan met tegenargumenten te komen
Dat is moeilijk als je tegenargumenten niet voor vol, niet serieus of genegeerd worden.
inplaats van ad hominems die voegen namelijk niets toe aan een discussie.
Pointer's post staat vol van de ad hominems.
Pointer schreef:Zoals jij het nu voorstelt, geef je er een andere betekenis aan en ook dat is DISCUSSIEVERVALSING zoals ALLES wat bedoelt is
het effect is, dat op dit forum dan blijkt wie er vuile truukjes uithaalt
mijn oponenten zich verlagen tot gedrag als KRONKELENDE WORMEN
Fuck met alles.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Pointer,

Je hebt het nog steeds niet goed begrepen!
Mijn commentaar is in rood tussengevoegd~:
Pointer schreef:
wahlers schreef: Pointer,
Je hebt nog steeds geen getal genoemd, cijfers dus, over hoeveel mensen er minimaal in het complot moet hebben gezeten om deze aanslag volgens één van jouw varianten van complottheoriën uit te voeren.
Dit is natuurlijk een zwakte bod! Zeker omdat jij van elk detail beweerd dat er een persoon achter zat dat het moet hebben uitgevoerd. Kun je niet tellen?
Maar goed!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3803#93803 Geen vermelding van de uitvoerders!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3805#93805 Geen vermelding van de uitvoerders!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 3809#93809 Geen vermelding van de uitvoerders!

Je hebt nog steeds niet aangegeven hoeveel er minimaal betrokken waren, dus verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van deze aanslag waren!
Ik vroeg niet hoeveel mensen er van op de hoogte zijn via krant, TV, radio, de tam tam trommel of andere media! Maar ik vroeg expliciet hoeveel er minimaal betrokken waren bij het complot!
Wat is er niet duidelijk aan deze vraag?

Probeer het eens opnieuw! En probeer dit keer antwoord te geven op de vraag!

wahlers schreef:Maar goed! kerncentrales dan! Om een nucleaire ramp te veroorzaken moet je precies de ronde koepel raken van de kerncentrale. En dan ook nog eens met maximale snelheid! Dit is een uitermate klein doel en dit zou voor een ervaren piloot al een hele opgave zijn om dit met maximale snelheid te raken. Met de minste stuurcorrectie zit je er met meer dan 900 km/u zo 10 meter naast. En 10 meter er naast betekent dat je op de koepel afketst en er blijven dan hooguit een paar krasjes over.
Het gaat hier niet om het schaalmodel maar om de échte centrales op Indian Point. Kijk, het schaapmodel kun je ook met een hamer stukslaan maar bij Indian Point maakt een afwijking van 10m niks uit en de centrales kunnen zo'n impasct niet doorstaan.
wahlers schreef:En de reden?

En de reden is dat de gewapende koepel van een westerse kerncentrale juist zo gebouwd is dat hij juist weerstand kan bieden tegen een directe botsing met een lijntoestel!
kletskoek! Het merendeel der Amerikaanse centrales is zeer kwetsbaar. Hoe kom jij aan deze informatie??? Bronnen graag!!!

image (=foto) verwijderd!

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_Poi ... nd_history
wahlers schreef:Conclusie!
Ik kap de quote hier af, want het wordt wat gênant. Wie het nog eens lezen wil, leest het origineel maar.
Maak eens een schatting van de diameter van de koepel in meters!
Reken dan eens uit hoeveel meter per seconde een vliegtuig vliegt!
900 km/u = 900 x 1000/3600 = 250 m/s!
Denk dan aan de grond efffecten (meer windscheer, lokale drukverschillen door obstakels, drukverschillen door omgevingstemperaturen water/land, enz...).
Neem dan nog in aanmerking dat ongetrainde terroristen met een éénmalige vliegervaring, onder stress, een gebouw van slechts enige tientallen meters in doorsnede onder deze omstandigheden moet raken!
En zie hier: De logische reden waarom dit geen geschikt doel is!

Maar dit is nog niet eens het complete verhaal!
Je hebt namelijk zelf het volgende citaat bijgevoegd!
Zie mijn punt gemarkeerd in
blauw!
New York metropolitan newspapers reported on September 11, that American Airlines Flight 11 flew almost exactly over the Indian Point Energy Center en route to and no more than eight minutes from the World Trade Center. Mohamed Atta (one of the 9/11 hijackers/plotters) had considered nuclear facilities for targeting in a terrorist attack.[10] Entergy says it is prepared for a terrorist attack, and demonstrated that a large airliner crash into the containment building would not cause reactor damage.[citation needed]
Former FEMA director James Lee Witt said that Indian Point's emergency plan does "not consider the possibilities of a terrorist-caused event," emphasizing that an evacuation in the event of an attack would be impossible given the area's congested roads and population density.[11] In 2003, Directors of the Federal Emergency Management Agency (FEMA) Michael D. Brown and Joe Allbaugh certified the plant for operation and approved the evacuation plan. FEMA recently re-approved the evacuation plan for Indian Point, although the environmental activist group Riverkeeper contends that local residents and first responders question its effectiveness. Riverkeeper has lobbied more than 400 politicians (including 11 members of Congress), 500 local businesses, and over 200 police officers, firefighters, bus drivers, school teachers, and hospital workers, to call for the plant's closure, criticizing, among other things, its allegedly unworkable emergency plan. On May 30th 2007, the Pilgrim Nuclear Generating Station in Plymouth, Mass., another plant owned and operated by the Entergy Corporation,
Alles volgend op de door mij in het blauw gemarkeerde tekst heeft betrekking op rampen zoals bijvoorbeeld het kerncentrale incident van "Three Mile Island", waar ik overigens al meer dan een tiental jaar het volledige rapport van heb!

Dus leg mij nu eens precies uit wat voor gênante opmerking ik eerder gemaakt zou hebben???

wahlers schreef:Mijn scenario is heel wat aannemelijker dan jouw scenario!
Het bevat bovendien NUL tegenstrijdigheden!
En het is uitvoerbaar met een minimum aantal personen!
Dit alles los van de vele, vele, vele, vele, vele bewijzen uit vele, vele, vele, vele, vele landen van vele, vele, vele, vele, vele verifieerbare bronnen dat het inderdaad zo gegaan is zoals hierboven geschetst.
O? :shock:

Gaarne toelichting op je nietszeggende "O" opmerking graag!

Het nu volgende citaat is "blishful and willful ignorance"!
Er wordt totaal voorbijgegaan aan het door jou zelf voorgaand vermeld citaat!
En er wordt totaal voorbijgegaan aan de niet te ontkennen voornoemde redenen!

Een laatste opmerking! De "dome" van een kerncentrale is juist rond omdat dit de meest stevige constructie is! Bovendien is de koepel van meervoudig gewapend beton! Juist om een directe botsing met een lijntoestel te kunnen doorstaan!
Het is "safety by design!"
En natuurlijk weet iedere serieuze zelfmoord terrorist die afwegingen moet maken dit!

8:39 a.m. American Airlines Flight 11 flies directly over the number one terrorist target in the United States, Indian Point nuclear power stations. Indian Point has 3 nuclear power stations (1 is offline and the other 2 have been online since 1973 and 1976), which are only 24 miles north of New York City.
If American Airlines Flight 11 hits Indian Point correctly in any of three different ways, they could have caused a meltdown and a release of vast amounts of radiation. There are also a cumulative 65 operating years worth of highly radioactive waste stored at Indian Point. Casualities could possibly be upwards of 20 million people prematurely dieing from radiation poisoning. The whole northeast corridor from New York City to Boston would instantly become a wasteland for thousands of years.
Why did American Airlines Flight 11 jeopardize their mission by flying another 7 plus minutes (when they could and should have been intercepted by the USAF) down the Hudson River to hit the WTC between the 94th and 98th floors where they ended up "only" killing less than 3,000 people when they could have hit their enemies’ number one target?
The mastermind behind these "terrorists" hijackers would have soon figured out their best and only shot against the strongest military foe in the world would have been to hit them first and hit them as hard as you can. Why didn't they hit Indian Point?
If the terrorists were targeting the WTC, don't you think they would have waited until around 11:00 when these buildings were full with 50,000 plus people? And of course, to cause the most deaths and destruction isn't it elementary to strike these buildings as low as possible, which would have been around the 25th to 30th floors?
So, why did this well planned "terrorist" attack kill only 3,000 people when they could have easily killed ten times that many? This reasoning also goes along with the Pentagon attack. Why was the Pentagon hit on the so-called "peaceful" west side which was mostly under construction as opposed to the command center east side of the Pentagon?
If one plane didn't do the job at Indian Point, two planes most definitely would have done the job. United Airlines Flight 175 flew very close to Indian Point; it was literally within a couple of minutes flying time.
http://www.attackonamerica.net/jetcould ... admits.htm

"To strike as low as possible" is een relatief begrip!
Op volle snelheid (en zeker in een duikvlucht) ben je binnen één seconde van 250 naar nul meter.
De twin towers waren 500 meter hoog! Dus 2 seconden hoog!
Maar de Twin towers waren niet 250 meter breed!
Ik zou me als terrorist ook eerder concentreren op de breedte dan op de hoogte!
En zeker als er nog vele andere gebouwen omheen staan die ook in de orde van 200 meter of hoger zijn!

En wat het Pentagon betreft!
Daar hebben we gemazzeld!
En zeker mijn twee collega's die zich toen in dat gebouw bevonden (waarvan één ook nog gewond was!).
Om nog maar even voorbij te gaan aan het feit dat het niet consequent is om geen enkele rancune te hebben om in een gebouw te boren (de Twin Towers) waarin zich (potentieel) 25.000 mensen, en dus slachtoffers, zich bevinden. Maar plotseling gewetenswroeging zou hebben bij een ander gebouw (het Pentagon).

wahlers schreef:Dan even een ander probleem!
Ik weet niet meer wie het gezegd heeft maar het was een uiterst scherpzinnige opmerking en vaststelling!
Beantwoord even de volgende observatie:
  • "Dus een geheime elite zocht een reden om het midden-oosten aan te vallen vanwege olie en andere politiek en/of financiële belangen! In elk van jouw scenario's is de overheid, en (volgens somige scenario's) zelfs Bush persoonlijk, bij betrokken! Deze elite was in staat om een enorme grootscheeps misdadig complot uit te voeren om het amerikaanse volk in een oorlog in het midden-oosten te lokken.
    Deze elite heeft ook beweerd dat er 'Weapons of Mass Destruction (WMD's) in Irak waren! Maar deze elite was niet in staat om zo iets eenvoudigs te doen als een biologische of chemisch laboratorium te droppen in Irak om hun groots opgezette misdadig complot kracht bij te zetten?"
Als er sprake is van een geheime elite, dan weet ik daar niets van, want ik behoor zelf niet tot een geheime elite. Wat is er geheim aan een elite, waarvan ik iets weet?
wahlers schreef:Jij kan nu niet anders dan ook toe te geven dat de bovenstaande paragraaf bevestigd dat elk van jouw complottheoriën die een grote betrokkenheid, scrupeloosheid en een 'bewezen' doorzettingsvermogen eisen van een machtige elite een onwaarschijnlijkheid heeft die de nul benaderd! En daarmee valt jouw hele complot theorie, elke variant daarvan, in duigen!
Een hoogst curieuze redenering en ervan uitgaande, dat de opstanding uit de dood van de verdachte moslims bewezen is en dermate alledaags, dat het eigenlijk geen gespreksonderwerp is, net als even een plasje doen. Waarom verzin je niet iets nieuws, iets anders dan een nieuw bijbelboek met wonderen, waar een verstandig mens niet in geloven kan?
wahlers schreef:...tenzij jij een verklaring en bewijs hebt die verklaard en bewijst waarom deze comploterende elite 'vergeten' is om op één of twee plaatsen even WMD's op Iraaks grondgebied te droppen!...Iets wat oneindig veel eenvoudiger is dan de uitermate complexe, en dus uiterst onwaarschijnlijke, complottheorie waarmee, volgens jou, de Twin Towers en het Pentagon mee aangevallen zijn...om nog maar te zwijgen over vlucht 93 (Shanksville).
Zoals ik hierboven gesteld heb, ben ik niet op de hoogte van geheime elites, maar als dat jouw interesse heeft, kan ik je als indleiding de volgende link aanbevelen van een elite die vroeger geheim was, maar waarover steeds meer in de openbaarheid gekomen is, met ledenlijsten en al.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skull_and_Bones

...En scientology is ook een duister en geheimzinng clubje!
...en ook vrijmetselaars
...en ook .......... (verder zelf in te vullen!)

Wat wil je hier mee zeggen?
Dat een besloten c.q. geheime vereniging met zijn "roots" op Yale hier achter zat?

Of noemde je deze willekeurige vereniging om maar willekeurig aan te geven dat er willekeurige geheime verenigingen zijn!?!

Of wil je hier mee insinueren dat dus de aanslag wel gedaan moet zijn door de één of andere willekeurige vereniging?

En als je dit insinueert dan heb je zeker de plicht om te vermelden hoeveel personen mninimaal betrokken zijn bij dit geheimzinnige complot!
En als je dit insinueert dan heb je ook de plicht om uit te leggen waarom er al zoveel bekend is over "Skull and Bones" en helemaal niets over jouw fantomische geheime organisatie!
P.s. Ja! Ook ik heb de film die hier op geïnspireerd was gezien! Maar ik heb ook de film "Close encounters of the third kind" gezien! Dit bewijst niet automatisch dat mensen door buitenaardse wezens ontvoerd worden!

Het gaat nu echter om de betrokkenheid van Al Qaeda c.q. Osama bin Laden.
Mijn stelling is, dat die er niets mee te maken heeft en daarin is Indian Point relevant en de omissie om vanuit een F16 een hele giffabiek in Irak te droppen iets minder, dacht ik.
Over flight UA93 - een Boeing 757-222 - kom ik nog uitgebreid aan het woord als dat aan de orde is. Interessante kwestie! Stay tuned!
Ik moet langzamerhand vaststellen dat je de vragen vaak niet beantwoord,
dat je veel insinueert,
dat je bewezen feiten naast je neer legt,
dat je zelf nooit met bewezen feiten komt,
en nu ook jezelf tegenspreekt! Met name aangaande kerncentrales!

Mijn verhaal was wel degelijk juist!
De koepel van een kerncentrale is klein om te raken, grondeffecten maken het ook nog eens moeilijk om het bewust te raken, het helpt al evenmin als je een slechte piloot bent -- wat je per definitie bent als je voor de eerste en enige keer plaats neemt in de cockpit van een boeing! -- en de koepel van een kerncentrale is wel degelijk van gewapend beton en impact proof!

M.a.w. Ik heb geen enkele uitspraak gedaan waarvoor ik me zou moeten schamen. Het feit dat je mij probeert te kleineren en mijn relevante opmerking onbeantwoord wegwuift zegt alleen maar iets over jouw eigen onvermogen en jouw aannames gebaseerd op onwetendheid en jouw kritiekloze houding aangaande al die complottheorie websites. Wees eens wat kritischer! Bel bijvoorbeeld eens naar een Nederlandse kerncentrale en vraag ze eens waarom de koepel rond is (Nb. ik weet het! Een tautologie! Een koepel is immers altijd rond!).
Dus nogmaals! Wees eens wat kritischer!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Pointer schreef:Open kwesties in de discussie tot nu toe zijn dus:

1. Opstanding uit de dood van de verdachte moslims
Die kwestie kunnen we dan sluiten.

De journalisten van Der Spiegel hebben nl. reeds in 2003 een en ander nagetrokken. Het blijkt om persoonsverwisselingen te gaan. Mensen met dezelfde namen (zoals wij meerdere mensen hebben die Jan Smit of Joop Bakker heten); mensen met gelijkluidende namen (Walid al-Shari vs. Walid al Shri) etc. De BBC heeft geen tapes, maar baseert zich op krantenberichten uit Saoudi Arabië die daar zelf allang afgedaan zijn als weinig om het lijf hebbend. Ook de betreffende hoofdredacteur van de BBC geeft toe dat het om naamsverwarring ging.
Der Spiegel schreef:THE ZOMBIE TERRORISTS

The manner in which banal circumstances mutate into shadowy mysteries under such conditions is evident in an odd story that caused Mzoudi's attorney Rosenthal to engage in some speculation in court: the news that at least six of the alleged hijackers were supposedly alive and their voices were being broadcast live through various media outlets several days after the attacks.

On September 12th, a seventh man supposedly contacted his father. His name was Mohammed Atta. Atta Senior, a Cairo attorney, hasn't heard anything from his son since then, and is convinced that he has been murdered by US killers. Whether or not it includes Atta, to self-proclaimed alternative investigators the zombie terrorist theory serves as key evidence of shady machinations on the part of US authorities.

"This," say Bröckers and his co-author Andreas Hauß in what the blurb on the jacket calls a "meticulously" researched book, "has ... far-reaching consequences for the entire case, because it makes it entirely unclear as to who actually piloted the aircraft."

Just how shaky this line of argumentation is becomes evident in a statement just three lines farther down the page. "We," write the authors, "did not contact and personally interview them, nor have they been interviewed by anyone else recently." The authors continue to state that it is quite possible that the undead are now in fact dead. In the authors' opinions, if these men are alive, it must be perfectly understandable that someone who "is being accused of several thousand acts of murder" is likely to be in hiding "and unavailable for interviews."

Bröckers and Hauß spend fifteen pages making their version of a tale of suicide assassins seem plausible. Bülow does the same thing in five pages. However, a few telephone calls are all it takes to destroy their zombie theories. What these investigative journalists should have done was to spend a little time listening to those whom they cite as "reputable" sources for their arguments. Take the BBC, for example, which did in fact report, on September 23, 2001, that some of the alleged terrorists were alive and healthy and had protested their being named as assassins.

But there is one wrinkle. The BBC journalist responsible for the story only recalls this supposed sensation after having been told the date on which the story aired. "No, we did not have any videotape or photographs of the individuals in question at that time," he says, and tells us that the report was based on articles in Arab newspapers, such as the Arab News, an English-language Saudi newspaper.

The operator at the call center has the number for the Arab News on speed dial. We make a call to Jeddah, Saudi Arabia. A few seconds later, Managing Editor John Bradley is on the line. When we tell Bradley our story, he snorts and says: "That's ridiculous! People here stopped talking about that a long time ago."

Bradley tells us that at the time his reporters did not speak directly with the so-called "survivors," but instead combined reports from other Arab papers. These reports, says Bradley, appeared at a time when the only public information about the attackers was a list of names that had been published by the FBI on September 14th. The FBI did not release photographs until four days after the cited reports, on September 27th.

The photographs quickly resolved the nonsense about surviving terrorists. According to Bradley, "all of this is attributable to the chaos that prevailed during the first few days following the attack. What we're dealing with are coincidentally identical names." In Saudi Arabia, says Bradley, the names of two of the allegedly surviving attackers, Said al-Ghamdi and Walid al-Shari, are "as common as John Smith in the United States or Great Britain."

The final explanation is provided by the newspaper Asharq Al-Awsat, one of the sources of Arab News, which in turn serves as a source to the BBC. Mohammed Samman is the name of the reporter who interviewed a man named Said al-Ghamdi in Tunis, only to find that al-Ghamdi was quite horrified to discover his name on the FBI list of assassins.

Samman remembers his big story well. "That was a wonderful story," he says. And that's all it was. It had nothing to do with the version made up of Bröckers' and Bülow's combined fantasies.

"The problem," says Samman, "was that after the first FBI list had been published, CNN released a photo of the pilot Said al-Ghamdi that had been obtained from the files of those Saudi pilots who had at some point received official flight training in the United States."

After Samman's story was reported by the news agencies, he was contacted by CNN. "I gave them Ghamdi's telephone number. The CNN people talked to the pilot and apologized profusely. The whole thing was quite obviously a mix-up. The Ghamdi family is one of the largest families in Saudi Arabia, and there are thousands of men named Said al-Ghamdi."

When we ask Samman to take another look at the FBI's list of photographs, he is more than happy to oblige, and tells us: "The Ghamdi on the photo is not the pilot with whom I spoke."

The investigative journalists should have been able to figure out just how obvious the solution to this puzzle was. They all write that a man named Abd al-Asis al-Umari had been named as a perpetrator by the FBI, and that there are apparently many individuals with this name. Bröckers and Hauß even noticed that the FBI had initially released an incorrect first name to the press. All of this certainly suggests that there was a mix-up, but it's also something that the conspiracy theorists apparently did not consider plausible.

In the case of the supposedly surviving terrorist Walid al-Shari, the truth is even more obvious. At least Bülow had the opportunity to avoid making this mistake. In his book, he writes that the alleged assassin Shari "lives in Casablanca and works as a pilot, according to information provided by the airline Royal Air Maroc."

If Bülow had inquired with the airline, he would have discovered that the name of the pilot who lives in Casablanca is Walid al-Shri and not, like that of the assassin, Walid al-Shari. This minor detail makes a big difference, namely the difference between a dead terrorist and a living innocent man. But to conspiracy theorists, discovering the truth is like solving a crossword puzzle for children: What's a four-letter word for a domesticated animal? Hrse.

Whatever doesn't fit is made to fit. And whatever fits is included without scrutiny. "The uncritical acceptance of any argument that suggests a conspiracy" is one of the cornerstones of all conspiracy theories, writes conservative US historian Daniel Pipes. "The conspiracy theorist starts with the conclusion and then looks for reasons to rule everything out that doesn't fit." If you happen to be holding a hammer, you're probably more likely to see nails everywhere.

Charles Ward, a former assistant of the leading Kennedy murder conspiracy theorist, Jim Garrison, described the way this method works as follows: "Garrison drew a conclusion and then organized the facts. And when the facts didn't fit, he liked to say that they'd been changed by the CIA."
Net zoals met de telefoontjes waarvan Pointer zegt dat ze onmogelijk zijn, maar van welke ik heb uitgerekend dat er in 2004 alleen al in de US tenminste 2,475 miljoen moeten hebben plaatsgevonden, blijkt Pointer ook hier niet op de hoogte van de feiten.

Hij maakt daarbij gebruik van een typische samenzweringsdenkerstactiek: vasthouden aan gedateerde verhalen, ook als die verhalen al lang door nader onderzoek zijn ingehaald.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Pointer,

Op z'n engels:

Watch, look and understand!!!
http://youtube.com/watch?v=0iyCPDHplq8

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie