Misschien als deze jongelui een paar jaartjes ouder zijn en wat meer over het leven gaan nadenken, dan heeft het misschien wel zin.
ik HOOP het van harte , zeker voor iedereen die daar
Later verder moet mee samenleven ....en misschien blijft er dan ook
later nog iets overeind
om verder vrij over te diskussieren ?
(Wat niet wil zeggen dat ik hier (op dit forum ) wil aan politieke opruiing doen
of het alweer will "beter " weten ... )
Immers
Sommigen, onder die ( "opgefokte' en deels economisch-maatschappelijk-cultureel gefrusteerde )
haantjes schijnen liever na te denken over een gereserveerd plaatsje in het macho- "hiernamaals" dan over het " leven " ....
Het gaat hier ( minstens gedeeltelijk en naast de " normale" puber- frustaties ) over een ( memetisch ingevoerde ) macho -
doodscultus net zoals bestond bij de
hitlerjugend .en de
Gestapo ...
Hoop ?
Het is eveneens
geen clubje
ongeorganiseerd ongeregeld , maar wel degelijk een reservoir waaruit fundies rekruteren .... Vraag het maar eens aan de
zusters van deze broeders , die nu gelukkig in
Frankrijk ( Fadela AMARA " ni putes, ni esclaves " , ) ___en ik dacht ook in Nederland en nu ook in Brussel
(Malika Saissi"
veel van de problemen binnen de moslimgemeenschappen kunnen via de vrouwen worden opgelost ") ___begonnen zijn " rechten op normaal en vrij leven " op te eisen , ook voor moslima's ....
Hypocrisie op zijn best
En vraag eens aan artsen en ziekenhuispersoneel wat voor de "islam"( ik bedoel dus niet de " geleerde" theologie van de elite of zo , maar de
populaire en courante volkse versies van deze godsdienst(en ) ) ,
wetenschap ( in dit geval geneeskunde en niet het forum in kwestie , of course )
betekent voor vrouwen : Reconstruktie van" maagdenvliezen " en "attersten van maagdelijkheid " en de eis dat moslima worden behandeld en onderzocht door " vrouwelijke" artsen en personeel
Dr. Vanougsttraete :
" Verandering kan alleen van henzelf komen ...
Ik verwijs naar Frankrijk en Nederland waar ( enkele ) moslima's zelf op de barikaden zijn gaan staan ;
Waar blijven echter de rest van de moslimvrouwen die uit verontwaardiging een beweging op starten ? "
Verder
Dat men met zeer goede argumenten moet afkomen onderschrijf ik zonder meer ....
Dat men zichzelf diskrediteerd door schuttingstaal en agressie ten toon te spreiden is ook juist ...
.
Maar hoffelijkheid kan geen excuus om domme argumenten of nep argumenten of
machtsargumenten zomaar onbeantwoord te laten ... Of zomaar te aanvaarden dat " hoffelijk gepresenteerde "en goede argumenten worden gecensureerd en/of bedolven onder machtsargumenten ...
Op zijn minst moet men toch dit aan de kaak stellen
" De godsdiensten spelen het keihard , maar willen zelf met fluwelen handschoentjes aangepakt worden ( Salman Rushdie )" geldt ook hier ....
en
dat zie je ook erg duidelijk op
dat forum ....
Dat zijn NIET alleen maar "jongelui "
Bovendien ;
ik zou ze niet graag allemaal ten eten geven , al die "volwassenen " ( ook bij ons ) die
slechts de mentale capaciteiten en het intellect hebben van 14-jarigen ...
Overigens ben ik wel akkoord dat dit "
islam /wetenschap" forum geen aandacht waard is om een serieuse diskussie te voeren en deze gasten een supplementaire propaganda-preekstoel te verschaffen ; wat niet belet dat ik ook blijf meelezen ; niet om de inhoud :
maar om de gelegenheid die hier wordt geboden om de mentaliteit van deze "gasten " te bestuderen ...
Net zoals ik creationisten en Christelijke fundie fora , regelmatig bezoek ; waar ook
( veelal ) zulke " 14-jarigen (? )" mind-sets , heersen ...
En het is nogal evident dat je , je onderzoeksobjekten ook
beter begint te begrijpen als je ze ook
sympathiek begint te vinden ...
Begrip is echter [
geen excuus vormen ]om het "ffoute" of het onverantwoorde[ en [ onaanvaardbare , aan de kaak te stellen
Het feit dat ( zuid) afrikaanse aids lijders
geloven dat het verkrachten van maagdelijke babies hun ziekte kan genezen , is geen excuus om dat te tolereren ___ maar het verschilt in wezen niet van de gedachte dat het martelaarschap en het vermoorden van tegenstanders van uw doctrine , je zeker een plaats in het paradijs zal opleveren ...
Het foute is echter geen excuus om ze meteen te laten vallen ...
en niet te proberen ze op de een of andere manier wakker te schudden ... ook al moet dat met
shock-therapie ....
In de ontwikkeling tot "menselijkheid " heeft men meer aan dit soort laatste pogingen dan aan de doctrine van het negeren ...
Immers
"zachte heelmeesters , maken stinkende wonden "
( Niet dat ik de pretentie heb een "oplossing" te hebben , of een "goede" heelmeester weet voor deze problematiek )
Groet