Het martelaarschap
Moderator: Moderators
Het martelaarschap
Ondertiteling in het frans, wat ik nauwelijks begrijp, maar zelfs dan wordt ik er behoorlijk ziek van.
Link: http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... hp?t=10130
Stelling:
De Palestijnen zijn in hoge mate verantwoordelijk voor hun eigen situatie en in hoge mate verantwoordelijk voor het geweld en in hoge mate de aanstichters van geweld. Dit alles duidelijk gebaseerd op de doodscultuur genaamd Islam.
MvG, Wim Ahlers.
Stelling:
De Palestijnen zijn in hoge mate verantwoordelijk voor hun eigen situatie en in hoge mate verantwoordelijk voor het geweld en in hoge mate de aanstichters van geweld. Dit alles duidelijk gebaseerd op de doodscultuur genaamd Islam.
MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
- MOODY BLUE
- Diehard
Ben dit niet helemaal met je eens.
De opeenvolgende Israelische regeringen hebben ook veel (al dan niet moedwillige) fouten gemaakt.
Alle vredesverdragen die totnutoe aangeboden werden aan de PA waren dusdanig dat van stichting van een levensvatbare Palestijnse staat geen sprake kon zijn.
Die Palestijnse staat zoals het was opgenomen in het tweestaten plan van de VN met achterliggende resolutie van de VN, had geen levensvatbaarheid, daar het op de kaart her en der doorkruist zou worden door Israelische "vrijwegen" met checkpoints.
Zie kaart:
http://www.passia.org/palestine_facts/M ... david.html
De opeenvolgende Israelische regeringen hebben ook veel (al dan niet moedwillige) fouten gemaakt.
Alle vredesverdragen die totnutoe aangeboden werden aan de PA waren dusdanig dat van stichting van een levensvatbare Palestijnse staat geen sprake kon zijn.
Die Palestijnse staat zoals het was opgenomen in het tweestaten plan van de VN met achterliggende resolutie van de VN, had geen levensvatbaarheid, daar het op de kaart her en der doorkruist zou worden door Israelische "vrijwegen" met checkpoints.
Zie kaart:
http://www.passia.org/palestine_facts/M ... david.html

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
- MOODY BLUE
- Diehard
Re: Het martelaarschap
Vlak het joodse geloof dat er even schuldig aan is niet uit!wahlers schreef:Ondertiteling in het frans, wat ik nauwelijks begrijp, maar zelfs dan wordt ik er behoorlijk ziek van.
Stelling:
MvG, Wim Ahlers.
- Mahalingam
- Ervaren pen
Op school heb ik geleerd (vele jaren geleden) dat martelaren mensen waren die dood gemaakt werden door tegenstanders van hun geloof. (als ik me goed herinner hadden de Katholieken er veel van o.a. een stelletje in Gorcum)
Nu blijkt dat martelaren lieden zijn die dood gaan terwijl ze anderen om zeep helpen. Het is de omgekeerde wereld. Moderne NewSpeak.? Zoals:
ISLAM=PEACE
JIHAD=NICE
SHARIA=FREEDOM
Nu blijkt dat martelaren lieden zijn die dood gaan terwijl ze anderen om zeep helpen. Het is de omgekeerde wereld. Moderne NewSpeak.? Zoals:
ISLAM=PEACE
JIHAD=NICE
SHARIA=FREEDOM
- MOODY BLUE
- Diehard
- Mahalingam
- Ervaren pen
Zojuist kwam ik deze tekst tegen:
Some Palestinians prefer life in Israel
In East Jerusalem, residents say they would fight a handover to Abbas regime
MARK MACKINNON
October 16, 2007 at 4:52 AM EDT
JERUSALEM — After 40 years of living under Israeli occupation, two stints in Israeli prisons and a military checkpoint on the same road as his odds-and-ends shop, one would think Nabil Gheit would be happy to hear an Israeli prime minister contemplate handing over parts of East Jerusalem to Palestinian control.
But the mayor of Ras Hamis, a Palestinian neighbourhood on the eastern fringe of this divided city, says that he can’t think of a worse fate for him and his constituents than being handed over to the weak and ineffective Palestinian Authority right now.
“If there was a referendum here, no one would vote to join the Palestinian Authority,” Mr. Gheit said, smoking a water pipe as he whiled away the afternoon watching Lebanese music videos. “We will not accept it. There would be another intifada [uprising] to defend ourselves from the PA.”
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ ... 5/content/
Some Palestinians prefer life in Israel
In East Jerusalem, residents say they would fight a handover to Abbas regime
MARK MACKINNON
October 16, 2007 at 4:52 AM EDT
JERUSALEM — After 40 years of living under Israeli occupation, two stints in Israeli prisons and a military checkpoint on the same road as his odds-and-ends shop, one would think Nabil Gheit would be happy to hear an Israeli prime minister contemplate handing over parts of East Jerusalem to Palestinian control.
But the mayor of Ras Hamis, a Palestinian neighbourhood on the eastern fringe of this divided city, says that he can’t think of a worse fate for him and his constituents than being handed over to the weak and ineffective Palestinian Authority right now.
“If there was a referendum here, no one would vote to join the Palestinian Authority,” Mr. Gheit said, smoking a water pipe as he whiled away the afternoon watching Lebanese music videos. “We will not accept it. There would be another intifada [uprising] to defend ourselves from the PA.”
http://www.theglobeandmail.com/servlet/ ... 5/content/
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welke orthodoxe joden? Er zijn er zoveel!! Groeperingen dan wel te verstaan. Ik ken persoonlijk orthodoxe joden die voor een joods/israelische staat zijn!MOODY BLUE schreef:Leg eens uit wat het joodse geloof ermee te maken heeft? De orthodoxe joden zijn juist tegen "de joodse staat."[/url]Vlak het joodse geloof dat er even schuldig aan is niet uit!
Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Dat gelovige joden voor de staat Israel zijn en die dus erkennen heeft zo een geschiedenis van een immens treurige ironie. Voor de opkomst van het Derde Rijk ofwel nazi-Duitsland, werd de joodse gemeenschap door hun geestelijke voormannen verteld dat het zionisme een goddeloze en dus zondige nationalistische ideologie was. Als gelovige jood mocht je je daarom niet inlaten met het zionisme.lost and not found yet! schreef:Welke orthodoxe joden? Er zijn er zoveel!! Groeperingen dan wel te verstaan. Ik ken persoonlijk orthodoxe joden die voor een joods/israelische staat zijn!
Maar door de holocaust sloeg de opvatting bij die geestelijke voormannen radicaal om, beter gezegd; plotseling was er van alle theologische bezwaren geen sprake meer.
Bij de overredig grote meerderheid althans, er waren natuurlijk ook orthodoxe joden die tegen bleven.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
-
Theoloog
Goh, Wim. Vertel me dan eens: waarom zien wij dan hier geen kindertjes van twaalf die zichzelf opblazen? Waarom doen die Marokkaanse rotjochies, die de buurt verpesten, niet hetzelfde als die knulletjes in de Gazastrook?wahlers schreef:Ondertiteling in het frans, wat ik nauwelijks begrijp, maar zelfs dan wordt ik er behoorlijk ziek van.
Stelling:
MvG, Wim Ahlers.
Zal ik je meteen zeggen: omdat die Nederlandse knulletjes best een lekker leventje hier hebben, en niet getraumatiseerd zijn door continue militair geweld.
Wat betreft Israël...
Wat betreft Nederland (althans een deel van onze legermacht) in Afghanistan...
Wat heeft het één nu met het andere te maken?
Wel, in Afghanistan wordt door onze soldaten geschoten waarbij ook wel eens onschuldige slachtoffers vallen!
In Israël wordt wel eens door Israëlische soldaten geschoten waarbij ook wel eens onschuldige slachtoffers vallen.
In Afghanistan flipt er wel eens een soldaat die moord, martelt of verkracht.
In Israël flipt er wel eens een soldaat die moord, martelt of verkracht.
Nederlandse legerleiders of de politiek nemen wel eens verkeerde beslissingen.
Israëlische legerleiders of de politiek nemen wel eens verkeerde beslissingen.
Tot zo ver de overeenkomsten. Nu de verschillen.
Israël is voortdurend het slachtoffer van bewust moorddadige aanvallen met als doel om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken.
Israël wordt voordurend (vaak door honderden) raketten beschoten.
Tot zo ver Israël. Nu de omringende landen.
Israël viel de Libanon binnen waarbij (was het) enige honderden (burger?) slachtoffers vielen.
Palestina heeft onderlinge vetes waarbij een veelvoud van slachtoffers vallen maar daar kraait geen haan naar. En als je er al iets van hoort dan is er vaak ook nog het verwijt dat dit de schuld van Israël is.
Syrië is verantwoordelijk niet voor honderden, niet voor duizenden, maar tienduizenden slachtoffers. Maar dat is goed want het is een Moslimbroeder land en een vijand van Israël dus we praten nergens meer over.
De libanese overheid heeft een heel fundamenteel Islamitisch kamp uitgeroeeid, werkelijk aantal slachtoffers onbekend, maar dat wordt ook gedoogd, Maar oh, ach, en wee, als Israël exact hetzelfde gedaan zou hebben! Dan zou er wereldwijd weer moord en brand geschreeuwd zijn voor die arme (burger?) slachtoffers.
Een laatste aantal observaties...
Met alle militaire macht en middelen is Israël best in staat om meer militaire acties uit te voeren. Deze 'speelruimte' geeft Amerika Israël echt nog wel als Israël besluit dit te doen.
Maar ze doen het niet!
Sadat heeft vrede gesloten met Israël. Hij werd 'beloond' met vermoord te worden voor deze wanstallige vredesdaad. De tweede man van Al Qaida, volgens sommige de eerste man van Al Qaida (Al-Zawahri), heeft hierin nog een nadrukkelijke rol in gespeeld (Nb. als verzachtende omstandigheid dient wel vermeld te worden dat hij na zijn arrestatie ook afschuwelijk gemarteld is!).
Israël had er toen geen enkele problemen mee om heel de Sinaï terug te geven. Waar overigens over een groot gedeelte de Palestijnen eigenlijk recht op hebben!
En Israël is best bereid om dit weer te doen! Die wil hebben ze, zelfs onder moeilijke en vijandige omstandigheden, al getoond.
Al met al vind ik Israël behoorlijk terughoudend!
MvG, Wim Ahlers.
Wat betreft Nederland (althans een deel van onze legermacht) in Afghanistan...
Wat heeft het één nu met het andere te maken?
Wel, in Afghanistan wordt door onze soldaten geschoten waarbij ook wel eens onschuldige slachtoffers vallen!
In Israël wordt wel eens door Israëlische soldaten geschoten waarbij ook wel eens onschuldige slachtoffers vallen.
In Afghanistan flipt er wel eens een soldaat die moord, martelt of verkracht.
In Israël flipt er wel eens een soldaat die moord, martelt of verkracht.
Nederlandse legerleiders of de politiek nemen wel eens verkeerde beslissingen.
Israëlische legerleiders of de politiek nemen wel eens verkeerde beslissingen.
Tot zo ver de overeenkomsten. Nu de verschillen.
Israël is voortdurend het slachtoffer van bewust moorddadige aanvallen met als doel om zo veel mogelijk burgerslachtoffers te veroorzaken.
Israël wordt voordurend (vaak door honderden) raketten beschoten.
Tot zo ver Israël. Nu de omringende landen.
Israël viel de Libanon binnen waarbij (was het) enige honderden (burger?) slachtoffers vielen.
Palestina heeft onderlinge vetes waarbij een veelvoud van slachtoffers vallen maar daar kraait geen haan naar. En als je er al iets van hoort dan is er vaak ook nog het verwijt dat dit de schuld van Israël is.
Syrië is verantwoordelijk niet voor honderden, niet voor duizenden, maar tienduizenden slachtoffers. Maar dat is goed want het is een Moslimbroeder land en een vijand van Israël dus we praten nergens meer over.
De libanese overheid heeft een heel fundamenteel Islamitisch kamp uitgeroeeid, werkelijk aantal slachtoffers onbekend, maar dat wordt ook gedoogd, Maar oh, ach, en wee, als Israël exact hetzelfde gedaan zou hebben! Dan zou er wereldwijd weer moord en brand geschreeuwd zijn voor die arme (burger?) slachtoffers.
Een laatste aantal observaties...
Met alle militaire macht en middelen is Israël best in staat om meer militaire acties uit te voeren. Deze 'speelruimte' geeft Amerika Israël echt nog wel als Israël besluit dit te doen.
Maar ze doen het niet!
Sadat heeft vrede gesloten met Israël. Hij werd 'beloond' met vermoord te worden voor deze wanstallige vredesdaad. De tweede man van Al Qaida, volgens sommige de eerste man van Al Qaida (Al-Zawahri), heeft hierin nog een nadrukkelijke rol in gespeeld (Nb. als verzachtende omstandigheid dient wel vermeld te worden dat hij na zijn arrestatie ook afschuwelijk gemarteld is!).
Israël had er toen geen enkele problemen mee om heel de Sinaï terug te geven. Waar overigens over een groot gedeelte de Palestijnen eigenlijk recht op hebben!
En Israël is best bereid om dit weer te doen! Die wil hebben ze, zelfs onder moeilijke en vijandige omstandigheden, al getoond.
Al met al vind ik Israël behoorlijk terughoudend!
MvG, Wim Ahlers.
Waarom doen die getraumatiseerde Israëlische jeugd dit niet?Theoloog schreef:Goh, Wim. Vertel me dan eens: waarom zien wij dan hier geen kindertjes van twaalf die zichzelf opblazen? Waarom doen die Marokkaanse rotjochies, die de buurt verpesten, niet hetzelfde als die knulletjes in de Gazastrook?wahlers schreef:Ondertiteling in het frans, wat ik nauwelijks begrijp, maar zelfs dan wordt ik er behoorlijk ziek van.
Stelling:
MvG, Wim Ahlers.
Zal ik je meteen zeggen: omdat die Nederlandse knulletjes best een lekker leventje hier hebben, en niet getraumatiseerd zijn door continue militair geweld.
Waarom vinden er buiten Israël op andere plaatsen ook dit soort zelfmoord aanslagen plaats?
Er zijn nog veel meer getraumatiseerde, niet Moslim, gebieden in de wereld (Tibet wordt al jaren overheersd!).
En hoe vaak vallen de Israëliers eigenlijk aan? Dus over welk trauma hebben we het eigenlijk?
Maar het belangrijkste is nog wel het volgende:
Is dit 'trauma' een goede reden om peuters, kleuters, kinderen en tieners op te leiden tot een glorieuze martelaarsdood?
Werkelijk???
En over die Marokaanse jongeren? Is er niet een ernstige probleemwijk in Utrecht?
En zelfs op nog enige andere plaatsen?
Welk 'trauma' was er voor nodig om dagenlang auto's (of pogingen daar toe) in brand te steken.
Maar eigenlijk wil ik het hier niet over hebben. Ik wil geen zwarte piet toe spelen naar een specifieke allochtone groep waarvan 99,99% gewone Nederlanders zijn.
En als ze al -- hypothetisch! -- gewelddadig zijn dan vergoedelijkt het ene geweld het andere niet.
Dit nog maar los van het feit dat het binnen onze democratie -- en terecht! -- verboden is haat te prediken waardoor de beïnvloeding van kinderen al een stuk moeilijker is.
Geweld kan wel geweld uit lokken. En daar heb ik nog wel begrip voor!
Maar ik heb geen enkel begrip voor haat indoctrinatie van peuters, kleuters, kinderen en tieners. En nog minder voor het aan leren van kamikaze praktijken!
En daar gaat het mij om! En daar wordt ik misselijk van! Ik heb die haat, dat haatgevoel, persoonlijk ondervonden toen ik zelf in de Gaza strook was (in 1985). Juist van stenen gooiende kinderen! Kinderen die nu (voor een gedeelte) haatdragende volwassenen zijn.
MvG, Wim Ahlers.
Wacht even, tussen de Israeli's en de Palastijnen, wie kwamen er ook alweer van Europa naar het midden oosten om hun eigen staat te stichten? Wie heeft er een leger? Wie heeft de macht over electricity en water in de bezette gebieden? Wie heeft er chekpoints?wahlers schreef: Stelling:
MOODY BLUE schreef: Leg eens uit wat het joodse geloof ermee te maken heeft? De orthodoxe joden zijn juist tegen "de joodse staat."
Vele settlers zijn orthodox. En Google de volgende namen eens: Rabbi A.Y. Kook, Rabbi J.B. Soloveitchik, Rabbi Meir Kahane, Rabbi Y.Teichtel en u zult zien dat deze Rabbijnen, die een leiding gevende rol hadden in de Orthodoxe Joodse gemeenschap allemaal pro-Zionisme waren. Deze stroming in joodse politiek noemt men Religeus-Zionisme.
Er zijn ook Orthodoxe Joden die anti-zionisme zijn. Maar lang niet alle Orthodoxe Joden zijn anti.
Mwa! Ha! Ja. ik heb mijn zegje gedaan.
Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Wie werden verdreven uit Europa en de meeste Arabische staten, wie viel ook al weer op 15 mei 1948 de staat Israel aan? Wie had er toen de wapens gesteund door een grootmacht?Wacht even, tussen de Israeli's en de Palastijnen, wie kwamen er ook alweer van Europa naar het midden oosten om hun eigen staat te stichten? Wie heeft er een leger? Wie heeft de macht over electricity en water in de bezette gebieden? Wie heeft er chekpoints?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- micha (dui)
- Geregelde verschijning