Dat is het einde...
Moderator: Moderators
Dat is het einde...
Uit de Volkskrant 06.11.2007:
'God waarschuwt Bush een laatste keer’
ANP/AFP
JERUZALEM - De Verenigde Staten moeten de voor later dit jaar geplande Midden-Oostenconferentie afgelasten waar Israël mogelijk een deel van zijn Bijbels grondgebied moet afstaan; anders laat God de Amerikanen treffen door grote rampspoed.
Dit schrijft een groep ultranationalistische Israëlische rabbijnen in een petitie aan de Amerikaanse president George Bush. ‘De recente bosbranden in Californië moeten worden beschouwd als laatste waarschuwing’, aldus rabbijn Meir Druckman maandag op de Israëlische legerradio.
De rabbijnen rekenen de Palestijnse gebieden Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot het gebied dat de Joden volgens de Bijbel toekomt. ‘Het land Israël behoort toe aan het volk Israël. God straft iedereen die Israël wil dwingen zijn land op te geven’, aldus Druckman.
Volgens de rabbijn ‘lijdt het geen twijfel’ dat de overstromingen in New Orleans in 2005 Gods straf waren voor Amerikaanse druk op Israël om de Joodse nederzettingen in de Gazastrook op te geven.
Op de Midden-Oostenconferentie later dit jaar moet het vastgelopen vredesproces tussen Israëli's en Palestijnen nieuw leven worden ingeblazen. Druckman waarschuwt: ‘Wij schreven president Bush, een man die in de Bijbel gelooft, om hem te waarschuwen voor het verschrikkelijke gevaar waaraan hij zijn land blootstelt door uitte nodigen voor zo'n conferentie.’
Dat is het einde, dat doet de deur dicht
Daar zijn geen woorden voor
Ja, dat is tra-la-la-la-la-la-la
Ja, dat is tra-la-la-la-la!
Groeten.
Fons.
'God waarschuwt Bush een laatste keer’
ANP/AFP
JERUZALEM - De Verenigde Staten moeten de voor later dit jaar geplande Midden-Oostenconferentie afgelasten waar Israël mogelijk een deel van zijn Bijbels grondgebied moet afstaan; anders laat God de Amerikanen treffen door grote rampspoed.
Dit schrijft een groep ultranationalistische Israëlische rabbijnen in een petitie aan de Amerikaanse president George Bush. ‘De recente bosbranden in Californië moeten worden beschouwd als laatste waarschuwing’, aldus rabbijn Meir Druckman maandag op de Israëlische legerradio.
De rabbijnen rekenen de Palestijnse gebieden Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever tot het gebied dat de Joden volgens de Bijbel toekomt. ‘Het land Israël behoort toe aan het volk Israël. God straft iedereen die Israël wil dwingen zijn land op te geven’, aldus Druckman.
Volgens de rabbijn ‘lijdt het geen twijfel’ dat de overstromingen in New Orleans in 2005 Gods straf waren voor Amerikaanse druk op Israël om de Joodse nederzettingen in de Gazastrook op te geven.
Op de Midden-Oostenconferentie later dit jaar moet het vastgelopen vredesproces tussen Israëli's en Palestijnen nieuw leven worden ingeblazen. Druckman waarschuwt: ‘Wij schreven president Bush, een man die in de Bijbel gelooft, om hem te waarschuwen voor het verschrikkelijke gevaar waaraan hij zijn land blootstelt door uitte nodigen voor zo'n conferentie.’
Dat is het einde, dat doet de deur dicht
Daar zijn geen woorden voor
Ja, dat is tra-la-la-la-la-la-la
Ja, dat is tra-la-la-la-la!
Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Re: Dat is het einde...
Bij mij is het meer van: blablablablabla-bla-bla-blablabla...etc.FonsV schreef: Ja, dat is tra-la-la-la-la-la-la
Ja, dat is tra-la-la-la-la!.
Fuck met alles.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ach, als je in het jaar 2053 de Washington Post, (of noem maar een krant) openslaat staat er op pagina 3 of 5 in het midden: Het vredesproces in het Midden Oosten is weer begonnen. Ik maak me er niet meer druk over. Genoeg over gediscussieerd.
Vr. groet.
Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Wat een dwaasheid,
De woorden van deze Rabbijn(en) slaan nergens op, niet vanuit het oogpunt van de rede en niet vanuit vanuit de Joodse (Orthodoxe) traditie.
I. De tijd van de Profetie is voorbij,
Volgens de Talmoed (Avo.Zarah 10a) was er voor 1000 jaar profetie in het Joodse volk (van 1313 v.Chr tot 313 v.Chr) De laatste profeet was Malachi. Vanaf dat punt was er geen profetie meer in de wereld. Deze Rabbijnen zijn geen profeten volgens hun eigen traditie. Hoe kunnen deze Rabbijnen dan weten wat de Wil is van God? De Joodse-Bijbel leert “Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt God.” (Jesaja 55:8 ).
II. Rampen in de Joodse traditie,
In Mishneh Torah (Hil.Taanis) een van de Joodse wetsgeschriften wordt vermeld dat als er een catastrophe gebeurt, ieder persoon zich bewust moet zijn dat het God is die de draadjes in handen heeft. Sinds een persoon NIET kan weten waarom het gebeurd (mischien kan hij/zij met intresante ideen komen) kan men onmogelijk een absoluut oordeel fellen. En zeker niet drijgen met toekomstige rampen. Die persoon kan dus enkel en alleen zijn eigen leven beteren.
III. Rabbijnen,
Wat is een Rabbijn? De werkelijke positie van Rabbijn in de Bijbelse zin, bestaat niet meer. Het Sanhedrin /Hogegerechtshof viel in het Jaar 358. Wat dan is een Rabbijn vandaag de dag? Een Rabbijn is een wetsgeleerde persoon die door de gemeenschap wordt aangesteld om vragen te beandwoorden in de Hallacha (Joodse religeuze wet) “Dit is toegestaan, dat is niet toegestaan ect ect”. Een persoon die genoeg kennis heeft van de Joodse wet om zijn eigen vragen te beandwoorden, heeft geen Rabbijn nodig. Dan zijn er wat men Gedolim (Grootheden) noemt, dit zijn de Geestelijke leiders van het Joodse volk, deze personen zijn beroemd vanwegen hun Moraal gedrach en hun kennis van de Torah (vergelijk het met een Goeroe) maar ook hier heeft de indivudueele jood niet een wetterlijke verplichting om te luisteren naar deze Spritueele-Superhelden. Als men een Rabbijn accepteert als zijn/haar mentor of leider betekend dit niet dat men hem blind moet volgen, men diend allijd vragen te stellen (Dit is de Talmoedische-Logica).
IV. God,
Het Jodendom leert dat men tot God komt door het gebruiken van het verstand, de studie van de traditie en bovenal het volgen van de Torah. Rabbijnen zijn (uiteraard) gewoon mensen, als iemand ziet dat hun concluties zijn gebaceerd op verkeerde redenatie, dan heeft deze persoon de opdracht hun concluties te verwerpen.
Deze Rabbijnen, in dit artiekel, hebben geen poot om op te staan, ik verwerp hun colcluties. Niet alleen dat , ik vind hun “statements” aanstood gevend en provoking naar het Amerikaanse volk, een volk dat over duidelijk goedwillend is naar het Joodse volk.
Een groet,
Lex-Legis
De woorden van deze Rabbijn(en) slaan nergens op, niet vanuit het oogpunt van de rede en niet vanuit vanuit de Joodse (Orthodoxe) traditie.
I. De tijd van de Profetie is voorbij,
Volgens de Talmoed (Avo.Zarah 10a) was er voor 1000 jaar profetie in het Joodse volk (van 1313 v.Chr tot 313 v.Chr) De laatste profeet was Malachi. Vanaf dat punt was er geen profetie meer in de wereld. Deze Rabbijnen zijn geen profeten volgens hun eigen traditie. Hoe kunnen deze Rabbijnen dan weten wat de Wil is van God? De Joodse-Bijbel leert “Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt God.” (Jesaja 55:8 ).
II. Rampen in de Joodse traditie,
In Mishneh Torah (Hil.Taanis) een van de Joodse wetsgeschriften wordt vermeld dat als er een catastrophe gebeurt, ieder persoon zich bewust moet zijn dat het God is die de draadjes in handen heeft. Sinds een persoon NIET kan weten waarom het gebeurd (mischien kan hij/zij met intresante ideen komen) kan men onmogelijk een absoluut oordeel fellen. En zeker niet drijgen met toekomstige rampen. Die persoon kan dus enkel en alleen zijn eigen leven beteren.
III. Rabbijnen,
Wat is een Rabbijn? De werkelijke positie van Rabbijn in de Bijbelse zin, bestaat niet meer. Het Sanhedrin /Hogegerechtshof viel in het Jaar 358. Wat dan is een Rabbijn vandaag de dag? Een Rabbijn is een wetsgeleerde persoon die door de gemeenschap wordt aangesteld om vragen te beandwoorden in de Hallacha (Joodse religeuze wet) “Dit is toegestaan, dat is niet toegestaan ect ect”. Een persoon die genoeg kennis heeft van de Joodse wet om zijn eigen vragen te beandwoorden, heeft geen Rabbijn nodig. Dan zijn er wat men Gedolim (Grootheden) noemt, dit zijn de Geestelijke leiders van het Joodse volk, deze personen zijn beroemd vanwegen hun Moraal gedrach en hun kennis van de Torah (vergelijk het met een Goeroe) maar ook hier heeft de indivudueele jood niet een wetterlijke verplichting om te luisteren naar deze Spritueele-Superhelden. Als men een Rabbijn accepteert als zijn/haar mentor of leider betekend dit niet dat men hem blind moet volgen, men diend allijd vragen te stellen (Dit is de Talmoedische-Logica).
IV. God,
Het Jodendom leert dat men tot God komt door het gebruiken van het verstand, de studie van de traditie en bovenal het volgen van de Torah. Rabbijnen zijn (uiteraard) gewoon mensen, als iemand ziet dat hun concluties zijn gebaceerd op verkeerde redenatie, dan heeft deze persoon de opdracht hun concluties te verwerpen.
Deze Rabbijnen, in dit artiekel, hebben geen poot om op te staan, ik verwerp hun colcluties. Niet alleen dat , ik vind hun “statements” aanstood gevend en provoking naar het Amerikaanse volk, een volk dat over duidelijk goedwillend is naar het Joodse volk.
Een groet,
Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
De Gaza Strook en de Westbank zullen behoren tot de Ummah. Binnenkort zal héél Israël tot de Ummah behoren, net als Coptisch Egypte, Christelijk Libanon en de Yezidi en Mandaeïstishe gebieden van Irak: ze zullen allen tot de Ummah behoren.
Je kan er telkens weer onderuit proberen te kruipen, maar De Waarheid blijft De Waarheid.
Dat weten we hier.
Als het van jullie afhangt zal heel de wereld tot de Ummah behoren. Zo heeft Al-Lah het toch bevolen is het niet. (Tot de religie geheel aan Allah is?)
En tot zolang maar de schijnheilige uithangen in Dar Al-Harb en een hypocriet vredespact sluiten...
Als het van jullie afhangt zal heel de wereld tot de Ummah behoren. Zo heeft Al-Lah het toch bevolen is het niet. (Tot de religie geheel aan Allah is?)
En tot zolang maar de schijnheilige uithangen in Dar Al-Harb en een hypocriet vredespact sluiten...
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
De Ware Moslim tekent geen vredespact. De Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims. Daarom kiezen wij voor de strijd.
En ja, je zegt het zelf al, één dag zal de hele wereld toebehoren aan Allah inch'Allah.
En ja, je zegt het zelf al, één dag zal de hele wereld toebehoren aan Allah inch'Allah.
Je kan er telkens weer onderuit proberen te kruipen, maar De Waarheid blijft De Waarheid.
Hoe durf je zoiets te verkondigen?! Waar is de godsdienstvrijheid het grootst denk je? In Nederland/België of in Iran, Irak, Afghanistan,...??Ahmad schreef:DDe Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims.
Ja dat zien we:Daarom kiezen wij voor de strijd.
10-jarige blaast zichzelf op in Irak
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_65 ... egorieArt1
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
- MOODY BLUE
- Diehard
Wat is "de ware moslim"?Ahmad schreef:De Ware Moslim tekent geen vredespact. De Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims. Daarom kiezen wij voor de strijd.
Als het mohammedanisme vrede is zoals beweerd wordt horen vredesoverleggen en vredes akkoorden toch to geëigende tools van mohammedanen?!

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
MOODY; Ahmad is 'een ware moslim'. Mohammed sloot zelf ook contracten als hij militair gezien te zwak was, en hij verbrak ze onmiddelijk zonder waarschuwing zodra het moment gunstig was. Die 'contracten' stellen niets voor.MOODY BLUE schreef:Wat is "de ware moslim"?
Als het mohammedanisme vrede is zoals beweerd wordt horen vredesoverleggen en vredes akkoorden toch to geëigende tools van mohammedanen?!
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- collegavanerik
- Superposter
Lex-Legis schreef: De Joodse-Bijbel leert “Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt God.” (Jesaja 55:8 ).
Lewis Carroll schreef: Hartenkoningin tot Alice: "Alle wegen zijn mijn wegen!"
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Je kan er telkens weer onderuit proberen te kruipen, maar De Waarheid blijft infantiel, zo ongeveer op het niveau van een vijfjarige. .Ahmad schreef:De Ware Moslim tekent geen vredespact. De Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims. Daarom kiezen wij voor de strijd.
Born OK the first time
Het is een zijsprong, maar goed:MOODY BLUE schreef:Wat is "de ware moslim"?Ahmad schreef:De Ware Moslim tekent geen vredespact. De Moslim weet dat een niet-Moslim nooit respect zal hebben voor een vredespact met Moslims. Daarom kiezen wij voor de strijd.
Ik las vandaag nog een stukje op wikipedia over de No-true-scotsman-drogredenering:
Imagine Hamish McDonald, a Scotsman, sitting down with his Press and Journal and seeing an article about how the "Brighton Sex Maniac Strikes Again." Hamish is shocked and declares that "No Scotsman would do such a thing." The next day he sits down to read his Press and Journal again and this time finds an article about an Aberdeen man whose brutal actions make the Brighton sex maniac seem almost gentlemanly. This fact shows that Hamish was wrong in his opinion but is he going to admit this? Not likely. This time he says, "No true Scotsman would do such a thing."
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
En Ware Moslims verschillen niet veel van Ware Schotten, denk ik.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
- MOODY BLUE
- Diehard
Dat mag jij zo zien, gelukkig zijn er 15 miljoen die dat niet zo zien.Ahmad schreef:In die context bedoelde ik het niet, Eberfeld.
Ik bedoelde: waarom zou ik als Moslim niet in Nederland mogen wonen, waarom zou ik niet voor Pakistan of Iran kiezen?
Mijn antwoord was dus: ik zie Nederland net zoveel als een 'Moslimland' als Pakistan en Iran.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.