Agenten willen einde aan slappe aanpak

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Nou, hoor ik net toevallig een politieman bij Pauw en Witteman zeggen: wij zijn geen politiek stoffer en blik.
Nu nog durven zeggen wat het probleem is, en dan kunnen we beginnen met het aan te pakken.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ik snap niet zo goed wat de islam te maken heeft met de bedtijd van jongens.

Als islam de voornaamste factor is in deze, waarom hebben we dit soort problemen dan vooral met Noord-Afrikanen en niet met Turken?

Er zijn Marokkaanse vaders die door hun eigen zonen worden geslagen. Ook islam?

Islam vormt een deel van de problematiek (minderwaardigheidsgevoel compenseren door 'herrenwaan') maar verklaart lang niet alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef:
Die doen dat dus nooit meer
Weet ik niet. Als die methode zo goed zou werken dan zouden ze daar geen criminaliteit kennen, maar het is daar vaak nog erger dan hier (Bangkok, Rio, etc,,).
In dat soort landen heerst over het algemeen veel armoede, mensen die niet (of nauwelijks) iets te verliezen hebben, en dan kan het gebeuren dat ze toch het risico nemen om gepakt te worden, met alle gevolgen vandien.
Fuck met alles.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Theoloog schreef:En ten tweede, dat het goed mogelijk is dat de gelederen zich sluiten. Nu reeds hoor je Marokkanen zeggen dat de politie Bilal B. niet dood had mogen schieten. Die had op de benen moeten mikken. Bedenken dat dit nogal moeilijk is wanneer je meerdere malen met een mes bent gestoken, en de meneer in kwestie op je collega staat in te hakken, kan men zelf blijkbaar niet. Maar er is nog een kwalijker kant: men zou er waarschijnlijk anders over denken als het niet om een Marokkaan, maar om een Joegoslaaf, Antilliaan of autochtone Nederlander zou gaan.
Ik heb ook dergelijke geluiden gehoord idd. Heeft er ook mee te maken dat een deel van de moslims zichzelf ziet als superieur aan ons. Waarschijnlijk zal een deel het zelfs logisch vinden dat Bilal had moeten overleven desnoods ten koste van het leven van de agenten. Ik ben niet rouwig om zijn dood. Sterker nog ik denk dat de wereld een iets betere plek werd toen hij dood ging.

Maar goed dat even ter zijde. Er moet eens een flinke bezem worden gehaald door diverse probleemwijken. Geweld is niet mijn favoriete middel maar kan soms bijzonder goed helpen. Als knuffelen niet helpt doet een flink pak slaag soms wonderen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Ik snap niet zo goed wat de islam te maken heeft met de bedtijd van jongens.

Als islam de voornaamste factor is in deze, waarom hebben we dit soort problemen dan vooral met Noord-Afrikanen en niet met Turken?

Er zijn Marokkaanse vaders die door hun eigen zonen worden geslagen. Ook islam?

Islam vormt een deel van de problematiek (minderwaardigheidsgevoel compenseren door 'herrenwaan') maar verklaart lang niet alles.
De Islam heeft qua inhoud weinig uitstaande met het gedrag v. jongeren.
Maar wél als bedekkende banier voor het 'anders' zijn! (Wat door onze eigen autoriteiten zo gekoesterd werd (en wordt) onder de noemer 'eigen cultuur'!!)
Chauvinisme, elitairisme, eergevoel etc. vinden een onaantastbare deken onder die allesbedekkende islam.
Het 'Vogelaargedoe en gedachten' laat dat op een zacht vuurtje lieflijk koesteren, en het toenemende (gesubsidieerd!) aantal,...... laat deze jeugdigen in de waan dat ze het bij het rechte einde hebben, bovendien!!
Straks nemen ze de pvda over,.............en verwordt 'waan' in realiteit!
M.a.w.,..........Het 'meerdere' dat er aan de hand is, laat zich makkelijk benoemen (en heeft inderdaad weinig inhoudelijk met Islam van doen!)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Het probleem is, vermoed ik, dat wanneer je deze groep 'keihard aanpakt', er geen justitieel traject is om ze op te bergen (er worden nu reeds taakstraffen uitgedeeld aan gewelds- en zedendelinquenten vanwege capaciteitsproblemen).

En ten tweede, dat het goed mogelijk is dat de gelederen zich sluiten. Nu reeds hoor je Marokkanen zeggen dat de politie Bilal B. niet dood had mogen schieten. Die had op de benen moeten mikken. Bedenken dat dit nogal moeilijk is wanneer je meerdere malen met een mes bent gestoken, en de meneer in kwestie op je collega staat in te hakken, kan men zelf blijkbaar niet. Maar er is nog een kwalijker kant: men zou er waarschijnlijk anders over denken als het niet om een Marokkaan, maar om een Joegoslaaf, Antilliaan of autochtone Nederlander zou gaan.

Kennelijk is de loyaliteit aan de eigen groep dus sterker dan rationeel denken. Raakt de politie slaags met een groep Marokkaanse straatcriminelen, dan zal de omringende Marokkaanse bevolking in die wijk niet de kant van de politie kiezen, maar van die straatcriminelen. Daarmee kan een situatie ontstaan waarin de politie op voet van oorlog met hele wijken kan komen te staan.

Wil je dat vóór zijn, dan zul je dus de middelen moeten genereren voor draconische maatregelen, die er op televisie een stuk minder draconisch uit zien (je wilt dus veldslagen in Nederlandse steden voorkomen).
Ik wil die veldslagen NIET voorkomen, maar daarna opgelucht en GEZAMELIJK de puinhopen bekijken!
Dát verbroedert bij het gezamelijk weer opbouwen!.
Overigens denk ik dat het 'kiezen' voor eigen bloed (de crimineeltjes) wel mee zal vallen als een paar 'kiezers' met hoofdpijn worden afgevoerd.
De rest blijft binnenshuis (mopperend over de nieuwe aanpak)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
Sararje schreef:Kopje thee, iemand? (sorry, ik ben melig vandaag)
:lol: :lol: :lol:
Zolang jouw (en mijn) reaktie zó is, blijft Jobje theedrinken en met twee monden spreken! ('haha' laat ik dit keer nadrukkelijk achterwege!)
Overigens denk ik dat dat geboefte op den duur misschien wat moe wordt van al dat weggeren. (en de gestegen benzineprijs, verdomme)
Plaats reactie