De grote levensvraag

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Jessy schreef:Deadline
Je schrijven was een verademing. Er spreekt een vrije geest uit.
Jessy,

Fijn dat je mijn schrijven zo waardeert. Maar ik zal je alvast waarschuwen: vergis je echter niet! Ik ben het niet met je eens. Ik ben het wel degelijk eens met de inhoud van de reacties van enkele skeptische forumleden in dit topic. Alleen niet met de aanpak die zij kiezen (als tip aan de skeptici die het willen lezen: bij een minder indringende schrijfwijze komt de boodschap volgens mij beter over). Maar daarentegen vind ik ook dat jij moet oppassen met je manier van reageren (met name richting Rereformed), dat roept juist nog meer indringende reacties op. Maar goed wat mij betreft zijn dat alleen maar adviezen richting jou en bepaalde skeptici, meer niet.

Jessy schreef:Uiteraard hoeft niemand aan te nemen dat reïncarnatie een feit is, zou ook niet iets kunnen aannemen wat niet doen door mijn eigen verstand en bewustzijn als zodanig wordt beaamd.
Dit begrijp ik niet helemaal, zou je dat kunnen verduidelijken?
Jessy schreef:Wat zijn algemeen geldende regels. Hier in het westen was ooit de geldende regel dat de aarde plat was en meer van dit soort zaken. Alleen al door met open vizier naar de horizon te kijken zou men dit gegeven in twijfel hebben kunnen trekken. Echter dan kwam je voor de kerkelijke rechtbank en eindigde je op de brandstapel. Ik denk als rereformed in die tijd geleefd had dat de anderdenkende als hijzelf ook z’n einde in het vooruitzicht had. :lol: :lol: :lol:

Op dit moment wordt wel degelijk met open vizier naar ervaringen als reïncarnatie en bijvoorbeeld bijna dood ervaringen gekeken. De wetenschappelijke methode is wel degelijk zo onpartijdig dat dit middel een goed oordeel over het bewijs voor deze verschijnselen zou kunnen leveren. Op dit moment blijkt de balans echter uit te slaan in het nadeel van die verschijnselen. Kortom er is gewoon geen concreet bewijs. Dat betekent dan ook dat reïncarnatie niet gezien kan worden als algemeen geldende waarheid of als feit.

Wat natuurlijk niet meteen inhoudt dat bepaalde personen deze verschijnselen niet als feit of zekerheid kunnen ervaren. Maar daarbij dienen die personen zich er bewust van te zijn dat dit dan geen algemeen geldende feiten en zekerheden zijn. Ook dienen zij ervan doordrongen te zijn dat zij niet kunnen verlangen dat anderen inhoudelijk rekening gaan houden met, of respect gaan tonen voor die (persoonsgeboden) feiten en zekerheden. Daarnaast mogen die (persoonsgeboden) feiten en zekerheden wel degelijk in twijfel getrokken worden, ook daar moeten die personen, die een “afwijkende” visie hebben over feiten en zekerheden, rekening mee houden.
Jessy schreef:Ook ik vind het belangrijk dat men mensen niet het recht ontneemt die men voor zichzelf opeist. Niemand hoeft voor mij zijn zienswijze in te leveren. Doe ik ook niet als op grond van betere tegenargumenten betreffende mijn zienswijze.
Ik vind het sowieso niet belangrijk om iemand te overtuigen dat een andere levensvisie beter zou zijn. Dit is mijn doel niet. Ik zou graag willen dat de gemiddelde mens in Nederland wat rationeler nadenkt. In dat geval vind ik het wel belangrijk dat er bepaalde algemene feiten en zekerheden aanvaard worden. Als voorbeeld de evolutietheorie, het is best goed mogelijk voor gelovigen om dit combineren met het geloof in een god. Daarnaast is de evolutietheorie bewezen en het is belangrijk om bewezen feiten en zekerheden ook als zodanig te behandelen. Dit leert ons het bestaan beter te begrijpen.
Jessy schreef:Het is waar, omdat ik door ervaring de zienswijze heb verworven betreffende reïncarnatie als absoluut feit, kan niemand me van het tegendeel overtuigen.
En voor dat recht kom ik op. Net zo goed voor het recht van andersdenkende dan ikzelf.
Ik vind het geen probleem dat het voor jou een absoluut feit is, ik hoop echter niet dat je hiervoor in de maatschappij inhoudelijk respect gaat vragen. Daarmee bedoel ik dus dat je niet gaat verlangen dat jou er inhoudelijk rekening wordt gehouden met jouw absolute zekerheden en feiten, dat je dus niet verlangt dat het niet meer ter discussie mag staan of dat het een algemeen geldend feit of zekerheid zou moeten zijn. Daarnaast hoop ik dat je je in de maatschappij rationeel gedraagt en je niet laat leiden door bijvoorbeeld opdrachten die voortkomen uit jou absolute zekerheden en feiten.

Tot slot wil ik concluderen dat ik het feit dat jij bepaalde zekerheden en feiten als absoluut ervaart accepteer. Dit betekent echter niet dat die feiten of zekerheden ook absoluut zijn (tot nu toe wijst alles erop dat het geen feiten of zekerheden zijn, naar aanleiding van de onderzoeken die er tot nu toe naar gedaan zijn). Inhoudelijk heb ik dus geen respect voor jouw visie. Maar andersom verwacht ik dat dus ook niet voor mijn visie.
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
Jozef
Contacteer:

Bericht door Jozef »

Lieve Herman,

Heel diepzinnig en op zichzelf zo moeilijk te doorgronden wat u schrijft.

Gisteren was er een cardioloog bij Paul & Witteman die bewezen weet dat er bewust-zijn is zonder hersen activiteit.
Daaruit leidt hij uit af dat bewustzijn niet in het lichaam huist.

Wie is diegene die ervaart ? Wie is diegene die waar neemt wij hij/zij denkt, voelt, verlangd , verwacht ...

De hersenen zijn maar 1 van de instrumenten van het bewust-zijn... het voelen , het gewaar worden ook ... wie zijn wij dan en hoe zijn wij dan ?

De bijna dood ervaringen leert dat ons ook.

Een andere ervaring dan de bijna dood ervaring heeft mij geleerd dat het bewust-zijn en het deel uitmaken van het collectief bewust-zijn een te ervaren realiteit is.

Oudere wijsheden komen langszaam terug omdat de hudige religies zoals zij nu beoefent worden geen afdoende antwoorden meer bieden en zichzelf verliezen in "denken over" in plaats van "weten / ervaren ".

Van zodra de lichamelijke dood in de nabije toekomst vele miljoenen overgangen zal verwezenlijkt hebben komt er terug ruimte om te leven vanuit die oude wijsheden ... dan moeten mensen die het vrij-denken ontstegen hebben klaar staan om een nieuwe orde
te laten ontluiken. is het niet meer voor ons in deze entiteit dan is het voor onze kinderen.

Het wordt hoog tijd het onder-wijs te verrijken met (levens)wijsheid.
Daar het onderwijs dit niet zal doen ( zij zijn nauwelijk toe aan de competentie respect, beuwst opvoeden tot identiteit en zelf-bewust-zijn) moeten wij als ouders het voorleven en doorgeven aan onze kinderen.

Alleen de vraag : wie is diegene die ons lichaam , gevoelens, verlangens, verwachtingen en gedachten waarneemt - kan hiertoe volstaan ....

Methode tot "zelf-bevrijding" : (bevrijding van het zelf ?)
1. ga rechtop zitten op een stoel - of ontspannen op de grond liggen ...
2. kom volledig tot rust - zorg dat niemand je kan storen
3.neem de gewaarwordingen in/van je lichaam waar ( 3 tal minuten)
4.kijk naar je gevoelens ( 3 tal minuten)
5.kijk naar je gedachten zonder ze te beinvloeden( 3 tal minuten)
6.kijk naar je verlangens en verwachtingen ( 3 tal minuten)

Nuttige vragen voor je zelf en je kinderen
- kan je in wat je waarneemt de aspecten van je persoonlijkheid zien ?
- wie is dit deze waarnemer ? Kan je hem kennen ?
- wie / wat is je zelf - wat betekent dat voor (uw) identiteit ?
- is het zo iets als een centrum van puur bewust-zijn ?
- waar huist het dan ?
- heb je er controle over - of kan je er helemaal aan overgeven ?
- krijg je angst of ontken je de angst ?
- is er iets dat je vermijdt ?
- ben je in een leegte terecht te komen, een leegte zonder ik - wat gebeurt er met je ?
- heb je voor de antwoorden religie , filosofie, boeken, les, workshops, internet nodig ?

Wanneer je dit relatief lang beoefent, bijvoorbeeld dagelijks 2x een kwartier gedurende een maand dan verandert er wezenlijk iets in / met je
Je gaat dan met zekerheid voorbij de vrij-deniker - de vrijvoeler - etc....
"Vrij" en religie (verbondenheid) krijgt een hele andere dimensie.

Diegenen die hier meer mee willen doen, voor zichzelf en/of voor de kinderen kunnen mij emailen via deze website of via pzah@lycos.nl of http://www.mindinbalance.nl

Het is ieders natuurrecht de weg terug te vinden naar een open bewust-zijn.
Om je zo vrij te maken van zintuigelijke ervaringen die je binden aan lijden ; lijden zoals ("vrij")-denken.
Laatst gewijzigd door Jozef op 15 nov 2007 14:46, 13 keer totaal gewijzigd.
DUM VIVIMUS VIVAMUS
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Jesy's feiten zijn feitelijk geen feiten, maar ze gebruikt het woord om haar eigen overtuiging (in reincarnatie) aan te duiden....en ja dat schept verwarring.

En om elkaar goed te begrijpen gebruiken we woorden zodat de communicatie tussen twee (of meerdere) mensen soepel verlopen, maar doordat Jessy er een andere draai aan geeft (volgens haar zienswijze) loopt vaak de discussie in de soep. Want Jessy wilt dat haar "feit" geaccepteerd word door andere mensen of dat er rekening wordt gehouden met haar visie van haar woordje feit.

Verwarring alom, dus laten we a.u.b het woordje 'feit' gebruiken (om aan te duiden) waar het ook voor is bedoeld.
Fuck met alles.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Aan Deadline@'Vrijheid' is ten alle tijden gebonden aan de lichamelijke behoeften.
Een lichaam dat bij mensen de drager is van de gedachten en daardoor primair in leven gehouden moet worden met materie!
'Materie' die gebonden is in levensvormen die moeten sneuvelen om de menselijke levensvorm in stand te houden, leveren hun vrijheid (om te leven) in.
Dit zojuistgenoemde is een onontkoombaar basisprincipe dat met meer of minder succes door de diverse vormen van leven bij het wél of niét bestaan een rol speelt in de evolutie van begin tot einde ervan.
Ergens in die evolutie werden individuen bij elkaar gedreven door de behoefte aan bescherming van elkaar en werden de verschillende individuele vrijheden gesynchroniseerd tot 'kudde'- vrijheden.... waarvoor sommige individuele vrijheden geofferd voor moesten worden om de kudde in stand te kunnen houden.
Omdat we nog stééds hebben over het in standhouden van lichamen, zijn individuele vrijheden (tot handelen op dát vlak, dus!) aan de algemene kudderegels gebónden!
Individuele vrijheden, zoals 'gedachtenspinsels' die niét tot handelingen leiden, of tot handelingen waar de andere kuddedieren zónder last/schade van te ondervinden, schouderophalend aan voorbij kunnen lopen, kunnen derhalve vrijelijk worden toegepast door het individu (en zijn gelijken!).
Anders wordt dat wanneer dat schouderophalen over het 'gedachtengoed' van de ander dmv. regels en wetten 'beloond' wordt, die mijn vrijheden (die ik tot dán, als behorend tot mijn individuele terrein beschouwde) beknotten.
Dat kan bv. dmv. belastingmaatregels waarvan e.e.a. wordt gebruikt om religismen te promoten (kijk en luistergeld, subsidies voor hun verschillende verzamelhokken, enz. enz. (die term zegt 'iets' over mijn invalshoek) ipv verbetering van knelpunten in de infrastructuur te verhelpen!

Het maakt jouw stukje m.i. tot een fata morgana van goedwillende intenties(m.i.), helaas! Maar helpt bij het focussen op essenties! Bedankt daarvoor!
groet
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Dag Jozef. Welkom.
Jozef schreef: 1. ga rechtop zitten op een stoel - of ontspannen op de grond liggen ...
2. kom volledig tot rust - zorg dat niemand je kan storen
3.neem de gewaarwordingen in/van je lichaam waar
4.kijk naar je gevoelens
5.kijk naar je gedachten zonder ze te beinvloeden
6.kijk naar je verlangens en verwachtingen
7.sta stil bij wie deze apspecten van je persoonlijkheid waarneemt ...
Dit soort meditatietechnieken heb ik jarenlang beoefend. Het heeft mij niet overtuigd van het bestaan van een 'ziel' of 'geest' los van het lichaam.
Nuttige vragen voor je zelf en je kinderen
Wie is dit deze waarnemer ? Kan je hem kennen ?
Is het zo iets als een centrum van puur bewust-zijn ?
Waar huist het dan ?
Heb je er controle over - of kan je er helemaal aan overgeven ?
Krijg je angst of ontken je de angst ...
Iin een mogelijke leegte terecht te komen zonder ik wat gebeurt er met je ?
Waarom vind je dit nuttig Jozef?
Wanneer je dit lang beoefent dan verandert er wezenlijk iets in je en je gaat voorbij de vrij-deniker - de vrijvoeler - etc.... "vrij" krijgt een hele andere dimensie.
Zou je eens concreet willen uitleggen wat je hiermee bedoelt?
het is ieders natuurrecht de weg terug te vinden naar een open bewust-zijn om je vrij te maken van zintuigelijke ervaringen die je binden aan lijden zoals denken.
Ik ervaar het denken helemaal niet als lijden of iets wat daartoe leidt, en ik heb in al mijn omzwervingen in de wereld van de esoterie nog nooit iemand ontmoet die vrij is van zintuiglijke ervaringen en denken. Iedereen spreekt erover alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar niemand die het weet te verwerkelijken. Misschien ben jij één van de zeer weinigen, maar dat kan ik van hieruit niet beoordelen.

Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 15 nov 2007 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Jozef schreef:DUM VIVIMUS VIVAMUS.
Nice Onderschrift Jozef! Welkom op het Forum.

Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Lex-Legis schreef:

Lex-Legis
Deze 'rabbi'(van jouw onderschrift) behoorde tot de zéér weinigen, haha
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

fbs33 schreef:
Lex-Legis schreef:

Lex-Legis
Wat bedoel je? :D

Lex-Legis
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Had uit je eerste schrijven al begrepen dat je het niet eens met me bent.

Mijn verademing had eer ermee te maken, niet aan een analyse mijns persoon te worden onderworpen.
Jessy schreef:Uiteraard hoeft niemand aan te nemen dat reïncarnatie een feit is, zou ook niet iets kunnen aannemen wat niet doen door mijn eigen verstand en bewustzijn als zodanig wordt beaamd.

Mijn bewustzijn is datgene wat ik door vele levens heb verworven, het verstand is een onderdeel van mijn bewustzijn en in dit leven heb ik het verstand nodig om dingen concreet te maken, te onderzoeken te analyseren enzv Beide moeten in balans zijn.

Je stelt dat er wel degelijk met open vizier naar ervaringen zoals reïncarnatie en BDE zou worden gekeken. Kan meegaan in je gezegde dat de methode op zich onpartijdig is. Echter wanneer je stelt dat de methode een goed middel zou zijn deze ervaringen te onderzoeken om tot een oordeel te komen over het bewijs van het verschijnsel te kunnen leveren spreek ik dat tegen. De methode geeft alleen aan de werkzaamheid van het brein met uitsluiting van de mens de ervaringskundige. Er word voorbij gegaan aan de evolutie van de psyche van de mens. Ieder die in vol bewustzijn deze ervaringen hebben meegemaakt weet precies waar de cirkelredenatie begint van de wetenschapper. Hij kan slechts een verklaring geven van hetgeen er gebeurt in het menselijke brein terwijl men de ervaring ondergaat. Hij kan niet ervaren wat die ervaring is. Niet wat zich werkelijk in het bewustzijn afspeelt. Echter eerlijkheidshalve moet ik zeggen het onderzoek begint met het vaststellen van een verschijnsel en men dit wil duiden. Het vaststellen van wat gangbaar is loopt achter de feiten aan. De balans mag dan volgens de hedendaagsche methode uit slaan in het nadeel van die verschijnselen, echter zijn niet alle wetenschappers het er over eens dat het zo is. Zo lijkt wetenschap op democratie de meeste stemmen gelden. Mijn keuze in deze is voor de pionieren op dit vlak, daar waar de verschijnselen recht worden gedaan zonder cirkelredenatie.

Je stelt dat bepaalde personen deze verschijnselen als feit en of zekerheid kunnen ervaren.
Nee zij kunnen niet, zij ervaren dit als zekerheid het is voor hun ook geen verschijnsel.
Dit ervaren van zekerheid heeft te maken met de helderheid van het bewustzijn waarin dit plaats vind Niet het verstand wat je op vele dwaalwegen kan brengen. Dat men op een door het verstand geformuleerde verklaring geeft hetgeen men heeft ervaren is onoverkomelijk.
Als ik dan lees hoe de wetenschappers met de verklaringen van deze kundige omgaat kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat men deze verklaring niet serieus neemt. Immers zij die slechts de uiterlijke verschijnselen in het brein waarnemen zouden wel een juiste verklaring geven.
En ja deze ervaringen zijn persoonsgebonden, hun verklaringen, daar het door hun verstand moet worden vertaald moge verschillend zijn, doch feit is dat al deze mensen iets gemeen hebben zodat het niet meer persoonsgebonden is maar deel uit maakt van het menselijk bestaan.

Je stelt dat je sowieso het niet belangrijk vind om iemand te overtuigen dat een andere levensvisie beter zou zijn. Het enigste wat je graag zou willen is dat de gemiddelde mens in Nederland wat rationeler zou denken.

Nu elke maatschappij wordt bepaald door haar middelmoot.
Welke algemene feiten en zekerheden moeten worden aanvaard.
De meeste gelovigen die ik ken hebben totaal geen moeite met het feit dat er bewezen is dat de wereld niet in 6 dagen is gecreëerd. Net zoals ze dat niet geloven, geloven ze ook niet dat de theorie van darwin alleenzaligmakend is. Wat is er bewezen aan de evolutietheorie dat het ene uit het andere voortkwam. Dat staat al beschreven in de oudste leer waar alle andere godsdienstige geschriften op gestoeld zijn. De evolutie van darwin begint beneden en werkt naar boven. Het gaat er echter om te begrijpen wat er voor de big bang was dan is de evolutie van ons bestaan beter te begrijpen.

Je stelt dat het voor jou geen probleem dat reïncarnatie voor mij een absoluut feit is.
Men kan reële verwachtingen en irreële verwachtingen hebben ten opzichte van zijn eigen levensvisie.
Laat ik het zo zeggen waanneer ik onder gelijkgestemde ben is mijn verwachting reëel dat men inhoudelijk op mij reageert. Zijn het geen gelijkgestemde is dit een irreële verwachting.

Je hoopt dat ik mij in de maatschappij rationeel gedraag en dat ik mij niet zou laten leidden door bevoordeeld opdrachten die voortkomen uit mijn absolute zekerheid en feiten.

Ik krijg geen opdrachten van mijn absolute zekerheden en feiten.
IK begrijp maar al te goed dat hetgeen voor mij is zoals het is, dat dit voor een ander niet zo is.
De mens moet vrij zijn en blijven zich te ontplooien naar datgene wat hij juist en goed acht.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Jessy schreef: Dat staat al beschreven in de oudste leer waar alle andere godsdienstige geschriften op gestoeld zijn.
Over wat voor 'oudste leer' heb je het hier?
Het gaat er echter om te begrijpen wat er voor de big bang was dan is de evolutie van ons bestaan beter te begrijpen.
Weet jij wat er voor de Big Bang was?
Ik krijg geen opdrachten van mijn absolute zekerheden en feiten.
IK begrijp maar al te goed dat hetgeen voor mij is zoals het is, dat dit voor een ander niet zo is.
Als er twee personen iets stellig beweren wat tegenstrijdig aan elkaar is, dan kan maar één van beiden gelijk hebben toch? Of geen van beiden.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Jessy schreef:Het gaat er echter om te begrijpen wat er voor de big bang was dan is de evolutie van ons bestaan beter te begrijpen.
Kan je me dat eens uitleggen?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Jessy schreef: Je gaat er dus van uit dat het brein de veroorzaker is van het bewustzijn.
Inderdaad.
Ik zal proberen het dan te verklaren in diezelfde taal.

Stel dat het universum een groot ‘brein’ zou zijn die alles opslaat betreffende de daden en gedachten van een mens. Deze zullen dan blijven bestaan tot het universum ophoud te bestaan, net zoals het stoffelijk brein alle herinneringen vasthoud tot het sterft.
Net zoals je de herinneringen terug kunt oproepen in je brein zo ook kun je vorige levens als herinneringen oproepen.
.

Vergeef het me, maar ik snap er geen snars van.
Wat weet men dan van de werking van het brein hoe het functioneert.
Waar de gebieden liggen die een werkzaamheid vertonen bij hetgeen men doet.
Men weet nog verre van als natuurlijk maar toch weet men al heel wat.

Men kan zelf nu gewone mensen (tijdelijk) tot idiot savants maken. Althans, zo lijkt het. Het is in elk geval zeer merkwaardig wat er gebeurt bij stimulatie van sommige hersengebieden.

Toevallig gisteren een deeltje gezien van het National Geographic programma "My Brilliant Brain". Spijtig genoeg zijn er reeds 2 afleveringen geweest in deze 3-delige serie, hopelijk komen er nog heruitzendingen

Ik ben een sceptisch mens echter niet in de betekenis dat ik de subjectieve werkelijkheid uitsluit alsof deze niet tot de ene werkelijkheid behoorde.
Ben je sceptisch genoeg om je eigen ervaring in twijfel te trekken en je overtuiging en 'zekerheid' in vraag te stellen?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

herman van der helm schreef: wat wil je van me weten Rereformed?
Je gedachten uiteraard. Ik vond het enkel vreemd dat je een topic begon, maar je na je eerste post niet meer liet zien, alsof het je verder niet interesseert. Maar je leest het blijkbaar wel. Is het je er enkel om te doen om te kijken wat voor reacties er komen? Mag ook natuurlijk. :) Welkom op het forum.
Born OK the first time
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Men kan zelf nu gewone mensen (tijdelijk) tot idiot savants maken. Althans, zo lijkt het. Het is in elk geval zeer merkwaardig wat er gebeurt bij stimulatie van sommige hersengebieden.
Heb je het ook gezien.
Was niet onder de indruk van de uitslagen.
Een kwartier lang je hersenen vrijwillig door elkaar geschud krijgen.
:cry:
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Lex-Legis schreef:
fbs33 schreef:
Lex-Legis schreef: Nice Onderschrift Jozef! Welkom op het Forum.

Lex-Legis
Wat bedoel je? :D

Lex-Legis
Wié wat zegt is in feite onbelangrijk........Wát er gezegd wordt kan belangrijk zijn!
(het 'wat'wordt gewogen op zijn merites (waarden) en kan belangrijk zijn al kwam het uit de mond van de vuilnisman of zo)
Plaats reactie