Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 24 mar 2025 02:40
ChaimNimsky schreef: 24 mar 2025 00:40 Het gaat goed! Afgesloten van aanvoer van wapens, is de vernietiging van Hamas onvermijdelijk geworden. Ook vandaag zijn er weer zo'n 50 Hamasstrijders omsingeld en geneutraliseerd: https://www.youtube.com/watch?v=QJgEXuR6pUo. Men heeft nu een programma opgestart voor Palestijnen die Gaza willen verlaten die kans te geven. Als gezegd, na Pesach zullen er 400.000 Israelische militairen aanwezig zijn in Gaza en gaat de laatste fase in. 2026 is een jaar waarin Hamas er niet meer zal zijn en geen Palestijn meer een aanslag kan plegen.
Ik zie niet in waarom Netanyahu het ooit zover zou laten komen. Hij heeft er belang bij om alle Palestijnen als terroristen af te schilderen. Als geen Palestijn een aanslag kan plegen, betekent dat bovendien, dat er geen vrije Palestijnen meer zouden zijn. Hoe dat mogelijk is zonder genocide te plegen zie ik niet in. Tenzij je het verwijderen uit het midden-Oosten van elke Palestijn door middel van geweld, geen genocide wilt noemen.
Etnisch zuiveren is formeel geen genocide, wel een soort culturele genocide.
Beide zijn echter verboden volgens internationaal recht.
Dit soort rechten worden nu eenmaal door de Zionisten verworpen.

De moorpartijen zullen dus nog lang door gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 24 mar 2025 06:31 Als Hamas uitgeschakeld, gedecimeerd, vermoord is moet Netanyahu doorgaan met vernietiging omdat hij anders zelf opgepakt gaat worden. Vrede zal dus nog eventjes moeten wachten.

Ik lees ook over demonstraties in Jeruzalem. Er wordt geroepen: 'Democratie! Democratie!' In Israël, zo menen de betogers, gebeurt hetzelfde als in de VS en Turkije, landen waar autocratische leiders de rechtsstaat slopen en alle onafhankelijke geluiden binnen het overheidsapparaat tot zwijgen brengen.
Demonstranten zien donders goed in dat Netanyahu de oorlog puur voor eigen gewin voortzet.

Waar eindigt dit?
De Zionisten willen Hamas niet echt vernietigen, wilden ze dat dan was dat na anderhalf jaar oorlog allang gerealiseerd.
Hamas moet blijven bestaan zodat ze een stok houden om de hond te kunnen slaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 23 mar 2025 11:05
Mus schreef: 23 mar 2025 09:43
Mus schreef: 22 mar 2025 12:17 Grijs - Jaap Reesema (beste zangers 2022)

……
Er is me via pb gevraagd waarom dit lied in dit topic. Mijn antwoord hier is omdat het over mensen gaat en niet over machines die zomaar even over het verlies van dierbaren heenstappen. Hoeveel dierbaren met diep verdriet zijn er sinds de sluiting van dit topic alweer bij gekomen en zullen dit gevoel herkennen? Daarom dit lied juist in dit topic, voor alle Palestijnen die in de afgelopen dagen geliefden hebben verloren, daarom.
Mooi lied; dat wel. Het verlies van dierbaren is hartverscheurend, maar toen je ouders eind jaren ’50 naar Nederland vluchtten, was het reeds niet alleen Israel dat er een puinhoop van maakte en waren het niet slechts de Palestijnen die leden en stierven – de hele wereld stond in brand. Nederland worstelde nog met de wederopbouw na de oorlog die nauwelijks een decennium voorbij was, de dekolonisatie van Indonesië was volop bezig, en Molukse KNIL-militairen kwamen hier onder erbarmelijke omstandigheden. Ondertussen likte Korea zijn wonden vanwege de oorlog daar, begon de Vietnamoorlog in 1955, woedde de Mau Mau-opstand in Kenia, sloeg de Sovjet-Unie bloedig opstanden neer in de DDR en Hongarije, en escaleerde het Midden-Oosten met de Suezcrisis van '56. De jaren '50 was een hels decennium en je ouders kwamen in Nederland daarmee in een wereld vol chaos terecht en dezelfde wereld wordt helaas nog steeds geteisterd door conflicten en verlies op vele plaatsen; niet alleen de Palestijnen!
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 24 mar 2025 12:13 .....dezelfde wereld wordt helaas nog steeds geteisterd door conflicten en verlies op vele plaatsen; niet alleen de Palestijnen!
Zeker weten, maar dit topic gaat over de onderdrukking en vernietiging (pesterijen) van Palestijnen met annexeren van steeds meer grondgebied vanaf het moment dat de Britten dit grondgebied aan de joodse bevolking heeft toegekend.
En een klein stemmetje in mijn zegt dat dit topic over 20 jaar nog steeds actueel is.
Tenzij er geen Palestijn meer over is natuurlijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Dit topic gaat initieel over Operatie al-Aqsa Storm

en alle daardoor veroorzaakte ellende, inclusief de daardoor veroorzaakte oorlog.
Meestal worden topickapers die door middel van off-topic bijdrages topics kapen
gecorrigeerd en hun bijdrages verplaatst, zodat een topic niet vervuild raakt.

Aangaande Israël/Palestina conflict lukt zulks kennelijk niet, integendeel,
het lukt zelfs niet om topics die niets met Israël/Palestina te maken hebben,
te vrijwaren van Israël/Palestina bijdrages.

Ik hoop dat dit topic binnen afzienbare tijd haar actualiteit verliest en wegzakt
naar daar in dit forum waar ik vele, vele Israël/Palestina topics heb gevonden.
Ik hoop namelijk dat Hamas&Co snel vernietigd zal zijn, alle gegijzelden snel
terug zijn en die oorlog snel voorbij is.

En ik hoop dat als het over een jaar of vijf weer oplaait zoals gewoonlijk,
dat ik dan zo verstandig zal zijn een zijlijn toeschouwer te blijven en
uit te spreken wat ik hier las, een geschreven wijsheid in een topic uit 2007:
  • "Sla in het jaar 2075 een willekeurige krant open en op de buitenlandpagina
    staat rechtsbovenin: het vredesproces in het Midden Oosten is weer begonnen.

Ik denk dat iedereen zich zo druk maakt om de problemen in het MO omdat er lekker te schelden valt, zowel tegen de Joden als tegen de Palestijnen en Arabieren. Maar over andere regio's in de wereld waar de problemen tig keer groter zijn hoor je niemand. Vind ik frappant in de westerse wereld waar iedereen zo hoog opgeeft over menslievendheid en helpvaardigheid!"

BRON: Freethinker - 08 mei 2007 17:47
    Vredesproces in het Midden Oosten
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zal het iets korter formuleren: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog! gaat uiteraard ook over het ontstaan hiervan en de toekomst van al deze ellende.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa Storm: oorlog!

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 24 mar 2025 14:14 En ik hoop dat als het over een jaar of vijf weer oplaait zoals gewoonlijk,
dat ik dan zo verstandig zal zijn een zijlijn toeschouwer te blijven en
uit te spreken wat ik hier las, een geschreven wijsheid in een topic uit 2007:
  • "Sla in het jaar 2075 een willekeurige krant open en op de buitenlandpagina
    staat rechtsbovenin: het vredesproces in het Midden Oosten is weer begonnen.
Grote kans dat dit inderdaad het geval zal zijn.

Ik vond onlangs mijn scriptie terug die ik maakte voor mijn eindexamen Atheneum in 1975/1976. Ik had de Israel-problematiek als onderwerp gekozen. Ik had de scriptie opgesierd met ook wat krantenknipsels uit die tijd. Eén ervan die ik betitelde met "Dagelijks nieuws" laat dit horen:

"5 maart 1976
Israëlische troepen hebben een aanval uitgevoerd op een dorpje in Zuid-libanon. Zij bliezen het huis van de burgemeester op en namen de burgemeester en nog twee anderen gevangen. Volgens de Israëli's diende dit huis als de schuilplaats voor Palestijnse guerillastrijders. Na deze aktie hebben Palestijnse troepen raketten afgevuurd op een joodse nederzetting. Het is niet bekend of daarbij slachtoffers zijn gevallen."

Het krantenbericht zou geheel passen in de krant van 5 maart 2025.

Ik besloot de scriptie met de conclusie: "Een oplossing die door alle partijen als rechtvaardig wordt gezien is m.i. uitgesloten. Het Midden-Oosten zal eerder een groter kruidvat worden dan een vreedzaam gebied."
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Millions have died in conflicts since end of the Cold War (1989) most of them in Africa' https://ourworldindata.org/conflict-deaths-breakdown
Bijgewerkt tot oktober 2024.
Al die doden maken ook hier maar heel weinig los, nog maar eens opgemerkt. Item Soedan en (veronderstelde) genocide blijft veelbetekend leeg, de Karabach-Armeniërs die voor 99+% hun eeuwenoude thuisgebied verlaten hebben maken niks los, zelfs opmerkingen over Oekraïne steken maar heel bleekjes af bij alle aandacht die de zogenaamde Palestijen krijgen. In de Democratische Republiek Congo is het al vanaf 1996 zo niet 1994 loos, met miljoenen geschatte doden, met strijd die tot op de dag vandaag doorgaat, met recenter nu ook islamistische invallen in het grote land. Myanmar/Birma ook gebed zonder end. Ethiopië - half miljoen doden sinds 2020, het bloedigste conflict 'geheel in deze eeuw begonnen'. Syrië de afgelopen tijd misschien wel tienduizend Alawieten gedood, en passant bloedbaden onder christenen daar - nu twee items open nu (één al dichtgegooid om bijzaak) - het zal wel, denkt men hier blijkbaar. Zelfs geen verontwaardigd item over de acties van de 'imperialistische VS' tegen de Houthi's die men van sommigen op dit forum zou hebben kunnen verwachten. Er zou trouwens weer een foto kwijtgeraakt zijn door het Nederlandse ministerie van Defensie, nu omtrent de aanval in Irak met de burgerdoden waar onze vorige premier 'geen actieve herinnering aan had' - echo Srebernica?

Nee, dit item (en nevenitems, en al die andere items waar de anti's hun commentaar zullen blijven geven...) is het enige dat pas echte passie losmaakt, al anderhalfjaar dezelfde discussies die de redactie soms hoogstens tweeënhalve dag even dichtgooit, waarna alles gewoon opnieuw begint...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

B.S. schreef: 24 mar 2025 19:57
Nee, dit item (en nevenitems, en al die andere items waar de anti's hun commentaar zullen blijven geven...) is het enige dat pas echte passie losmaakt, al anderhalfjaar dezelfde discussies die de redactie soms hoogstens tweeënhalve dag even dichtgooit, waarna alles gewoon opnieuw begint...
Hoe wrang het ook is, in die zin is Hamas erg succesvol geweest. Waar Armeniers, Koerden, Alawieten, Zuid Soedanezen, Tibetanen en vele andere verdrukte volkeren in de vergetelheid zijn geraakt, staat de Palestijnse zaak dagelijks in de spotlight.

Triest dat dit ten koste is gegaan van zoveel leed onder burgers, iets waarvan Hamas natuurlijk ruim van te voren wel wist dat het zou gebeuren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël heeft in Nederland altijd al meer aandacht gekregen dan andere landen. Want wat voelden we ons verbonden met dit land.
Restant schuldgevoel WOII. Medelijden. Het werd (wordt) gesteund door dik en dun, zelfs als het land officieel aangeklaagd wordt voor genocide.
De extra aandacht voor dit land is dus m.i te herleiden op het verleden. Velen in Nederland hebben misschien zelfs verwanten daar wonen.
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Als aanvulling: De Volkskrant heeft het over de verdwenen beelden van Hawija in Irak (70 personen, misschien meer ) door Nederlandse F-16('s). Gewiste videobeelden dus deze keer, geen fotorolletje https://www.volkskrant.nl/binnenland/de ... ~b5b7689d/
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

gerard_m schreef:
Triest dat dit ten koste is gegaan van zoveel leed onder burgers, iets waarvan Hamas natuurlijk ruim van te voren wel wist dat het zou gebeuren.
En er tevens bewust voor heeft gekozen dat het opofferen van het leven van tienduizenden Gazanen hen geen ene flikker interesseert! Nogmaals, het enige doel wat Hamas voor ogen heeft is genocide op, en dus vernietiging van de staat Israël en de joden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

En hij waste zijn handen in onschuld
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 24 mar 2025 22:44 En hij waste zijn handen in onschuld
Zonder betere onderbouwing is dit niet meer dan één mening van één persoon.
Loos gepraat waar niemand wat aan heeft.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik wil niet meer woorden aan jouw stomme opmerking vies maken. Het is nog altijd Israël die het moorden doet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gesloten