Blues-Bob schreef:Drugs wordt PER DEFINITIE genomen vanwege de toxische werking. Alcohol en koffie vaak niet.
Nee?
Ik durf echt niemand een fles alcoholvrije wijn cadeau te doen, een goeie whisky wordt gegarandeerd beter gewaardeerd.
Zelf drink ik wel eens een alcoholvrij wit biertje, lekker met dit weer, omdat ik wel de smaak van dat biertje wil maar niet de effecten van de drug.
Ik krijg daar altijd commentaar op.

Overigens zijn die nooit uitverkocht in de supermarkt...
Voor koffie geldt hetzelfde.
Deze maatschappij lóópt op alcohol, en het gaat hier niet om de smaak, maar omdat mensen er licht ontspannen van worden en wat losjes, dat laatste wordt erg gewaardeerd in sociale context.
Men neemt dus drugs om "van de wereld te geraken".
Nee hoor.
Omdat het iets toevoegt aan de nuchtere toestand.
De meest geschikte drug om van de wereld te raken is alcohol, dat ligt in het verlengde van de inherente werking die ik hierboven noemde, naast de toxiciteit.
Het is vrij verkrijgbaar voor iedereen en goedkoop.
Ik zou geen een drug kunnen noemen waarvoor dat opgaat, GHB komt er nog het dichtst bij (het is echter niet toxisch), maar dat is niet zo vreemd, het lijkt wel wat op alcohol, je ziet er steeds meer problemen nu het aan populariteit toeneemt.
Als zelf medicatie is het minder efficient, als doel op zich onwenselijk en overlast gevend, net zoals dronken mensen overlast geven (zowel in de openbare ruimte als thuis kunnen ze een bron van overlast zijn en zijn dat dikwijls ook)
Ecstasy is het beste dat ik ooit op deze planeet ben tegengekomen.
Een voor mij zeer wenselijk doel zelfs.

Overlast?
Dan betreft het vrijwel altijd alcohol.
Stoned denk ik aan de buren, dan staat het geluid niet hard, het klinkt alleen hard.
Met Ecstasy op staat ie op z'n zachtst, de buren lastigvallen zou extreem ongepast voelen.
Voor zich spreekt dat ik Ecstasy graag zsm gelegaliseerd zie, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan.