Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bonjour
Moderator

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door Bonjour »

pallieter schreef:
Genoeg om iemand weg te jagen. En de provocatie zijnde dat ik op een vrijdenker forum zeg dat God een lul is. Wel pech gehad. Dat bedoel ik met calimero gedag.
Juist op een vrijdenker forum is juist deze opmerking onzin. Want met je opmerking zeg je at God bestaat, terwijl je daar geen bewijs voor aanvoert.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy »

@ Bonjour, dat was inderdaad niet zo'n warm welkom, maar dan weet ik meteen wat het niveau hier is. :D
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

pallieter schreef:
Precies dat was ook mijn reactie en als je mijn voorgaande reactie gelezen hebt dan weet je ook waarom het in het geval van Coby ook niet zo verstandig is .
Kraustsjo, meen je dit nu echt? Hier bestaat dus wel medicatie voor die wel werkt en zorgt dat de stemmen volledig verdwijnen.
En je hebt kunnen lezen dat Coby daar niet gelukkig van wordt, waarom bemoei je je met iemands keuze als jij daar op geen enkele manier hinder van ondervinden zal ? En waarom zo lomp ?
Je bereikt er in ieder geval geen discussie mee als je er op die manier tegen in gaat. Wat is jouw probleem ?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Beetje doorlezen bonjour, ofwel bestaat God ofwel bestaat de holocaust, beidde tesamen kunnen niet. Zo is de discussie begonnen. De discussie gaat over het feit dat God niet perfect is omdat wij niet perfect zijn. Wij hebben God geschapen, niet omgekeerd. Indien God perfect zou zijn, kan de holocaust niet bestaan, kan de bijbel niet bestaan, kan mijn moraal niet superieur zijn aan die van het nieuwe testament.

Indien God perfect is zouden wij perfect zijn. God is walgelijk omdat wij hem naar ons evenbeeld hebben geschapen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

pallieter schreef:
Hopelijk is dat genoeg: misschien wil je je punt nogmaals verduidelijken?
Beetje specifieker kevin.
ok:
pallieter schreef:
Cody, dus God is niet de almachtige maar de duivel is de almachtige? Bijgevolg moeten we dan wel God aanbidden? of heeft die almachtige God in zijn almachtigheid een nog almachtiger wezen gecreërd, zijnde de duivel?

Hoe je het ook draait of keert als je naar de realiteit kijkt is jouw God ofwel een onwaarschijnlijk klootzakje ofwel onbestaand. Als ik een iemand een een kind zie verkrachten en ik doe niets maar zeg wel dat hij later zal zal gesrtaft worden ben ik medeplichtig, punt andere lijn. Idem voor jouw almachtige God. Jouw Godelijke moraal en de moraal van de bijbel en het nieuwe testament is onwaarschijnlijk minderwaardig aan mijn moraal. Moest ik ooit jouw God tegenkomen, ik zou dat walgelijk stuk vreten bestrijden met mijn leven.

Open godverdomme je ogen en zie wat er in deze wereld gebeurd in naam van religie! Stop met je hypocrysie en je gelul over de liefde van Jezus. Je zorgt enkel voor jezelf en je direkte omgeving, de rest kan stikken! Naastenliefde???? Hypocriet, ga dan naar Afrika, India zorgen voor de HIV wezen, of is dat teveel gevraagd?

jouw geloof maakt dat je niet walgt van je eigen hypocrysie, van je compleet gebrek aan moraal.

Doet pijn hé, met de neus op feiten gedrukt worden. Dat jij het hier zo fijn hebt terwijl kindslaven jouw kleren en electronica aan hongerlonen maken. Och, God, heeft het zo gewild.

Jouw God is walgelijk omdat jij (en ikzelf en de rest die er van profiteert) walgelijk bent.
Dit hele stuk. Ik begrijp je niet... Voor mijn gevoel, roep je maar wat dingen. Het gaat niet echt ergens heen zegmaar. Er zal misschien een achterliggende structuur in zitten die je in je denken als handvat gebruikt, maar ik zie hem niet. Het enige wat ik zie is een beetje afgeven op religie en een christelijk persoontje die toevallig even voorbij komt gewandeld.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

@ Coby.

Ik leef met je mee. Een psychotische episode hakt er aardig in, stel ik me zo voor.
Wanneer je uitgaat van bovennatuurlijke entiteiten die zomaar tot je speken, dan is het een geruststellende gedachte om te geloven dat die van een algoede god afkomstig zijn, die het beste met je voor heeft, al helemaal wanneer je denkt dat je met het jezelf overgeven aan die goede god kwade stemmen kunt weren.

Ik kan me zo ook voorstellen dat je met je aanwezigheid op dit forum vooral ook jezelf van de waarheid van die ononderbouwde aanname wilt overtuigen. Ikzelf denk dat de crux zit in het überhaupt al aannemen dat de stemmen in je hoofd niet van jezelf afkomstig zijn en dat dát nu juist de grond is van je angst. Volgens mij vindt je pas echt vrede wanneer je accepteert dat die stemmen er zijn/waren als gevolg van een psychotische episode en dat je een psychose kunt tegengaan d.m.v. medicatie; dat je accepteert dat die stemmen door je hersenen worden gegenereerd en niet van elders komen.

Ik wens je van harte toe dat je je niet laat leiden door waan, maar er tegen vecht. Ik wens je sterkte.

M.vr.gr.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

Ken Yehuwdiy schreef:@ Bonjour, dat was inderdaad niet zo'n warm welkom, maar dan weet ik meteen wat het niveau hier is. :D
Het lijkt erop dat je dat denkbeeld graag bevestigd ziet. :D
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Meestal wordt op dit forum religie langs de rationele meetlat gelegd in discussies met gelovigen. In het geval van Coby moet ik toch echt denken aan iets heel anders. Er zijn psycho-emotionele gronden voor haar om de steun die zij ondervindt van haar god, deze religie vast te houden en hier in debat te brengen, als ik zo haar laatste bijdragen lees. Het onderschrift van de oudmoderator Kitty lijkt me hier van toepassing: "Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen." Aan een rationele benadering heeft Coby niets. Met de irrationele benadering van Coby kunnen vrijdenkers weinig tot niets. Een discussie op deze voet lijkt me dan ook vrij zinloos. Het bidden van Coby voor Rereformed heeft voor Rereformed geen zin. Voor Coby is het misschien lijfsbehoud. Je kunt je vraagtekens zetten of dat terecht is, maar dat is een heel andere vraag.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

En je hebt kunnen lezen dat Coby daar niet gelukkig van wordt, waarom bemoei je je met iemands keuze als jij daar op geen enkele manier hinder van ondervinden zal ? En waarom zo lomp ?
Je bereikt er in ieder geval geen discussie mee als je er op die manier tegen in gaat. Wat is jouw probleem ?
Probleem? Hoogsten de hoop dat men ooit nog eens open kan discusieëren en ja soms is de waarheid kwetsend en lomp. Wat wil jij dan asl vrijdenker? Waar gaan we de vrijheid tot beperken beste krautsjo? Tot wat beleefd is? Tot wat niet kwetsend is? Tot wat bijdraagt tot de discussie?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

kevin, maakt dit het duidelijker?
De discussie gaat over het feit dat God niet perfect is omdat wij niet perfect zijn. Wij hebben God geschapen, niet omgekeerd. Indien God perfect zou zijn, kan de holocaust niet bestaan, kan de bijbel niet bestaan, kan mijn moraal niet superieur zijn aan die van het nieuwe testament.

Indien God perfect is zouden wij perfect zijn. God is walgelijk omdat wij hem naar ons evenbeeld hebben geschapen.
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

De spijker op zijn kop, Kiks. =D>
Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy »

Fjedka schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:@ Bonjour, dat was inderdaad niet zo'n warm welkom, maar dan weet ik meteen wat het niveau hier is. :D
Het lijkt erop dat je dat denkbeeld graag bevestigd ziet. :D
Nou nee, ik word liever gewoon vriendelijk welkom geheten als je het niet erg vindt . :)
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

pallieter schreef:
Mensen die er vrijwillig voor kiezen door de duivel gebruikt te worden en mensen te vermoorden zijn het probleem, niet God.
Cody, dus God is niet de almachtige maar de duivel is de almachtige? Bijgevolg moeten we dan wel God aanbidden? of heeft die almachtige God in zijn almachtigheid een nog almachtiger wezen gecreërd, zijnde de duivel?
Hoe je het ook draait of keert als je naar de realiteit kijkt is jouw God ofwel een onwaarschijnlijk klootzakje ofwel onbestaand. Als ik een iemand een een kind zie verkrachten en ik doe niets maar zeg wel dat hij later zal zal gesrtaft worden ben ik medeplichtig, punt andere lijn. Idem voor jouw almachtige God. Jouw Godelijke moraal en de moraal van de bijbel en het nieuwe testament is onwaarschijnlijk minderwaardig aan mijn moraal. Moest ik ooit jouw God tegenkomen, ik zou dat walgelijk stuk vreten bestrijden met mijn leven.
De god van deze wereld is een klootzak en een walgelijk stuk vreten: satan. De duivel is verslagen en overwonnen op Golgotha. Het enige wat hij kan doen is liegen en mensen inspireren om te stelen, slachten en te verdelgen: moorden, verkrachten. Mensen kiezen daar zelf voor, dus geef hem niet teveel eer. Als niemand dat zou willen, had hij geen enkele macht.
God werkt door Zijn Lichaam en dat is de kerk heb ik al gezegd. Wat verwacht je van Hem? Dat Hij bliksemschichten uit de hemel stuurt op elke verkrachter en moordenaar? En ieder die een ander wat aandoet? Dan blijf je aan de gang. Blijven er weinig mensen over en eisen dat ze aardig worden en Hem volgen lukt niet, want we hebben een eigen wil.
Maar God zal Zijn almacht tonen en dit doen en een nieuwe hemel en nieuwe aarde zonder ellende scheppen. Hij heeft alleen geen zin om nu zowat iedereen te vernietigen. Hij wacht geduldig en wil dat iedereen nog de kans krijgt Hem te leren kennen. Er is al een wereldwijde opwekking aan de gang waar velen tot bekering komen. Het is al begonnen in niet-Westerse landen. De kerk moet opstaan en worden zoals de gemeente in Handelingen en de werken van Jezus doen. Jezus gaf geld aan de armen, Hij voedde de mensen, Hij genas allen die door de duivel overweldigd waren. Het was en is nog steeds de bedoeling dat de kerk, Zijn Lichaam dit werk voortzet.
pallieter schreef: Open godverdomme je ogen en zie wat er in deze wereld gebeurd in naam van religie! Stop met je hypocrysie en je gelul over de liefde van Jezus. Je zorgt enkel voor jezelf en je direkte omgeving, de rest kan stikken! Naastenliefde???? Hypocriet, ga dan naar Afrika, India zorgen voor de HIV wezen, of is dat teveel gevraagd?
jouw geloof maakt dat je niet walgt van je eigen hypocrysie, van je compleet gebrek aan moraal.
Doet pijn hé, met de neus op feiten gedrukt worden. Dat jij het hier zo fijn hebt terwijl kindslaven jouw kleren en electronica aan hongerlonen maken. Och, God, heeft het zo gewild.
Jouw God is walgelijk omdat jij (en ikzelf en de rest die er van profiteert) walgelijk bent.
Waarom zit je zelf niet in Afrika eigenlijk? Moet je daarvoor persé een christen zijn?
God heeft het niet zo gewild.
Mijn geloof maakt juist dat ik wel walg van mijn eigen hypocrisie.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Waarom zit je zelf niet in Afrika eigenlijk? Moet je daarvoor persé een christen zijn?
Nooit ontkent dat ikzelf geen walgelijk persoon ben. Staat zelfs duidelijk in de post beste Coby. Het gaat erom dat de mens niet perfect is en en nog minder perfect god heeft geschapen.
coby
Forum fan

Bericht door coby »

Fjedka schreef:@ Coby.

Ik leef met je mee. Een psychotische episode hakt er aardig in, stel ik me zo voor.
Wanneer je uitgaat van bovennatuurlijke entiteiten die zomaar tot je speken, dan is het een geruststellende gedachte om te geloven dat die van een algoede god afkomstig zijn en het beste met je voor heeft, al helemaal wanneer je denkt dat je met het jezelf overgeven aan die goede god kwade stemmen kunt weren.

Ik kan me zo ook voorstellen dat je met je aanwezigheid op dit forum vooral ook jezelf van de waarheid van die aanname wilt overtuigen. Ikzelf denk dat de crux zit in het überhaupt al aannemen dat de stemmen in je hoofd niet van jezelf afkomstig zijn en dat dát nu juist de grond is van je angst. Volgens mij vindt je pas echt vrede wanneer je accepteert dat die stemmen er zijn/waren als gevolg van een psychotische episode en dat je een psychose kunt tegengaan d.m.v. medicatie; dat je accepteert dat die stemmen door je hersenen worden gegenereerd en niet echt zijn.

Ik wens je van harte toe dat je je niet laat leiden door waan, maar er tegen vecht. Ik wens je sterkte.

M.vr.gr.
Ik ben daar al van genezen hoor, van die stemmen en psychoses. Van die medicatie kreeg ik juist weer psychoses, terwijl ik toen alleen borderlinetrekken nog had. God heeft me genezen van de ellende, ik heb geen zelfmoordneigingen en -gedachten meer.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
Plaats reactie