Niet helemaal eens hoor.dikkemick schreef: ↑04 jan 2018 11:14 Roeland, we hebben het hier over warmte. Warmte zoals uitgestraald door de kolenkachel. Diegene die behandeld wordt (reiki) voelt warmte en warmte IS tot zeer grote mate van nauwkeurigheid te meten. Anders: Werkt reiki! Warmte is nl. soms gunstig voor de ontvanger.
Gewone warmte en gewone handoplegging werkt. Dat is volgens mij ook aangetoond. En de simpele reden dat we idd kindjes met een aai en een kusje kunnen troosten.
Dan heb je nog energie. Ik heb ook eens een filmpje (kirlian) gezien waarbij die energie tussen twee mensen met de vingertoppen tegen elkaar werd bemeten. Zag je energie overgedragen worden tussen twee mensen.
Volgens mij gebruikt Reiki dat principe. Want echte aanrakingen horen eigenlijk niet. Terwijl dát m.i. juist wél helende kracht betreft!
Ik heb ooit een buurman gehad die Reiki master was, daar hebben we veel mee gespeeld (noem ik het maar weer omdat ik behandelen nogal een term vind voor deze spielerei). Enfin, door flink in de handen te wrijven of te klappen vóór de 'behandeling' start je al met flink warme handen.
Natuurlijk was mijn buurman zooo goed dat hij ook een behandeling op afstand kon doen. Heeft ie ook bij mij gedaan. En nee, ik heb er geen drol van gemerkt. Maar toen ik hem dat zei kwam dat natuurlijk omdat ik me niet goed genoeg geconcentreerd/afgestemd had. Yeah right.
Ik heb ook nog Tai Chi gedaan; ook energie tussen je handen opwekken.
Of die energie geneeskrachtig is heb ik nooit bemerkt.