De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 12 apr 2020 19:45 Maar we zullen het eindelijk zien, en als het mee valt te vallen zal waarschijnlijk de conclusie worden dat met de beste bedoelingen en de gegevens zoals ze beschikbaar waren we zonder maatregelen op honderd duizend doden zouden hebben gezeten. Dat dit achteraf mee valt zal worden uigelegd door onvoldoende cijfers en misschien is dit ook zo en zal er moeten worden gezocht hoe we sneller naar meer betrouwbare cijfers gaan komen. Wat ik denk ik uit de media haal is dat partijen garen spinnen bij de meest agressieve uitleg van de cijfers.
Mijn reactie in het Corona topic.
viewtopic.php?p=573486#p573486
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Arjen schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel, de kern waar het omgaat.
Zijn de cijfers opgeblazen of niet? Is de media met een angst offensief begonnen? Waardoor iedereen het maar normaal is gaan vinden?
Natuurlijk zijn die cijfers niet opgeblazen. Er is juist sprake van het tegendeel. In New York bijvoorbeeld sterven er nu zo'n 250 mensen per dag aan de corona in hun eigen woning zonder dat er een coronadiagnose is gesteld. Zie ook de cijfers van Nederland die in de eerste week van april 2000 doden meer telden dan een jaar daarvoor, hetgeen je niet terugvindt in de coronastatistieken.
Noch is "de media" met een angstoffensief begonnen. De tegengeluiden wat betreft covid-19, inclusief dat de cijfers opgeblazen zijn, komen eenvoudig overeen met wat men op het Amerikaanse Trump-channel Fox van begin af aan dat er over corona gesproken wordt verkondigd is, tot op de dag van vandaag. En Fox is in Amerika ook een massamedium. Denk niet dat je slim bent door tegendraads te denken. Je bent eenvoudig in de klauwen van Trump-supporters gevallen.
https://www.youtube.com/watch?v=5p8aRYNR_88
Born OK the first time
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Ronaldus67 schreef: 12 apr 2020 14:03
In 2016 heeft de vereniging SKEPP in samenwerking met uitgeverij ASP een alleraardigst boekje uitgebracht ....

Met dank ronaldus . Zal kijken of het ik later eens kan gaan lezen.

En ja je observatie klopt ...er zit natuurljjk een denken achter mijn reakties...en dat is ergens zo door gevormd .

Maar heb veel aan de reakties..liet het even rusten de afgelopen dagen...
Martim Cymbron -
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Arjen2015 schreef: 14 apr 2020 23:40 En ja je observatie klopt ...er zit natuurljjk een denken achter mijn reakties...en dat is ergens zo door gevormd .
En ik heb me wat verdiept in die corona-apps. En het lijkt me dat je angst wat deze zaak betreft niet overtrokken is, vooral die app die ze in China verplicht stellen doet terecht denken aan een politiestaat. Zelfs al laat je het probleem van privacy weg, ook dan lijkt zo'n app mij vreselijk negatief: het wakkert hysterie aan in de bevolking.

Voorts kan men nu horen dat de keus van social distancing tot gevolg heeft dat het virus zo tergend langzaam voortschrijdt, dat het betekent dat men wel tot 2022 door moet gaan met dit model (tenzij er een vaccin wordt uitgevonden) om die groepsimmuniteit te bereiken:
https://www.youtube.com/watch?v=yy-yj3kFrV8

Dit is wat mij betreft een nachtmerrie scenario.
Born OK the first time
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik kan iedereen de uitzending van Lubach aanbevelen die even nagedacht heeft over de app.
https://www.youtube.com/watch?v=S2g0GiCHyJE
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Bonjour schreef: 15 apr 2020 07:57 Ik kan iedereen de uitzending van Lubach aanbevelen die even nagedacht heeft over de app.
https://www.youtube.com/watch?v=S2g0GiCHyJE
Ook al gezien en was zowel hilarisch als verhelderend.

Denk dat deze app van tijdelijke aard zal moeten zijn om veel bezwaren weg te nemen. Het gros van de smartphone-gebruikers heeft constant plaatsbepaling aanstaan. Dat zijn volgen mij dit berichtjes als connectie X is zojuist de Mac Donalds van Elp binnengegaan (zulk geneuzel zag ik vaak toen ik nog op facebook zat niet op telefoon overigens). Er zullen heus haken en ogen aan zitten maar denk wel dat dit middel ingezet mag worden om de boel van het slot te halen (temperatuurscans op luchthavens vind ik ook prima). Als de werkelijkheid veranderd wordt het tijd om mee te bewegen.
En niet iedereen hoeft deze app te installeren ik meen dat 60% voldoende is.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maar het gaat niet om locatiebepaling via GPS, maar om bluetooth contacten. GPS lijkt me niet nauwkeurig genoeg.
Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand »

Rereformed schreef: 15 apr 2020 07:05 En ik heb me wat verdiept in die corona-apps. En het lijkt me dat je angst wat deze zaak betreft niet overtrokken is, vooral die app die ze in China verplicht stellen doet terecht denken aan een politiestaat. Zelfs al laat je het probleem van privacy weg, ook dan lijkt zo'n app mij vreselijk negatief: het wakkert hysterie aan in de bevolking.
...
In het Coronavirus-topic had ik ook al het woord "politiestaat" genoemd in combinatie met het gebruik van drones en vooral apps. Ik ben wel blij dat je de onrust bij Arjen2015 en dus ook bij mij, in het geval van bepaalde apps, een beetje kan voorstellen. Hopelijk is die onrust voorbarig. Mocht het nare scenario van een (uiteindelijke) verplichte app toch worden doorgevoerd, wat kan je dan als burger daaraan doen?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het hangt ervan af hoe gevoelig de app afgesteld wordt.
Als ik straks in de supermarkt iemand met corona tegenkom en we nauwelijks op besmettelijke afstand, maar die app gaat later toch af dan veroorzaakt ie een hoop onnodige zorgen en misschien ook onnodige quarantaines. Simpele oplossing is dan de bluetooth op je telefoon even uit te zetten.
En gaan we poortjes overal neerzetten om te kijken of de mensen hun bluetooth aan hebben staan? Of de Lidl medewerker gaat eerst streng controleren of je je handen wel goed wast (doen ze nu) om daarna te vragen om te laten zien dat je je bluetooth aan hebt staan?

Waar zijn we mee bezig?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bonjour schreef: 15 apr 2020 10:27 Waar zijn we mee bezig?
En dat op meerdere fronten.

Er zijn nog altijd legio mensen, die geen mobiel met app mogelijkheid hebben.
Zeker in mijn omgeving en bij de oudere garde, die overigens nog gewoon mobiel zijn.
Ikzelf heb die ook pas sinds kort, mede omdat ik ertoe gepusht (niet verplicht) werd voor elektronisch bankieren en omdat onze oude toch aan vervanging toe was.

Daarmee meteen aangevend, dat we nu met z'n tweeën nog altijd gewoon onze vaste telefoon hebben en 1 mobiel, die bijna nooit meegaat, als we beiden dichtbij huis blijven.
Zijn wij nou zo'n uitzondering of wordt iedereen met dezelfde maat gemeten als een gemiddelde 10 tot 60 jarige, die altijd en overal een eigen mobiel bij zich hebben?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Rereformed schreef: 15 apr 2020 07:05
Arjen2015 schreef: 14 apr 2020 23:40 En ja je observatie klopt ...er zit natuurljjk een denken achter mijn reakties...en dat is ergens zo door gevormd .
En ik heb me wat verdiept in die corona-apps. En het lijkt me dat je angst wat deze zaak betreft niet overtrokken is, vooral die app die ze in China verplicht stellen doet terecht denken aan een politiestaat. Zelfs al laat je het probleem van privacy weg, ook dan lijkt zo'n app mij vreselijk negatief: het wakkert hysterie aan in de bevolking.

Voorts kan men nu horen dat de keus van social distancing tot gevolg heeft dat het virus zo tergend langzaam voortschrijdt, dat het betekent dat men wel tot 2022 door moet gaan met dit model (tenzij er een vaccin wordt uitgevonden) om die groepsimmuniteit te bereiken:
https://www.youtube.com/watch?v=yy-yj3kFrV8

Dit is wat mij betreft een nachtmerrie scenario.
Bedank rereformed

Ik waardeer je reakties wel ;)
Het grijpt me allemaal wat meer aan als normaal en ben nogal emotioneel van nature. Dan grijpt de paniek wel toe en zie ik alleen nog maar de ergste scenarios voor me, wat ook nog waarheid wordt (1,5 meter samenleving), en dat grijpt me teveel aan. Daarnaast vind ik dat de media echt geen goed doet met dit alles. Ze schreeuwen de doden de samenleving in, inclusief de zeldzame 40 jarige..

Ik kan me gewoon niet voorstellen een samenleving waar je gedwongen wordt afstand te nemen, continue angst om je heen en opletten of je niet over grenzen heengaat...nu word het alweer in de media gebracht met grote koppen dat het wel tot 2022 kan duren...me hart zakt me in de schoenen
Martim Cymbron -
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Bonjour schreef: 15 apr 2020 10:11 Maar het gaat niet om locatiebepaling via GPS, maar om bluetooth contacten. GPS lijkt me niet nauwkeurig genoeg.
GPS is véél nauwkeuriger dan BT. BT werkt wel op binnen 10 meter, maar je moet wel de positie van de andere telefoon weten. En dat kan alleen met GPS. Maar zelfs zonder GPS en BT is je telefoon prima te vinden, maar niet zo heel nauwkeurig. Triangulatie met de GSM masten is ook goed te doen. Als de regering daarvoor een wet aanneemt, dan zijn alle telefoons te gebruiken of je dat nu wil of niet.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Henry II schreef: 15 apr 2020 11:04
Bonjour schreef: 15 apr 2020 10:11 Maar het gaat niet om locatiebepaling via GPS, maar om bluetooth contacten. GPS lijkt me niet nauwkeurig genoeg.
GPS is véél nauwkeuriger dan BT. BT werkt wel op binnen 10 meter, maar je moet wel de positie van de andere telefoon weten. En dat kan alleen met GPS. Maar zelfs zonder GPS en BT is je telefoon prima te vinden, maar niet zo heel nauwkeurig. Triangulatie met de GSM masten is ook goed te doen. Als de regering daarvoor een wet aanneemt, dan zijn alle telefoons te gebruiken of je dat nu wil of niet.

https://www.computable.nl/artikel/achte ... -niet.html

Qoute Robert van Weersch | 10 april 2020 13:26
Los van de privacy issues, is de gebruikte technologie veel te onnauwkeurig om een zinvolle waarschuwing voor potententiele COVID-19-besmetting te geven. Ik heb me een tijd, voor een marketing project, verdiept in nauwkeurige locatiebepaling binnen en buiten gebouwen, gebruikmakend van bestaande technieken zoals inderdaad BT en GPS. De nauwkeurigheid varieert van redelijk tot enorm slecht (15 m afwijking). Dit soort apps kunnen zowel een vals gevoel van veiligheid geven maar ook juist enorme onrust veroorzaken door te veel "false positives". Ik ben er geen voorstander van.
Wat betreft de discussie of zo'n app verplicht kan worden gesteld. Los van de privacy issues, kan de overheid dit met de huidige wetgeving absoluut niet verplichten. En mocht men dit, tegen alle waarschijnlijkheid in, toch in een recordtijd door de Tweede én Eerste Kamer weten te drukken, dan wordt het tijd voor een telefoon zonder apps. Want ik neem niet aan dat de overheid mij ook verplicht om Android of iOS te gebruiken. En dumb/feature phones zijn er nog genoeg. Of een smartphone met een alternatief OS, zoals Sailfish, Tizen of Ubuntu. Of ik stof een van mijn oude Windows Phone toestellen weer af: nauwelijks apps, maar voor mailen en surfen werkt het prima.
Martim Cymbron -
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

De bluetooth staat vaak ook standaard aan tenminste bij mij wegens autotelefoon en muziek streamen naar speakers (wat is er trouwens gebeurd met boxen en luidsprekers :wink: )
Ik ben vooralsnog best bereid de app te gaan gebruiken als daarmee de boel weer op gang komt. Randvoorwaarde is dat de data enkel bestemd zijn om corona in te dammen.
Eerst maar eens zien waarmee men op de proppen gaat komen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Arjen2015 schreef: 15 apr 2020 11:24 Of een smartphone met een alternatief OS, zoals Sailfish, Tizen of Ubuntu.
Zelf gebruik ik LineageOS.
Googlevrij, en met altijd recente updates, daarom ideaal voor oudere smart phones waarvan de officiële ondersteuning door de fabrikant gestopt is.

https://lineageos.org/
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie