Ivar schreef: ↑27 mar 2021 12:13
Peter van Velzen schreef: ↑26 jun 2020 16:09Ik moest naar de oorspronkelijke site om de afbeelding te kunnen zien. Ik heb er geen smaad in aangetroffen, DE suggestie werd gwekt dat een overleden wetenschapper mariunana had gebruikt en voordien meer weg had van een miljsrdair, Lijkt me niet smadelijk. Maar misschien zagen jullie iets anders.
Ah, die meme ken ik. In die meme wordt primair de spot gedreven met Amerikaanse christenen en hun overdreven anti-drugs reclames. Het draait niet om Stephen Hawking!
Zijn die christenen dan de makers van de meme en de verspreiders ervan of degenen, die de spot drijven met die christenen?
Het gaat hier om alle ALS patiënten, en ook andere ziektebeelden met afschuwelijke deformaties, die hiervoor feitelijk worden misbruikt.
En wie zijn dan degenen die dit klakkeloos delen via de sociale media zonder verdere uitleg van het waarom ervan?
Waarom wordt de afschuwelijkheid van deze ziekte dan hiervoor misbruikt door deze mensen?
In dit soort memes wordt cannabis o.a. "the devil's lettuce" genoemd (sla van de duivel), en zie je de extreme gevolgen van iemand die "marijuanas" heeft "gesnoven" of "gespoten". Het is satire over de belachelijke "Just Say No" campagnes van Nancy Reagan uit de jaren tachtig, en soortgelijke hysterie over cannabis (bijvoorbeeld de Narconon "drugsvoorlichting" van de Scientology Church).
Daarom de extreme overdrijving. Je hebt dit soort memes ook over de desastreuze gevolgen van masturbatie ("zelfverkrachting").
Ik begrijp daarom wel hoe die meme op dit forum terecht is gekomen. Maar ook begrijpelijk dat de intentie niet is begrepen.
Hieronder een paar mildere voorbeelden:....
Jouw achtergrond info, dank daarvoor, is goed voor een nieuw te starten topic.
Jouw voorbeelden zijn lachwekkend, en komen ook overduidelijk over.
Maar niet smakeloos in die zin, dat een ziekte en een mens die daaraan lijdt, wordt misbruikt.
De intentie is prima begrepen, alleen de methode en het nu besproken voorbeeld gaat het om.
Wat denk je verder over het nu besproken onderwerp?
Hoe denk jij over "grenzen en grensvervaging"?
En dan ook speciaal het hier plaatsen zonder verdere uitleg en beschrijving, alsof alle lezers hier de herkomst en de context ervan kennen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.