Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 07:28
dikkemick schreef: 09 okt 2023 07:12 Zie mijn aanvulling hierboven. Hoe hetvzover heeft kunnen komen.
Ik spreek liever over de Palestijnen in de verleden tijd. Wat komen gaat hebben ze aan zichzelf te danken en daar zou ik het graag bij willen laten. Het is constructiever ons op Iran te richten, want zij willen een atoomwapen ontwikkelen.
De kinderen van de Gaza strook hebben geen boodschap aan hoe ze daar gekomen zijn. Het zijn mensen en dienen als zodanig behandeld en beschermd te worden.
Israël heeft al gedurende lange tijd bepaald wat er komen gaat voor de Palestijnen. Die verantwoordelijkheid ligt bij hun en die kregen ze toen ze gebieden gingen bezetten.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 09 okt 2023 08:06
ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 07:28
dikkemick schreef: 09 okt 2023 07:12 Zie mijn aanvulling hierboven. Hoe hetvzover heeft kunnen komen.
Ik spreek liever over de Palestijnen in de verleden tijd. Wat komen gaat hebben ze aan zichzelf te danken en daar zou ik het graag bij willen laten. Het is constructiever ons op Iran te richten, want zij willen een atoomwapen ontwikkelen.
Annexeren maar! Een uitgelezen gelegenheid nu.
Israel en Jehoedah hadden zich er reeds in de ijzertijd gevestigd en na de tweede Wereldoorlog met z'n Holocaust wilde de VN het huidige Israel/Palestina toewijzen aan zowel de Joden (het grootste gedeelte), de Palestijnen (een ietwat kleiner gedeelte) & Jeruzalem -- allen onder internationaal bestuur. Hoewel de Joden het plan accepteerden, weigerden de Arabische delegaties, waarna Palestijnen masaal de straat opgingen om ertegen te protesteren en Joodse bussen en winkels en een synagoge werden vernield, waarna de burgeroorlog tussen Joodse & Palestijnse gemeenschappen startte die vrijwel meteen uitmondde in een full out oorlog, waarbij legio Arabische milities met gerichte aanvallen voor veel leed zorgden en de Joden nog geen officieel leger hadden. Men organiseerde snel iets via een wapenlevering uit Tsjechoslowakije, ging tot vergeldingsacties over, drong deze milities terug en toen de grootmoefti van Jeruzalem openlijk opriep tot uitroeiing van alle Joden in Palestina, ging de Joodse leiding ook over tot uitzettingen. Jisra'el ben Goerion riep de Joodse staat uit en de Arabische oorlog was een feit. Israel won en veroverde veel meer grondgebied dan in het verdelingsplan van de VN (dat niet door de Arabische delegaties werd geaccepteerd) voor een Joodse staat was vastgelegd, waarna het in 1949 Egypte, Libanon, Jordanië, en Syrië min of meer dwong tot het sluiten van wapenstilstandsakkoorden en werd toegelaten tot de Verenigde Naties. De oude resoluties werden weer uit de kast getrokken & de Arabieren hadden de bittere pil te slikken.

Joodse immigranten konden conform de wet van terugkeer uit 1950 worden opgevangen in de huizen van de gevluchte of verjaagde Palestijnse bewoners & de huizen werden vervolgens met de nationale wet in de hand legaal geconfisqueerd door de staat Israël en de Palestijnen werden rechteloos met veel Palestijns lijden tot gevolg. Israël werd geconfronteerd met een economische boycot van Arabische landen & Egypte nationaliseerde het Suezkanaal waarna het geen doorgang gaf aan Israëlische schepen. Israël veroverde vervolgens de Sinaï om daardoor de scheepvaart via het Suezkanaal naar de havenstad Eilat weer mogelijk te maken en dwong een wapenstilstand af waarmee het in 1957 vrije doorvaart verkreeg en er een VN-troepenmacht in de Sinaï gestationeerd werd waardoor het Israëlische leger zich deels terug kon trekken uit de Sinaï & de Gazastrook. Dat was de tijd waarin de PLO werd opgericht dat samen met Arabische landen de strijd aanging tegen Israël. De oorlog duurde slechts 6 dagen en Israël veroverde daarmee eveneens de Gazastrook en het schiereiland Sinaï op Egypte, de Westelijke Jordaanoever op Jordanië en de Golanhoogten op Syrië met als gevolg dat veel Palestijnen en Syriërs deze gebieden verlieten.

In die tijd begon Israël met de bouw van nederzettingen in deze bezette gebieden waarop Palestijnen aanvallen op Joodse doelen binnen & buiten Israël uitvoerden en deze aanvallen al maar intensiveerden.

Op Jom Kipoer - grote verzoendag, één van de belangrijkste Joodse godsdienstige dagen - in 1973, precies 50 jaar geleden, voerden Syrië & Egypte een nieuwe verrassingsaanval uit op Israël, waarna Israël won en hen dwong tot de onderhandelingstafel met als gevolg de bekende Camp Davidakkoorden: Egypte erkende Israël waardoor Israël zich kon terugtrekken uit de Sinaï woestijn. Na daarna met een Intifada te zijn geconfronteerd en neer te hebben geslagen, werden de Oslo-akkoorden gesloten waarbij de Palestijnen de staat Israël erkenden en beloofden het terrorisme tegen Israël te staken, terwijl Israël zich veilig kon terugtrekken uit de Westelijke Jordaanoever. Ook werd in 1994 een vredesverdrag gesloten, waarbij Israël door Jordanië werd erkend (klik).

Een nieuwe Intifada brak uit tegen Israël met legio zelfmoordaanslagen door de Palestijnen met meer dan 600 doden. Na de terroristische aanvallen door Al Qaida op het World Trade Center wordt internationaal begrepen dat een reactie tegen terroristen niet uit mag blijven en zijn de duizenden doden aan Palestijnse kant internationaal te rechtvaardigen.

Het ging hen blijkbaar nooit om vrijheid, want daar heeft Israël en de wereld hen in het verleden alle gelegenheid toe gegeven. Ze werkten nooit aan hun toekomst waar hen die geboden werd, maar zijn altijd fanatiek blijven terroriseren om heel Israel te krijgen en vieren dansend en zingend het afslachten van Israëlische burgers. Nu ze 250 jonge mensen op een vredesfestival hebben afgeslacht, vele onschuldige burgers hebben vermoord en ontzielde jonge vermoorde vrouwen naakt door de straten hebben geparadeerd, zie ik zeer uit naar wat Israël voor ze in petto heeft de komende maanden.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het is en blijft een regio met een absurd lange ellendige reli-geschiedenis met alleen maar verliezers.
Deel dit ellendige land op met een scheidslijn (ENORME muur) dwars door de heilige moskee zodat dit kleine heilige kutgebied 50_50 verdeeld wordt. En stop met annexeren en stop met vergelden. En schiet Poetin, die er uiteraard baat bij heeft en er indirect natuurlijk bij betrokken is, dood.

Maar nee, we gaan op de oude voet verder en ook onze kleinkinderen hebben straks te maken met ellende aldaar!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En iedereen vindt er weer iets van. Volkskrant vanmorgen

De Verenigde Staten lieten weten 'vierkant' achter Israël te staan en veroordelen 'de onuitgelokte aanvallen door Hamasterroristen tegen Israëlische burgers ondubbelzinnig'. In Europa zei de Britse premier Rishi Sunak 'geschokt te zijn over de aanval deze ochtend door Hamas-terroristen tegen Israëlische burgers' en onderstreepte hij het recht van Israël zich te verdedigen.

Soortgelijke reacties kwamen uit andere Europese hoofdsteden als Berlijn en Parijs, waar president Macron de 'terroristische aanvallen' veroordeelde en Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, sprak van 'terrorisme in zijn allerergste vorm'.

Oekraïne
De Oekraïense president Zelensky riep de wereld op zich te verenigen en solidair te zijn tegenover deze 'terreur'. Hij riep ook op te onderzoeken wie deze terreurdaden financiert of anderszins steunt zodat de wereld alle schuldigen ter verantwoording kan roepen. 'Er mag geen plaats zijn voor terreur in de wereld, want dat is altijd een misdaad, niet alleen tegen een specifiek land of tegen de slachtoffers van deze terreur, maar tegen de menselijkheid in het algemeen en tegen onze hele wereld.'

Rusland, dat het afgelopen jaar een paar keer Hamas-delegaties heeft ontvangen in Moskou, zei bij monde van onderminister van Buitenlandse Zaken Bogdanov met beide partijen in contact te staan. 'Het spreekt voor zich dat we altijd oproepen tot zelfbeheersing.' (SCHIJNHEILIGEN!)

Sameh Shoukry, buitenlandminister van Israëls buurland Egypte, liet in een verklaring weten intensief contact te onderhouden met buitenlandse collega's en internationale functionarissen om de 'voortgaande escalatie een halt toe te roepen'. De Turkse president Erdogan riep 'beide partijen op te handelen met zelfbeheersing in het licht van de gebeurtenissen in Israël en geen impulsieve stappen te zetten die de spanningen zullen verhogen'.

Saoedi-Arabië sprak van een 'situatie zonder precedent' en riep beide partijen op 'onmiddellijk de escalatie te staken'. Het Saoedische ministerie van Buitenlandse Zaken herhaalt zijn eerdere waarschuwingen voor het gevaar dat de situatie ontploft door de voortgaande bezetting en het onthouden van legitieme rechten aan de Palestijnen.

In het Iraanse parlement heerste zaterdag een juichstemming. Rahim Safavi, een adviseur van de Iraanse leider Khamenei, feliciteerde de 'Palestijnse strijders' en zei dat deze op Iraanse steun kunnen rekenen 'tot de bevrijding van Palestina en Jeruzalem'.

Hezbollah, de door Iran gesteunde gewapende groep in Libanon, noemde de aanval op Israël 'een beslissend antwoord op de voortgezette bezetting en een boodschap aan diegenen die normalisering van de betrekkingen met Israël zoeken'.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 09:23 Israel en Jehoedah hadden zich er reeds in de ijzertijd gevestigd en na de tweede Wereldoorlog met z'n Holocaust wilde de VN het huidige Israel/Palestina toewijzen aan
en dat is natuurlijk de kiem van alle miserie
je kunt niet zomaar zeggen dat dit stuk land nu van dat volk is en de bewoners van dat stuk land in een ghetto steken.
als straks de aanhangers van geloof x Vlaanderen krijgen, omdat het in hun boekje staat, dan wordt ik naar een ghetto aan onze kust verbannen.
dat is natuurlijk vragen om ongelooflijk veel miserie en leed.

hoe je die fout uit de jaren 40 vandaag rechtzet ...
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 09:23 ....
Het ging hen blijkbaar nooit om vrijheid, want daar heeft Israël en de wereld hen in het verleden alle gelegenheid toe gegeven. Ze werkten nooit aan hun toekomst waar hen die geboden werd, maar zijn altijd fanatiek blijven terroriseren om heel Israel te krijgen en vieren dansend en zingend het afslachten van Israëlische burgers. ...
Niet om 't een of ander maar als de woningbouw mij naar de kelder verwijst en volstrekte vreemden de rest van het huis geeft dan is het aanbod om wekelijks een kopje thee in de woonkamer te komen drinken niet bepaald een goedmakertje.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De Gaza strook doet mij altijd denken aan het Getto van Warschau. Maar alles komt nu goed. Het getto wordt opnieuw bezet. Dan komt er natuurlijk een zuivering die op Putten zal lijken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bonjour schreef: 09 okt 2023 12:43 De Gaza strook doet mij altijd denken aan het Getto van Warschau. Maar alles komt nu goed. Het getto wordt opnieuw bezet. Dan komt er natuurlijk een zuivering die op Putten zal lijken.
Dat is nu de tweede freethinker die Israel vergelijkt met nazi's, terwijl letterlijk Hamas heeft opgetreden als beesten. Zijn jullie moslimfanatiekelingen?
Schamen jullie je diep.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Rereformed schreef: 09 okt 2023 13:26
Bonjour schreef: 09 okt 2023 12:43 De Gaza strook doet mij altijd denken aan het Getto van Warschau. Maar alles komt nu goed. Het getto wordt opnieuw bezet. Dan komt er natuurlijk een zuivering die op Putten zal lijken.
Dat is nu de tweede freethinker die Israel vergelijkt met nazi's, terwijl letterlijk Hamas heeft opgetreden als beesten. Zijn jullie moslimfanatiekelingen?
Schamen jullie je diep.
Beide partijen zijn onzuiver, waarbij Hamas bekend staat als terroristische organisatie. Maar waarom staat Israël niet dusdanig bekend? De enige reden dat ze niet acuut konden ingrijpen was omdat ze bezig waren met geannexeerde gebieden te bewaken.
Israël is schoon smerig bezig, Hamas doet t openlijk smerig. Maar de overeenkomst is smerig!
En nazi praktijken waren ook super rete smerig.

Bewoners blijven verjagen en er vervolgens zelf gaan wonen noem ik misdadig. Israëliërs doodschieten of ontvoeren is eveneens misdadig.
En bewoners verjagen uit hun huizen is niet de enige misdaad die Israël begaat.

Op dit moment: Geen stroom en voedsel meer naar Gaza! Nazi praktijken dus!
https://www.nu.nl/buitenland/6284392/is ... -gaza.html

En dan denk je dat t niet erger kan....
https://www.nu.nl/buitenland/6284554/is ... trook.html

De nazi's gaven de gevangenen zelfs nog te drinken. Wat hier staat te gebeuren riekt naar massa genocide
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Rereformed schreef: 09 okt 2023 13:26
Schamen jullie je diep.
Hamas is gemaakt door de Israëli's. Ik ga me helemaal niet schamen. Ik schaam me voor de politici die Israël steeds een hand boven het hoofd houden zodat ze overal mee weg komen.
Bisschop Tutu vergeleek Israël met Zuid-Afrika tijdens de apartheidsperiode.
Er zijn filmpjes van het IDF die maar gewoon op burgers begint te schieten.
Waaraan moet iemand zich schuldig maken volgens jou voordat we die vergelijking mogen maken? Ik denk dat alleen de gaskamers ontbreken.
ChaimNimsky
Superposter

Men kan natuurlijk redelijk en met historische data beargumenteerd aantonen dat de Palestijnen de Joden vanaf het prille begin nadat de VN het land aan zowel de Joden als de Palestijnen toewees, al wilden vernietigen, hetgeen ik hier heb gedaan.

Indien men echter gewoon op de oude voet verdergaat en de Joden onverhoopt tot Nazi's bombardeeert, laat ik het zelf dan eveneens anders spelen. Vrijwel de hele wereld heeft de agressie van de Palestijnen veroordeeld en idereen weet dat Israel keihard terug zal slaan. De Israëlische minister van Defensie Gallant heeft reeds opdracht gegeven om de Gazastrook volledig af te sluiten met de woorden "We vechten tegen beesten en handelen daarnaar", wat betekent dat de elektriciteit wordt afgesloten en Israël geen voedsel en brandstof meer toelaat. Na Oostenrijk schort nu ook Duitsland de ontwikkelingshulp aan Palestijnse gebieden op en veel meer landen zullen volgen. Iedereen weet dat de Hamas heeft het eigen doodvonnis getekend heeft en Israel zal het uitvoeren. We weten allen dat er een hel zal komen voor de Palestijnen - die de Hamas en Fatah zelf hebben gekozen en zingend door de straten van Gaza dansten nadat er duizend Joden waren afgeslacht en naakte lijken van jonge vermoorde vrouwen in de straten werden tentoongespreid - daarvoor met hun bloed gaan betalen en jullie gezeur over Joodse Nazi's gaat daar niets aan afdoen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 09 okt 2023 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 15:29 De Israëlische minister van Defensie Gallant heeft reeds opdracht gegeven om de Gazastrook volledig af te sluiten met de woorden "We vechten tegen beesten en handelen daarnaar"
Er wonen daar vrouwen en kinderen.
Het is agressie tegen burgers, zoals Rusland in Oekraïne doet.
ChaimNimsky
Superposter

Bonjour schreef: 09 okt 2023 15:33
ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 15:29 De Israëlische minister van Defensie Gallant heeft reeds opdracht gegeven om de Gazastrook volledig af te sluiten met de woorden "We vechten tegen beesten en handelen daarnaar"
Het is agressie tegen burgers, zoals Rusland in Oekraïne doet.
Nee, Oekraïne heeft niet gedaan wat de Palestijnen hebben gedaan en wat maakt het überhaupt nog uit? De Hamas zal worden vernietigd en de Palestijnen - ook de vrouwen en geïndoctrineerde kinderen - die massaal zingend door de straten dansten om het afslachten van vele Joden te vieren, spugend op de levenloze lichamen, zullen krijgen wat ze verdiend hebben.
Er wonen daar vrouwen en kinderen.
Prima.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 15:41 Nee, Oekraïne heeft niet gedaan wat de Palestijnen hebben gedaan en wat maakt het me nog uit. De Hamas zal worden vernietigd en de Palestijnen - ook vrouwen en kinderen - die massaal zingend door de straten dansten om het afslachten van vele Joden te vieren, spugend op de levenloze lichamen, zullen krijgen wat ze verdiend hebben.
De haat in Israël is net zo groot. De misdaden die zij tegen de Palestijnen gedaan hebben ontelbaar. Sorry hoor, maar ik krijg echt het beeld voor me van het pestende kind dat opeens hard moet huilen omdat het teruggeslagen wordt, en dan mateloos over reageert.

Zoals ik zei. Remember these children.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 09 okt 2023 13:26 Dat is nu de tweede freethinker die Israel vergelijkt met nazi's, terwijl letterlijk Hamas heeft opgetreden als beesten. Zijn jullie moslimfanatiekelingen?
Schamen jullie je diep.
Rereformed
blijf je de misdaden ontkennen die Israel al 70j begaat tegen Palestijnse burgers?
er zijn maar weinig artikels in het verdrag vd rechten vd mens waar Israel zich, tov de palestijnen, niet schuldig aan heeft gemaakt.
Gesloten