Ontstaansgeschiedenis van de bijbel

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Deadline schreef: These are the cries of the carrots, the cries of the carrots, tomorrow it is harvest day and to them IT IS THE HOLOCAUST. One million terrified voices full of fear and terror posses me now, and I yelled: Hear me now Lord I have seen the light, they have a consiousness they have a life, let the rabbits wear glasses, saves our brothers!
(sorry voor eventuele Engelse spelfouten ik moest dit even tikken deed me er zo aan denken deze ongeloofelijk voorzienigheid van onze broeder en heilige Marc aka conctrole!)

Oewwww wat ben ik onzeker! Ja zo onzeker dat ik nu zeg: als de here bestaat moge hij me dan nu treffen met al zijn macht! Moge hij me veroordelen voor mijn ongeloof. *gaat op zijn tafel staan*: kom maar, kom maar, kom maar!
Nog niks gebeurd....
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle »

Deadline schreef:
Deadline schreef: These are the cries of the carrots, the cries of the carrots, tomorrow it is harvest day and to them IT IS THE HOLOCAUST. One million terrified voices full of fear and terror posses me now, and I yelled: Hear me now Lord I have seen the light, they have a consiousness they have a life, let the rabbits wear glasses, saves our brothers!
(sorry voor eventuele Engelse spelfouten ik moest dit even tikken deed me er zo aan denken deze ongeloofelijk voorzienigheid van onze broeder en heilige Marc aka conctrole!)

Oewwww wat ben ik onzeker! Ja zo onzeker dat ik nu zeg: als de here bestaat moge hij me dan nu treffen met al zijn macht! Moge hij me veroordelen voor mijn ongeloof. *gaat op zijn tafel staan*: kom maar, kom maar, kom maar!
Nog niks gebeurd....
Nog een keer: over welk bijbelverhaal heb je het?
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle schreef: Zullen we het even concreet maken, want dit schiet niet op. Over welk bijbelverhaal heb je het mijn beste?
Ah ik wist dat je het wel kon, alleen even wakkerschudden en hij is weer enigszins uit dromeland. Lekker geslapen Marc? Heeft god je nog kusje op je bolletje gegeven? Heeft hij je nog in je oor gefluisterd hoe geweldig je bent en dat je altijd gelijk hebt?

Ik ben op dit moment op mijn werk. Heb geen bijbel hier (en ook geen behoefte aan). Maar ik heb er wonder boven wonder thuis wel eentje. Ik heb namelijk ongeveer 8 jaar geloofsonderwijs gehad, dus ik weet er wel het één en ander vanaf.

Vanavond volgen hier de sappige verhaaltjes van onze lieve god de moordenaar,

doeidoei mijn beste,

Je beste, Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
marc aka controle schreef: Zullen we het even concreet maken, want dit schiet niet op. Over welk bijbelverhaal heb je het mijn beste?
Ah ik wist dat je het wel kon, alleen even wakkerschudden en hij is weer enigszins uit dromeland. Lekker geslapen Marc? Heeft god je nog kusje op je bolletje gegeven? Heeft hij je nog in je oor gefluisterd hoe geweldig je bent en dat je altijd gelijk hebt?

Ik ben op dit moment op mijn werk. Heb geen bijbel hier (en ook geen behoefte aan). Maar ik heb er wonder boven wonder thuis wel eentje. Ik heb namelijk ongeveer 8 jaar geloofsonderwijs gehad, dus ik weet er wel het één en ander vanaf.

Vanavond volgen hier de sappige verhaaltjes van onze lieve god de moordenaar,

doeidoei mijn beste,

Je beste, Deadline
Tegenwoordig geeft het ook online bijbels. Zelfs in het Nederlands. Ja, de techniek staat voor niets tegenwoordig. Vergeet niet een goede sceptics site te gebruiken. Just helping.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Heeft de paashaas ook een volk? Een leer? En hoeveel mensen geloven erin?
O sorry ik wist niet dat dit de criteria zijn voor het ware geloof.
Enfin, geloven kan je niet bewijzen daarom heet het geloven.
Dank je, dan hoef ik je inderdaad niet serieus te nemen.
Dat jij alleen wilt geloven in dingen die NU te bewijzen zijn moet jij weten.
Ik geloof niet, althans niet in sprookjes en fantasietjes zoals jij.
Het is trouwens geen kwestie van niet willen, het is een kwestie van niet kunnen, dat hebben rationeel nadenkende mensen met een geweten nu eenmaal.

Klen klein kleutertje wat doe jij in mijn hof .....
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:
Heeft de paashaas ook een volk? Een leer? En hoeveel mensen geloven erin?
O sorry ik wist niet dat dit de criteria zijn voor het ware geloof.
Enfin, geloven kan je niet bewijzen daarom heet het geloven.
Dank je, dan hoef ik je inderdaad niet serieus te nemen.
Dat jij alleen wilt geloven in dingen die NU te bewijzen zijn moet jij weten.
Ik geloof niet, althans niet in sprookjes en fantasietjes zoals jij.
Het is trouwens geen kwestie van niet willen, het is een kwestie van niet kunnen, dat hebben rationeel nadenkende mensen met een geweten nu eenmaal.

Klen klein kleutertje wat doe jij in mijn hof .....
Als jij gelooft dat materie eeuwig is/gewoon ontstaan is hoef ik jou ook niet serieus te nemen.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle schreef: Tegenwoordig geeft het ook online bijbels. Zelfs in het Nederlands. Ja, de techniek staat voor niets tegenwoordig. Vergeet niet een goede sceptics site te gebruiken. Just helping.
Goed bedacht slimmie,

maar ik werk dus ik kan wel korte berichtjes sturen, maar niet hele verhalen gaan uitpluizen. Maarja misschien dat jij wat anders onder werken verstaat dan ik?

Bovendien is er ook nog zoiets als informatie op dit forum waar die citaten door Devious worden aangehaald. Moet je gewoon even dit forum doorzoeken op Devious. En dat kan middels het aanklikken van zijn profiel en naar "toon al zijn berichten" kijken. Eventueel kan je ook nog control f doen voor een snelle zoektocht door zijn berichten. Maar ik heb daar nu dus geen tijd voor. Just helping :wink: JUuuuuuuuuuust heeeeeeelping!
groet, Deadline
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
marc aka controle schreef: Tegenwoordig geeft het ook online bijbels. Zelfs in het Nederlands. Ja, de techniek staat voor niets tegenwoordig. Vergeet niet een goede sceptics site te gebruiken. Just helping.
Goed bedacht slimmie,

maar ik werk dus ik kan wel korte berichtjes sturen, maar niet hele verhalen gaan uitpluizen. Maarja misschien dat jij wat anders onder werken verstaat dan ik?

Bovendien is er ook nog zoiets als informatie op dit forum waar die citaten door Devious worden aangehaald. Moet je gewoon even dit forum doorzoeken op Devious. En dat kan middels het aanklikken van zijn profiel en naar "toon al zijn berichten" kijken. Eventueel kan je ook nog control f doen voor een snelle zoektocht door zijn berichten. Maar ik heb daar nu dus geen tijd voor. Just helping :wink: JUuuuuuuuuuust heeeeeeelping!
Nee, ik zit thuis. Ben net afgestudeerd.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

marc aka controle schreef:
Wist niet dat ze ook een studie "fabeltjesleer" :wink: hadden!
groet, Deadline
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
Deadline schreef:
Wist niet dat ze ook een studie "fabeltjesleer" :wink: hadden!
Nee, die doe ik in mijn vrije tijd.
Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline »

Deadline schreef:
Deadline schreef: Wist niet dat ze ook een studie "fabeltjesleer" :wink: hadden!
Nee, die doe ik mijn vrije tijd.
Ik merk het! Ga sporten, is goed voor je! Als je daar net zoveel energie insteekt....
groet, Deadline
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Als jij gelooft dat materie eeuwig is/gewoon ontstaan is hoef ik jou ook niet serieus te nemen.
Waarom niet?

Dus als ik zeg dat ik in jouw sprookje geloof dan neem je me wel serieus?

Het is dus een kwestie van "je ziet het zoals ik het zie en anders mag je niet meespelen"?

Ik denk dat je te vroeg afgestudeerd bent!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
marc aka controle
Ervaren pen

Deadline schreef:
Deadline schreef: Nee, die doe ik mijn vrije tijd.
Ik merk het! Ga sporten, is goed voor je! Als je daar net zoveel energie insteekt....
Zoveel vrije tijd steek ik er ook weer niet in. Ik woon in Heerlen, nu niet echt een biblebelt city. Al mijn vrienden geloven niet en ik heb nog nooit op een christenlijke school gezeten. En voor fußbal is het nu wat chillie.
marc aka controle
Ervaren pen

Erik schreef:
Waarom niet?

Dus als ik zeg dat ik in jouw sprookje geloof dan neem je me wel serieus?

Het is dus een kwestie van "je ziet het zoals ik het zie en anders mag je niet meespelen"?

Ik denk dat je te vroeg afgestudeerd bent!
Hallo, nou niet de zaken omdraaien. Jij mag van mij alles geloven. Maar als ik in God geloof zeg je dat je mij niet serieus hoeft te nemen (aangezien het niet te bewijzen valt). Dat zelfde geldt dus voor de onstaansgeschiedenis van materie die atheisten hanteren. Maar dan heb ik het opeens gedaan.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

edit: en het bestaan van God wordt ook bewezen, geef ze nog een paar eeuwen.
Ze zijn al 5000 jaar bezig, mijn beste marc. Wetenschap is pas 200 jaar goed op dreef en heeft al meer voor elkaar gekregen dan geloof en religie ooit nog zullen doen. Ik stel voor dat je je niet zo arrogant opstelt en de discipline wat voordeel van de twijfel gunt.
JIj gelooft nergens in? Dus de materie discussie laat je maar aan je voorbij gaan om niet na te hoeven denken?
Wat heb ik nou al twee keer gezegd, marc? Ik kan je geen antwoord geven omdat ik geen antwoord weet. Ik ben ondanks mijn bijna-PhD graad in chemische technologie te stom om te volgen wat er gebeurt op het gebied van stringtheorie, loop quantum gravity, ruimtetijd als superfluïdum en meer van dat soort fraais. Jij bent er hoogstwaarschijnlijk ook te stom voor---het aantal mensen in dit land dat het wel begrijpt (beter gezegd, kan volgen) is namelijk heel erg klein.

Verder ging het mij niet eens om de materie, maar meer om het zogenaamde alternatief wat jij er met arrogant gebral en tamtam voor in de plaats wilt hebben. Ik kan dan weliswaar niet begrijpen hoe het universum zich in de eerste paar duizend 10^-43 seconden gedraagt, ik kan wél heel goed begrijpen dat jouw zogenaamde alternatief alleen maar meer problemen met zich meebrengt en dus helemaal geen alternatief is. Ik wil bij wijze van spreken 'X', jij wilt God + 'X'. Tenzij God = 0, is jouw suggestie ingewikkelder dan de mijne.
Ik stel me net zo arrogant op als atheisten.
Voor iemand die afgestudeerd is, heb je erg weinig kennis van het voeren van een behoorlijke discussie: objectieve argumenten aanleveren, netjes reageren op het gezegde, niet op de man spelen, enzovoort; en juist erg véél kennis van hoe een fundamentalist te werk gaat: hokjesgeest, oneliners, hit-and-run taktieken, enzovoort. Ik vind dat nogal opmerkelijk.

Verder maak ik op dat je niet ingaat op mijn stelling dat je wetenschap in veel kortere tijd veel meer heeft bereikt dan religie ooit zal doen en daarom het voordeel van de twijfel verdient. Blijkbaar ben je het met me eens.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
Plaats reactie